abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42480601
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:16 schreef Vava het volgende:
Als je met een taxi gaat kan je beter van te voren een vaste prijs afspreken denk ik.
Succes in China dan, dat gaat never nooit lukken tenzij je het via een luxe hotel doet dan is het nog wel te vertrouwen. Tip, ga slapen in het Hyatt hotel
pi_42481167
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:36 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Succes in China dan, dat gaat never nooit lukken tenzij je het via een luxe hotel doet dan is het nog wel te vertrouwen. Tip, ga slapen in het Hyatt hotel
Via een hotel ja, hoeft niet per se een enorm luxe hotel te zijn
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42485324
Terracottaleger red je niet in een dag,
wij zijn daar met de nachttrein heen gegaan vanuit Beijing.
Als je geld genoeg hebt, kun je daarheen vliegen, misschien dat het dan lukt.
pi_42490013
Taxi naar de muur is best een eind, maar met de taxi naar bijv het Zomerpaleis is goed te doen. Hoef je geen prijs voor af te spreken, als de chauffeur de meter maar aanzet.
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:48:45 #215
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_42506204
Mijn ervaring is dat prijzen afspreken met taxichauffeurs in Beijing not done is. Starttarief is ongveeer ¤ 1,50.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_42522922
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Mijn ervaring is dat prijzen afspreken met taxichauffeurs in Beijing not done is. Starttarief is ongveeer ¤ 1,50.
Waarom is dat zo dan? Ik heb zelf alleen korte ritjes gemaakt met de taxi en dat uiteraard gewoon met de meter maar van mensen die een hele dag met een taxi weg waren geweest begreep ik taxichauffeurs dat wel wilden doen!
Let's plant a tree
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 04:22:00 #217
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42532268
Dit weekend gaat jojomen waarschijnlijk naar Beijing

Hoop dat het leuk wordt
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_42533472
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 04:22 schreef jojomen4 het volgende:
Dit weekend gaat jojomen waarschijnlijk naar Beijing

Hoop dat het leuk wordt
koel! je hebt nog niet geboekt? wanneer ga je ws? ik vertrek vrijdag, wie weet lopen we nog wel ergens langs elkaar heen ofzo
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:12:22 #219
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42534798
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:02 schreef joris007 het volgende:

[..]

koel! je hebt nog niet geboekt? wanneer ga je ws? ik vertrek vrijdag, wie weet lopen we nog wel ergens langs elkaar heen ofzo
Ik zit in Wuxi in de buurt van Shanghai. Als ik ga zal het beetje last minute zijn. Donderdag avond vertrekken met de nachttrein en dan vrijdagochtend aankomen. Zondag avond weer terug.

Misschien komen we elkaar iid tegen. Laat maar weten als je een meet wilt houden.

Zou m'n eerste zijn.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:42:03 #220
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_42545062
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:35 schreef Vava het volgende:

[..]

Waarom is dat zo dan? Ik heb zelf alleen korte ritjes gemaakt met de taxi en dat uiteraard gewoon met de meter maar van mensen die een hele dag met een taxi weg waren geweest begreep ik taxichauffeurs dat wel wilden doen!
Tja, volgens mij is het taxibedrijf, zoals in veel landen, een overheidsinstelling. En aangezien taxi's nogal veel exposure hebben bij het publiek, kan het natuurlijk niet lijken alsof er gesjoemeld wordt...
Misschien is het wel te regelen voor een hele dag, maar idd zeker niet op de kleine afstanden.

Over het algemeen is China errug goed in dingen verborgen houden voor het publiek. Wat mij het meeste opviel zijn de zwervers en verslaafden... het gebrek daaraan dan. In vier weken tijd heb ik serieus geen één verslaafde oid gezien en het aantal bedelaars zal niet meer dan 20 geweest zijn. Wel zijn er veel 'souvenirverkopers'.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_42554846
Geboekt! We gaan de week van kerst! Dus tips? Kom maar op!
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_42556822
Hoi,

Wij hebben vanuit ons Hostel met een busje naar Simatai (het was te slecht weer om de 9 km te lopen vanaf een ander punt), Simatai is wel tof, niet zo toeristisch als Badaling en wat 'ruiger'. Met Taxi is best nog wel prijzig maar als je met zijn vieren gaat is het wel te doen. Je bent als je langs alle torens gaat best een uurtje of drie bezig. Alleen de verkopers daarboven zijn een beetje hardnekkig...

Verboden stad en Temple of Heaven is wel te doen op 1 dag maar dan moet je wel heen en weer rennen, Tianman square vond ik niet zo bezoekenswaardig, eventjes overheen lopen, naar mausoleum van Mao (let op openingstijden, alleen iedere ochtend en op dinsdag en donderdagmiddag over, itt wat in de LP staat). Het park achter de verboden stad is ook leuk trouwens.

Zomerpaleis ben je ook wel een dag mee zoet, wel jammer dat er een hoop (sowieso in Beijing) in de steigers staat vanwege OS 2008.

Vergeet de nightmarktets niet met de gefrituurde schorpioenen. Lamatempel is wel leuk maar valt een beetje tegen als je eerst in Tibet bent geweest :-) Wel indrukwekkend groot boeddha beeld in de achterste tempel. Ook aan te raden is gewoon een beetje door die Hutongs fietsen, probeer het beetje het echte China mee te pikken. Xi'an is zeker niet te doen op 1 dag, is iets van 12 uur met de trein.

Silk Market en Pearl Market is wel grappig maar totaal iets anders dan wat je je ervan voorstelt, je kunt alles krijgen en alles namaak. Ik heb trouwens bij de Clothing Market voor 100 euro een maatpak laten maken. Kashmir stof en het zit echt goed, geen rubbish, ze maken ook overhemden etc. Je kunt de volgende dag komen passen en ophalen, wij moesten de volgende ochtend vroeg vliegen en toen kwamen ze kwart over zes brengen en echt geen slecht pak! Ik baalde dat ik er niet meer had laten maken omdat ik nogal argwanend was van te voren.

Voor meer verhalen zie: tijnenlein.johojournal.nl

Pinnen is geen probleem, kan echt overal

Groeten Martijn
  woensdag 11 oktober 2006 @ 06:11:14 #223
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42567309
Vrijdag, zaterdag en zondag zit ik dus in Beijing
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:33:26 #224
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_42568762
Hoor ik nou dat ze de Forbidden City aan het verbouwen zijn en dat het dicht is?
pi_42569035
Er is altijd wel een gedeelte dicht voor wat voor reden dan ook, kan me niet voorstellen dat ze de hele zooi sluiten.
pi_42583714
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 15:42 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Tja, volgens mij is het taxibedrijf, zoals in veel landen, een overheidsinstelling. En aangezien taxi's nogal veel exposure hebben bij het publiek, kan het natuurlijk niet lijken alsof er gesjoemeld wordt...
Misschien is het wel te regelen voor een hele dag, maar idd zeker niet op de kleine afstanden.

Over het algemeen is China errug goed in dingen verborgen houden voor het publiek. Wat mij het meeste opviel zijn de zwervers en verslaafden... het gebrek daaraan dan. In vier weken tijd heb ik serieus geen één verslaafde oid gezien en het aantal bedelaars zal niet meer dan 20 geweest zijn. Wel zijn er veel 'souvenirverkopers'.
Ah Ja, ik heb er ook heel erg veel van die souvenirverkopers gezien...

Ze zijn de verboden stad aan het opknappen, toen ik er was stond er ook wel een deel in de steigers maar de rest was gewoon open
Veel plezier in Beijing!
Let's plant a tree
  woensdag 11 oktober 2006 @ 23:02:08 #227
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_42594975
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 09:33 schreef jojomen4 het volgende:
Hoor ik nou dat ze de Forbidden City aan het verbouwen zijn en dat het dicht is?
Klopt er is een gedeelte dicht (één van de twee musea in het midden, ben de naam ff kwijt). Het staat ook in de stijgers, maar dan wel bedekt met gaas waarop achterliggende tempel is afgebeeld.

Ik heb geen idee hoe lang je wilt gaan rondlopen in de Verboden Stad, maar er is meer dan genoeg te zien als je er een dagje heen wilt.

