abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22360818
Ik ben een beetje in de war.

Je weet toch dat mensen altijd zeggen dat iedereen een dubbelganger heeft?

De mijne heb ik nog nooit gezien en om te voorkomen dat dit te zweverig wordt zeg ik je dat ik er niet in geloof en het gaat daar ook eigenlijk helemaal niet om.

In 1998 ging ik na m'n eindexamen een jaar in California wonen, je kent dat wel. Bleu als ik in Nederland was, bloeide ik op in de nieuwe situatie en durfde zelfs verliefd te worden op een lief meisje met de schitterende naam Melodie. Zij had lang blond haar en een leuk pittig gezichtje, maar niemand begreep echt wat ik in haar zag. Het was voor mij echter liefde op het eerste gezicht.

Omdat ik na dat ene jaar terug moest en ging werd de hevige romance een waardevolle en innige vriendschap. Ik heb het over een tijd waarin ik 17 was en zij 16. Hevig is dus hevig verliefd, niet iets anders.

Terug in Nederlang ging ik studeren en leefde ook nog half in het dorp waar ik opgegroeid ben. Beetje voetballen, beetje uitgaan, vriendinnetjes af en toe... Schitterende tijd, maar ik begon al vrij gauw te beseffen dat het wat de dames betreft voor mij toch nooit zo kon zijn als met Melodie. Zo eerlijk was ik echter niet tegen mezelf en ik bleef het hardnekkig proberen. Ik wilde dat het wel kon, maar al gauw was dan het gevoel weg en liep het toch stuk.

Het contact met Melodie was grillig. Brieven schrijven, soms met maar een week ertussen, dan weer maanden. Toen gingen er 2 jaren voorbij zonder dat we van elkaar hoorden, tot ze me een email stuurde, gewoon om te vragen hoe het ging. Nu mailen we dus geregeld. Ik heb haar nooit iets verteld over mijn gevoel dat we bij elkaar horen. Ze heeft ook een vriend nu, maar dat lijkt me vrij normaal. Ik vrees de dag dat ze me een mailtje stuurt dat ze zich hebben verloofd.

Begin dit jaar ging ik naar de Albert Heijn. Tot mijn stomme verbazing zat er een meisje achter de kassa dat een jonge versie van Melodie had kunnen zijn, zeg maar op de leeftijd dat ik haar ontmoette. Ze leek me een jaar of 15 en had ook dat leuke pittige koppie. Ze heette Kelly als ik het me goed herinner. Ik kom niet zo vaak bij die AH dus het was verder niet echt een item. Het feit dat er bij een supermarkt in de buurt een meisje werkt dat sprekend lijkt op mijn grote liefde deed niet echt iets met me. Maar ik bedoel dus wel dat ze sprekend lijkt, don't get me wrong. Het is niet zo dat ze er slechts iets van weg heeft of zo. Wacht, want de dubbelgangster komt nog.

Wat gebeurt er nu vandaag?

Nadat ik met 5 teamgenoten met de bus terug was gekomen van een uitwedstrijd deed ik even boodschappen in het centrum en stapte daarna in de bus om naar huis te gaan. Het was druk in de bus dus ik moest staan.

Ik kijk wat om me heen om te zien wat voor mooie verzameling mensen zich deze keer ophoudt in de bus. Op een gegeven moment stopt mijn blik en stokt mijn adem.. ze zit daar gewoon! Nee, kan niet.. nog eens goed kijken.. wat is dit? Het zou dus de zus van die caissière kunnen zijn.. haha.. maar in ieder geval.. het is een jonge vrouw van een jaar of 20.. leuke uitstraling.. en ze is gewoon Melodie.. ze lijkt sprekender dan sprekend. Ik kan het nog steeds niet bevatten.. we rijden weg uit het centrum en ik weet zeker dat ik haar aan wil spreken en haar vertellen wat er zich in m'n hoofd afspeelt.. Maar ik twijfel.. nee, dat kan toch niet.. wat zal ze wel niet denken.. nou ja, ze moet er toch vast gauw al uit.. op het moment dat de stoel waar ik naast sta vrij komt en naar een oude Marokkaanse vrouw wenk dat ze moet komen zitten, staat Zij op van haar zitplaats en laat een vrouw op krukken die net instapt zitten. Ik krijg een heel raar gevoel, alsof ik iets meemaak dat me iets duidelijk moet maken. Uiteraard gaat ze niet uit de bus en moet ze er bij dezelfde halte als ik pas uit.. Met vlotte pas vervolgt ze haar weg en ik staar haar na, wetend dat ik haar sowieso vanavond niet ga aanspreken. Van de bus naar huis lopend belt m'n vader en ik vertel hem wat ik meegemaakt heb en hij moet lachen, maar we praten verder over andere dingen.. gelukkig.. Ik kom thuis en vertel m'n huisgenote wat ik meegemaakt heb.. ze knikt instemmend en zegt: ja, dat is vaag ja..

Ik heb er geen spijt van dat ik niets gezegd heb tegen haar, want Zij heeft er toch niets aan verder en dan loop ik er alleen nog maar langer mee rond.. aan de andere kant ben ik wel benieuwd wat ze gezegd had.. hoe haar stem klonk.. of dat ook hetzelfde was.. hoe haar naam luidde..

Dingen die meespelen als ik zeg dat mij misschien iets duidelijk gemaakt wordt.. zijn het feit dat Melodie volgende week zaterdag jarig is en ook dat ik eigenlijk in m'n hoofd stukje bij beetje de oppervlakkigheid aan het toelaten was. Wilde a.s. maandag na teamborrel weer eens ouderwets de stad in en achter de vrouwen aan.. terwijl ik dat wereldje al heel lang mijd..

Reageer zo je wilt.. ik ben blij dat ik dit op deze manier even kwijt ben..
pi_22361216
Ik heb haast ademloos je verhaal zitten lezen. Vaak is het zo dat ik de verhalen hier op fok niet aflees, maar deze móest ik wel ff aflezen...

Het lijkt mij heel bizar als je iemand tegenkomt die op iemand lijkt maar het gewoon niet kan zijn!

Ik persoonlijk had na lang twijfelen toch diegene aangesproken (het is namelijk niet zeker dat je d'r nog tegenkomt) maar idd zal diegene dan toch ff raar kijken omdat je toch een vreemde voor d'r bent...

Nou, ik hoop dat je d'r nog eens tegenkomt....Wie weet wat er nog gebeurt

Succes ermee
pi_22361601
ik heb het ook gelijk helemaal gelezen, ik kon niet meer stoppen ??

Als je haar weer ziet, moet je wel iets zeggen hoor, wie weet is het ook een toffe meid!

Deed me denken aan een tijd geleden, toen ik een man in de winkel tegenkwam die een week eerder dood was gegaan, ik stond letterlijk met mijn mond open de man aan te staren.( ook zo van dit kan niet en toch)
Hij stapte op mij af en zei ik ben de tweelingbroer van peter, ik hoorde dat hij hier vaak kwam...
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:13:54 #4
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_22361728
Dat is raar!
En cool.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_22361831
Wauw, wat een bijzonder verhaal!
Hele aparte ervaring. Kan me voorstellen dat je het even kwijt moest
(Un)masking for the greater good.
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:29:39 #6
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22365018
De verwarring is enigszins geluwd op dit moment.

Als ik deze jongedame nog eens zie, zal ik haar aanspreken.. ik ben benieuwd ..

[Tru] Is dit dan allemaal toeval? [Tru]
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:37:29 #7
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_22365183
Je WILT dat ze op haar lijkt. It's all in your head dude.

Dat is heel het verliefdzijn sowieso, je projecteert alles wat goed is op 1 bepaald iemand. Maar goed, dat is weer een heel ander verhaal.
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:39:52 #8
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22365231
Ik begrijp volledig dat je denkt dat het zo was, maar het was echt bijna eng.. Ik heb Mel alleen nog maar op foto's gezien de laatste jaren.. dus ik dacht: zo zien 'bewegende beelden' er uit.. de vraag is even of ze bij me in de buurt woont of dat ze op bezoek was bij iemand. Of zo..
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:42:32 #9
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_22365283
Sjaa het KAN natuurlijk wel, er zijn 6 miljard mensen, wiskundig gezien is het niet meer dan logisch dat er twee mensen heel erg op elkaar lijken.

(Als je DNA helemaal willekeurig opbouwt dan kan het natuurlijk niet, maar aangezien alle mensen voor 99,99% hetzelfde DNA hebben, aangezien iedereen min of meer familie van elkaar is... jawel, de kans is vrij groot dat er een paar mensen praktisch identiek zijn)
Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:53:02 #10
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22365506
Foto's zouden wel handig zijn.. Ik zal eens zien..

[ Bericht 23% gewijzigd door Stanley_Climbfall op 03-10-2004 01:08:01 ]
pi_22365764
Klinkt mij meer als het idealiseren van je eerste grote kalverliefde in de oren, maar ja ik geloof ook niet in Hollywood
  zondag 3 oktober 2004 @ 01:06:30 #12
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22365777
dat zit er sowieso in.. maar doet niet heel veel af aan het gebeurde..
pi_22368350
Gaaf, hoop voor je dat je d'r weer tegenkomt, en spreek d'r aan man! Gewoon zoals je een meid versiert...
pi_22370128
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:38 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ben een beetje in de war.

Je weet toch dat mensen altijd zeggen dat iedereen een dubbelganger heeft?

De mijne heb ik nog nooit gezien en om te voorkomen dat dit te zweverig wordt zeg ik je dat ik er niet in geloof en het gaat daar ook eigenlijk helemaal niet om.

In 1998 ging ik na m'n eindexamen een jaar in California wonen, je kent dat wel. Bleu als ik in Nederland was, bloeide ik op in de nieuwe situatie en durfde zelfs verliefd te worden op een lief meisje met de schitterende naam Melodie. Zij had lang blond haar en een leuk pittig gezichtje, maar niemand begreep echt wat ik in haar zag. Het was voor mij echter liefde op het eerste gezicht.

Omdat ik na dat ene jaar terug moest en ging werd de hevige romance een waardevolle en innige vriendschap. Ik heb het over een tijd waarin ik 17 was en zij 16. Hevig is dus hevig verliefd, niet iets anders.

Terug in Nederlang ging ik studeren en leefde ook nog half in het dorp waar ik opgegroeid ben. Beetje voetballen, beetje uitgaan, vriendinnetjes af en toe... Schitterende tijd, maar ik begon al vrij gauw te beseffen dat het wat de dames betreft voor mij toch nooit zo kon zijn als met Melodie. Zo eerlijk was ik echter niet tegen mezelf en ik bleef het hardnekkig proberen. Ik wilde dat het wel kon, maar al gauw was dan het gevoel weg en liep het toch stuk.

Het contact met Melodie was grillig. Brieven schrijven, soms met maar een week ertussen, dan weer maanden. Toen gingen er 2 jaren voorbij zonder dat we van elkaar hoorden, tot ze me een email stuurde, gewoon om te vragen hoe het ging. Nu mailen we dus geregeld. Ik heb haar nooit iets verteld over mijn gevoel dat we bij elkaar horen. Ze heeft ook een vriend nu, maar dat lijkt me vrij normaal. Ik vrees de dag dat ze me een mailtje stuurt dat ze zich hebben verloofd.

Begin dit jaar ging ik naar de Albert Heijn. Tot mijn stomme verbazing zat er een meisje achter de kassa dat een jonge versie van Melodie had kunnen zijn, zeg maar op de leeftijd dat ik haar ontmoette. Ze leek me een jaar of 15 en had ook dat leuke pittige koppie. Ze heette Kelly als ik het me goed herinner. Ik kom niet zo vaak bij die AH dus het was verder niet echt een item. Het feit dat er bij een supermarkt in de buurt een meisje werkt dat sprekend lijkt op mijn grote liefde deed niet echt iets met me. Maar ik bedoel dus wel dat ze sprekend lijkt, don't get me wrong. Het is niet zo dat ze er slechts iets van weg heeft of zo. Wacht, want de dubbelgangster komt nog.

Wat gebeurt er nu vandaag?

Nadat ik met 5 teamgenoten met de bus terug was gekomen van een uitwedstrijd deed ik even boodschappen in het centrum en stapte daarna in de bus om naar huis te gaan. Het was druk in de bus dus ik moest staan.

Ik kijk wat om me heen om te zien wat voor mooie verzameling mensen zich deze keer ophoudt in de bus. Op een gegeven moment stopt mijn blik en stokt mijn adem.. ze zit daar gewoon! Nee, kan niet.. nog eens goed kijken.. wat is dit? Het zou dus de zus van die caissière kunnen zijn.. haha.. maar in ieder geval.. het is een jonge vrouw van een jaar of 20.. leuke uitstraling.. en ze is gewoon Melodie.. ze lijkt sprekender dan sprekend. Ik kan het nog steeds niet bevatten.. we rijden weg uit het centrum en ik weet zeker dat ik haar aan wil spreken en haar vertellen wat er zich in m'n hoofd afspeelt.. Maar ik twijfel.. nee, dat kan toch niet.. wat zal ze wel niet denken.. nou ja, ze moet er toch vast gauw al uit.. op het moment dat de stoel waar ik naast sta vrij komt en naar een oude Marokkaanse vrouw wenk dat ze moet komen zitten, staat Zij op van haar zitplaats en laat een vrouw op krukken die net instapt zitten. Ik krijg een heel raar gevoel, alsof ik iets meemaak dat me iets duidelijk moet maken. Uiteraard gaat ze niet uit de bus en moet ze er bij dezelfde halte als ik pas uit.. Met vlotte pas vervolgt ze haar weg en ik staar haar na, wetend dat ik haar sowieso vanavond niet ga aanspreken. Van de bus naar huis lopend belt m'n vader en ik vertel hem wat ik meegemaakt heb en hij moet lachen, maar we praten verder over andere dingen.. gelukkig.. Ik kom thuis en vertel m'n huisgenote wat ik meegemaakt heb.. ze knikt instemmend en zegt: ja, dat is vaag ja..

Ik heb er geen spijt van dat ik niets gezegd heb tegen haar, want Zij heeft er toch niets aan verder en dan loop ik er alleen nog maar langer mee rond.. aan de andere kant ben ik wel benieuwd wat ze gezegd had.. hoe haar stem klonk.. of dat ook hetzelfde was.. hoe haar naam luidde..

Dingen die meespelen als ik zeg dat mij misschien iets duidelijk gemaakt wordt.. zijn het feit dat Melodie volgende week zaterdag jarig is en ook dat ik eigenlijk in m'n hoofd stukje bij beetje de oppervlakkigheid aan het toelaten was. Wilde a.s. maandag na teamborrel weer eens ouderwets de stad in en achter de vrouwen aan.. terwijl ik dat wereldje al heel lang mijd..

Reageer zo je wilt.. ik ben blij dat ik dit op deze manier even kwijt ben..
Ja,lekker is dat hè.
Ik heb het een maandje terug gehad.
In discotheek Zak in Duitsland liep een meisje dat sprekend leek op het meisje wat ik leuk vind,ze was alleen iets kleiner.
Maar de bek viel me wel even open en ik was wel eventjes van de leg.
pi_22375046
Lijkt me heel vreemd ja. Je wilt zo iemand gewoon echt aanspreken al is het maar om duidelijk te maken wat je meemaakt op dat moment.
pi_22375606
vertel hier de details en beschrijving en doe een oproep aan dat meisje uit de bus
pi_22381218
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 12:19 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja,lekker is dat hè.
Ik heb het een maandje terug gehad.
In discotheek Zak in Duitsland liep een meisje dat sprekend leek op het meisje wat ik leuk vind,ze was alleen iets kleiner.
Maar de bek viel me wel even open en ik was wel eventjes van de leg.
Het zou fijn zijn als je de hele meute niet quote, dank je.
  zondag 3 oktober 2004 @ 21:35:08 #18
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22381893
Mensen bedankt voor reacties..

17 jarige Stanley_C met Melodie in 1998..

Melodie in 2000

pi_22382104
Wow!!! Is dat niet toevallig de komende miss America?
  maandag 4 oktober 2004 @ 00:15:59 #20
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22385985
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 17:03 schreef Fly-or-Die het volgende:
vertel hier de details en beschrijving en doe een oproep aan dat meisje uit de bus
Zou dat wat zijn denk je?
  maandag 4 oktober 2004 @ 02:16:14 #21
97665 Vincenzo
Onthackt sinds 2019
pi_22388294
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 21:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Mensen bedankt voor reacties..

17 jarige Stanley_C met Melodie in 1998..

[afbeelding]

Melodie in 2000

[afbeelding]
Mooie meid Stanley_C

Wel bizar dat meisjes tegen komt die precies op Melodie lijken
  maandag 4 oktober 2004 @ 19:14:26 #22
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_22402144
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 02:16 schreef Vincenzo het volgende:

[..]

Mooie meid Stanley_C

Wel bizar dat meisjes tegen komt die precies op Melodie lijken
Hm ken zat meisjes die wel redelijk veel op haar lijken....

beetje doorsnee IMHO

Maar ik kan me toch wel voorstellen hoe je je voelde. Ik heb onlangs ongeveer hetzelfde meegemaakt..... ff slikken he
Die zoute stokjes...
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:22:27 #23
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_22417060
Het is toch niet zo dat die foto's nu op plaatsen komen waar ze niet moeten komen?
pi_22418896
Boy, wat een leuk meisje man... ik zou zuinig op haar zijn...

Ennuh, op internet komen foto´s altijd op plekken waar je ze niet wil hebben... zeker foto´s van leuke meisjes...zeker zo op een openbaar forum... als ik jou was zou ik ze weer verwijderen....
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:07:40 #25
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_22420623
Het is een aardig mooi meisje, maar zoals hallodagg al vermelde, is het best een doorsnee uiterlijk. Maar goed, dat maakt het gevoel dat jij had er waarschijnlijk niet minder op.
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')