abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22266678
omdat ik geen zin heb om eerst 398 paginas te lezen op het message board van C&C, open ik dus hier een topic om het grote cooheed and cambria verhaal te ontrafelen.

Ten eerste:
C&C brengen een verhaal in 4 delen (cd's):
1. The Bag Online Adventures of Coheed and Cambria*
2. The Second Stage Turbine Blade (eerte Album)
3. The Inner Secret of Silent Earth: 3 (tweede Album)
4. My Dearest Apollo, Goodbye, I'm Burning Star: 4*
*nog niet uitgebracht

Het verhaal wordt ook uitgebracht in 6 stripboekjes (waarvan deel 1 al is uitgebracht: The second stage & turbine blade).

Het verhaal zo kort mogelijk:
het verhaal speelt zich heel lang geleden af in een. "Een supreme being" (of god) heeft 3 soorten wezens gecreeerd: Mage, Prise en Man. Het "sterrenstelsel" is verdeeld in 2 delen: Heaven's Fence en the keywork. The fence bestaat uit 78 planeten in een triangle vorm en is verdeeld in 12 sectoren met ieder 5 planeten (muv sector 7 en 12, met 8 planeten). Alles leeft in redelijke harmonie, de planeten houden elkaars energiebalans (geproduceerd door de 7 sirius stars) in verhouding hierdoor is de Keywork ontstaan.

De 3 soorten die er zijn. De God heeft de Maze de leiding gegeven aan de sectoren (the power to rule over man). In ruil daarvoor kan Man in rust en veiligheid leven.. The Prise bewaken het keywork, immers zonder the keywork kunnen de planeten niet bestaan.

Ok de god gaf aan de prise nog een raadsel mee:
If man should decide to dabble in my affairs, then guirdian must intervene. But should I decide to bring my change across the face of man with you there to challenge me, then I shall return with the fires of sirius to destroy all I have made. WHether Man or I present that danger will not be told untill coming."

Ok natuurlijk gaat dit niet goed:
Er komt een soort oorlog: Wilhelm Ryan wordt een soort supreme tri mage en heerst over de mensen . Bij de prise komt nu natuurlijk de vraag naar boven wat zal god doen, nog niet veel dus en ze blijven in onzekerheid. Prise en Man besluiten besluiten het raadsel op te splitsen: Prise kijken uit naar god en Man beschermen zichzelf. Helaas.... Man had natuurlijk niet de kracht om zichzelf te beschermen en het genootschap brak. "Trouble arose in a form stronger than themselves".

Ok hier komen Coheed and Cambria in het verhaal:
Door doctor Hohenberger zijn 3 wezens gecreeeerd namenlijk: The Knowledge (Cambria), The Beast (Coheed) en The Inreno (Jesse).. de 3 wezens zijn gemaakt om de terroristische acties van Man tegen het keywork de kop in te drukeen. Maar Dr. Hohhenberger heeft in The beast het monstarvirus geimplanteerd. Als dit virus geactiveerd wordt (door het serum van een libelle en oogcontact met Cambria) zal het keywork ontregeld raken en een apocalypse zal gebeuren.

Toen dit bekend werd is het geheugen van Coheed and Cambria gewist en leven ze bij de mensen (zonder hun krachten en geschiedenis te weten) Jesse (the prizefighter inrerno) zin geheugen is niet gewist en het is niet bekend waar hij is.

Coheed heeft dr. Hohenberger vermoord en Jesse is nu op zoek naar Coheed, om het virus te activeren.
Het verhaal in het stripboek begint echt als coheed in contact komt met Mayo Deftinwolf hij verteld coheed waar hij vandaan komt en nog een leuk nieuwtje over zijn 4 kinderen (kinderen van Coheed en Cambria): Claudio, Josephine, Mathew en maria. volgens mayo is het monstar virus die Coheed met zich meedraagt geevolueerd naar het sinstar virus en de kinderen dragen dit virus mee. Het sinstar virus activeerd automatisch na 23 jaar en is ontembaar.

Coheed ziet maar 1 oplossing en wil zijn kinderen vermoorden. (dit is vooral het verhaal van de cd the Second Stage & turbine blade)

In The Inner Secret of Silent Earth: 3 is alleen Claudio nog in leven.

Ok luister dus naar de cd's en kom maar met de theorien, ik heb nog wel wat vragen en vraagtekens maar die komen later wel..
pi_22271848
Vaag verhaal... maar het samenvatten doe ik je niet na

Ik vind het wel gaaf hoe CoCa dit thema met de muziek heeft samengevlochten... geeft het erg veel allure...

En het is trouwens "In keeping secrets of silent earth: 3" en niet "The inner secret..."
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_22297028
Ja tuurlijk in keeping secrets... (ik had de 4 namen gekopieerd van de site van C&C)...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')