quote:Bot!
Britse Aziaat in een cel gezet met psychopatische racistUitgegeven: 4-9-2001 7:34
LONDEN - De ouders van de 19-jarige Brits-Aziatische Zahid Mubarek eisen een openbaar onderzoek naar hoe hun zoon in een politiecel kon worden opgesloten bij een psychopatische racist. De jongen werd door de racist in de cel vermoord. Dat heeft de Britse krant The Times dinsdag gemeld.
De ouders stapten maandag naar de rechter om dat onderzoek af te dwingen. De advocaten van de familie Mubarek zeggen dat een openbaar onderzoek mogelijk kan bewijzen dat de bewakers van de gevangenis "ernstige nalatigheid" kan worden verweten.De Britse Aziaat werd drie maanden opgesloten in een gevangenis in West-Londen met Robert Stewart, kort nadat een gevangenisbewaarder had opgemerkt dat Stewart "erg gevaarlijk" was. De man was veroordeeld voor enkele racistische publicaties. Mubarek overleed nadat hij verschillende keren met een tafelpoot was geslagen.
Op de muur van de cel was een Ku Klux Klan-teken gemaakt. Bovendien vond men een racistische brief in de cel, net voor de moord op Mubarek. De gevangenisinstelling wil niets weten van een openbaar onderzoek en de instelling van een commissie voor raciale gelijkheid die onderzoek doet naar racisme in het gevangenissysteem.
V.
quote:Ontslaan die zooi
De gevangenisinstelling wil niets weten van een openbaar onderzoek en de instelling van een commissie voor raciale gelijkheid die onderzoek doet naar racisme in het gevangenissysteem.
quote:Neen, niet doen. Volgens mij is die psychopaat nog niet genezen!
Op dinsdag 04 september 2001 12:20 schreef speknek het volgende:[..]
Ontslaan die zooi
quote:ok, maar als je hem ook nog eens in een cel zet met een aziaat, is dat vragen om problemen
Op dinsdag 04 september 2001 12:18 schreef Verbal het volgende:
Maar hij was psychopaat, dus een blanke had het waarschijnlijk ook niet overleefd...V.
quote:Dat constante getroll...
Op dinsdag 04 september 2001 12:51 schreef R@b het volgende:
Criminelen die elkaar uit de weg ruimen. Dat Links234 zich daar nog eens druk over zou maken
quote:Zie, mijn eerste opmerking in dat topic was zo bezijden de waarheid nog niet.
Op dinsdag 04 september 2001 13:00 schreef Doc het volgende:
Dat constante getroll...
quote:Mensen die in een politiecel zitten, worden (door mensen die wel een minimum aan juridische kennis hebben) nog altijd verdachten genoemd...
Op dinsdag 04 september 2001 12:51 schreef R@b het volgende:
Criminelen die elkaar uit de weg ruimen. Dat Links234 zich daar nog eens druk over zou maken
quote:En mensen met een minimum aan leesvaardigheid weten wel beter: De Britse Aziaat werd drie maanden opgesloten in een gevangenis in West-Londen met Robert Stewart
Op dinsdag 04 september 2001 13:30 schreef Treinhomo het volgende:[..]
Mensen die in een politiecel zitten, worden (door mensen die wel een minimum aan juridische kennis hebben) nog altijd verdachten genoemd...
ps R@B zout op
quote:LEER LEZEN!!!!!!!!!!!!!!: De Britse Aziaat werd drie maanden opgesloten in een gevangenis in West-Londen met Robert Stewart, kort nadat een gevangenisbewaarder had opgemerkt dat Stewart "erg gevaarlijk" was.
Op dinsdag 04 september 2001 13:40 schreef Roonaan het volgende:
De vraag is alleen hoelang nadat ze samen in de cel gegooid zijn, is de jongen vermoord? in de eerste nacht al?
Na 3 maanden dus.
quote:Het is R@b
ps R@B zout op
quote:ook hiervoor geldt wat R@b zei:
De vraag is alleen hoelang nadat ze samen in de cel gegooid zijn, is de jongen vermoord? in de eerste nacht al?
quote:Op het moment dat dit argument in zwang raakt zeggen tegenstanders dat het o zo makkelijk is om "het is O ZO MAKKELIJK om meteen maar RACISME te roepen" te roepen.
Op dinsdag 04 september 2001 13:57 schreef HartSlag het volgende:
zou kunnen ja, maar goed het is O ZO MAKKELIJK om meteen maar RACISME te roepen....
quote:Bedankt dat je door deze opmerking te maken meteen laat zien hoe jij je discussies wilt voeren.
Op dinsdag 04 september 2001 14:00 schreef Finnegan het volgende:[..]
Op het moment dat dit argument in zwang raakt zeggen tegenstanders dat het o zo makkelijk is om "het is O ZO MAKKELIJK om meteen maar RACISME te roepen" te roepen.
quote:Dat doet niks af aan de geldigheid van het argument
Op dinsdag 04 september 2001 14:00 schreef Finnegan het volgende:[..]
Op het moment dat dit argument in zwang raakt zeggen tegenstanders dat het o zo makkelijk is om "het is O ZO MAKKELIJK om meteen maar RACISME te roepen" te roepen.
quote:Inderdaad. Vandaar dat de de gevangenisinstelling ook niets wil weten van een openbaar onderzoek en de instelling van een commissie voor raciale gelijkheid die onderzoek doet naar racisme in het gevangenissysteem verwerpt.
