quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:21 schreef Tan het volgende:
En ik vraag me af Phluphy, hoe zien jullie de toekomst nu? Hebben jullie verwachtingen of leven jullie van dag tot dag?
Waar ligt Danyel eigenlijk? Ik moest vroeger vaak naar de kinderarts in het Lucas, dr. Leenders, maar die zit er vast niet meer. Dat lijkt me geen handige locatie voor heen en weer gereis. Dan ligt het Juliana toch wat centraler.
Wij leven zoveel mogelijk van dag tot dag. Theoretisch is Danyel niet buiten levensgevaar, want hij kan nog altijd stuipen krijgen, in het ergste geval zijn deze niet met medicijnen te stoppen. De kans op deze stuipen wordt minder naarmate hij ouder wordt, maar tot een leeftijd van ca. 18 jaar kan dit wel gebeuren.
Ook de mate van zijn handicaps (lichamelijk / geestelijk) blijven onzeker. Het kan zijn dat hij zich goed gaat ontwikkelen en dan opeens stagneert. Ik ben misschien, als hoopvolle ouder, (te?) positief ten aanzien van de ontwikkelingen tot nu toe. Zo denk ik bijvoorbeeld dat hij bepaalde liedjes die we zingen al herkent (wat iets zegt over zijn cognitieve ontwikkelingen) en vind ik dat zijn bewegingen steeds "normaler" worden. Nogmaals, misschien is dit wishful thinking, maar vooralsnog ga ik op mijn gevoel af.
Het is al wel duidelijk dat elke ontwikkeling langzamer zal gaan dan bij andere kinderen. Hij zal dus altijd achterstand houden. Maar nogmaals, hoe groot deze achterstand dan zou worden is volledig onbekend.
Wat betreft het ziekenhuis: de kinderafdeling is momenteel geheel in het Juliana ziekenhuis. Een aantal afdelingen zijn tijdelijk geheel hierheen verplaatst, totdat de nieuwbouw bij het Lucas zkh klaar is.
NEEEEEE ik heb geen bezwaar tegen het ontvangen van post
![]()
en Danyel ook niet
Vandaag is er een prachtige bos bloemen bezorgd namens FOK! ![]()
Het is een schitterende, enorme bos, met een paar joekels van hortensia's en een heleboel zonnebloemen.
Ik vind het een beetje te gek worden, eerst al dat t-shirt en nu de bloemen, wat een geweldig fijne mensen zijn jullie. Maar het had natuurlijk helemaal niet gehoeven, al ben ik er reuze blij mee.
DANK JULLIE WEL
Tijdens het gesprek met de kinderarts (een vervelend betweterig mens
![]()
) werden we totaal overrompeld met de mededeling dat Danyel a.s. maandag naar huis kan
![]()
Zodra wij onder de knie hebben hoe we de totale verzorging moeten doen, inclusief het omgaan met de sonde, mogen we hem meenemen.
Ik maakte haar erop attent dat Danyel nog voeding krijgt via de DRUPPELsonde en dat de voeding verspreid wordt over 1,5 uur.... dat lijkt me wat lang om thuis te doen (7 x per dag) via "hevelen" (voeding hoog houden zodat het slangetje goed doorloopt).
Zij wilde de snelheid van toedienen van voeding opvoeren binnen een paar dagen, maar dat heb ik geweigerd. Eerder heeft Danyel duidelijk laten merken dat hij met snelle veranderingen moeite heeft. Dus nu gaan we het in kleine stapjes van 15 minuten doen. Pas als ik er vertrouwen in heb dat hij het aankan om voeding te krijgen in een half uur tot 3 kwartier zonder te spugen, wil ik hem mee naar huis nemen. Weliswaar lijkt zijn slikmechanisme goed te zijn, maar een golf voeding wegslikken is wat anders dan een beetje speeksel ....
Kortom: wij gan er van uit dat, als het lukt met de voeding etc., hij
eind volgende week naar huis kan! ![]()
Het controleren van de sonde etc. moeten we zelf doen, het vervangen ervan komt men aan huis doen, hiervoor bestaat een zgn. "technoteam" van mobiele verpleegkundigen. Wat geweldig hé ?
En nu moet ik weer rennen, kolven en naar het ziekenhuis.
Nogmaals hartelijk dank allemaal, jullie hebben ons alweer heel erg blij gemaakt
... ♥ ik mis je ♥