Hallo allemaal!
Ik ben een tijdje niet op het forum aanwezig geweest. Dit kwam ondermeer omdat ik middenin een verhuizing zat. Nu ben ik de gelukkige bewoner van een kleine doch fijne woning in Amsterdam.
![]()
Maar goed, genoeg geluld.
![]()
Met die nieuwe woning loop ook ik tegen de kwestie "gaskachel" aan. Toen de woning aan mij werd opgeleverd, bevond zich daarin reeds een gaskachel. Wist ik veel dat de vorige huurder die gehuurd had?
![]()
Dat ding kreeg ik niet aan de praat, dus via Nuon kwam ik eindelijk het bedrijf in Amsterdam op het spoor die over die gaskachels gaat.
Uiteindelijk kwam iemand langs en die vertelde mij dat de huur van zo'n gaskachel ¤12,50 per maand zou bedragen, maar wat nog erger was: dat ik er zeker 5 jaar aan vast zou zitten!
![]()
Moet dat echt zo duur, dan?
![]()
Gelukkig gaf die installateur mij drie weken de tijd om te beslissen en fixte hij de kachel voor mij voordat hij wegging. Echter, niet lang daarna sloeg die weer af. Ik sloot toen maar de gas af, omdat ik dat rotding niet meer vertrouwde. Latere pogingen om hem weer aan te zetten mislukten weer.
![]()
Wat ik graag van ervaren Fok!kers op dit gebied zou willen weten is of het bijvoorbeeld interessant zou zijn om op zoek te gaan naar een goede tweedehands gaskachel en die vervolgens door een professional te laten installeren?
Dan heb ik tenminste die maandelijkse kosten niet, laat staan een commitment van 5 jaar.
Goed idee? En waar moet ik nog meer op letten?
Alvast bedankt, mensen!