En als je nou tijdens je 3weekse vakantie 20.000 RMB pint en alle biljetten zijn nou vals?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:13 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Oja, ik weet niet of het al gezegd is, maar in China zijn nogal wat valse biljetten in omloop. Deze kunnen ook zomaar uit de pinautomaat komen. Wat kun je er dan tegen doen? Helemaal niksGelukkig is het grootste biljet maar 100 yuan (ongeveer 10 euro) dus grote schade zul je nooit oplopen. Niks om je over druk te maken.
Of oude bankbiljetten uit Rusland....quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:
Let vooral ook op wisselgeld, meer dan eens zullen ze je oude ongeldige Chinese munten geven.
de planning is om mij door de reisleider alle hoogtepunten te laten zien. Ik ga met een georganiseerde reis, dus in acht dagen tjd zal ik alle standaard toeristische dingen wel zien.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 10:38 schreef CleeJee het volgende:
@ cptmarco: wat is je planning? wat ga je allemaal doen? waar ga je heen?
Hey..daar ga ik ook mee!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:23 schreef cptmarco het volgende:
Shoestring
Dan hoor ik graag hoe je het gehad hebt...ik ga nl. later dit jaarquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:33 schreef cptmarco het volgende:
4 nov
Ach ja, wat daar heel normaal is, is roggelen, spugen waar het maar kan, ze houden ook vaak kampioenschappen "hoe vorm ik een schoon treinstel binnen 5 minuten om tot zwijnenstal" en in Shanghai moet je niet vreemd opkijken als in de oude wijk ineens iemand op een fiets in pyama langs rijdt ;-)quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 19:39 schreef Remqo het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar naar China te gaan en Peking wil ik er zeker bij pakken
Ik weet al zo ongeveer wat ik wil gaan zien en orienteer me hier en daar wat. Maar ik ben nog steeds vrij onbekend met de Chinese cultuur en gewoontes. Wat hier mss heel normaal is, kan daar onbeschoft zijn, of andersom. Waar moet ik vooral rekening mee houden? Kan ik overal wel zomaar foto's maken of filmen?
tipje; begeef je eens buiten het 'centrum'quote:Op woensdag 8 november 2006 15:40 schreef cptmarco het volgende:
de eerste "tussenstand" vanuit BeiJing....
Opzich is het best een mooie stad maar ergens had ik het mij anders voorgesteld... Het is te westers, ik mis het echte chinese gevoel hier...
De chinese muur is trouwens wel erg spectaculair.
Leuk om te horen! Nog aanraders/tips?quote:Op zaterdag 11 november 2006 21:39 schreef cptmarco het volgende:
Net terug van uit Peking, en al met al een heerlijk weekje gehad. Inderdaad als je iets verder kijkt dan de toeristische attracties kun je ook in Peking nog steeds genoeg terug vinden van het chinese karakter.
Van de week nog heerlijk lopen dwalen door een buurtje waar ik het chinese gevoel wel kreeg.
Er zijn inderdaad maar heel weinig chinezen die ook maar een beetje engels kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |