abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:03:08 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49520829
Poeh, moeilijk, hoor. Ik zou zelf allerlei kuipjes paté en zo kopen en dan maar kijken wat de kat lust. En daar dan een beetje extra water door doen.

Eventueel kun je kipfilet koken, kijken of 'ie dat lust.

Ik zou geen melk neerzetten, liever kattenmelk.

Als 'ie echt niks binnenkrijgt, moet je wel weer de dierenarts bellen. Dit mag niet te lang duren.

Sterkte ermee.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:03:41 #277
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_49523171
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:03 schreef Lienekien het volgende:
Poeh, moeilijk, hoor. Ik zou zelf allerlei kuipjes paté en zo kopen en dan maar kijken wat de kat lust. En daar dan een beetje extra water door doen.

Eventueel kun je kipfilet koken, kijken of 'ie dat lust.

Ik zou geen melk neerzetten, liever kattenmelk.

Als 'ie echt niks binnenkrijgt, moet je wel weer de dierenarts bellen. Dit mag niet te lang duren.

Sterkte ermee.
Dank je wel voor advies. Zojuist ff 2 blikjes pate gekocht en een schepje voor hem neergezet, en at in ieder geval weer iets. Drinken nog steeds niet. Boullion laat ie nog staan. We hebben zo'n pipet, dus welicht dat we het straks met enige dwang naar binnen gaan werken...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:24:41 #278
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_49539000
Als hij inderdaad weigert te eten en te drinken is het een goed idee om het met dwangvoeding te doen. Door die keelonsteking kan hij 'geleerd' hebben dat eten en drinken pijn doet. Als hij wel eet is het een goed idee om wat extra vocht door het voer te doen als het drinken nog niet wil lukken.
Heeft hij pijnstillers gekregen? Mijn Harry had ook eens een keelontsteking, na een pijnstiller begon hij weer te eten.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:18:52 #279
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49701787
Een van mijn twee poezen is een beetje stout de laatste tijd. Ze tikt steeds heel hard tegen haar waterbakje aan, waardoor de vloer elke keer nat wordt. Soms gooit ze ook haar voerbakje er nog overheen. Ik heb het gevoel alsof ze er iets mee wil zeggen. Ik geef ze al heel lang hetzelfde voer dat ze (volgens mij) erg lekker vinden. Verder ververs ik het water elke dag. Ze hebben elk zowel een eigen voer-als waterbakje. Wat kan hierachter zitten?
pi_49703033
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:18 schreef Aventura het volgende:
Een van mijn twee poezen is een beetje stout de laatste tijd. Ze tikt steeds heel hard tegen haar waterbakje aan, waardoor de vloer elke keer nat wordt. Soms gooit ze ook haar voerbakje er nog overheen. Ik heb het gevoel alsof ze er iets mee wil zeggen. Ik geef ze al heel lang hetzelfde voer dat ze (volgens mij) erg lekker vinden. Verder ververs ik het water elke dag. Ze hebben elk zowel een eigen voer-als waterbakje. Wat kan hierachter zitten?
Dat doet mijn kater van 3 ook. Beetje tennisen met zn etensbakje als het leeg is. Bij hem betekent het gewoon dat meneer eten wenst. En het waterbakje is bijkomende schade. ^_^
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:47:37 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703157
Ook een stoutertje dus...maar mijn poes doet het ook met gevulde voerbakjes...:'(
pi_49703576
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:47 schreef Aventura het volgende:
Ook een stoutertje dus...maar mijn poes doet het ook met gevulde voerbakjes...:'(
Hmmmmm hij met lege etensbakjes en volle waterbakjes. Heb je de bakjes al van plek verwisseld?
Ik bedenk me nu ineens dat hij het alleen met zn eigen bakjes doen, die van zn zusje laat hij gewoon met rust.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:00:30 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703776
Misschien moet ik de bakjes eens heel ergens anders neerzetten. Ik heb ze nu in de keuken, maar wel op een plek waar ik vaak langsloop. Vlakbij afvalbak en koelkast, waar ik dus vrij vaak kom. Wellicht te onrustig. Misschien wil ze ook wel alleen eten. Met snoepjes enzo pakt ze het ook altijd en rent weg, om het rustig ergens op te eten.
pi_49703882
Ik hoor net van mijn vriend dat de jongedame haar waterbakje omgooit als er niet genoeg inzit, was mij nooit opgevallen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:04:55 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703982
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:02 schreef mootie het volgende:
Ik hoor net van mijn vriend dat de jongedame haar waterbakje omgooit als er niet genoeg inzit, was mij nooit opgevallen.
Ah, ze wil room service...:P
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:05:23 #286
3878 Vork
Manisch creatief
pi_49704004
Hier hetzelfde verhaal. Mevrouw de poes kon er denk ik nooit zo goed bij. De brokjes werden dikwijls uit het bakje gevist en de waterbak, daar liep ze mee de hele kamer door zowel met drinken als om een of andere reden die ik nog niet heb begrepen. Die brokjes is niet zo'n ramp, ze eet overwegend droge brokjes (blik en kuipjesvoer gaat er niet in, daar eet ze toch alleenmaar de saus van op), maar die drinkbak heb ik uiteindelijk vervangen voor een wat grotere hondendrinkbak met een rubberen rand aan de onderkant. Die kan ze nu niet meer met d'r gewicht op de rand laten kantelen of door de kamer schuiven. En volgens mij heeft ze het ook in zoverre geaccepteerd, dat ze daar ook geen moeite meer voor doet.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:29:05 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49705027
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
pi_49705082
Is het niet zo dat voer en water compleet gescheiden moeten staan, net als voer en kattenbak?

Voorheen dronk Xena nooit uit haar rode waterbakkie, maar altijd uit de rode gieter voor het raam.
(die verschoon ik nu dus om de dag)
Nu we dat weten, heb ik het waterbakje boven gezet, als extra, en nu drinkt ze er wel uit
pi_49705279
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
Zou zomaar kunnen dat ze dat lekker vindt!
Mijn katten drinken ook alles wat ze tegenkomen, regendruppels, gieters, druppels in de douche.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:54 #290
3878 Vork
Manisch creatief
pi_49705317
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
Is het niet gewoon een schreeuw om meer nat voer?
pi_49705342
Gekke kat aventura
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:38:31 #292
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49705443

Maar ze krijgen hier geen natvoer vanwege natte blubberpoep en stank (spreek uit ervaring). Bovendien heeft het m.i. weinig toegevoegde waarde.
pi_49735608
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur ). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?

Heb ook wat foto's gemaakt van z'n poot:

pi_49736468
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef _Nienna_ het volgende:
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur ). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?

Heb ook wat foto's gemaakt van z'n poot:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmmm alleen even opletten of er geen allergische reacties optreden (denk ik) En veel knuffelen!
Het ziet er wel heel zielig uit, die dikke teentjes. Als het nog meer gaat zwellen even naar de dierenarts (zou ik doen).
Maar zolang ie zn gangetje gaat zal het wel loslopen.
pi_49745577
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef _Nienna_ het volgende:
Mijn kater heeft dat ook gehad, de volgende dag was het alweer weggetrokken. Ik heb toendertijd even naar de DA gebeld en die zei dat ik alleen in de gaten moest houden of hij niet sloom of koortsig werd.
pi_49745700
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:38 schreef Aventura het volgende:

Maar ze krijgen hier geen natvoer vanwege natte blubberpoep en stank (spreek uit ervaring). Bovendien heeft het m.i. weinig toegevoegde waarde.
Heb je al eens hoogwaardig natvoer (zonder granen, suiker etc, maar met alleen dierlijke bestanddelen) geprobeerd ?

Wat de toegevoegde waarde betreft, die is er zeker, daar heb ik al eens een hele spreekbeurt over gehouden
Natvoer is goed voor katten !!
pi_49912041
Dikke schrik ! Mijn schijtluiskat Mucha is eergisteren te grazen genomen door een buurkat. Ze heeft onder haar linkeroogje een fikse kras gekregen. De dag dat het gebeurde traande haar oog erg, en hield ze het continue dicht. Gisteren had ze haar oog half dicht. (Piratenprinsesje. .) En vandaag was haar oog weer gewoon open.

Maar, wat zagen we vandaag: ze heeft een semi-doorzichtig leverkleurig vlekje op het oog waaronder ze die kras heeft. Het oog dat telkens dichtzat. Het vlekje zit aan de oppervlakte van haar oogbol. Ze lijkt geen pijn te hebben aan het oog, en laat toe als ik haar vastpak om ernaar te kijken. Ze maakt ook haar gewoonlijke pruttelgeluidjes als ze langsloopt of als ik haar aai, typisch iets wat ze duidelijk niet doet als ze ziek, zwak of misselijk is. (Eergisteren en gisteren was ze erg stil en lag ze ook grotendeels te slapen, bijvoorbeeld.)

Is er iemand die weet wat dit vlekje is ? Moeten we hier iets aan doen, denken jullie ? We willen het even aankijken of het morgen minder is geworden, en anders wordt het toch maar de dierenarts bellen, vrees ik. Een foto maken gaat niet lukken omdat het toch weerkaatst in haar oogje, en het laatste wat ik wil is Mucha lastig vallen met geflits aan haar zielige oogje.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_49916325
Ik zou toch even naar de dierenarts gaan, ze heeft maar twee oogjes.

Ik ben gisteren ook naar de DA geweest met mijn kater waarvan ik vond dat zijn oog er een beetje vreemd uitzag, dus niet eens zo duidelijk als bij Mucha, maar toen de DA wat contrastvloeistof in z'n oog had gedaan bleek hij een oppervlakkige kras te hebben, ze vond het wel nodig daar wat voor mee te geven.
pi_49916579
Vlek is vandaag iets minder, maar dan zullen we even gaan bellen. Bedankt. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_49918505
Onze poes heeft al enige weken wondjes/bultjes op d'r buik en achter op d'r achterpootjes.
Het wordt erger omdat het blijkbaar jeukt en ze er bijt.
Heeft iemand zoiets wel 's eerder gezien?

Ik denk zelf aan een allergische reactie, maar zou niet weten waarop. Heb de vetplantjes al boven op de kast en nu buiten gezet, maar dat schijnt weinig te helpen.
Sweet and innocent...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')