Als het uit is lijkt mij.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
Nav een discussie in een ander topic, dus de vraag 'Wanneer is een ex een ex?'
Wat wil je meten dan?quote:Is daar een gestelde tijdsduur voor?
Is het uberhaupt meetbaar?
Nee, uit is uit dus ex is ex.quote:Heeft het te maken met hoe lang je er over doet om er weer overheen te komen?
Ook beide nee.quote:Of is het juist andersom, des te langer de relatie/verkering des te langer het duurt om eroverheen te komen?
Heeft iemand met verdriet na een relatie van 5 jaar meer recht om te rouwen dan iemand met verdriet na een relatie van 2 maanden?
quote:Op donderdag 30 september 2004 14:55 schreef Tranceptor het volgende:
Wanneer een ex een ex-ex is is betekent dat automatisch dat een ex een extra ex is geworden.
Eens...quote:Op donderdag 30 september 2004 14:54 schreef DarkElf het volgende:
das toch gewoon persoonlijk
Daarom...quote:Op donderdag 30 september 2004 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, daar kan dat 17-jarige grietje dan nog wel heel erg veel verdriet over hebben...
Tijdsduur maakt niet uit.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
Is daar een gestelde tijdsduur voor?
Is het uberhaupt meetbaar?
Heeft het te maken met hoe lang je er over doet om er weer overheen te komen?
Of is het juist andersom, des te langer de relatie/verkering des te langer het duurt om eroverheen te komen?
Heeft iemand met verdriet na een relatie van 5 jaar meer recht om te rouwen dan iemand met verdriet na een relatie van 2 maanden?
Ja, idd. Scharrel is de term die ik regelmatig gebruik.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:59 schreef milagro het volgende:
Aan de anderen refereer ik niet als ex, maar als "iemand met wie ik wat gehad heb ooit" ...subtiel verschil voor mij
Ja, er hangt idd wel een 'bad karma' om het woord 'ex' heen. Vaak omdat het overgrote deel van de relaties met exen niet echt meer rooskleurig te noemen is.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind trouwens de term 'ex' negatief klinken, jullie ook?
Aangezien de meeste relaties vaak niet eindigen in een vriendschap is het negatieve karakter van "ex" volgens mij wel enigzins terecht.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:03 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind trouwens de term 'ex' negatief klinken, jullie ook?
nou, als ik voor mezelf spreek, ben ik meer geoefend in omgaan met verdriet om een verloren liefde.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, idd. Scharrel is de term die ik regelmatig gebruik.
Ik denk overigens wel dat het een soort van leeftijdsgebonden is, in die zin dat iemand van 30 een 'iets' van 3 maanden idd een 'iets' noemt, terwijl 3 maanden voor iemand van 16-17 al heel wat meer is.
Maar dat is denk ik een natuurlijk soort relativering die men met de jaren over zich heen krijgt.
tja in mijn geval zie ik al die exen nog (behalve 1, maar dat is geen keuze) en dientengevolge heeft het geen negatieve klank voor mij.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:07 schreef thoth het volgende:
[..]
Aangezien de meeste relaties vaak niet eindigen in een vriendschap is het negatieve karakter van "ex" volgens mij wel enigzins terecht.
Dat bedoel ik dus met die natuurlijke relativering. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat dat mee komt met de ervaring die je op bouwt in de loop der jaren.quote:Op donderdag 30 september 2004 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, als ik voor mezelf spreek, ben ik meer geoefend in omgaan met verdriet om een verloren liefde.
de eerste keer dacht ik dat ik doodging en duurde het relatief lang voordat ik er echt overheen was.
later wist ik dat "hier kom ik nooit meer over heen" uiteindelijk onzin was, en gaf ik me meer over aan het verdriet (laat maar komen!!!!!!! ) en juist door dat te doen ging het sneller beter
In dat geval verandert "mijn vriend(in)" in "een vriend(in)".quote:Op donderdag 30 september 2004 15:14 schreef milagro het volgende:
tja in mijn geval zie ik al die exen nog (behalve 1, maar dat is geen keuze) en dientengevolge heeft het geen negatieve klank voor mij.
maar ik refereer dan irl nooit naar hen als mijn ex, maar als 1 van mijn vrienden.
Mee eensquote:Op donderdag 30 september 2004 14:55 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Als het uit is lijkt mij.
juistquote:Wat wil je meten dan?
[..]
Nee, uit is uit dus ex is ex.
Denk dat iedereen op zijn /haar eigen manier verdriet mag hebben, niemand beslist daar over.quote:[..]
Ook beide nee.
Maar dit is mijn mening. Ik denk dat er zat anderen zien die er anders over denken.
mensen die niet meer hebben meegemaakt dan dat kunnen soms een overweldigend gevoel van verdriet hebben, tis niet aan anderen om dat teniet te doen vind ikquote:Op donderdag 30 september 2004 15:36 schreef Tranceptor het volgende:
Dat verdriet was geen echt verdriet, dat was drama dat de wereld verging zonder te begrijpen wat dat uberhaupt betekent. Het was acteerwerk avant la lettre.
That's it.quote:Op donderdag 30 september 2004 14:54 schreef Ericjuh het volgende:
je bent pas een ex als 1 van de 2 echt nix meer met die persoon wil
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |