1 2
Ik heb een flesje snelontkalker van Melitta voor koffiezetapparaten, maar het openen van de kindersluiting lijkt ver buiten mijn vermogen te liggen. .

Op de verpakking staat indrukken en draaien maar dat werkt niet. Weet iemand hoe dit flesje open moet?
Hee hallo?? Ontkalkt hier nooit iemand een koffiezetter??
Indrukken en draaien Maar je moet ff oefenen. Gelijk drukken en draaien ofzo.
Hallo.

De zijkanten van de dop naar binnenduwen en dan tegelijkertijd draaien.

Eagels may soar, but weasles don't get stuck in jet engines.

Vrolijk!
Ik ontkalk mijn koffiezetter altijd met (schoonmaak)azijn. Maar dat terzijde. De meeste kinderveilige sluitingen werken als volgt:

Pak de dop beet op twee markeringen aan weerszijde. Knijp harg genoeg om de dop te vervormen. Druk eventueel de dop in en draai linksom.

Succes.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.

Lost in Sound
Ik ben de laatste aan wie je hulp moet vragen met kindersluitingen !

Het is regelmatig voorgekomen dat ik de gereedschapskist er bij heb gepakt

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!

42

werkt (bij plastic flessen) altijd

restant daarna overgieten in andere fles

"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."

quote:
Op maandag 27 september 2004 15:54 schreef Eev het volgende:
Hallo.

De zijkanten van de dop naar binnenduwen en dan tegelijkertijd draaien.

Dat indrukken en draaien heb ik gedaan maar dat werkt niet.
Naar binnen duwen? Dan moeten er toch afvlakkingen in de dop staan en dat is niet zo.
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ontkalk mijn koffiezetter altijd met (schoonmaak)azijn. Maar dat terzijde. De meeste kinderveilige sluitingen werken als volgt:

Pak de dop beet op twee markeringen aan weerszijde. Knijp harg genoeg om de dop te vervormen. Druk eventueel de dop in en draai linksom.

Succes.
Hoi Karboenkeltje! .

De dop vervormen? Gaat het dan niet door de hele kamer heen? Het is een gemeen goedje denk ik.
Daarom maar beter geen mes ook.
met de palm van je hand hard de dop induwen (tot ie niet meer verder kan) ondertussen dat je dat ingeduwd houdt pak je met de rest van je hand de dop en draai je de fles open

simple as that!
succes
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:59 schreef hilliebillie het volgende:
met de palm van je hand hard de dop induwen (tot ie niet meer verder kan) ondertussen dat je dat ingeduwd houdt pak je met de rest van je hand de dop en draai je de fles open

simple as that!
succes
Jij praat als de verpakking maar het is helemaal niet simple as that.

Dit heb ik gedaan maar het werkt niet hij blijft doordraaien (ik ook inmiddels).
Vrolijk!
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:59 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

Hoi Karboenkeltje! .

De dop vervormen? Gaat het dan niet door de hele kamer heen? Het is een gemeen goedje denk ik.
Daarom maar beter geen mes ook.
Je moet soms flink hard knijpen/duwen. Dus zorg dat je het flesje stevig vasthebt terwijl het op het aanrecht staat zodat het niet alle kanten opvliegt. Meestal zijn dat soort producten op azijn- of citroenzuuroplossingen gebaseerd en die zijn niet zo sterk. Het is niet zo dat je meteen smelt als je knoeit hoor.

Vrolijk!
Zoek anders een kind, het liefst een ondeugende 12-14 jarige, die krijgt hem sowieso wel open.

Bericht 1% gewijzigd door Karboenkeltje op 27-09-2004 16:12:38 (Meervoudsfout.)

Gevallen Engel
vrouwen

brute kracht wil nog wel eens helpen

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Tijdens het draaien moet je goed blijven drukken? Dat werkt ook niet?
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
Zoek anders een kind, het liefst een ondeugende 12-14 jarige, die krijgt hem sowieso wel open.
Ik heb het flesje aan mijn kuiken van vier gegeven in de hoop dat....
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:15 schreef Abbadon het volgende:
vrouwen

brute kracht wil nog wel eens helpen
Ik heb geen brute kracht in huis.... laat hij dit niet lezen *grijns*

Hoi kleinzoon .
Gevallen Engel
quote:
Op maandag 27 september 2004 16:28 schreef thumb-bolt-on het volgende:

Ik heb geen brute kracht in huis.... laat hij dit niet lezen *grijns*

Hoi kleinzoon .
dag grootmoeder

...in dat geval kan ik je slechts sterkte wensen

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Vrolijk!
En? Is het inmiddels gelukt?

quote:
Op dinsdag 28 september 2004 18:09 schreef Karboenkeltje het volgende:
En? Is het inmiddels gelukt?
Ehm... Een pak melk van anderhalve liter openmaken zonder te knoeien lukt me al niet en dan heb ik het nog niet eens over die melkcupjes.
En een pak koffie openmaken zonder een aanrecht vol zwarte kruimels die je nooit meer uit het vaatdoekje gespoeld krijgt.... zoveel dagelijkse beslommeringen te overwinnen dat ik het Melitta-flesje nu ongeopend naast de computer staat.
Nee! Nu! Even! Niet!
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 22:19 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

Ehm... Een pak melk van anderhalve liter openmaken zonder te knoeien lukt me al niet en dan heb ik het nog niet eens over die melkcupjes.
En een pak koffie openmaken zonder een aanrecht vol zwarte kruimels die je nooit meer uit het vaatdoekje gespoeld krijgt.... zoveel dagelijkse beslommeringen te overwinnen dat ik het Melitta-flesje nu ongeopend naast de computer staat.
Gewoon azijn gebruiken.... Werkt net zo goed, is goedkoper en heeft geen kinderveilige sluiting.

Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."

Ik heb alleen schoonmaakazijn en daar zit ook een kinderslot op. .
Zweefteef
Kindersloten, ondingen zijn het!!!!!

Maar het is gewoon een kwestie van blijven proberen, probeer hard te duwen en te draaien, probeer wat zachter te duwen en te draaien, eens geeft het flesje het op als het goed is

Kindersloten, perfect geschikt om doompjes buiten te houden

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.

Gevallen Engel
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 22:30 schreef thumb-bolt-on het volgende:
Ik heb alleen schoonmaakazijn en daar zit ook een kinderslot op. .
Ik geloof in je

1 2
steun FOK! en koop via een van deze links
Coolblue Bitvavo

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere tools waarmee onze reclame wordt geweerd)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop