abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22249826
Ik weet me geen raad meer. Misschien kan iemand mij hier helpen, want ik weet het echt niet meer. Ik zal bij het begin beginnen.

Deze maand 2 jaar geleden heb ik een leuk meisje leren kennen en iets mee gekregen.
Ze werd heel verliefd op mij en toen begonnen de problemen: zij bleek enorm jaloers aangelegd te zijn, en hoe meer ze van me hield hoe jaloerser en onzekerder ze werd. Ik zal niet te uitgebreid op jaloers gedrag in gaan, maar er ontstonden vaak situaties die te belachelijk voor woorden zijn.
Daardoor heb ik 2x in 8 maanden besloten de relatie te beeindigen. Toch kwamen we weer bij elkaar, want eerlijk waar, zonder haar jaloezie en angsten is zij een schitterende meid.

De 3e poging moest de definitieve zijn. Ze wilde heel graag met mij gaan samenwonen, en omdat ik er helemaal voor wilde gaan, zijn we samen zelfs op huizenjacht geweest. Helaas is het toen, in oktober vorig jaar, tijdens een vakantie weer helemaal mis gegaan, waardoor ik haar na de vakantie heb moeten zeggen: "Ik wil voorlopig niet met je samenwonen, dat kan gewoon niet goed gaan, totdat jij/we beter kunnen omgaan met jouw angst/jaloezieprobleem".

Dat we niet gingen samenwonen was voor haar zo'n klap dat ze het toen zelf uitgemaakt heeft (en ik vond dat oke), echter in februari van dit jaar liet ze blijken daar erg spijt van te hebben en mij terug te willen. Ik heb haar brief anderhalve maand laten liggen, maar toen toch contact opgenomen. Ik heb haar namelijk ook nooit kunnen vergeten (maar kon wel accepteren dat het uit was). Vanaf april zijn we elkaar steeds vaker weer gaan zien en dat ging erg goed. Zij wilde heel graag dat we weer echt een relatie zouden beginnen, maar ik wilde dat niet te snel doen. We hebben toen de afspraak gemaakt het rustig aan te bekijken hoe dingen zouden lopen. Na een paar maanden zou dan wel duidelijk worden of een relatie tussen ons echt weer een goede kans maakt.

In die maanden bleek dat zij inderdaad heel goede vooruitgang had gemaakt met haar angst/jaloezieprobleem. Het was gewoon een prima tijd eigenlijk en ik kreeg het vertrouwen in een fijne relatie met haar steeds meer terug.

Half augustus ging ze met haar zusje 2 weken op vakantie. Zonder mij, want die vakantie had ze al lang geleden geboekt. Omdat het zo goed tussen ons ging, vond ze het moeilijk om zonder mij te gaan, maar goed, het kon niet anders.

Nadat ze 1 week op vakantie was wist ik het zeker: ik wilde weer een relatie met haar. Ik wilde de relatie opnieuw proberen. We waren beiden veel gegroeid en ik had het vertrouwen weer.

Toen ze terug kwam van vakantie kreeg ik het ergste nieuws dat mij kon overkomen: ze had een andere jongen ontmoet op vakantie. Ze was daardoor in verwarring, en wilde mij voorlopig liever niet zien. Ik vond dat heel erg en heb alles gedaan om haar te laten weten dat ik nu zo ver was dat ik het weer met haar wilde proberen. Tevergeefs.....

De laaste 4 weken zijn een hel voor mij geweest. Ik slaap slecht, eet slecht, kan me moeilijk concentreren want ik kan alleen aan haar denken. De reden dat ze het toch niet meer met mij wil proberen is dat zij teveel vervelende herinneringen uit het verleden heeft. Vooral omdat ik het meedere keren uitmaakte en daarmee geen vertrouwen in haar toonde. Maar ze heeft natuurlijk ook die nieuwe jongen.

Vanavond heb ik haar voor het eerst opgezocht sinds haar vakantie en de ontmoeting is op veel tranen bij ons allebei uitgelopen. Ze richt zich op haar nieuwe relatie met haar vakantieliefde (woont 15km bij haar vandaan) omdat het veel minder emotioneel voor haar is dan met mij. Dat is de keuze die ze heeft gemaakt, en daar wil ze nu aan vast houden.

Ik vind het heel erg, want ik was juist op het punt gekomen dat ik er weer vertrouwen in had en erachter ben dat ik al 2 jaar erg veel van haar houdt. Ik denk dat zij de verkeerde keuze maakt. Maarja, dat denk je als 'de gedumpte' natuurlijk altijd.
Ik ben er zo erg kapot van dat ik huilend bij haar weggegaan ben vanavond. Terwijl ik nooit huil, maar dit definitieve bericht was teveel voor me...

Ik weet niet of jullie iets met dit lange verhaal kunnen, maar misschien zijn er anderen met dezelfde ervaring. Ik wil zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb om het weer goed te laten komen tussen ons, maar ik heb er gewoon geen controle over...... :'(
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_22249920
na het eerste einde had je haar al niet meer op moeten zoeken lijkt mij.
Ga verder / vergeet haar
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  dinsdag 28 september 2004 @ 00:03:17 #3
103103 Clab
Het leven is een Hoax
pi_22249933
Damn heavy shit.
Ik zou het echt niet weten, misschien moet je het een beetje op z'n beloop laten.
Als ze voor die ander kiest kan je er zowiezo weinig aan doen, behalve haar nog 1 keer te zeggen/schrijven wat je voor haar voelt.
Als ze dan nog voor hem kiest zit er niets anders op dan haar los te laten.
Sharp knife, short temper. Any questions?
I spent most of my money on beer, women, and guns. The rest I just wasted.
Ik ben een unieke expressie van het almachtige.
pi_22250527
Ik vindt dat het je eigen schuld is, eerst dump je haar een aantal keer. Vervolgens ga je lopen jammeren als zij een andere vriend heeft gevonden.
Daarnaast als zij zulke sterke gevoelens van jalouzie had, geeft dat aan dat er ergens in jullie relatie iets goed fout zat.
pi_22250594
Ik heb niet echt advies voor je, maar ik wens je veel sterkte/geluk de komende tijd, zo te lezen zal je dat wel nodig hebben
'What' ain't no country I ever heard of... they speak English in 'What'? <[Pulp Fiction]>
pi_22250940
Ik ken het fenomeen. erg nare situatie.

Ik zou het zelf nu gewoon laten lopen hoe moeilijk het ook is. Ze komt er straks misschien achter dat die nieuwe jongen helemaal niet op jou lijkt (dikke kans dat ze jou enorm mist en die jongen gewoon gaat vergelijken met jou) en dat ze weer terug wil komen.

Op dat moment moet je zelf maar zien wat je doet, maar ik zou het dan gewoon lekker uitlaten, anders word jij "het tussendoortje".

succes. dat kan je wel gebruiken!
pi_22250998
Wat schraal man.
"Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_22251078
quote:
De reden dat ze het toch niet meer met mij wil proberen is dat zij teveel vervelende herinneringen uit het verleden heeft. Vooral omdat ik het meedere keren uitmaakte en daarmee geen vertrouwen in haar toonde. Maar ze heeft natuurlijk ook die nieuwe jongen.
Zij toonde geen vertrouwen in jou met haar jaloerse gedrag. En zij is degene die van vakantie terugkomt met een nieuwe liefde. Beetje hypocriet van haar om te stellen dat jij geen vertrouwen in haar toonde.
pi_22254662
Nee.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_22254695
tsjongejonge zeg... behoorlijk heavy.. mja als die meid jou zo belangrijk vond en graag opnieuw wilde beginnen.. hoe kan ze dan in twee weken tijd zomaar met een ander beginnen ja vrouwen zijn soms onvoorspelbare wezens maar dit is echt vaag..
in ieder geval heel veel sterkte gewenst de komende tijd..

en wat dat vertrouwen betreft.. net zoals Xennia zegt: zij toonde geen vertrouwen in jou!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door hellmondunited op 28-09-2004 11:27:40 ]
OJAAJOH?
pi_22255104
Sterkte, zal je nodig hebben nu. Tis jammer dat jij eindelijk zover was dat het weer helemaal zag zitten. Maar zoals Xennia en hellmondunited ook zeggen zij toonde geen vertrouwen in jou. Wat ik wel erg vreemd vind is dat ze "zomaar" met een ander kan beginnen.. Heeft ze bij hem geen angst / jaloursie gevoelens dan?

Sterkte de komende tijd.
I can resist anything but temptation
pi_22255327
Het komt een beetje over alsof jullie relatie sterk gebaseerd was op haar wens 'je te bezitten', niet enkel haar jaloezie, maar juist ook de momenten die jij als 'positief' zag, lijken erop gericht te zijn om controle over jou uit te oefenen, haar wens om samen te wonen, en als dat niet direkt lukte de relatie te verbreken ...

Het komt over alsof jij daarin grotendeels stoicijns ermee omging, maar anderszins je ook steeds meer door haar hebt laten controleren, uiteindelijk kwam het erop neer dat zij 'aan zichzelf moest werken' zodat jullie een relatie konden krijgen ... en inderdaad doet zij alles om jouw vertrouwen te winnen... maar zodra dat vertrouwen gewonnen is, is er ook niks meer om voor te werken, is ales bereikt en gaat de blik verder, naar andere mannen.

Wat betreft die relatie, het is beter het gewoon achter je te laten, probeer zelf in te zien dat het beeld dat je misschien zelf had, dat jij eisen stelde aan haar, niet waar was, dat zij in feite het centrum was in jullie omgang en je jouw eigen wensen en behoeftes kennelijk op een tweede plek stelde:
probeer zelf eerst meer zelfvertrouwen op te doen, laat je niet door anderen controleren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2004 @ 12:27:50 #13
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22256346
geloof je zelf dat ze nu haar jaloezie onder controle heeft? ik geloof daar geen bal van.
vroeg of laat zal het weer opduiken en zal je weer spijt hebben dat je opnieuw begonnen bent.
dus wees blij dat j dr vanaf bent.
streep eronder en lekker open staan voor iets nieuws.
pi_22256770
Bedankt voor iedereen die mij een hart onder de riem steekt. Het doet me goed

Barcelona, Dat ze zo jaloers is komt voor uit haar onzekerheid en faalangst. Iets waar ze in haar jeugd al veel last van had. Ze zei zelf ook altijd dat haar jaloezie niet aan mij lag en dat ze wist dat ik nooit vreemd zou gaan, etc. Het is wel zo dat ik in de eerste 8 maanden van onze relatie enkele keren onvoldoende begrip heb getoond voor haar gedrag. Maar echt, dat gedrag zou niemand kunnen accepteren... en ze heeft daarvoor ook telkens excuses aangeboden.

Xennia, je hebt wel een punt over "wie vertrouwt wie nou eigenlijk niet". Dat zij ineens een andere jongen heeft terwijl we al enkele maanden heel goed bezig waren, maakte me ook kwaad. Maar mijn verdriet wint het van het kwaad zijn. Ook heb ik begrip voor haar situatie dat we weliswaar weer enkele maanden heel goed bezig waren, maar dat dat voor haar wel een hele moeilijke tijd was omdat de uitslag (of ik weer een relatie wilde aangaan) lang onduidelijk bleef. Ik ben er wel
altijd heel open over geweest: ik vertelde haar gedurende die maanden regelmatig als ik vond dat het goed ging met ons, of stuurde haar een lief berichtje dat ik haar een beetje miste als ik haar een paar dagen niet had gezien. Dus eigenlijk had ze voldoende signalen dat ze zou gaan krijgen wat ze zo graag wilde...

Hellmondunited, Bluemist: dit is eigenlijk ook waar ik het meeste mee zit: hoe kan ze zomaar in 2 weken met een ander beginnen? In ons laatste gesprek gisteravond is me dat iets duidelijker geworden. Ze zegt dat ze het niet meer aankan om te emotioneel betrokken te zijn bij mij. Ze kan de energie niet meer opbrengen. Bij die nieuwe jongen is ze dat ook nog niet (dus ook niet jaloers), maar ik denk zelf dat die emotionele betrokkenheid een kwestie van tijd is. Verder schijnt die nieuwe jongen zelf ook erg onzeker te zijn, en ze herkent veel van zichzelf in hem. Hij zou dus beter bij haar passen, zegt ze, omdat ik juist best zelfverzekerd ben. Maar daar is momenteel weinig van overgebleven....
pi_22256797
Rm-rf, je zegt echt goede dingen. Die bezitterigheid klopt helemaal. De eerste 8 maanden was dat de voornaamste reden waarom ik het uit heb moeten maken. De afgelopen maanden heeft ze laten zien dat dat toen fout van haar was, ze is daar niet trots op. Ik denk dat ze dit probleem nu voldoende achter zich heeft gelaten (we zijn een jaar verder, zij heeft hard aan zichzelf gewerkt), maar de enige manier om daar echt achter te komen is door de relatie weer te proberen. En daarom ben ik nu zo ontzettend verdrietig, omdat we die kans niet krijgen.
Tijdens de 3e poging, toen we zouden gaan samenwonen, stelde ik mijn eigen wensen inderdaad meestal op de 2e plaats. Maar ik kreeg daar wel veel liefde voor terug. Een relatie is geven en nemen. Maar ik kan me voorstellen dat je zegt dat dat geen gezonde situatie was. Maar tijdelijk, totdat je samen de balans gevonden hebt, moet dat kunnen, vind ik.

Als ik terugkijk op de afgelopen 2 jaar dan denk ik dat alles gelopen is zoals het heeft moeten lopen. Dat het sinds oktober vorig jaar langdurig uit is geweest, is goed geweest voor haar en dus voor ons beiden, omdat ze in die tijd heel grondig aan zichzelf heeft kunnen werken. Na een "proefperiode" van 3 maanden kwamen we er onlangs achter dat we nu eindelijk klaar zijn voor een langdurig goede relatie en ineens gaat dat nu niet door. Ik kan het nog steeds niet accepteren....
pi_22257343
hey fokker200.. dat je ex zegt dat ze zich bij hem niet emotioneel verbonden voelt en bij jou wel slaat echt nergens op! In een relatie ben je namelijk altijd emotioneel verbonden! Wil ze dat niet zijn dan moet ze ff helemaal geen relatie hebben en niet gelijk naar een ander toe stappen. Ik vind het maar vaag wat ze zegt.. en zeker niet netjes..

hee kop op he
OJAAJOH?
pi_22257975
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:18 schreef hellmondunited het volgende:
hey fokker200.. dat je ex zegt dat ze zich bij hem niet emotioneel verbonden voelt en bij jou wel slaat echt nergens op! In een relatie ben je namelijk altijd emotioneel verbonden! Wil ze dat niet zijn dan moet ze ff helemaal geen relatie hebben en niet gelijk naar een ander toe stappen. Ik vind het maar vaag wat ze zegt.. en zeker niet netjes..

hee kop op he
Lijkt mij ook wel de belangrijkste basis van een relatie, emotionele betrokkenheid. Anders is het vooral neuken zonder ziel. Ik maak hier alleen maar uit op dat ze zich niet wil binden, omdat als ze zich bindt, ze niet om kan gaan met die gevoelens. Ze wordt jaloers, wil haar partner bezitten...

Ik zou zeggen, hoe moeilijk dat nu ook is voor je, laat het achter je, richt je op de toekomst. Probeer eerst weer eens lekker jezelf te worden, want volgens mij heeft haar bezitterigheid ook een stempel op jou gedrukt.
pi_22261789
Sorry, ik was niet duidelijk. Ze is wel emotioneel betrokken bij die jongen, maar nog lang niet zo extreem als ze dat bij mij was. Volgens mij is dat wel normaal hoor, dat verliefdheid soms even op zich laat wachten. Liefde op het eerste gezicht bestaat zeker, maar bij de meesten duurt dat wat langer. Dus natuurlijk geeft ze om hem, maar ze is na 4 weken natuurlijk nog niet zo ver met haar gevoelens als dat ze bij mij was.

Met betrekking tot bindingsangst: daar heeft ze nooit last van gehad. Ze kon het juist erg goed, dat binden. Te goed eigenlijk, zodat ze bezitterig werd. Het is nu de eerste keer voor haar dat ze zegt dat ze zich emotioneel op de vlakte wil houden en dat heeft inderdaad misschien te maken met de angst dat al die vervelende gevoelens (jaloezie, verlatingsangst) weer terug komen. Daarom is ze ook te bang om met mij verder te gaan, denk ik....
pi_22261917
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:17 schreef Fokker200 het volgende:
Ze is wel emotioneel betrokken bij die jongen, maar nog lang niet zo extreem als ze dat bij mij was. Volgens mij is dat wel normaal hoor, dat verliefdheid soms even op zich laat wachten.
Misschien verwissel je hier heel makkelijk emotioneel binding tussen twee mensen en het begrip 'verliefdheid' ...
verliefdheid is vaak meer ego-centrisch gericht, je eigen gevoel, irrationeel, vol onzekerheid, dromerig en vaak het ophemelen van de andere persoon...

Voor veel mensen is die 'verliefdheid' synoniem met romantiek, zoeken ze dat graag op: misschien ook jouw vriendin, die geen zin had in het rationele afwegen of twee personen nu wel of niet een relatie moeten aangaan, maar kennelijk de behoefte had om 'hals-over-kop' opeens voor iemand anders te gaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22263302
Wat ik eigenlijk gewoon bedoel is dat het voor haar allemaal veel makkelijker is met die nieuwe jongen: geen moeilijke gevoelens uit verleden, en nog geen 'houden van' wat haar verlatingsangst en jaloezie brengt. Alles met hem is nog nieuwe en dus probleemloos. Ze heeft letterlijk gezegd dat ze voorlopig emotioneel een 'koelkast' wil zijn, omdat ze dan niet door diepe dalen hoeft. Tja, dit past helemaal niet bij haar! Ze doet nota bene de kunstacademie.
pi_22264545
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:13 schreef Fokker200 het volgende:
Wat ik eigenlijk gewoon bedoel is dat het voor haar allemaal veel makkelijker is met die nieuwe jongen: geen moeilijke gevoelens uit verleden, en nog geen 'houden van' wat haar verlatingsangst en jaloezie brengt. Alles met hem is nog nieuwe en dus probleemloos. Ze heeft letterlijk gezegd dat ze voorlopig emotioneel een 'koelkast' wil zijn, omdat ze dan niet door diepe dalen hoeft. Tja, dit past helemaal niet bij haar! Ze doet nota bene de kunstacademie.
t komt er op neer dat ze dus gewoon een beetje rond wil neuken.. sorry tis hard.. maar daar komt het wel op neer..
OJAAJOH?
pi_22265378
nee, dat is het echt niet. Zo is ze niet, en ik ken haar erg goed. Ze vindt sex pas prettig als ze iemand helemaal vertrouwt. One night stands en korte sexflirts zijn niet haar ding.
pi_22265567
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:36 schreef Fokker200 het volgende:
nee, dat is het echt niet. Zo is ze niet, en ik ken haar erg goed. Ze vindt sex pas prettig als ze iemand helemaal vertrouwt. One night stands en korte sexflirts zijn niet haar ding.
Ze is niet meer je vriendin, het heeft niet zoveel zin om door te blijven gaan over 'dat jij haar zo goed kent' en 'weet wat ze doet'... dat zaken 'niet bij haar passen', omdat ze nota bene de kunstacademie doet ...

ze heeft aangegeven kennelijk te willen proberen een relatie met iemand anders aan te gaan, vanwege dingen die ze bij jou niet trof, juist omdat je een sterke emotionele binding met haar had, die ze nu een beetje wil 'ontvluchten'...

Misschien heeft ze ook momenteel niet zoveel zin om die persoon te zijn die jij in haar ziet ...
pi_22265588
quote:
Op maandag 27 september 2004 23:58 schreef Fokker200 het volgende:
De reden dat ze het toch niet meer met mij wil proberen is dat zij teveel vervelende herinneringen uit het verleden heeft. Vooral omdat ik het meedere keren uitmaakte en daarmee geen vertrouwen in haar toonde. Maar ze heeft natuurlijk ook die nieuwe jongen.
En wie kwam er iedere keer bij jou terug en wilde het iedere keer opnieuw proberen Gewoon bullshit dus... suc6 verder.
Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
pi_22265643
Volgens mij is dit geen liefdesverdriet, maar dumpingsverdriet. Ik hoop niet dat ik je hiermee kwets, maar zo denk ik erover. Toen jij namelijk de relatie beeindigde had je er vrede mee, tot twee keer toe zelfs. Maar nu zij de relatie beeindigt voel je je zwaar klote. Als ik jou was zou ik me op mezelf gaan concentreren. Ga leuke dingen doen met vrienden, lekker stappen, beetje gek doen. Blijf niet te lang stil staan bij wat had kunnen zijn... Het komt heus weer helemaal goed, al voelt het nu even van niet.

Ik wens je iig erg veel sterkte. Liefs djen.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')