http://www.google.nl/sear(...)elf+likeur+maken&lr=quote:Op woensdag 6 oktober 2004 23:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Niemand recepten / ideeen?
Zijn er geen fokkers met ervaringen hier in?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:56 schreef Reintje het volgende:
http://www.google.nl/sear(...)elf+likeur+maken&lr=
Das toch lippeplakker (of zoiets) 80 koffiebonen in een fles jenever, suiker erbij en dan een aantal dagen laten staan. Ik weet het recept niet meer preciesquote:Op maandag 11 oktober 2004 08:25 schreef Binkster het volgende:
misschien wat vodka smaak vrij maken met actieve koolstof en dan wat lekkers er door
ik heb ooit wel zelf een soort tia maria gemaakt maar smaakt was beetje vaag.
Trekt dan ook niet alle alcohol daar in?quote:Op maandag 11 oktober 2004 08:25 schreef Binkster het volgende:
misschien wat vodka smaak vrij maken met actieve koolstof en dan wat lekkers er door
ik heb ooit wel zelf een soort tia maria gemaakt maar smaakt was beetje vaag.
Heb het ook wel eens geprobeerd, maar het smaakte als een bak koffie die al een week of wat stond.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 12:04 schreef kaatje65 het volgende:
[..]
Das toch lippeplakker (of zoiets) 80 koffiebonen in een fles jenever, suiker erbij en dan een aantal dagen laten staan. Ik weet het recept niet meer precies
Dat is inderdaad waar (sprak hij uit ervaring), maar geen antwoord op de vraagquote:Op woensdag 13 oktober 2004 01:18 schreef Steijn het volgende:
Haal gewoon een destillatiekolf en een koeler.Kun je veel leukere dingen mee doen.
Is dat drinkbare alcohol? En waar is die te krijgen ik neem aan niet bij die bierschuren die hier net over de grens staan.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 11:28 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar (sprak hij uit ervaring), maar geen antwoord op de vraag
En daarbij is het zelf vergisten / destilleren etc etc dusdanig veel werk, terwijl bij onze zuiderburen de flessen pure alcohol (94%) voor niet al teveel in de winkel te koop staan.
Ja dat is drinkbaar, mits niet puur gedronken.quote:Op zondag 17 oktober 2004 11:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is dat drinkbare alcohol? En waar is die te krijgen ik neem aan niet bij die bierschuren die hier net over de grens staan.
Niet drinkbare alcohol is ook gewoon bij de trekvat en kruidpleister in nederland te verkrijgen, maar daar zou ik geen liquere mee makenquote:Op zondag 17 oktober 2004 11:06 schreef Martijn_77 het volgende:
Is dat drinkbare alcohol? En waar is die te krijgen ik neem aan niet bij die bierschuren die hier net over de grens staan.
Voor een grand marnier moet geen jenever nemen, maar Cognac, enne, heb wel eens geprobeerd met koffiebonen in alcohol wat te doen, maar dat gaat smaken naar hele oude vieze koffie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:38 schreef noon het volgende:
Laatst van een vriendin gekregen:
1 fles jonge jenever
kaneelstokje
150 gram rietsuiker
handje vol koffie bonen
en twee sinasappels
Samen in een wekfles, 6-8 weken laten staan, filteren, met heerlijke gran Marnier als resultaat!
Dus Cognac met boven vermelde ingredienten?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voor een grand marnier moet geen jenever nemen, maar Cognac, enne, heb wel eens geprobeerd met koffiebonen in alcohol wat te doen, maar dat gaat smaken naar hele oude vieze koffie.
Ik zou de koffiebonen weglaten, en gedroogde sinaasappels(chillen) gebruiken, kan je bij kruidenwinkels wel krijgen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 13:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dus Cognac met boven vermelde ingredienten?
mmm...dat klinkt wel heel erg lekker!!quote:Op maandag 8 november 2004 22:06 schreef Killer_Mom het volgende:
ik heb ook een paar jaar notenlikeur gemaakt, dat was wel lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |