abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22331860
"Het is het levensdoel van dieren om geslacht te worden."

Het spijt me wel, maar wat is dat nou voor achterlijke opmerking? Geen enkel levend wezen wil dood en het slaat werkelijk nergens op dat wij, terwijl er meer dan genoeg alternatieven zijn, dieren op een walgelijke wijze houden puur en alleen om ze te slachten. Decadent, onnodig, wreed en zeker niet natuurlijk. En niet eens gezond. Een beetje mager vlees is prima voor de mens, maar de mate van vleesconsumptie die wij in het westen gewend zijn, zorgt voor allerlei kwalen en zelfs voor ernstige ziektes zoals kanker. Het is echt niet voor niets dat er in landen waar weinig vlees en zuivel gegeten wordt, veel minder kanker, hoge bloeddruk, cholesterolproblemen, botontkalking e.d. voorkomen.

Nog een jaartje of 50 en dan kan de wereld de vleesconsumptie niet meer aan. Mensen in zich ontwikkelende economieën willen namelijk ook vlees gaan eten en de wereld heeft eenvoudigweg niet voldoende ruimte om voor alle mensen vlees te produceren. Op een dag staan we voor de keus: ophouden met grootschalige vleesproductie of gigantische, wereldwijde hongersnood.
pi_22331912
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:06 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dahaag wiskundige die niet kan rekenen.
Veel succes met je carriere
Kom op zeg, iemand die dogmatisch aanneemt dat alle problemen wel even opgelost kunnen worden door privatiseringen kan ik toch niet serieus nemen? Nog even en je draait zo ver door dat zelfs het ontstaan van tornado's te wijten is aan te weinig eigendomsrechten.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:05:35 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22332041
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
"Het is het levensdoel van dieren om geslacht te worden."

Het spijt me wel, maar wat is dat nou voor achterlijke opmerking? Geen enkel levend wezen wil dood en het slaat werkelijk nergens op dat wij, terwijl er meer dan genoeg alternatieven zijn, dieren op een walgelijke wijze houden puur en alleen om ze te slachten. Decadent, onnodig, wreed en zeker niet natuurlijk. En niet eens gezond. Een beetje mager vlees is prima voor de mens, maar de mate van vleesconsumptie die wij in het westen gewend zijn, zorgt voor allerlei kwalen en zelfs voor ernstige ziektes zoals kanker. Het is echt niet voor niets dat er in landen waar weinig vlees en zuivel gegeten wordt, veel minder kanker, hoge bloeddruk, cholesterolproblemen, botontkalking e.d. voorkomen.

Nog een jaartje of 50 en dan kan de wereld de vleesconsumptie niet meer aan. Mensen in zich ontwikkelende economieën willen namelijk ook vlees gaan eten en de wereld heeft eenvoudigweg niet voldoende ruimte om voor alle mensen vlees te produceren. Op een dag staan we voor de keus: ophouden met grootschalige vleesproductie of gigantische, wereldwijde hongersnood.
Kortom het probleem is niet vlees eten, maar teveel mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22332179
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom het probleem is niet vlees eten, maar teveel mensen.
Goed, als jij dat een makkelijker probleem vindt om op te lossen... Ga je gang.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:15:36 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22332269
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Goed, als jij dat een makkelijker probleem vindt om op te lossen... Ga je gang.
Ik zeg niet dat ik een oplossing heb, ik stel het probleem duidelijk.
MAW geen kinderen hebben zet meer zoden aan de milieu en natuurdijk dan alle ecologies en vegetaries gezeur bij elkaar.
Zolang ik geen kinderen neem, ben ik op de lange termijn beter voor de wereld dan dat ik vegetarier en geitewollesokkenfietser zou worden,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:15:42 #106
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22332272
Wel typisch hoor thabit. Je gaat alleen in op de argumenten en redeneringen van mensen waarvan je weet dat je ze kan weerleggen. Er zijn al tientallen, goed onderbouwde posts geplaatst, maar daar weiger je domweg op te reageren.

Heel schattig, maar niet geloofwaardig.
pi_22332353
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:15 schreef Slarioux het volgende:
Wel typisch hoor thabit. Je gaat alleen in op de argumenten en redeneringen van mensen waarvan je weet dat je ze kan weerleggen. Er zijn al tientallen, goed onderbouwde posts geplaatst, maar daar weiger je domweg op te reageren.

Heel schattig, maar niet geloofwaardig.
De meeste argumenten hier gegeven zijn te stompzinnig om er uberhaupt op te reageren, mijn beste Slarioux.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:20:42 #108
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22332385
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:19 schreef thabit het volgende:

[..]

De meeste argumenten hier gegeven zijn te stompzinnig om er uberhaupt op te reageren, mijn beste Slarioux.
Ow, gaan we op die toer. Ook lekker makkelijk.
pi_22332525
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

MAW geen kinderen hebben zet meer zoden aan de milieu en natuurdijk dan alle ecologies en vegetaries gezeur bij elkaar.
Zolang ik geen kinderen neem, ben ik op de lange termijn beter voor de wereld dan dat ik vegetarier en geitewollesokkenfietser zou worden,
Dus elke vegetarier heeft kinderen volgens jou?
pi_22332572
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk helemaal niet dat dat het probleem is uiteraard. Als iedereen vegetariër was, zou de wereldbevolking nog makkelijk tien keer zo groot kunnen worden zonder problemen. Er zitten verd**** in Afrika mensen te verhongeren naast velden vol met veevoer bedoeld voor export naar het Westen. Voor jouw biefstuk moeten anderen hongeren. En laten we het nog maar niet hebben over de vervuiling die de enorme veestapel met zich meebrengt.

Beetje flauw en behoorlijk achterhaald om vegetariërs te linken aan geitenwollensokken. Er zijn in Nederland ongeveer 700.000 vegetariërs (cijfer uit 2001, na de verschillende crises in de veehouderij zullen er nog wel wat meer bijgekomen zijn) en er zijn nog vele malen meer mensen die het niet nodig vinden om elke dag een stuk vlees op tafel te gooien.
pi_22332592
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:20 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ow, gaan we op die toer. Ook lekker makkelijk.
Jij wilt dus zeggen dat argumenten als "Hitler was vegetarier", "het interesseert me geen donder" plus allerlei vleesplaatjes enig hout snijden?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:28:49 #112
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22332605
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er zitten verd**** in Afrika mensen te verhongeren naast velden vol met veevoer bedoeld voor export naar het Westen. Voor jouw biefstuk moeten anderen hongeren.
Bron, foto, link? Geloof er geen zak van namelijk.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:29:35 #113
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22332623
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:28 schreef thabit het volgende:

[..]

Jij wilt dus zeggen dat argumenten als "Hitler was vegetarier", "het interesseert me geen donder" plus allerlei vleesplaatjes enig hout snijden?
Ik had het uberhaubt niet over zulke argumenten. Ff goed lezen.
pi_22332655
Het enige argument dat een vleeseter mij ooit heeft gegeven voor het eten van vlees dat ik niet kon weerleggen was: "Ja maar het is zo lekker".

Lekker? Nadat je er een berg kruiden op hebt gesmeerd en het hebt gebakken misschien wel, maar probeer eens een hapje rauw vlees. Niks lekkers aan. Maar over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Ik heb er moeite mee om te begrijpen waarom een stuk dood beest sommige mensen het water in de mond doet lopen.
pi_22332679
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:28 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Het is wel waar in elk geval en ook algemeen bekend (al sluiten veel mensen hun ogen voor dit soort praktijken). Veel voedsel dat in Afrika wordt verbouwd wordt hier als veevoer gebruikt. Dat levert immers meer geld op dan de lokale bevolking ermee te voeden.
pi_22332702
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:28 schreef Slarioux het volgende:

[..]

De laatste hongersnood in Ethiopië werd veroozaakt door het feit dat Ethiopië, om zijn schulden aan het IMF te kunnen betalen, exporteerbaar veevoer verbouwde in plaats van voedsel voor de plaatselijke bevolking. Die had namelijk geen geld om eten te kopen.
pi_22332744
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:29 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ik had het uberhaubt niet over zulke argumenten. Ff goed lezen.
Ik zie doorgaans weinig andere argumenten in dit soort topics verschijnen, je mag er van mij een paar quoten, ik heb zelf namelijk niet zoveel zin om naar een speld in een hooiberg te zoeken.
pi_22332782
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lekker? Nadat je er een berg kruiden op hebt gesmeerd en het hebt gebakken misschien wel, maar probeer eens een hapje rauw vlees. Niks lekkers aan. Maar over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Ik heb er moeite mee om te begrijpen waarom een stuk dood beest sommige mensen het water in de mond doet lopen.
Zoiets heet het eten bereiden. Dat doet de mens als sinds de oudheid. Dat jij dat niet inziet, maakt jou lager dan een oermens. Immers, waarom zou je vlees überhaupt rouw eten
pi_22332848
Hier nog een bronnetje voor die liefhebber. Hier nog een.
pi_22332894
Uit het rapport over de Wereldvoedseldag van de Stichting Wereldvoedselvraagstuk::