Aanrader (zoals al eerder in dit topic is vermeld) is het park achter de Verboden Stad. Vanaf de top van de heuvel (ongeveer 10 min. lopen vanaf de ingang) heb je een redelijk goed uitzicht over de Verboden Stad en de inmense omvang ervan. Wat natuurlijk altijd jammer is, is smogvorming c.q. stof in de lucht. Het is er bijna nooit helder om goede foto's te maken. Trouwens, op die heuvel staat ook een tempel die gerestaureerd wordt. Als je naar boven wilt lopen dan kun je niet verder vanwege een hek. Gewoon langs het hek lopen c.q. klauteren en de brutale hollander uithangen. De werklui staan wel even vreemd te kijken en zullen je proberen weg te jagen (of geld te vragen voor het maken van een foto van de stad, yeah right ), maar daar moet je je niet teveel van aantrekken.

Veel plezier dit weekend!
pi_42783286
Mijn 8 daagse vakantie naar Peking gaat door! Ik zit er met Kerst!

Tips? Let me know
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_42783800
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 20:37 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Mijn 8 daagse vakantie naar Peking gaat door! Ik zit er met Kerst!

Tips? Let me know
Heel veel warme kleren meenemen het is er echt ijskoud in de winter
Let's plant a tree
  FOK!fossiel woensdag 25 oktober 2006 @ 21:14:13 #230
8443 cptmarco
it's captain...
pi_42934449
wat is trouwens handig voor geldzaken: euro's of toch maar dollars meenemen? Kun je eigenlijk makkelijk pinnen in Peking?
pi_42941207
Ja hoor, en ik zou gewoon yuan's meenemen. Waarom Euro's of Dollars
  FOK!fossiel donderdag 26 oktober 2006 @ 08:07:11 #232
8443 cptmarco
it's captain...
pi_42948014
Ja hoor, gewoon bij het GWK of op het vliegveld.
pi_42952850
En je kunt zelfs in kleinere stadjes makkelijk een geschikte pin-automaat vinden, in Beijing zou ik me daar sowieso geen zorgen over maken.
  FOK!fossiel donderdag 26 oktober 2006 @ 14:57:30 #235
8443 cptmarco
it's captain...
pi_42954729
ik zou zeker GEEN yuans meenemen!

je krijgt hierbij het GWK ongeveer 88 yuan 1 euro, terwijl je, als je in China pint, 98 yuan krijgt! dat scheelt dus ongeveer 10%!!!! en je kunt inderdaad gewoon op het vliegveld pinnen, dus geld voor een taxi ofzo hoef je ook niet mee te nemen...

meer tips volgen zsm, ben afgelopen zaterdag teruggekomen van een weekje Beijing
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
  FOK!fossiel donderdag 26 oktober 2006 @ 16:10:55 #237
8443 cptmarco
it's captain...
pi_42956397
bedankt voor de tip, maar het is net te laat... Ik heb net voor een kleine 100 euro aan yuans besteld bij de bank... Ach, gemak dient de mens....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:00:03 #238
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_42961468
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 16:10 schreef cptmarco het volgende:
bedankt voor de tip, maar het is net te laat... Ik heb net voor een kleine 100 euro aan yuans besteld bij de bank... Ach, gemak dient de mens....
Ach, die raak je wel kwijt hoor... gewoon ff een louche kapper opzoeken

Als je trouwens daar gaat pinnen, kies voor de doodnormale Bank of China, dat scheelt vaak meerdere banken aflopen. Bank of China accepteert iig Cirrus en/of Mastercard.
pi_42966369
En kijk uit waar je pint. Nadat ik een keer gepint had op mijn tweede dag ofzo kleefde er een zwerfjochie aan mijn been. Gelukkig had ik Chinese vrienden bij me die hem hebben kunnen overtuigen me los te laten. Koste een paar yuans maar dat ventje zat dan ook echt op mijn schoen en liet mijn been niet zomaar los.

Was trouwens niet een heel zielig geval hoor, heb hem in de maanden daarop nog vaak zat gezien en elke keer dat ie me zag moest ie lachen.
pi_42966547
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:00 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Ach, die raak je wel kwijt hoor... gewoon ff een louche kapper opzoeken

Als je trouwens daar gaat pinnen, kies voor de doodnormale Bank of China, dat scheelt vaak meerdere banken aflopen. Bank of China accepteert iig Cirrus en/of Mastercard.
Ik kon alleen maar bij de Bank of China pinnen (en een pinautomaat op de luchthaven van Beijing, geen idee meer van welke bank die was). Er zitten genoeg vestigingen van deze bank in Beijing dus het was verder geen groot probleem.
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')