Op dinsdag 04 september 2001 13:52 schreef Roonaan het volgende:
Voor hetzelfde geld heeft het niks met racisme te maken, maar gewoon met ruzie tussen celbewoners?
Maar het blijft vreemd natuurlijk dat je een overtuigt racist opsluit met een man van Aziatische afkomst. Alleen al om de schijn te voorkomen had dit niet mogen gebeuren.
quote:ONZIN. De constatering dat een Aziaat is vermoord door een psychopatische racist is NIET hetzelfde als 'meteen maar "racisme" roepen'.
Op dinsdag 04 september 2001 14:05 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Dat doet niks af aan de geldigheid van het argument
De man was een racist. Een psychopatische nog wel. Hij heeft een Aziaat vermoord.
V.
quote:Wat niet automatisch wil zeggen dat de Aziaat ook daadwerkelijk uit racistische motieven vermoord is. Er kan wel iets heel anders gebeurd zijn waardoor ze ruzie kregen.
Op dinsdag 04 september 2001 14:09 schreef Verbal het volgende:[..]
ONZIN. De constatering dat een Aziaat is vermoord door een psychopatische racist is NIET hetzelfde als 'meteen maar "racisme" roepen'.
De man was een racist. Een psychopatische nog wel. Hij heeft een Aziaat vermoord.
V.
Maar goed, de zweem van een racistische moord zal er evengoed overheen blijven hangen, daarom had de Aziaat ook niet in de cel bij die racist gestopt moeten worden.
quote:ONZIN!
Op dinsdag 04 september 2001 14:09 schreef Verbal het volgende:[..]
ONZIN. De constatering dat een Aziaat is vermoord door een psychopatische racist is NIET hetzelfde als 'meteen maar "racisme" roepen'.
V.
Echter, de constatering dat het om een racistische moord ging is wel overtrokken.
Vooral omdat het na 3 maanden pas plaatsvond.
En aangezien de man een psychopaat was en dus zo gek als een deur is, had hij denk ik een blanke man ook wel vermoord.
Dan had er "man in cel gezet met psychopaat" gestaan.
Zie je het verschil?
quote:Jawel, kijk maar naar mijn eerste post in dit topic.
Op dinsdag 04 september 2001 14:14 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Zie je het verschil?
V.
quote:Ik vind het nog steeds wel heel erg, dat je een celstraf met de dood moet bekopen. Maar misschien denk jij daar anders over.
Op dinsdag 04 september 2001 14:14 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Zie je het verschil?
[Dit bericht is gewijzigd door Finnegan op 04-09-2001 14:23]
quote:Eeen openlijk onderzoek is dus in ieder geval op het moment zeker niet op haar plaats. Rest nog, valt het de gevangenis (of haar bewaarders) aan te rekenen dat ze dit niet snel genoeg opgepikt hebben (ja zekers!), en in hoeverre zou dat consequenties moeten hebben voor de gevangenis danwel haar bewaarders?
Op dinsdag 04 september 2001 14:18 schreef Finnegan het volgende:[..]
Ik vind het nog steeds wel heel erg, dat je een celstraf met de dood moet bekopen.
quote:Dat constante getroll...
ps R@B zout op
quote:I know, wegediten heeft alleen geen zin meer
Op dinsdag 04 september 2001 14:27 schreef Doc het volgende:[..]
quote:2 zielen 1 gedachte
Op dinsdag 04 september 2001 14:18 schreef Verbal het volgende:[..]
Jawel, kijk maar naar mijn eerste post in dit topic.
V.
quote:Dat is niet zo fraai nee.......
Op dinsdag 04 september 2001 14:18 schreef Finnegan het volgende:[..]
Ik vind het nog steeds wel heel erg, dat je een celstraf met de dood moet bekopen. Maar misschien denk jij daar anders over.
Tenzij het lijdend voorwerp in deze kwestie een kindermoordenaar was of zo... dan zie ik er de ironie wel van in
quote:Gek he, als de dader racistische teksten schrijft, en een KKK teken op de muur.
Op dinsdag 04 september 2001 14:12 schreef R@b het volgende:
Maar goed, de zweem van een racistische moord zal er evengoed overheen blijven hangen,
quote:Met drie maanden cel?
Op dinsdag 04 september 2001 14:38 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Dat is niet zo fraai nee.......
Tenzij het lijdend voorwerp in deze kwestie een kindermoordenaar was of zo... dan zie ik er de ironie wel van in
quote:Zover zou ik nou ook weer niet willen gaan
Op dinsdag 04 september 2001 14:38 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
2 zielen 1 gedachte
V.
quote:Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niet op welke schijn je doelt?
Op dinsdag 04 september 2001 14:06 schreef R@b het volgende:
Maar het blijft vreemd natuurlijk dat je een overtuigt racist opsluit met een man van Aziatische afkomst. Alleen al om de schijn te voorkomen had dit niet mogen gebeuren.
En als je weet dat de kans behoorlijk groot is dat een of andere geflipte seriemoordenaar of puntmutsaanhanger je gaat gebruiken als levende crash test proef opstelling dan laat je het waarschijnlijk ook wel uit je hoofd om nog misdaden te gaan plegen.
Kunnen we dit niet in Nederland invoeren??
quote:De schijn, dat mocht er wat gebeuren (ruzie etc.), dit door racistische motieven is ontstaan.
Op woensdag 05 september 2001 03:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp niet op welke schijn je doelt?
De gevangenisdirectie kan nu lullen wat ze wil, de schijn heeft ze sowieso tegen zich.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |