Dan zou ik een klachtenbrief schrijven.quote:Op zondag 3 oktober 2004 16:54 schreef MajesticZ het volgende:
gebruik durex topsafe en knijp altijd bovenkantje dicht
in voorvocht zitten ook zaadcellen niet zo heel veel natuurlijk dus een heel kleine kans dat je daardoor zwanger kan rakenquote:Op zondag 3 oktober 2004 16:58 schreef MajesticZ het volgende:
Het gaat mij er meer om of ik nou weer een morning after pil moet halen
In principe is de kans op zwangerschap 0,0. Maar als je het zeker wilt weten, dan moet je d'r zo een halen ja. Of gewoon even de dokter bellen en even de situatie uitleggen en vragen of het nu weer nodig is. (assistente weet dat misschien al zelfs, hoef je niet eens helemaal naar de dokter toe.)quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:06 schreef MajesticZ het volgende:
afgelopen woensdag laatste dag van menstruatie. Vrijdag ook al morning after pil. Vandaag weer gescheurd. Zou ik omdat ik vrijdag al een morning after pil heb genomen er vandaag weer voor de zekerheid 1 moeten halen?
Bel je huisarts! De MAP blijft niet lang werkzaam volgens mij, dus ik zou maar weer een nieuwe halen. Of eventueel een morning-afterspiraal, aangezien die hormonen niet gezond zijn. Iig, ga er achter aan, het is beter te veel zekerheid te hebben dan over 9 maanden met een kind te zitten. En zo snel mogelijk, hoe eerder je erbij bent, hoe beter!quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:06 schreef MajesticZ het volgende:
afgelopen woensdag laatste dag van menstruatie. Vrijdag ook al morning after pil. Vandaag weer gescheurd. Zou ik omdat ik vrijdag al een morning after pil heb genomen er vandaag weer voor de zekerheid 1 moeten halen?
Voor Norlevo gelden andere, hogere percentages trouwens, 95% binnen 24uur, 85% binnen 48 uur en 56% binnen 72 uur... Die percentages zijn het aantal verwachte zwangerschappen dat voorkomen wordt. Er van uitgaande dat de kans op zwangerschap bij onbeschermde seks tussen de 10 en 30% ligt, heb je binnen 24 uur dus max. 1,5 % kans dat je zwanger bent mét MAPquote:Op zondag 3 oktober 2004 17:14 schreef Adfundum het volgende:
ik weet niet hoe lang de oude doorwerkt maar hoe sneller je ermee bent hoe betrouwbaarder hij is.
quote:
Overzicht morning after anticonceptie en betrouwbaarheid
Uit een recent gepubliceerd onderzoek in de Lancet* blijkt, dat er een duidelijke relatie bestaat tussen het tijdstip van inname van de eerste dosis en de effectiviteit van de methode. Wordt de eerste dosis van 2 tabletten Neogynon of Stediril-D ingenomen binnen 24 uur na het ‘ongeval’, dan voorkomt de behandeling 77% van de te verwachten zwangerschappen. Wordt de eerste dosis ingenomen tussen 25 en 48 uur, dan daalt dit percentage tot 36 en wordt met de eerste dosis begonnen tussen 49 en 72 uur post-coïtum, dan wordt nog slechts 31% van de te verwachten zwangerschappen voorkómen.
Dus even met de weekendarts overleggen zou ik zeggen.
Dus, dokter bellen en nieuwe pil halen... of spiraal, wat die belangrijk vindt...quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:23 schreef Adfundum het volgende:
nog een quote: De noodpil biedt alleen bescherming ingeval er iets is misgelopen in de afgelopen 72 uur, en niet voor de periode die daarop volgt, tot aan de volgende menstruatie.
Dit geldt voor Norlevo
bron: http://www.xs4all.nl/~cgso/heet/map.htm#meerdan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |