abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22262366
Hallo,

Ik wil graag weten wat jullie van het volgende vinden.

Ik ben op zoek naar een baantje voor dit jaar, omdat ik niet ben aangenomen op een school wegens het ontbreken van een stageplek.

Goed, baantje zoeken dus. Mijn grootste hobby is motorrijden en de Luchtvaart..

In het eerste is al helemaal niks te vinden dus nu ben ik allerlei bedrijven aan het bellen op Rotterdam Airport. Iets in de Cargo Handeling ofzo... bagage afhandelen dus.

Stel je nu voor dat ze op Schiphol iets voor me hebben, wat me geweldig lijkt om daar te werken, maaarrrrrr dat is voor mij 85km rijden en dan uiteraard nog eens 85km terug. 170km per dag.

Dit is niet echt winstgevend, ik heb geen auto maar een motor, nu zeggen een hoop mensen ''de motor is goedkoper dan auto''

Kan je ook over discussieren, ik denk van niet, ik moet elke 6000km nieuwe olie en oliefilter. Bandjes zijn ook na 13000km wel op, nieuw setje banden is 300 euro. Komt nog eens bij dat er nu 50.000km op de teller van mijn motor staat, wat al aardig veel is voor een motor. Wil volgend jaar een andere kopen, maar met meer dan 60.000km istie al vrijwel onverkoopbaar... of een hele lage inruilprijs.

Zou natuurlijk met het OV naar Schiphol kunnen gaan, maar ik vraag me af of dit niet een beetje erg veel gedoe is voor een (waarschijnlijk) erg simpel baantje. Natuurlijk kan je verder groeien op zo'n Luchthaven (wat ik erg graag wil).

Het beste zou gewoon zijn om op Rotterdam Airport die werkzaamheden te gaan doen... maar dat is iets lastiger geloof ik Veel kleiner.

Nogmaals, dit is geen excuus o.i.d. om het werk af te wijzen (te lui ofzo, wat sommige mensen al zeiden ze me ) maar puur financieel gezien....

Wat vinden jullie?
pi_22262407
krijg je geen onkosten vergoeding dan ?
'The world is mine'
pi_22262490
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:40 schreef Twisted_TpaU het volgende:
krijg je geen onkosten vergoeding dan ?
Krijg je nooit volledig terug.. is ook sinds 2004 uit de wet geschrapt, als je geluk hebt staat het in de CAO van een werkgever.....
pi_22262706
wij krijgen nl 28 cent, wettelijk geregeld is het nog steeds 18 cent daar niet van..

zou het wel doen als ik jou was, eerst aankijken hoe het ov bevalt en anders de motor
'The world is mine'
  dinsdag 28 september 2004 @ 16:56:15 #5
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_22262810
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:43 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Krijg je nooit volledig terug.. is ook sinds 2004 uit de wet geschrapt, als je geluk hebt staat het in de CAO van een werkgever.....
Je hebt sowieso recht op standaard kilometer vergoeding. ik red het _net_ om uit te komen met de reiskosten en de vergoeding qua benzine, mits ik dus de motor pak (Vlaardingen - Den Haag, 35)
Vergeet ook niet dat het elke dag rijden is als je alleen een motor hebt he, dus ook de winter door, ik heb afgelopen winter doorgereden met woon-werk, maar vrolijk word je er niet van. Puur praktische redenen zou ik al zeggen: Rotterdam
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_22262819
Afstand opzich zou mij niet uitmaken, wel de reis tijd, 85km ben je toch wel even aan het reizen. Ik zelf werk tot 18:00-18:30 en ben dan binnen een half uurtje thuis. Rond 19:00 kan ik dus aan het eten zitten. Persoonlijk vind ik dit zeer zwaar mee tellen, nu heb ik nog een beetje een avond, bij een langere reistijd helemaal niet meer. Op basis van reistijd zou ik het niet doen.

Waarschijnlijk krijg je wel reiskosten vergoeding, de meeste werkgevers doen dit nog wel. Maar dat zal dan het max. zijn van een 130 euro per maand. Daar moet je natuurlijk ook afschrijving op je motor bij mee rekenen. Dat je motor niet meer verkoopbaar is vind ik een zwak argument, (of welkom in de wondere wereld van motorvoertuigen) je moet ook wat verder kijken, ervaring die je opdoet, aantonen dat je wil werken (altijd makkelijk bij het vinden van een stageplek) en natuurlijk kun je door het geld wat je verdient ook wat opzij leggen voor een nieuwe motor, ten compensatie van de lagere inruil prijs..
"If you didn't win today, you can always win tomorrow"
pi_22262885
Ja stinkie, ik wou dat ik het voor het kiezen had

Ja Dizzy.... het is nog niet zover
pi_22262945
Ik vind 85 kilometer een redelijk gortige afstand naar je werk eerlijk gezegd, ik zou het niet raar vinden als je dat te ver zou vinden.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22262985
Als motorrijden je grootste hobby is, waarom ga je dan geen papieren halen om les te mogen geven ofzo?
pi_22263035
Ik denk trouwens dat het probleem eerder is dat er weinig baantjes zijn die precies aansluiten op jouw interesses en dat je misschien tijdelijk iets anders moet doen. De kans dat er precies een vacature is die jou aanspreekt, al is dat dan op Schiphol, en dat jij dan ook wordt aangenomen, is natuurlijk niet zo groot.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:05:10 #11
62805 rickyB
Stiften is voor mietjes
pi_22263068
Ik denk dat je het meer in tijd moet zien. ik werkte bv. in Tilburg en woonde in Eindhoven, hier een fiets daar een fiets, allebei redelijk in de buurt van een station en ik was er binnen 3 kwartier.

85 kilometer met de motor is toch stiekem elke dag wel een eindje ja
pi_22263070
Ik woon in Zoetermeer en werk in Almere. Da's elke dag ook 160km rijden. Ik krijg wel reiskostenvergoeding, maar dat weegt bij lange na niet op bij de kosten die ik maak.

Maar.......

En tis een hele grote maar......Het werk is ontzettend leuk om te doen en ik overweeg dus nu ook om dichterbij te gaan wonen. Oftwel, de afstand hoeft helemaal geen belemmering te zijn. Waar je wel ff aan moet denken is dat elke dag zo lang onderweg zijn wel aan je gaan vreten op een gegeven moment (ja, ik spreek uit ervaring).
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:06:29 #13
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22263108
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:38 schreef Rietvaerder het volgende:
Hallo,

Ik wil graag weten wat jullie van het volgende vinden.

Ik ben op zoek naar een baantje voor dit jaar, omdat ik niet ben aangenomen op een school wegens het ontbreken van een stageplek.

Goed, baantje zoeken dus. Mijn grootste hobby is motorrijden en de Luchtvaart..

In het eerste is al helemaal niks te vinden dus nu ben ik allerlei bedrijven aan het bellen op Rotterdam Airport. Iets in de Cargo Handeling ofzo... bagage afhandelen dus.

Stel je nu voor dat ze op Schiphol iets voor me hebben, wat me geweldig lijkt om daar te werken, maaarrrrrr dat is voor mij 85km rijden en dan uiteraard nog eens 85km terug. 170km per dag.

Dit is niet echt winstgevend, ik heb geen auto maar een motor, nu zeggen een hoop mensen ''de motor is goedkoper dan auto''

Kan je ook over discussieren, ik denk van niet, ik moet elke 6000km nieuwe olie en oliefilter. Bandjes zijn ook na 13000km wel op, nieuw setje banden is 300 euro. Komt nog eens bij dat er nu 50.000km op de teller van mijn motor staat, wat al aardig veel is voor een motor. Wil volgend jaar een andere kopen, maar met meer dan 60.000km istie al vrijwel onverkoopbaar... of een hele lage inruilprijs.

Zou natuurlijk met het OV naar Schiphol kunnen gaan, maar ik vraag me af of dit niet een beetje erg veel gedoe is voor een (waarschijnlijk) erg simpel baantje. Natuurlijk kan je verder groeien op zo'n Luchthaven (wat ik erg graag wil).

Het beste zou gewoon zijn om op Rotterdam Airport die werkzaamheden te gaan doen... maar dat is iets lastiger geloof ik Veel kleiner.

Nogmaals, dit is geen excuus o.i.d. om het werk af te wijzen (te lui ofzo, wat sommige mensen al zeiden ze me ) maar puur financieel gezien....

Wat vinden jullie?
word conducteur
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_22263161
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:02 schreef -Xerxes- het volgende:
Als motorrijden je grootste hobby is, waarom ga je dan geen papieren halen om les te mogen geven ofzo?
Right. Dan ben je zo'n 3000 euro verder......

En dat heb ik effe niet....
pi_22263198
trouwens mijn werkgever betaald wel complete reisvergoeding voor het ov...
'The world is mine'
pi_22263336
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:38 schreef Rietvaerder het volgende:

Kan je ook over discussieren, ik denk van niet, ik moet elke 6000km nieuwe olie en oliefilter. Bandjes zijn ook na 13000km wel op, nieuw setje banden is 300 euro.
Moet je eens kijken wat een auto kost aan onderhoud.
Maar goed, dat ter zijde.
quote:
Komt nog eens bij dat er nu 50.000km op de teller van mijn motor staat, wat al aardig veel is voor een motor. Wil volgend jaar een andere kopen, maar met meer dan 60.000km istie al vrijwel onverkoopbaar... of een hele lage inruilprijs.
Waarom zou je 'm dan weg doen? Motoren van tegenwoordig kunnen met gemak een ton of (veel) meer draaien voor het blok aan revisie toe is.
pi_22263423
Sorry nerd, maar een gillende 600cc 4 cilinder niet echt....

Ja ok, misschien KAN het wel, maar hoeveel istie dan nog waard

Naja, gaat het ook niet om, is meer een bijzaak.....

Ow enne, je hoeft mij niks over motoren te vertellen hoor

Weg doen? Omdat ik volgend jaar vol vermogen mag
pi_22263482
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:51 schreef Twisted_TpaU het volgende:
wij krijgen nl 28 cent, wettelijk geregeld is het nog steeds 18 cent daar niet van..

zou het wel doen als ik jou was, eerst aankijken hoe het ov bevalt en anders de motor
18 cent per kilometer (kortste reisafstand) belastingvrij, de rest belast. En de OV vergoeding is volledig onbelast.
pi_22263621
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Sorry nerd, maar een gillende 600cc 4 cilinder niet echt....
Toch wel, hoor. Mits je 'm natuurlijk wel altijd warm rijdt voordat je het gas echt opentrekt en regelmatig je olie controleert en zo.
quote:
Weg doen? Omdat ik volgend jaar vol vermogen mag
O, vandaar. Een geknepen brommert.
Ik ben blij dat ik meteen zwaar mocht.
pi_22264114
Ach, welke gek koopt er nou een motor met >70.000km.....

Ja, een BMW misschien Hij is gewoon erg weinig waard boven de 65000km...
pi_22264287
Ik zou het zowel qua kosten als qua reistijd niet doen.
Met name reistijd vind ik toch erg belangrijk.. Ik moest zoals je weet voor mijn stageplekkie iedere dag (met OV dan wel..) meer dan een uur heen en meer dan een uur terug reizen. Dit was ivm OV jaarkaart lekker gratis. Toch heb ik uiteindelijk gekozen om een goedkoop autootje te kopen om mijn reistijd te kunnen halveren.. Kost wel wat meer geld, maar het scheelt me meer dan een uur per dag..
En daarbij; ik denk ook niet dat het echt lekker is om met weer en wind de hele winter door iedere dag zo'n afstand te moeten afleggen op de motor.
pi_22264315
En idd raak je je motor ook niet meer kwijt bij een km stand boven de 90k.. Niet voor een acceptabel bedrag iig..
pi_22264351
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:56 schreef stinkie het volgende:

[..]

Je hebt sowieso recht op standaard kilometer vergoeding
Je hebt helemaal nergens recht op, behalve als er iets anders in je contract of cao staat.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_22264363
Precies Plo...

Naja, ik heb nog wel een maat wonen in Hoofddorp, misschien dat die nog een kamertje te huur heeft
pi_22264366
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:54 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Je hebt helemaal nergens recht op, behalve als er iets anders in je contract of cao staat.
Precies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')