abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22227313
Nou, mn eerste R&P-topic, maar ik zit er best mee, dus misschien kunnen jullie me een beetje helpen. Ik heb nu bijna 2 jaar een vriend en de laatste tijd hebben we bijna alleen nog maar ruzie. Dit komt mede doordat we allebei op kamers zijn gegaan en we zagen elkaar niet meer echt en er kwamen meer irritaties. Nu hebben we gisteren (zaterdag) dus besloten even een pauze te houden. Gewoon elkaar even met rust laten. We hebben nog wel contact over MSN en als er iets is, dan bellen we gewoon, maar voor de rest zorgen we allebei even dat we onze leventjes even weer op de rails krijgen ensow. Maar nu is de moeder van zijn beste vriend zaterdag overleden. Hij kent deze jongen al van de basisschool en heeft het dus best lastig met haar overlijden.

Ik sprak net die jongen en hij vroeg of ik naar de crematie wilde komen, om mijn vriend bij te staan, omdat hij zag dat mijn vriend het moeilijk had. Ik weet niet of hij het moeilijk heeft met onze pauze, met haar overlijden of met beide. Ik ben nog nooit op een crematie of begrafenis geweest, en de moeder kende ik ook niet. Die vriend natuurlijk wel en in deze 2 jaar ben ik natuurlijk ook bevriend geraakt met hem. Maar verder hebben we nog wel steeds een pauze en als ik dan naar de crematie ga, ben ik bang dat er weer ruzie gaat komen en dat wil ik niet. Ook vind ik het idee van een crematie akelig....Maar daarintegen wil ik wel mijn steun laten zien aan de vriend..

Verder zou ik dan woensdag (wanneer de crematie is) van Utrecht naar huis moeten komen en dus ook een college moeten missen...Mijn vriend weet niet dat zijn vriend aan mij heeft gevraagd of ik ook wil komen en hij heeft zelf (nog) niks gevraagd.

Nu weet ik dus niet of ik wel of niet naar de crematie zal gaan...jullie advies voor me?
pi_22227376
jullie vriend aan jou vriend laten vragen hoe hij erover denkt..
pi_22227396
Hij heeft het nu moeilijk. Of dat door die pauze of door die moeder komt maakt niet uit. Als je gaat laat je iig zien dat je er voor hem bent.
Learn the rules and break them.
pi_22227440
Ja, als je maar iets om hem geeft, je vriend bellen en zeggen dat je meeleeft en vragen wat hij het liefste wil.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22227506
Eerst maar even kijken wat je vriend wilt he.
  maandag 27 september 2004 @ 00:07:08 #6
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22227542
Ruzie is altijd een rottig iets.

Maar even iets over ruzie: Ik heb 3 hele goede maten en mijn laatste ruzie kan ik me niet herrineren. Het is een kunst om meer tolerantie aan te leren en niet te zeggen van hij of zij begon. Kom tot een samengnomen besluit. Je ergert je aan elkaar, dat gaat op ten duur fout. Stramienen worden dogmatisch om het maar moeilijk te zeggen. Maak dus duidelijke afspraken en toon meer tolerantie aan elkaar.

En ja, ga naar die crematie. Het kan de redding van de relatie zijn!
pi_22228094
stel voor om met hem mee te gaan en kijk hoe hij er op reageert
praten helpt soms weet je..!?
pi_22228191
We hebben de laatste tijd heel veel gepraat, waarvan er vaak toch ruzie kwam.

Ik denk zelf niet dat ik het aankan om naar die crematie te gaan. Het is me iets te persoonlijk, aangezien ik de familie niet ken en verder lijkt het me een beetje akelig. Ik ga dus wel mee naar de wake of de kerkdienst (wat er is), maar de crematie zelf zal ik niet aanwezig zijn...
  maandag 27 september 2004 @ 00:47:00 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22228243
Gewoon voorstellen aan je vriend: Zou je het prettig vinden als ik met je mee ging naar de crematie?

Maar wel alleen doen als je er zelf heel zeker over bent. Het laatste wat je idd wil is dat dit een aanleiding is voor ruzie.

Ik denk overigens wel dat hij dit aanbod kan waarderen...

Soms hoef je de overledene niet eens te kennen om mee te gaan om een ander te steunen. Het verdriet van een ander kan soms belangrijk genoeg zijn om mee te willen gaan.
  maandag 27 september 2004 @ 00:47:06 #10
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_22228245
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:43 schreef Inu het volgende:

Ik denk zelf niet dat ik het aankan om naar die crematie te gaan. Het is me iets te persoonlijk, aangezien ik de familie niet ken en verder lijkt het me een beetje akelig.
Is niets engs aan. Je zit met zijn allen in een zaaltje met de kist, worden wat toespraakjes gehouden en that's it. Je kunt er dan voor kiezen om nog even te blijven als de kist de oven inzakt (je ziet niets, don't worry) of dat je weggaat uit het zaaltje.

Buiten dat lijkt het me een steun voor je vriend om wel aanwezig te zijn; je post dat jullie nog gewoon contact hebben, communiceer er eens over.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_22228345
Ik zal hem morgen eens opbellen...Maar ik denk dat het niet goed is als ik hem zie huilen ensow, omdat ik daar niet tegen kan...Ook al weet ik dat het op een andere manier is, dan wanneer hij bij mij huilt, maar ik ben een beetje over het hem-troosten heen. Dus misschien kunnen we iets anders verzinnen, zoals, zoals ik al zei, de wake of de dienst eromheen...
  maandag 27 september 2004 @ 00:53:43 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22228368
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:52 schreef Inu het volgende:
Ik zal hem morgen eens opbellen...Maar ik denk dat het niet goed is als ik hem zie huilen ensow, omdat ik daar niet tegen kan...Ook al weet ik dat het op een andere manier is, dan wanneer hij bij mij huilt, maar ik ben een beetje over het hem-troosten heen. Dus misschien kunnen we iets anders verzinnen, zoals, zoals ik al zei, de wake of de dienst eromheen...
Klinkt meer alsof de pauze het begin van het eind is dus...
Dan zou ik er nog maar eens goed over na denken...

Medelijden is snel met iets anders te verwarren...
pi_22228426
Nej, dat is niet zo, alleen hij had vaak de neiging om huilen als laatste redmiddel te gebruiken als we ruzie hadden...dus daarom heb ik slechte ervaringen met hem als hij huilt...

De pauze is meer om het voor onszelf alles een beetje op een rijtje te zetten zodat de ruzies ophouden.
  maandag 27 september 2004 @ 00:58:53 #14
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_22228457
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:52 schreef Inu het volgende:
maar ik ben een beetje over het hem-troosten heen.
Is het dan niet verstandig om er gewoon mee te kappen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_22228533
Ik wil niet kappen en hij ook niet...
quote:
Nej, dat is niet zo, alleen hij had vaak de neiging om huilen als laatste redmiddel te gebruiken als we ruzie hadden...dus daarom heb ik slechte ervaringen met hem als hij huilt...
pi_22228619
Joh! Als hij nu huilt is het toch om een totaal andere reden?
En als je echt verder wilt, is dit juist een moment om hem te steunen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 27 september 2004 @ 09:14:38 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22230714
Je bent bevriend geraakt met de jongens wiens moeder is overleden.
Ga dan in de eerste plaats naar de crematie om hem met je aanwezigheid te steunen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_22248541
quote:
Op maandag 27 september 2004 00:47 schreef Brighteyes het volgende:
Soms hoef je de overledene niet eens te kennen om mee te gaan om een ander te steunen. Het verdriet van een ander kan soms belangrijk genoeg zijn om mee te willen gaan.
Juistem.
En weet je, ik vind het een beetje vreemd dat je je verschuilt achter: "1 Ik heb college, 2 ik vind een crematie eng, 3 ik ben bang dat we ruzie krijgen."
Ad1: Prioriteiten stellen.
Ad2: Hoort bij het leven. Een keer moet de eerste keer zijn.
Ad3: Kom zeg, jullie hebben je maar te beheersen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_22250894
Ik heb besloten niet te gaan. Verdere uitleg niet nodig, ook omdat ik het best belachelijk vind dat er reacties zijn zoals die van Moonah. Zulke afzeik-reacties zijn NOOIT gewenst in zo'n topic. Ik vroeg om advies, niet om kritiek..
pi_22250981
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 00:42 schreef Inu het volgende:
Ik heb besloten niet te gaan. Verdere uitleg niet nodig, ook omdat ik het best belachelijk vind dat er reacties zijn zoals die van Moonah. Zulke afzeik-reacties zijn NOOIT gewenst in zo'n topic. Ik vroeg om advies, niet om kritiek..
Maar jij wilde dat iedereen jou zou adviseren niet te gaan, zodat jij zonder schuldgevoel verstek kon laten gaan. Helaas voor jou mag iedereen op fok zijn mening geven, ook al is dat niet altijd de mening die jij graag had gehoord
pi_22251008
Nee, want ik heb jullie advies echt overwogen, alleen mijn eigen mening telt nog steeds zwaarder dan die van jullie. Ik wilde graag weten wat jullie ervan vonden en daarom vroeg ik erom, maar kritiek vind ik gewoon niet echt gepast.
pi_22251076
Je vraagt advies en vervolgens zeik je degene af die je advies geeft.
Je komt trouwens erg onvolwassen over.

edit: Geboortedatum: 1986-06-20

Ah oke.
Je moet nog heel wat leren meid.
Advies dat niet in jouw straatje ligt is ook advies, geen kritiek.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_22251128
Ik vind dit dat deze discussie weinig relevant is voor dit topic. Dus hoe kinderachtig ik dan wel niet mag zijn, boeit me vrij weinig. Ik heb mijn keuze gemaakt, dus hij mag op slot...
  Milf dinsdag 28 september 2004 @ 00:56:51 #24
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_22251131
De TS kwam met het verzoek om dit topic sluiten.

Bij deze
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')