abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1562154
Ontmaagde dochter (16) moest sterven

DEN HAAG - Toen vader Aminullah H. (40) in januari te horen kreeg dat zijn 16-jarige dochter Sudobe geen maagd meer was, stond eigenlijk al vast dat desnoods haar leven opgeofferd zou worden om de geschonden familie-eer te redden.

Deze overtuiging bracht gisteren de Haagse officier van justitie mevr. mr. N. Boersma tot de overtuiging dat de Afghaanse man, die zijn kind in de Dordrechtse woning van haar oma met haar eigen blauwgrijze sjaal moet hebben gewurgd, dit ook met voorbedachte raad heeft gedaan. Echtgenote Farahnaz (39) die van volledig medeplegen wordt verdacht, wordt later berecht. De eis, wegens moord, tegen vader was gisteren tien jaar cel.

Het meisje is "gesmoord in liefde", zoals de uitdrukking in H.'s cultuur luidt. Haar dood was onontkoombaar geworden, toen eenmaal vaststond dat haar Marokkaanse minnaar uit Rotterdam niet meteen met haar wilde trouwen en dat het vader ook niet zou lukken die onwillige minnaar zelf om het leven te brengen.

Vader, gisteren vrijwel voortdurend in tranen, ontkent intussen alles. Net als zijn vrouw heeft hij vele tientallen veelal tegenstrijdige verklaringen afgelegd. Vader en moeder hebben bijvoorbeeld gezegd dat zij op de avond voorafgaand aan de moordnacht van 15 februari met hun kind uit rijden waren gegaan "om haar adviezen te geven". Maar onderweg was ze uitgestapt, om zo voorgoed uit beeld te verdwijnen. Ze was al twee keer eerder van huis weggelopen.

Sudobe's lichaam werd, verpakt in een feloranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek, als pakket gedumpt langs de Kerkweg aan Ouderkerk aan den IJssel.

Heel zwaar weegt de verklaring van moeder Farahnaz: "Ik zag hoe Amin de sjaal van Sudobe beetpakte. Toen hij eraan trok, ging haar hoofd heen en weer van voren naar achteren." De vrouw heeft dit later weliswaar ingetrokken, net zoals haar nichtje aanvankelijk verklaarde, dat ze van haar had gehoord dat Amin zijn dochter had gedood. De officier van justitie hecht aan die intrekkingen echter geen waarde.

© Telegraaf door Fred Soeteman
==================================================================

Wanneer krijgen nieuwe Nederlanders nou eens een fatsoenlijke inburgeringscursus, waardoor zij de normen en waarden van de Nederlandse samenleving tot op het bot ingeprent krijgen!!!!!!!

Deze ouders verdienen uiteraard de doodstraf. Die kennen we niet, dus dan maar levenslang.

Het meisje is "gesmoord in liefde", zoals de uitdrukking in H.'s cultuur luidt.

"Het meisje is in koele bloede vermoord", zoals de uitdrukking in onze cultuur luidt.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1562165
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen in de samenleving...

"Sudobe's lichaam werd, verpakt in een feloranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek, als pakket gedumpt langs de Kerkweg aan Ouderkerk aan den IJssel."

Smerige zieken honden, je dochter vermoorden en dumpen langs de snelweg!

Een Nederlandse straf voor een "Niet-nederlands" vergrijp ....Ik zeg: een buitenlandse straf!!

[b]Ik duw liever een Renault, dan dat ik in een Golf stap![/b]
pi_1562180
quote:
Op woensdag 05 september 2001 10:48 schreef PocketRocket het volgende:
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen in de samenleving
Hard gezegd maar wel waar, gesmoord in de liefde waar halen ze het vandaan? De dwazen!!!!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_1562181
quote:
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen
Dat blijkt.

Schandelijker is natuurlijk de eis van 10 jaar gevangenisstraf. Gisteren een artikel gesubmit op de frontpage (10 jaar cel voor bendelid uit Egmond) waarbij een overvaller uit Egmond tot 10 jaar is veroordeeld na een eis van 14 jaar.

Dit soort onmensen krijgt maar een eis van 10 jaar?? Het is GVD te gek voor woorden

pi_1562185
quote:
Dat krijg je als je "dat soort culturen" op probeert te nemen in de samenleving...

"Sudobe's lichaam werd, verpakt in een feloranje sprei en een gebloemd dekbedovertrek, als pakket gedumpt langs de Kerkweg aan Ouderkerk aan den IJssel."

Smerige zieken honden, je dochter vermoorden en dumpen langs de snelweg!

Een Nederlandse straf voor een "Niet-nederlands" vergrijp ....Ik zeg: een buitenlandse straf!!

Er zijn landen waar dit dus geen vergrijp is maar gewoon. Zieke bastaards..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  woensdag 5 september 2001 @ 10:54:28 #6
3542 Gia
User under construction
pi_1562188
Daar mogen wij ons niet mee bemoeien, dat is nu eenmaal hun cultuur en wie zijn wij om hun hun cultuur te ontzeggen.
Wij kunnen toch niet verlangen dat zij onze denkwijze overnemen!

Stelletje achterlijke gladiolen!

pi_1562195
quote:
Op woensdag 05 september 2001 10:54 schreef Gia het volgende:
Daar mogen wij ons niet mee bemoeien, dat is nu eenmaal hun cultuur en wie zijn wij om hun hun cultuur te ontzeggen.
Wij kunnen toch niet verlangen dat zij onze denkwijze overnemen!

Stelletje achterlijke gladiolen!

Juist, we willen toch zo graag dat ze intergreren, moet je naast de lusten ook de lasten kunnen dragen.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  woensdag 5 september 2001 @ 11:02:40 #8
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1562220
Moord met voorbedachte rade, die gast moet lang worden opgesloten. En z'n vrouw ook.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 5 september 2001 @ 11:05:42 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1562233
Dat culturen zo kunnen verschillen.
Ik kan het me niet voorstellen, je eigen kind ombrengen.
  woensdag 5 september 2001 @ 11:10:06 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1562253
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:02 schreef links234 het volgende:
Moord met voorbedachte rade, die gast moet lang worden opgesloten. En z'n vrouw ook.
Dan is een eis van 10 jaar toch bespottelijk? Wat is dat in hemelsnaam met die officieren van justitie die overvallen en drugssmokkel kennelijk zwaarder bestraft willen zien dan een ordinaire moord???

Grote cocaïnesmokkelaars krijgen tot 16 jaar celstraf, en deze dwazen krijgen een eis van 10 jaar. Stel dat ze ook veroordeeld worden tot 10 jaar, dan staan ze na 6,5 jaar al weer buiten. In Nederland zit je 2/3 van je straf uit.
Maar er zal wel een jaar of 6 tot 8 overblijven, en dan zijn ze godverdomme binnen 4 jaar al weer vrij man en vrouw.

pi_1562276
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Dan is een eis van 10 jaar toch bespottelijk? Wat is dat in hemelsnaam met die officieren van justitie die overvallen en drugssmokkel kennelijk zwaarder bestraft willen zien dan een ordinaire moord???

Grote cocaïnesmokkelaars krijgen tot 16 jaar celstraf, en deze dwazen krijgen een eis van 10 jaar. Stel dat ze ook veroordeeld worden tot 10 jaar, dan staan ze na 6,5 jaar al weer buiten. In Nederland zit je 2/3 van je straf uit.
Maar er zal wel een jaar of 6 tot 8 overblijven, en dan zijn ze godverdomme binnen 4 jaar al weer vrij man en vrouw.

Ordinair winstbejag of een andere culturele inslag, het zal om een of andere reden toch blijkbaar meegewogen worden in de strafmaat. Niet dat ik het ermee eens ben, maar een andere conclusie kun je bijna niet trekken..
pi_1562277
Sowieso zijn de straffen in nederland te laag voor sommige misdaden zoals moord verkrachting etc etc en als je een slechte jeugd hebt gehad krijg je nog meer aftrek van je straf en allerlei gezemel naar je hoofd al "moelijke jeugd dus blaat blaat blaat" Daar kan ik ook zo boos om worden

en zoiets als dit?? Zij willen hun eigen cultuur aanhangen dus straf ze maar op die manier dan!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_1562279
Nederlands, of niet-Nederlands maakt geen zak uit... Gewoon levenslang opsluiten!
.
  woensdag 5 september 2001 @ 11:19:48 #14
10188 links234
pi_1562299
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:10 schreef R@b het volgende:

[..]

Geen idee, voor mijn part geven ze die gast een jaar of wat meer, het stukje wat je citeert komt uit de telegraaf, en die krant is er redelijk goed in om creatief stukjes te schrijven danwel perongeluk iets vergeten te vermelden. Of er dus andere zaken aan de hand zijn waarom die eis niet bepaald hoog te noemen is kan/durf ik niet te zeggen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 5 september 2001 @ 11:22:08 #15
10188 links234
pi_1562320
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:16 schreef DarkElf het volgende:
en zoiets als dit?? Zij willen hun eigen cultuur aanhangen dus straf ze maar op die manier dan!
Moet je ook mensen met hoofddoekjes toelaten als rechter of griffier.

woensdag 5 september 2001 @ 11:29:17 #16
272 R@b
No-nonsens
pi_1562364
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:19 schreef links234 het volgende:

[..]

Geen idee, voor mijn part geven ze die gast een jaar of wat meer, het stukje wat je citeert komt uit de telegraaf,

Tjonge tjonge, om nou de Telegraaf aan te vallen op een stukje rechtbankverslaggeving......

Het maakt me geen bal uit wat voor verzachtende omstandigheden er aangevoerd worden, 10 jaar eis voor moord is bespottelijk laag, zeker gezien de hogere straffen die geëist worden tegen overvallers en smokkelaars.

Het is me al vaker opgevallen dat misdaden tegen het leven in Nederland lichter bestraft worden dan misdaden uit winstbejag. Wanneer jouw zoon op straat lek wordt geschopt door een paar dronken boeren dan komen die er af met een paar jaar cel. Zouden ze jouw bruut overvallen hebben in je woning dat wacht ze dezelfde straf. Ik zie het leven van mijn kind als familiekapitaal wat onvervangbaar is. Iemand die dat vernietigt zou dáár dan ook naar gestraft dienen te worden.

En verzachtende omstandigheden die de Telegraaf weggelaten zou hebben in haar verslaggeving... BLAAT.... Ja die mensen zijn zo opgevoed in Afghanistan dus die kunnen er niets aan doen BLA BLA BLA BLAAAAAAAAAAAAA. Hoor het een advocaat zo oreren

pi_1562386
Wat ik wel graag zou willen weten is hoelang deze famillie al in Nederland verblijft??
pi_1562394
quote:
Op woensdag 05 september 2001 10:45 schreef R@b het volgende:

Wanneer krijgen nieuwe Nederlanders nou eens een fatsoenlijke inburgeringscursus, waardoor zij de normen en waarden van de Nederlandse samenleving tot op het bot ingeprent krijgen!!!!!!!

Deze ouders verdienen uiteraard de doodstraf. Die kennen we niet, dus dan maar levenslang.

Het meisje is "gesmoord in liefde", zoals de uitdrukking in H.'s cultuur luidt.

"Het meisje is in koele bloede vermoord", zoals de uitdrukking in onze cultuur luidt.

Door het enorme cultuurverschil zal de islam nooit en te nimmer kunnen integreren in onze samenleving, hoe meer de politiek dit door onze strot wringt, hoe groter de weerstand wordt. De geschiedenis heeft dit al talloze malen bewezen.
  woensdag 5 september 2001 @ 11:35:16 #19
10188 links234
pi_1562395
Goh, R@b, zit niet zo te schuimbekken. Het enige wat me vaak opgevallen is, is dat de Telegraaf wel eens zaken vergeet te melden. Het is toch hun handelsmerk dat ze het nieuws eerder aanbieden in hapklare brokken, zonder al te veel ingewikkelde nuances of details.

Dat lijkt me niet echt iets nieuws.

woensdag 5 september 2001 @ 11:35:31 #20
272 R@b
No-nonsens
pi_1562399
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:33 schreef Party-pooper het volgende:

Wat ik wel graag zou willen weten is hoelang deze famillie al in Nederland verblijft??

Kennelijk te kort om een fatsoenlijke inburgeringscursus te volgen.

Maar ja, je moet mensen de vrijheid geven om hun eigen normen en waarden te volgen heb ik wel eens gelezen van dees of gene hier op Fok!.

woensdag 5 september 2001 @ 11:39:37 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_1562420
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:35 schreef links234 het volgende:

Goh, R@b, zit niet zo te schuimbekken. Het enige wat me vaak opgevallen is, is dat de Telegraaf wel eens zaken vergeet te melden. Het is toch hun handelsmerk dat ze het nieuws eerder aanbieden in hapklare brokken, zonder al te veel ingewikkelde nuances of details.

Sorry hoor, maar ik zie in dit soort zaken weinig ingewikkelde nuances of details. En anders wil ik ze kennelijk niet zien. En volgens mij wil jij ze ook niet zien, want je gaf net ook al aan dat ze wat jouw betreft (levens)lang opgesloten mogen worden. Dus wat betreft de mening dat er te licht gestraft wordt in Nederland, in zaken waar het halsmisdrijven betreft, delen we kennelijk dezelfde mening. Maw, zijn wij het eens
pi_1562432
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:35 schreef R@b het volgende:

[..]

Kennelijk te kort om een fatsoenlijke inburgeringscursus te volgen.

Maar ja, je moet mensen de vrijheid geven om hun eigen normen en waarden te volgen heb ik wel eens gelezen van dees of gene hier op Fok!.

Misschien wel al heel lang en dat zou me veel meer verontrusten, want dat zou betekenen dat die mensen veel langere tid buiten de maatschappij hebben gestaan.
  woensdag 5 september 2001 @ 11:43:53 #23
10188 links234
pi_1562440
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:39 schreef R@b het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik zie in dit soort zaken weinig ingewikkelde nuances of details. En anders wil ik ze kennelijk niet zien. En volgens mij wil jij ze ook niet zien, want je gaf net ook al aan dat ze wat jouw betreft levenslang opgesloten mogen worden. Dus wat betreft de mening dat er te licht gestraft wordt in Nederland, in zaken waar het halsmisdrijven betreft, delen we kennelijk dezelfde mening. Maw, zijn wij het eens

Lang opgesloten, R@b, niet levenslang.

Zie je nu dat de details of nuances er wel toe doen?

Anyway, voor zaken als moord met voorbedachte rade mogen mensen een flink lange straf krijgen. Cultuurverschil whatever, je hebt gewoon niemand te vermoorden.

woensdag 5 september 2001 @ 11:45:08 #24
272 R@b
No-nonsens
pi_1562446
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:43 schreef links234 het volgende:

[..]

Lang opgesloten, R@b, niet levenslang.

Zie je nu dat de details of nuances er wel toe doen?

Ik had dat al aangepast. Kijk maar naar mijn post.
  woensdag 5 september 2001 @ 11:47:26 #25
272 R@b
No-nonsens
pi_1562455
quote:
Op woensdag 05 september 2001 11:43 schreef links234 het volgende:
Anyway, voor zaken als moord met voorbedachte rade mogen mensen een flink lange straf krijgen. Cultuurverschil whatever, je hebt gewoon niemand te vermoorden.
Is 10 jaar straf (eis) een flinke straf? Als het 10 jaar wordt zitten ze maximaal 6.5 jaar in de cel. [dan begint na een jaar of 5 al de periode van proefverloven]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')