abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22319218
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:48 schreef snoweh het volgende:
Voor mij heeft dit ongeluk nog iets positiefs... mijn foto staat op de voorpagina van nu.nl
En op Fok.nl .

Op Nu.nl zonder of met toestemming?
  donderdag 30 september 2004 @ 22:21:51 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_22319273
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:45 schreef blup het volgende:
Als je de trein zo ziet issie niet super beschadigd ofzo.. Like die botsing laast in amsterdam.. die leek vele malen erngstiger..
Er zit een nare knik in het koprijtuig, ergens na het midden. Die krijg je er lastig uit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_22319532
Naar BoZ en Essen rijden nog bussen, verder rijden er al weer gewoon treinen. De ochtendspits moet normaal kunnen verlopen hoopt de NS.
sig verwijderd door FA
pi_22319775
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:20 schreef Flem het volgende:

[..]

En op Fok.nl .

Op Nu.nl zonder of met toestemming?
met.
NoW=WoW
pi_22320245
En krijg je geld omdat ze aan het ANP zijn verkocht?
pi_22320633
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:17 schreef Party_P het volgende:
de voorkant van zo'n dubbeldekker is wel erg sterk zeg. Het midden van dat treinstel knakte wel en dat is dus vrij slap. Ik had meer schade verwacht eerlijk gezegt
Ik denk dat ze die extra verstevigd hebben, omdat anders de machinist geplet wordt door de 229 ton trein (347 ton bij de langere versie) die achter hem aan komt, dat de trein op andere delen wel kreukt is waarschijnlijk zo ontworpen (gedeelten waar over het algemeen minder passagiers zitten, zoals bij de deuren).
pi_22321108
Van ns.nl

Treinverkeer Roosendaal deels hervat

Sinds 21.30 uur kunnen treinreizigers weer reizen tussen Roosendaal -Breda en Roosendaal -Dordrecht. Als gevolg van een treinongeval was het treinverkeer hier sinds het begin van de avond gestremd. Het treinverkeer van en naar België en Bergen op Zoom wordt naar verwachting morgenochtend vroeg weer mogelijk. Volgens de politie raakten bij het ongeval 40 treinreizigers licht gewond. Twintig van hen zijn in het ziekenhuis behandeld, waarschijnlijk brengen drie van hen er de nacht door. Aad Veenman, president-directeur van NS, is naar Roosendaal gegaan om aandacht te schenken aan de gewonde reizigers en deel te nemen aan de persconferentie op het gemeentehuis. Het speciale telefoonnummer dat NS had ingesteld is inmiddels gesloten. Ruim 200 mensen hebben het nummer gebeld om navraag doen over het ongeval.
pi_22321112
quote:
Op donderdag 30 september 2004 21:24 schreef neversleeper het volgende:
Ja joh, maar de loc kwam uit Essen (België), de reizigerstrein ging naar Bergen op Zoom/Vlissingen. Hier liggen beide spoorlijnen naast elkaar en begint/eindigt het emplacement van station Roosendaal. Nogmaals: de loc staat dus op de sporen uit Essen, niet op die uit/naar Bergen op Zoom.
Bij mijn weten zijn er na de overgang ook geen wissels meer tussen de sporen naar bgn en naar essen, dus waarschijnlijk is de rijweg voor de loc uit essen te vroeg ingesteld waardoor de ic dus op het verkeerde spoor terecht kwam.
If It Ain't Broke, Fix It 'till It Is!
  donderdag 30 september 2004 @ 23:26:42 #84
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_22321194
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:55 schreef Ambrosius het volgende:
De traumahelikopter die ingezet is kwam helemaal uit Rotterdam .
-knip-

ghehehe, jaaa, het is zeker 7 minuten vliegen hoor, van Rotterdam naar Roosendaal
als het niet korter is ....
www.wildpianoz.nl Wild Pianoz Show.
Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
  donderdag 30 september 2004 @ 23:48:31 #85
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_22321760
Ja het was wel leuk vandaag de vertraging die ik opliep...
In totaal 2 en een half uur mja niks aan te doen heh..Zat gelukkig nog net niet in die ongeluktrein..
Wel dus als ik me niet even had bedacht om nog ff naar de boekhandel te gaan
Mja vraag me af hoe het geweest zou zijn...
Enfin ......
Rotterdam -> Dort wachten, Lagezwaluwen uur wachten, bus, Roosendaal, bus, Boz, en veder treinen naar Vlissingen...
in totaal 5,5 uur en k had nog niks gegeten
Bagger! Ma helemaal in paniek enz
Grrrr Tis wat!!
Mja beterschaaaaap voor de gewondjes enzo
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_22322201
Die ophef ook weer eromheen. Ondertussen is wel weer iemand voor de trein gesprongen of afgekomen na bezopen rijden. Maar daar hoor je niets over . Nee, 30 gewonden, poepoe, dat moet toch wel als opening in ieder nieuwsbericht.
pi_22322768
Er staan geen meldingen meer op TT751. Hopelijk is het morgenochtend allemaal weer normaal..
sig verwijderd door FA
pi_22323731
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:55 schreef Ambrosius het volgende:
De traumahelikopter die ingezet is kwam helemaal uit Rotterdam ...
Dat doet ie altijd hoor, in Nederland zijn dacht ik maar 3 trauma heli's; in Rotterdam Amsterdam en Nijmegen, Groningen, Drethe en Zuid-Limburg worden bediend door Duitse medicopters.

Ik heb de botsing nét gemist trouwens, ik fietste rond 17.45 langs de schuiven, toen stond daar een politiebusje voor het stoplicht (richting de kade (dus om over de overweg heen te gaan) en die deed zijn zwaailichten aan en reed richting het station; ik dacht nog "zal wel iemand moeilijk aan het doen zijn".
Ik zag de trein wel staan, maar dacht dat die loc er aangekoppeld was om hem weg te slepen ofzo.
Even later toen ik in de trein zat te wachten zag ik nog wat motoren het station op komen sjeezen, maar pas toen ik in Tilburg hoorde ik van het ongeluk.
Best wel vaag, eigenlijk om het zo "mee" te maken...
clown hat-curly hair-smiley face
pi_22326359
De lock had een stopsein (rood licht) genegeerd, vandaar dat de intercity en de lock met elkaar botste. Gelukkig was de snelheid van beide treinen maar 30 tot 35 km/u en zodoende het aantal gewonden 'minimaal' gebleven.

De machinist van de lock is voor nader onderzoek naar het ziekenhuis gebracht.
De machinist van de intercity is ongedeerd (maar heeft zeker wel een geestelijke klap gehad), zijn collega is wél opgenomen in het ziekenhuis, met lichte verwondingen.
De komende 2 maanden zal dit ongeluk verder onderzocht worden.

Bron: bekend vertrouwelijk.
pi_22332899
Ik zag de intercity vandaag staan op een spoor waar aan de trein gewerkt kan worden. Zat een flink gat aan de onderkant van de locomotief. Die was ook een heel klein beetje in elkaar gedrukt, verder was er geen zichtbare schade.
De treinen reden trouwens allebei 25-30 km/u.
sig verwijderd door FA
pi_22332981
Gisteren die trein net gemist in Rotterdam. Een van de weinige keren dat ik daar toch een klein beetje blij om was (ook al was ik om 10 uur thuis)
Het mooi kotsende meisje.
pi_22344653
'Intercity Roosendaal reed door rood sein'

AMSTERDAM - De intercitytrein die donderdag bij Roosendaal tegen een Belgische locomotief reed, is waarschijnlijk door een rood sein gereden. Dat schrijft het Algemeen Dagblad zaterdag. Een woordvoerder van spoornetbeheerder ProRail de 'speculatie' van de krant 'voorbarig'.

Het Algemeen Dagblad baseert zich op een elektronisch bericht dat de treinverkeersleiding vlak na het ongeluk verstuurde naar de leiding van de Nederlandse Spoorwegen en spoornetbeheerder ProRail. ProRail wil niet bevestigen dat zo'n bericht daadwerkelijk verstuurd is.

Volgens ProRail is het 'verstandig te wachten met oordelen over het ongeval tot het onderzoek daarnaar is afgerond'. Bij het treinongeluk, donderdag rond 17.45 uur, raakten zeker veertig mensen gewond, van wie er twintig naar het ziekenhuis werden overgebracht. Het treinverkeer rond Roosendaal liep vrijdagmorgen weer volgens het spoorboekje.

Bron: Nu.nl
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')