‘Wist jij dat wij de grootste vleeseters van Europa zijn? Wist jij dat al het vee genetisch gemanipuleerde soja eet? En deze wordt nog geproduceerd in Argentinië ook, waar mensen honger lijden…’ Zo opent Dominique Sindayiganza (Both ENDS) deze workshop voor zo’n 45 experts en andere geïnteresseerden in de Media Arena tijdens de eerste workshopronde op de Wereldvoedseldag. In samenwerking met de presentatoren Sanne van der Wal (Goede waar & Co) en Stella Semino (Grupo de Reflexión, Argentinië) acht Both ENDS het tijd voor ‘een ophelderend debat!’ over soja: de herkomst, het gebruik en de gevolgen. Deze workshop vormt daarmee onderdeel van het samenwerkingsproject ‘Waar komt het goud vandaan’ dat probeert bewustzijn te creëren voor de gevolgen van ons gedrag op het zuiden.

De helft van de internationale graanproductie en 70% van de sojaproductie is bestemd voor veevoer.
pi_22332938
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zoiets heet het eten bereiden. Dat doet de mens als sinds de oudheid. Dat jij dat niet inziet, maakt jou lager dan een oermens. Immers, waarom zou je vlees überhaupt rouw eten
Lekker slimme reactie. Vlees is niet te vreten als je het puur eet. Vrijwel alle andere voedingsmiddelen die ik ken wel: groente, fruit, noten, zaden... Die hebben allemaal van zichzelf een lekkere smaak. Bij vlees moet je de lijksmaak eerst nog verbergen.
pi_22333028
Over het feit dat d evlees comcumptie aan zich een foute aangelegenheid voor de planeet is , moge toch duidelijk zijn.

het rendement is vernietigend laag. Wanneer ale mensen op deze wereld vegetarier waren zou er idd veel minder hoeven worden aangeplant.

Koeien , schapen etc, eten veel meer kalorien als ze geven .

als ik dan weetr lees, dast in argentinie 80% van de bossen zijn vernietigd, dan vraag ik me af of een globaal vlees verbod niet toch langzaam maar zeker moet worden overwogen .
pi_22333087
Voedsel voor de toekomst

De mens heeft aan 6-17 kilogram vlees per jaar genoeg.
pi_22333431
En nog eentje:

Wereldmaaltijd

Op 11 september 2001 stierven 36.000 kinderen van de honger. Kunnen we daar ook een herdenking voor houden? Honger is een probleem dat vele malen groter is dan terrorisme, alleen omdat het ons niet bedreigt, geeft niemand er een fuck om. Wij zijn er alleen wel de oorzaak van met z'n allen omdat het meer bij de meeste westerlingen nooit vol is.
pi_22333605
wel oppassen
Wereldhonger is geen quantitatief probleem. Het is puur een economisch probleem
pi_22333664
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Op 11 september 2001 stierven 36.000 kinderen van de honger. Kunnen we daar ook een herdenking voor houden?
Nee, dat zou te geitenwollensokkerig zijn en dat is natuurlijk ontzettend gevaarlijk.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:19:18 #127
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22333674
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Lekker slimme reactie. Vlees is niet te vreten als je het puur eet. Vrijwel alle andere voedingsmiddelen die ik ken wel: groente, fruit, noten, zaden... Die hebben allemaal van zichzelf een lekkere smaak. Bij vlees moet je de lijksmaak eerst nog verbergen.
Wat een argument om geen vlees te eten. Je moet het eerst klaarmaken!
pi_22333692
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Lekker slimme reactie.
Het best haalbare op een reactie die kant noch wal raakte.
quote:
Vlees is niet te vreten als je het puur eet. Vrijwel alle andere voedingsmiddelen die ik ken wel: groente, fruit, noten, zaden... Die hebben allemaal van zichzelf een lekkere smaak. Bij vlees moet je de lijksmaak eerst nog verbergen.
Nogmaals; dat heet de bereiding van vlees. Rijst moet je ook eerst koken of stomen voor het eetbaar is. Of is dat soms de lijksmaak vd plant verbergen :')
pi_22333733
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:31 schreef Darth-Vader het volgende:
1500+ per seconde is toch wel erg veel.

Wanneer beginnen we met het massaal slachten van mensen? Die zes miljard is natuurlijk veel te veel...

Het menselijk vlees kunnen we dan weer aan bepaalde dieren voeren.
Goed idee, zoals een ander al zei: daarmee helpen we de natuur in stand te houden.
pi_22333756
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:15 schreef CANARIS het volgende:
wel oppassen
Wereldhonger is geen quantitatief probleem. Het is puur een economisch probleem
Ja, dat is het ook. Het wordt veroorzaakt door een oneerlijke verdeling...
pi_22333772
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:19 schreef DrWolffenstein het volgende:
Nogmaals; dat heet de bereiding van vlees. Rijst moet je ook eerst koken of stomen voor het eetbaar is. Of is dat soms de lijksmaak vd plant verbergen
Ik zei al: over smaak valt niet te twisten. En als jou het water wèl in de mond loopt als je een dooie koe ziet, dan eet je hem maar lekker op.
pi_22333795
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:18 schreef thabit het volgende:

[..]

Nee, dat zou te geitenwollensokkerig zijn en dat is natuurlijk ontzettend gevaarlijk.
Ja, een massamoord vergoeilijken door het te vergelijken met de arme kindjes in Afrika is net zoals holocaustontkenning. Dat heb je heel goed.
pi_22333826
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik zei al: over smaak valt niet te twisten. En als jou het water wèl in de mond loopt als je een dooie koe ziet, dan eet je hem maar lekker op.
.....en niet onbeheerd achterlaten, want dan zitten de strontvliegen en kevers erin, die ook wel van een sappig lijk op zn tijd houden.
pi_22333870
quote:
dan eet je hem maar lekker op.
Het gaat me niet om die koe, het gaat me om zijn vlees als het bewerkt is. Bovendien veel koeien eten is überhaupt niet eens goed, gezien het risico van CJD.
pi_22333946
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:25 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ja, een massamoord vergoeilijken door het te vergelijken met de arme kindjes in Afrika is net zoals holocaustontkenning. Dat heb je heel goed.
Er wordt hier helemaal niets vergoelijkt.

Wat in Afrika gebeurt is evengoed moord. Want er is op dit moment genoeg voedsel voor de hele wereldbevolking. Het is alleen niet moord door één organisatie of één schurk. Het is moord door de gehele westerse wereld. En ja, dan wordt het wat lastig om een zondebok te vinden. Dus geven we die mensen zelf maar de schuld: "Had je maar geen veevoer moeten verbouwen omdat het IMF erop staat dat je je schulden gisteren nog terugbetaalt."

In de holocaust stierven 11 miljoen mensen. Op 11 september stierven er een paar duizend. Dus je vergelijking slaat als de spreekwoordelijke lul op een drumstel. Kinderen die van de honger sterven is wat jou betreft minder erg dan mensen die sterven door een terroristische aanslag? Die laatste mensen waren tenminste nog vrijwel allemaal op slag dood. Van de honger sterven duurt minstens een paar weken.
pi_22334338
quote:
Op donderdag 30 september 2004 17:18 schreef Kaalhei het volgende:
TS is veganist?
Volkert van der G ook.

400 miljoen kippen waar een klein land niet groot in kan zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:54:32 #137
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22334415
En al die slakropjes die vermoord worden dan? Da's ook leven. Als je consequent (lees een links radical milieu terrorist) bent eet je ook geen planten.
pi_22334448
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:51 schreef vipergts het volgende:
Volkert van der G ook.
Ja, en Hitler ook. Maar Ghandi en Einstein ook. Zo'n opmerking slaat dus helemaal nergens op, hè. Jij bent Nederlander? Volkert v.d. G. ook.
pi_22334471
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:54 schreef Sniper het volgende:
En al die slakropjes die vermoord worden dan? Da's ook leven. Als je consequent (lees een links radical milieu terrorist) bent eet je ook geen planten.
Slaap maar lekker verder, dan kan ik me weer gaan bezighouden met het vermoorden van slakroppen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:59:22 #140
572 Sniper
Gull Catcher
pi_22334535
Dat bedoel ik, fanatici zijn altijd maar tot op een bepaalde hoogte principieel.
pi_22334569
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Er wordt hier helemaal niets vergoelijkt.

Wat in Afrika gebeurt is evengoed moord. Want er is op dit moment genoeg voedsel voor de hele wereldbevolking. Het is alleen niet moord door één organisatie of één schurk. Het is moord door de gehele westerse wereld. En ja, dan wordt het wat lastig om een zondebok te vinden. Dus geven we die mensen zelf maar de schuld: "Had je maar geen veevoer moeten verbouwen omdat het IMF erop staat dat je je schulden gisteren nog terugbetaalt."
moord
de moord, de moorden

het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven
beroven

BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:04:30 #142
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22334652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:31 schreef thabit het volgende:

[..]

Het is wel waar in elk geval en ook algemeen bekend (al sluiten veel mensen hun ogen voor dit soort praktijken). Veel voedsel dat in Afrika wordt verbouwd wordt hier als veevoer gebruikt. Dat levert immers meer geld op dan de lokale bevolking ermee te voeden.
Ow ja, algemeen bekend, en het ís waar. Nogmaals. Bron?
pi_22334656
Ik ben niet vegetariër om 'het principe'. Ik ben vegetariër omdat ik het voor mijzelf niet kan verantwoorden om dooie beesten te eten als er voldoende alternatieven zijn. Ik zie werkelijk niet in waar het voor nodig zou zijn om een beest dood te maken. Slakroppen zijn in dat opzicht iets heel anders, aangezien ze geen zenuwstelsel hebben en dus niet in staat zijn tot lijden (en hou Prinses Irene maar lekker bij je).

Mensen kunnen om vele redenen vegetariër zijn. Principe is daar één van. Gezondheid is een ander. De wereldvoedselsituatie is een derde. Ga zo maar door.

Ik vind niet dat alle mensen vegetariër moeten worden. Ik vind dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen als het gaat om het welzijn van de dieren die ze houden voor consumptie. En ik vind dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor het voedselprobleem in de wereld. Dat heeft allemaal niets met principes te maken, maar met menselijkheid en nadenken bij wat je doet.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 17:05:45 #144
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_22334678
quote:

[..]

Je gaat er niet op in vriend. Hij vergelijkt jouw "vlees moet je bereiden en mijn vegetarische eten niet, dus is vlees slecht"-argument, met een groente (dus vegetarisch) die je wél moet bereiden. Daar ga je dus niet op in.
pi_22334696
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:00 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

moord
de moord, de moorden

het opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven
beroven

Ja, daar voldoen de hongersnoden in Afrika perfect aan. Wij weten namelijk dat hongersnoden het gevolg zijn van onze levenswijze. Toch gaan we ermee door. Dood door schuld op zijn minst. Misschien waren de mensen die toevallig in het WTC rondliepen ook alleen maar collateral damage.
pi_22334738
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Ik vind niet dat alle mensen vegetariër moeten worden. Ik vind dat mensen hun verantwoordelijkheid moeten nemen als het gaat om het welzijn van de dieren die ze houden voor consumptie. En ik vind dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor het voedselprobleem in de wereld. Dat heeft allemaal niets met principes te maken, maar met menselijkheid en nadenken bij wat je doet.
Dat heeft dus alles met principes te maken
pi_22334739
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:04 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ow ja, algemeen bekend, en het ís waar. Nogmaals. Bron?
Even omhoog scrollen, dan zie je er meerdere.
pi_22334760
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:05 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Je gaat er niet op in vriend. Hij vergelijkt jouw "vlees moet je bereiden en mijn vegetarische eten niet, dus is vlees slecht"-argument, met een groente (dus vegetarisch) die je wél moet bereiden. Daar ga je dus niet op in.
Omdat mijn eerste post over dit onderwerp sarcastisch was. Ik gaf daarin namelijk al aan dat "Maar het is zo lekker" als enige argument vóór vleeseten dat niet te ontkrachten valt aangezien over smaak niet valt te twisten. Daarna gaf ik aan dat ìk het niet lekker vind en waarom niet.

Rijst is trouwens geen groente. Natuurlijk zijn er vegetarische levensmiddelen die je wel moet bereiden. Maar de meeste groenten, fruit, noten e.d. zijn veel gezonder en smakelijker als je ze niet bereid. Ook aan ongekookte rijst ga je niet dood. Dat zou ik met rauw vlees niet te vaak proberen.
pi_22334766
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 16:54 schreef Sniper het volgende:
Vleesproductie kost veel meer plantenlevens dan productie van plantaardig voedsel, zoals je in dit topic had kunnen lezen.
pi_22334768
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, daar voldoen de hongersnoden in Afrika perfect aan. Wij weten namelijk dat hongersnoden het gevolg zijn van onze levenswijze. Toch gaan we ermee door
Omdat het niet waar is.
quote:
Dood door schuld op zijn minst.
Oh, dus eerst voldoet het aan de criteria voor moord, maar in de volgende regel zwak je je bewering al af.
quote:
Misschien waren de mensen die toevallig in het WTC rondliepen ook alleen maar collateral damage.
Dus jij vergelijkt het eten van vlees met terrorisme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')