Ik weet me geen raad meer. Misschien kan iemand mij hier helpen, want ik weet het echt niet meer. Ik zal bij het begin beginnen.
Deze maand 2 jaar geleden heb ik een leuk meisje leren kennen en iets mee gekregen.
Ze werd heel verliefd op mij en toen begonnen de problemen: zij bleek enorm jaloers aangelegd te zijn, en hoe meer ze van me hield hoe jaloerser en onzekerder ze werd. Ik zal niet te uitgebreid op jaloers gedrag in gaan, maar er ontstonden vaak situaties die te belachelijk voor woorden zijn.
Daardoor heb ik 2x in 8 maanden besloten de relatie te beeindigen. Toch kwamen we weer bij elkaar, want eerlijk waar, zonder haar jaloezie en angsten is zij een schitterende meid.
De 3e poging moest de definitieve zijn. Ze wilde heel graag met mij gaan samenwonen, en omdat ik er helemaal voor wilde gaan, zijn we samen zelfs op huizenjacht geweest. Helaas is het toen, in oktober vorig jaar, tijdens een vakantie weer helemaal mis gegaan, waardoor ik haar na de vakantie heb moeten zeggen: "Ik wil voorlopig niet met je samenwonen, dat kan gewoon niet goed gaan, totdat jij/we beter kunnen omgaan met jouw angst/jaloezieprobleem".
Dat we niet gingen samenwonen was voor haar zo'n klap dat ze het toen zelf uitgemaakt heeft (en ik vond dat oke), echter in februari van dit jaar liet ze blijken daar erg spijt van te hebben en mij terug te willen. Ik heb haar brief anderhalve maand laten liggen, maar toen toch contact opgenomen. Ik heb haar namelijk ook nooit kunnen vergeten (maar kon wel accepteren dat het uit was). Vanaf april zijn we elkaar steeds vaker weer gaan zien en dat ging erg goed. Zij wilde heel graag dat we weer echt een relatie zouden beginnen, maar ik wilde dat niet te snel doen. We hebben toen de afspraak gemaakt het rustig aan te bekijken hoe dingen zouden lopen. Na een paar maanden zou dan wel duidelijk worden of een relatie tussen ons echt weer een goede kans maakt.
In die maanden bleek dat zij inderdaad heel goede vooruitgang had gemaakt met haar angst/jaloezieprobleem. Het was gewoon een prima tijd eigenlijk en ik kreeg het vertrouwen in een fijne relatie met haar steeds meer terug.
Half augustus ging ze met haar zusje 2 weken op vakantie. Zonder mij, want die vakantie had ze al lang geleden geboekt. Omdat het zo goed tussen ons ging, vond ze het moeilijk om zonder mij te gaan, maar goed, het kon niet anders.
Nadat ze 1 week op vakantie was wist ik het zeker: ik wilde weer een relatie met haar. Ik wilde de relatie opnieuw proberen. We waren beiden veel gegroeid en ik had het vertrouwen weer.
Toen ze terug kwam van vakantie kreeg ik het ergste nieuws dat mij kon overkomen: ze had een andere jongen ontmoet op vakantie. Ze was daardoor in verwarring, en wilde mij voorlopig liever niet zien. Ik vond dat heel erg en heb alles gedaan om haar te laten weten dat ik nu zo ver was dat ik het weer met haar wilde proberen. Tevergeefs.....
De laaste 4 weken zijn een hel voor mij geweest. Ik slaap slecht, eet slecht, kan me moeilijk concentreren want ik kan alleen aan haar denken. De reden dat ze het toch niet meer met mij wil proberen is dat zij teveel vervelende herinneringen uit het verleden heeft. Vooral omdat ik het meedere keren uitmaakte en daarmee geen vertrouwen in haar toonde. Maar ze heeft natuurlijk ook die nieuwe jongen.
Vanavond heb ik haar voor het eerst opgezocht sinds haar vakantie en de ontmoeting is op veel tranen bij ons allebei uitgelopen. Ze richt zich op haar nieuwe relatie met haar vakantieliefde (woont 15km bij haar vandaan) omdat het veel minder emotioneel voor haar is dan met mij. Dat is de keuze die ze heeft gemaakt, en daar wil ze nu aan vast houden.
Ik vind het heel erg, want ik was juist op het punt gekomen dat ik er weer vertrouwen in had en erachter ben dat ik al 2 jaar erg veel van haar houdt. Ik denk dat zij de verkeerde keuze maakt. Maarja, dat denk je als 'de gedumpte' natuurlijk altijd.
Ik ben er zo erg kapot van dat ik huilend bij haar weggegaan ben vanavond. Terwijl ik nooit huil, maar dit definitieve bericht was teveel voor me...
Ik weet niet of jullie iets met dit lange verhaal kunnen, maar misschien zijn er anderen met dezelfde ervaring. Ik wil zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb om het weer goed te laten komen tussen ons, maar ik heb er gewoon geen controle over...... :'(
Today is a gift, that's why it's called the present