Dank je wel voor advies. Zojuist ff 2 blikjes pate gekocht en een schepje voor hem neergezet, en at in ieder geval weer iets. Drinken nog steeds niet. Boullion laat ie nog staan. We hebben zo'n pipet, dus welicht dat we het straks met enige dwang naar binnen gaan werken...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 20:03 schreef Lienekien het volgende:
Poeh, moeilijk, hoor. Ik zou zelf allerlei kuipjes paté en zo kopen en dan maar kijken wat de kat lust. En daar dan een beetje extra water door doen.
Eventueel kun je kipfilet koken, kijken of 'ie dat lust.
Ik zou geen melk neerzetten, liever kattenmelk.
Als 'ie echt niks binnenkrijgt, moet je wel weer de dierenarts bellen. Dit mag niet te lang duren.
Sterkte ermee.
Dat doet mijn kater van 3 ook. Beetje tennisen met zn etensbakje als het leeg is. Bij hem betekent het gewoon dat meneer eten wenst. En het waterbakje is bijkomende schade. ^_^quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:18 schreef Aventura het volgende:
Een van mijn twee poezen is een beetje stout de laatste tijd. Ze tikt steeds heel hard tegen haar waterbakje aan, waardoor de vloer elke keer nat wordt. Soms gooit ze ook haar voerbakje er nog overheen. Ik heb het gevoel alsof ze er iets mee wil zeggen. Ik geef ze al heel lang hetzelfde voer dat ze (volgens mij) erg lekker vinden. Verder ververs ik het water elke dag. Ze hebben elk zowel een eigen voer-als waterbakje. Wat kan hierachter zitten?
Hmmmmm hij met lege etensbakjes en volle waterbakjes. Heb je de bakjes al van plek verwisseld?quote:Op woensdag 23 mei 2007 21:47 schreef Aventura het volgende:
Ook een stoutertje dus...maar mijn poes doet het ook met gevulde voerbakjes...:'(
Ah, ze wil room service...:Pquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:02 schreef mootie het volgende:
Ik hoor net van mijn vriend dat de jongedame haar waterbakje omgooit als er niet genoeg inzit, was mij nooit opgevallen.![]()
Zou zomaar kunnen dat ze dat lekker vindt!quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
Is het niet gewoon een schreeuw om meer nat voer?quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
Hmmmm alleen even opletten of er geen allergische reacties optreden (denk ik) En veel knuffelen!quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef _Nienna_ het volgende:
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?
Heb ook wat foto's gemaakt van z'n poot:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn kater heeft dat ook gehad, de volgende dag was het alweer weggetrokken. Ik heb toendertijd even naar de DA gebeld en die zei dat ik alleen in de gaten moest houden of hij niet sloom of koortsig werd.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef _Nienna_ het volgende:
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?
Heb je al eens hoogwaardig natvoer (zonder granen, suiker etc, maar met alleen dierlijke bestanddelen) geprobeerd ?quote:Op woensdag 23 mei 2007 22:38 schreef Aventura het volgende:
Maar ze krijgen hier geen natvoer vanwege natte blubberpoep en stank (spreek uit ervaring). Bovendien heeft het m.i. weinig toegevoegde waarde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |