Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 14:43 |
Mijn vader krijgt een nieuwe Seat Leon FR Diesel 150 pk. Nou vraag ik mij af wat voor een typeaanduiding er nou achterop staat. TDI alle 3 in het rood ofzo ? | |
Bikkelmannetje | donderdag 30 september 2004 @ 14:48 |
TDI helemaal rood = 150 PK DI helemaal rood = 130PK I rood = 110 PK TDI zilverkleurig, gewoon dus = 90 PK Bij zowel Golf, Passat als Leon! ![]() | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 14:49 |
Het wordt dus helemaal rood voor ons ![]() (alleen jammer dat hij voor een zwarte uitvoering heeft gekozen) ![]() | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 14:50 |
dubbel | |
Bikkelmannetje | donderdag 30 september 2004 @ 14:51 |
quote:Vriend van me heeft ook een zwarte Leon, de Topsport met 180 PK... niks mis met die kleur hoor! Vind het wel mooi, itt de gele variant ![]() | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 14:54 |
Ik zie de volgende nadelen van een zwarte Leon: - Bij de FR versie hebben de zijspiegels een zilveren kleur, en dat staat niet bij zwart (ik zoek zo een plaatje); - Je ziet vuil er echt heel goed op (dus opgedroogt zand etc); - Je ziet alle (kleine) krasjes erop; - Warm in de zomer; - De zwartaccenten die de Leon FR zo mooi maken, zie je niet meer; - Ik vind zwart zowiezo niet zo mooi voor een sportwagen (sportversie). Enige voordeel wat ik zie is dat je niet erg opvalt voor de politie. | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 15:00 |
plaatje: | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 15:01 |
Geel is mooier dan zwart ![]() | |
aKra | donderdag 30 september 2004 @ 15:04 |
[/img] ipv [\img] | |
Dr_Frickin_Evil | donderdag 30 september 2004 @ 15:05 |
omdat je een / ipv een \ moet gebruiken ![]() | |
timmeeeh | donderdag 30 september 2004 @ 15:12 |
Wel vette bak man! Ik zou zilver metallic nemen ![]() | |
D-Devil | donderdag 30 september 2004 @ 15:13 |
quote: ![]() ![]() quote:Airconditiong: Ja met klimaatcontrole. | |
Roadster | donderdag 30 september 2004 @ 15:15 |
Zwart is juist mooi man... wat wil je dan, een gele of rode leon??? bah.... | |
BaBy-G | donderdag 30 september 2004 @ 15:16 |
weet je toevallig of ie ook 4 wiel is aangedreven? ik reed laatst in een Golf 4 TDI (alles rood) 4-Motion 150 PK, die gaan best rap... ![]() | |
renkie | donderdag 30 september 2004 @ 15:16 |
quote:Klopt helaas geen zak van. VW / Seat / Audi / Skoda (+ ford , volvo en een tal andere merken die TDI motoren van VAG gebruiken) gooien de typeaanduiding bijna om het jaar weer door elkaar. Het is afhankelijk van bouw/ model jaar en model van de auto welke typeaanduidingen kloppen. | |
Visie | donderdag 30 september 2004 @ 15:28 |
Je hebt ook een 160pk ibiza TDI ![]() ![]() ![]() en dat voor ¤27995,- ![]() | |
Roadster | donderdag 30 september 2004 @ 15:36 |
quote:De AWD (FWD met vertraagde hulp op de achterwielen) gaat best rap van zn plek als je de koppeling goed kunt bedienen. Een maal rollend is de voorwielaandrijver een stuk sneller door zijn lagere gewicht en minder verlies in de aandrijflijn ![]() | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 15:47 |
quote:Mooie auto's: verkeerde kleur. Een andere kleur staat veel mooier En als je net instapt, dan heb je niet erg veel aan die klimaatcontrole ![]() | |
D-Devil | donderdag 30 september 2004 @ 15:59 |
quote:In een 206 GTI is de climate control na 2 minuten al koude lucht aan het duwen en het is ook warm in een witte wagen, alleen minder warm. | |
Repeat | donderdag 30 september 2004 @ 16:07 |
Een zwarte auto is maar 1 of 2 graden warmer dan een auto met een andere kleur. Dat hebben ze helemaal uitgezocht bij het McLaren F1 team. Als het zoveel in hitte zou schelen, zouden die ook geen zwarte F1 wagen hebben ![]() En boeiend, zo warm wordt het hier in nederland toch niet. | |
Logitik | donderdag 30 september 2004 @ 17:15 |
Ok, maar dan blijven er alsnog veel minpunten over | |
Rekkie | vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:52 |
quote:Maar goed, niet jij maar je vader heeft hem gekocht! ![]() Overigens, zou ik direct een zwarte kopen, mits ik het geld had natuurlijk ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 1 oktober 2004 @ 22:53 |
*pimp* mijn vader heeft een nieuwe ...... - topic... ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:23 |
quote:Erger nog: 'WIJ' hebben een nieuwe... | |
Rekkie | vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:30 |
quote:*pimp* ik moet ff wat te zeiken hebben ........ - reactie ![]() ![]() | |
BazzoS | vrijdag 1 oktober 2004 @ 23:34 |
quote:Jou vader niet hè? ![]() | |
Catch22- | zaterdag 2 oktober 2004 @ 02:25 |
quote:dit klopt niet wij hebben 100pk met een di in het rood | |
ZX9R | zaterdag 2 oktober 2004 @ 02:31 |
quote:Zeker een Polio? | |
renkie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 10:31 |
quote:zeg ik ! gamma ! ![]() | |
yup | zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:00 |
quote:Ook bij de Golf is dat zo, is de "nieuwe" pompverstuiver diesel. Rijschool waar ik rijd heeft ook een 100 pk diesel = zilveren-Trode-DrodeI quote:Als ik het goed heb doet Seat dat nooit. Rood: Niets = 90 pk I = 110 pk DI = 130 pk TDI = 150 pk Volgens mij is VW de enige die met die TDi badges klooit ![]() | |
renkie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:43 |
quote:Daar ga je al de mist in want Seat heeft ook TDIs met 105 pk. | |
yup | zaterdag 2 oktober 2004 @ 12:50 |
Maar 105 pk = gewoon rode I toch? Bij VW 100 pk = DI rood... | |
renkie | zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:09 |
quote:En bij de Passat juist weer niet ![]() En zo blijf je bezig, tis 1 doolhof ![]() | |
stefimke | zaterdag 2 oktober 2004 @ 13:47 |
quote:Nee, Skoda ook.... een 101pk Fabia TDI heeft een rode D en I. Komt omdat het de pompverstuivert is. | |
WaSTeiL | zaterdag 2 oktober 2004 @ 17:53 |
quote:Klopt niet... ligt eraan welk bouwjaar het is.. Mjjn 1.9 TDI 100 PK = rode i (bouwjaar 2004) Mijn vorige 110 PK PK = rode i (bouwjaar 2001) | |
FoXje | zondag 3 oktober 2004 @ 13:59 |
Voor zo'n auto moet je minimaal 150pk hebben, anders schiet het allemaal niet op. | |
Repeat | zondag 3 oktober 2004 @ 14:33 |
quote:jij bent echt stoer man ![]() ![]() | |
operator82 | zondag 3 oktober 2004 @ 14:43 |
quote:Rot eens gauw een eind op uit PTA. | |
Catch22- | zondag 3 oktober 2004 @ 20:49 |
quote:passat leuk grrapje btw, polio hahhahaha ![]() | |
FoXje | maandag 4 oktober 2004 @ 07:26 |
quote:Hoezo? TS geeft al aan dat de versie die zijn vader krijgt 150 pk heeft, prima dus! ![]() | |
Repeat | maandag 4 oktober 2004 @ 13:19 |
quote:nee omdat je lompe nietszeggende reacties plaats ![]() | |
FoXje | maandag 4 oktober 2004 @ 17:09 |
quote:Dat vind jij. Voor een auto als een Leon heb je gewoon een grote motor nodig. Of wil jij een Leon rijden met een 1.2 motor? Mag ook ![]() | |
Kentaro | maandag 4 oktober 2004 @ 17:17 |
Dit is hem dus, ik heb dezelfde in het zilvergrijs. Ik heb ook de hele typeaanduiding (seat, leon en tdi) eraf laten halen. ![]() | |
Repeat | maandag 4 oktober 2004 @ 17:44 |
quote:Zwart-wit anyone?? ![]() Een auto als een Leon (die juist helemaal niet zo groot of zwaar is), rijdt prima op bv. een 110 pk diesel. Dat is prima rijden hoor. Kom niet aan met minstens 150pk anders schiet het allemaal niet op. ![]() | |
FoXje | maandag 4 oktober 2004 @ 18:17 |
quote:Laat ik het dan zo zeggen: voor een Leon (die ik behoorlijk groot vindt), lijkt mij 150pk nodig om fijn te rijden. ![]() | |
ReVeRnEj | maandag 4 oktober 2004 @ 22:20 |
Ik heb sins kort een Seat Leon topsport schaduwgrijs. Zelf vind ik dat de mooitste kleur voor een leon. Maarja ieder weer z'n eigen smaak. | |
stefimke | dinsdag 5 oktober 2004 @ 11:15 |
quote:Of je bent gewend aan Skylines, Ferrari's, M3's of dat soort spul of je hebt nog nooit in een recente diesel gereden. Alles is relatief natuurlijk, sneller bestaat altijd, maar een TDI-PD 150pk in een Leon is heel erg snel. Staar je niet blind op 0-100kmh sprintjes want een diesel is daar nu eenmaal niet erg goed in vanwege de korte 1e en 2e versnelling. Probeer zo'n ding echter maar eens bij te houden op de snelweg als je met 80-90kmh achter een inhalende vrachtwagen zit die klaar is met inhalen en weer naar rechts gaat. No chance dat je 'm bij houdt met een normale auto. Zelfs als ie standaard is. Als er wat kleine aanpassingen zijn gedaan (dan praat je over een "investering" van pakweg 500euro : EGR dicht, katalysator leeg of vervangingspijp, chippie) dan rij je echt 99% van wat op onze wegen rondtuft zoek. | |
nogeenmaarten | dinsdag 5 oktober 2004 @ 12:54 |
quote:wat een onzin Xtr3mE. onze tweeentwintigjarige topic starter wil alleen heel erg graag weten hoeveel van de letters op zijn vaders wagen rood zijn, zodat hij er straks op is voorbereid als de kar werkelijk voor zijn (vaders?) deur staat. spannend! | |
Repeat | dinsdag 5 oktober 2004 @ 15:26 |
quote:Stoplicht racen is toch vetter ![]() | |
CrackerJack | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:00 |
quote:Klopt dat lijstje nog wel? Je vergeet nog de 100pk, 115pk? Volgens mij kun je dat niet meer zien aan die gekleurde streepjes alleen. | |
stefimke | dinsdag 5 oktober 2004 @ 16:03 |
quote:Ach dat slijt er bij de jaren wel vanaf. Is leuk als je een echt kanon hebt, maar met je burgerlijke auto die net iets sneller is dan de burgerlijke auto die langs je staat is er weinig lol aan. Daarbij komt dat het elke keer weer een slijtage-slag is voor je banden, koppeling en hele aandrijflijn. Tussensprintjes zijn veeeeel leuker. Na zo'n vrachtwagen-inhaal-actie even een gaatje slaan, of na het uitkomen van een scherpe bocht/rotonde opeens wegschieten is veel leuker dan een beetje simpel staan te spinnen bij 't stoplicht. Maar goed, laten we hier maar mee kappen voordat dit weer een ellenlange topicverziekende discussie wordt over wat nu leuker is. Dat is immers toch persoonlijk. | |
FoXje | dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:49 |
quote:Ik ben met je eens dat moderne diesels erg goed zijn. Misschien moet ik mijn beeld dan ook wel bijstellen en is 110 pk meer dan genoeg ![]() | |
CrackerJack | dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:54 |
quote:Fijn allemaal, maar wat zegt de autokeuring daar weer van? | |
Repeat | dinsdag 5 oktober 2004 @ 18:59 |
quote:En is het niet gewoon onwijs slecht voor het milieu? ![]() | |
Chilly_Willy | donderdag 7 oktober 2004 @ 09:20 |
quote:Klopt. De 115 pk had ook een rode DI. De pompverstuiver TDI's hebben iig een rode DI. | |
Blapiet | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:33 |
Nou zag ik laatst een groene Lupo rijden met in donkergroen TDI. Nieuwe kleurstelling die beter bij je auto past of een custom paint-job? | |
Xtreem | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:35 |
quote:Nee, dat is de 'eco' lupo.... De 3L lupo.... Gemiddeld verbruik is ong. 1 op 30 a 1 op 33.... da's goed voor het mileu, dus groen ![]() | |
Blapiet | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:44 |
quote:toch was ie niet langzaam weg bij het stoplicht ofzo | |
Xtreem | donderdag 7 oktober 2004 @ 13:49 |
autoweek specs topsnelheid 165 km/h acceleratie 0-100 km/h 14,5 s Niet heel langzaam nee.... zuinigheid komt vooral door weinig gewicht, icm 61 pk... | |
VanDread | donderdag 7 oktober 2004 @ 18:28 |
quote:Als ze em dan starten en ik zie FR staan met dikke velgen enzo.... Dan lig ik altijd dubbel van het lachen omdat het een diesel is ![]() Want ik verwacht gewoon de 20vt ![]() Maaruh opzich helemaal niks mis mee ![]() | |
stefimke | zondag 17 oktober 2004 @ 19:30 |
quote:De autokeuring zegt daar helemaal niks van. ![]() Het is in Nederland voor de auto's die tot nu toe gebouwd zijn in ieder geval niet verplicht om een katalysator te hebben. Waarom hij eronder zit is dan ook een raadsel... in Belgie is het geloof ik wel verplicht. En slechter voor 't milieu ![]() | |
yup | zondag 17 oktober 2004 @ 19:46 |
quote: ![]() |