quote:Heb je Rise and Shine: Under the covers al? oa cover van The boys are back in town - Thin Lizzy en een a capella cover van Mr. Crowley, origineel uiteraard van Ozzy Osbourne.
Op vrijdag 09 augustus 2002 14:45 schreef ranja het volgende:
Ik ga ze binnenkort weer zien (Bettie dus).
Cardigans mag er van mij bij hoor, ik heb er 4 cd's van en het past best bij de 4ad-sound...
quote:Ik heb de single nog niet te pakken kunnen krijgen, maar van wie is het origineel van "Hanging on the telephone"?
(over Scheer)
Die heb ik natuurlijk al lang
Ze doen ook een erg gave cover van 'Hanging on the telephone' op de b-kant van 'Wish you dead'...
quote:Ik heb 'Last band on the moon', cd met rarities enzo... staat dus ook Boys are back in town op.... ze hebben wel iets met die oude hardrock aangezien ze ook een nummer of wat van Sabbath hebben gemaakt (iron man, sabbath bloody sabbath), uit ervaring kan ik melden dat je een echte Sabbath fan daar niet echt een plezier mee doet
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:07 schreef Litpho het volgende:
Heb je Rise and Shine: Under the covers al? oa cover van The boys are back in town - Thin Lizzy en een a capella cover van Mr. Crowley, origineel uiteraard van Ozzy Osbourne.
quote:Blondie!! Naturlijk!! De gitaarband met zangeres onder de gitaarbands met zangeressen! Daar waar het allemaal mee begon! Nou ja, toch wel eigenlijk Scheer speelt 'm alleen een stuk langzamer...
Ik heb de single nog niet te pakken kunnen krijgen, maar van wie is het origineel van "Hanging on the telephone"?
quote:Iron Man op First Band on the Moon en Sabbath Bloody Sabbath op Life had ik al, dus noemde ik even niet mee. Maar inderdaad, de meeste Sabbath/non-Cardigans fans vinden de covers in de buurt komen van heiligschennis. Hun gemis.
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:15 schreef ranja het volgende:
Ik heb 'Last band on the moon', cd met rarities enzo... staat dus ook Boys are back in town op.... ze hebben wel iets met die oude hardrock aangezien ze ook een nummer of wat van Sabbath hebben gemaakt (iron man, sabbath bloody sabbath), uit ervaring kan ik melden dat je een echte Sabbath fan daar niet echt een plezier mee doet
Hoe vond je de Cardigans/Tom Jones samenwerking (Burning down the house)?
quote:Oops. *blush*. Volgens mij ben ik aan weekend toe, dit had ik toch echt wel moeten weten.
Blondie!! Naturlijk!! De gitaarband met zangeres onder de gitaarbands met zangeressen! Daar waar het allemaal mee begon! Nou ja, toch wel eigenlijk Scheer speelt 'm alleen een stuk langzamer...
het gaat tegenwoordig toch bijna niet meer om de muziek, meer om het uiterlijk (voorbeelden genoeg, britney spears, shakira, di-rect)
[Dit bericht is gewijzigd door gewoon-jan op 09-08-2002 15:54]
quote:Waar? in Rotown?
Op vrijdag 09 augustus 2002 14:45 schreef ranja het volgende:Ik ga ze binnenkort weer zien (Bettie dus).
In februari 2003 zou er alweer een nieuw album uitkomen...
quote:Yep, Rotown Ben wel benieuwd of het nog aanspreekt enzo, hoeveel mensen er op af komen... en natuurlijk wat Bettie tegenwoordig speelt...
Op vrijdag 09 augustus 2002 17:02 schreef MadScientist het volgende:[..]
Waar? in Rotown?
In februari 2003 zou er alweer een nieuw album uitkomen...
quote:Zwaar offtopic, zie eerste post Ik heb ze overigens op Graspop gezien, ik vond het maar niks.
Op vrijdag 09 augustus 2002 17:24 schreef Pietjuh het volgende:
Arch Enemy, damn wat kan zij vette grunts maken
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 16:24 schreef Kimmie het volgende:
Ja best leuk die bandjes, maar die tijd hebben we ook een beetje gehad.
quote:Moet je duidelijke topictitel ofzo kiezen.
Zwaar offtopic, zie eerste post
In de muziek heb je ook genres die ineens op komen zetten en dan weer afzwakken (remember grunge, eurotechno, nederpop). Tuurlijk, ze blijven wel, maar de aandacht van het grote publiek (en dus de platenmaatschappijen) is op een gegeven moment voorbij.
Volgens mij heb je op het moment m.n. de stromingen R&B, nu-metal en de prefab boy/girl-bands die het commercieel goed doen. Totdat er toevallig weer eens een alternatievere band met zangeres goed scoort. Dan willen meerdere maatschappijen zo'n band in hun gelederen. Kortom: misschien moeen we gewoon ff geduld hebben.
Verder denk ik nog ff praktisch: zou het ook niet kunnen dat dit soort bands misschien een meer beperkter levensduur heeft. Mocht de zangeres misschien aan kinderen willen beginnen. Tuurlijk we kennen allemaal het verhaal van combineren van zorg en werk, maar ik denk dat je het als solo-zangeres toch makkelijker regelen kunt, dan als vrouw in een band waarbij jouw beslissing en de evt. gevolgen daarvan (wens misschien: minder toeren, minder ver van huis in studio, minder promotie, ik verzin maar wat) meer mensen treffen?
Nog iets wat me te binnen schiet: veel mensen gaan met meer belangstelling een instrument bespelen als ze een soort voorbeeld hebben ('ik wil net zo vet kunnen mijn bassen als Kim Deal'). Tja, momenteel krijg je meer het voorbeeld 'ik wil net zulke grote billen als Jennifer Lopez', of 'ik wil net zo beroemd worden als K-Otic'.
Anyway, ik wacht gewoon af op de volgende 'golf' van dit soort bands en draai tot die tijd gewoon mijn ouwe CD's/bandjes nog maar eens (uh, oh, klink nu wel erg als een oud wijf)...
[Dit bericht is gewijzigd door Miss op 10-08-2002 13:01]
quote:Hm ik weet niet of dit ooit populair is geweest, tuurlijk, Breeders hadden een mini hitje en je had k's choice... maar eigenlijk is het nooit commercieel interessant geweest. Een band als Magnapop haalde wel de album top 50 maar daar bleef het ook wel bij. Alleen in de 'alto scene' werden een aantal bands wat populairder (veruca salt) dan andere (echobelly). Dus dat zal het niet echt zijn denk ik.
Op zaterdag 10 augustus 2002 10:34 schreef Miss het volgende:Volgens mij heb je op het moment m.n. de stromingen R&B, nu-metal en de prefab boy/girl-bands die het commercieel goed doen. Totdat er toevallig weer eens een alternatievere band met zangeres goed scoort. Dan willen meerdere maatschappijen zo'n band in hun gelederen. Kortom: misschien moeen we gewoon ff geduld hebben.
quote:Is een mogelijkheid, maar Kay Hanley is inmiddels moeder en komt binnenkort met een nieuwe solo plaat... dat hoeft dus geen belemmmering te zijn... bovendien, er is dus geen opvolging, weinig nieuwe bands die in hun voetstappen treden (nou ja, ze zijn er wel maar om ze te vinden moet je echt je best doen).
Verder denk ik nog ff praktisch: zou het ook niet kunnen dat dit soort bands misschien een meer beperkter levensduur heeft. Mocht de zangeres misschien aan kinderen willen beginnen. Tuurlijk we kennen allemaal het verhaal van combineren van zorg en werk, maar ik denk dat je het als solo-zangeres toch makkelijker regelen kunt, dan als vrouw in een band waarbij jouw beslissing en de evt. gevolgen daarvan (wens misschien: minder toeren, minder ver van huis in studio, minder promotie, ik verzin maar wat) meer mensen treffen?
quote:Ja ik heb ook zat van deze stijl om me een week nonstop mee te vermaken volgens mij Maar evenzogoed... Echobelly heeft een jaar geleden een nieuwe cd uitgebracht, nergens in de winkel zien liggen, via proxis geloof ik te koop voor ca. 22 euro... ten eerste onzinnig duur, ten tweede heeft proxis de laatste tijd meer gecancelled bij mij dan geleverd. Kay Hanley met haar nieuwe cd, ben benieuwd of die ergens in de winkel zal komen. Juliana Hatfield cd's zie je ook bijna niet meer, al brengt ze er genoeg uit... Veruca salt's nieuwe cd ligt nergens... uiteindelijk krijg/heb ik ze allemaal wel maar ik stoor me daar wel aan.
Anyway, ik wacht gewoon af op de volgende 'golf' van dit soort bands en draai tot die tijd gewoon mijn ouwe CD's/bandjes nog maar eens (uh, oh, klink nu wel erg als een oud wijf)...
Maar leuk om weer een medestander qua muzieksmaak erbij te hebben
quote:ikke 28/8 in Ekko, Utrecht.
Op vrijdag 09 augustus 2002 17:02 schreef MadScientist het volgende:[..]
Waar? in Rotown?
In februari 2003 zou er alweer een nieuw album uitkomen...
en ik heb er zin in
veel herinneringen aan vervlogen tijden enzo.... Bettie Serveert is muziek die me sterk aan een bepaalde periode in mijn leven herinnert
Ik begreep dat het een veredelde try-out zou worden, met een mengeling van oud en nieuw werk.
quote:Ik ga naar Pukkelpop, stuk beter.
Op zondag 11 augustus 2002 18:39 schreef Miss het volgende:
En soms 'ontdek' je ineens onverwachts een nieuwe band, misschien wel eentje in deze categorie. Over 2 weken naar Lowlands, dus wie weet...
quote:Ik heb niet zeer veel tegen de Cardigans -die hitjes vind ik wel aardig en zo- maar die BS covers. Yuk! Steengoede rocknummer ver-easy-jazzen is aan mij niet beteed (neem ook het nummer Motorhead van Corduroy; is ook niets). The Boys are back in town door iemand anders dan TL? Ik kan me niet voorstellen dat het goed is...
Op vrijdag 09 augustus 2002 15:43 schreef Litpho het volgende:[..]
Iron Man op First Band on the Moon en Sabbath Bloody Sabbath op Life had ik al, dus noemde ik even niet mee. Maar inderdaad, de meeste Sabbath/non-Cardigans fans vinden de covers in de buurt komen van heiligschennis. Hun gemis.
Hier het resultaat.
Stool pigeons - I gotta dream on/There' a kind on hush over the world (7", symphathy for the record industry)
Hoog 'la la la' gehalte in een erg 60's aandoende single. Erg fijn. 2 dames, 3 heren. De heren houden, zoals het hoort, hun mond. Op de b-kant doen de dames dat overigens ook.
The eyeliners - Broke my heart/Too late (7", symphathy for the record industry, 1997)
3 dames dit keer. Lekker strak hoempa tempo. Garagepunk zoals het hoort. B-kant is binnen een minuut klaar gok ik.
Speed queens - Motormouth/Speed queen/ Gas, food, satan (7", symphathy for the record industry, 1996)
Wederom 3 dames. De snelheid valt mee, het is meer de hoekige riot-grrl/metal combi van bv. Lunachicks en Voodoo queens.
Lili Z - Lili Z (10", polly magoo records, 2002)
(sorry voor de slechte scankwaliteit)
Ik zag deze staan en wist, aan de hoes, meteen dat ik dit goed zou vinden. Op 4 sporen opgenomen in de huiskamer, en dat is te horen ook. Zo is elk punk bandje begonnen... verschil is dat Lili het op plaat zet. Ze zingen
in frans, engels en duits. Beetje onduidelijk hoe de bandsamenstelling precies is, maar waarschijnlijk
1 dame en 1 heer. Het kraakt, het piept, het schuurt... heerlijk, zo zouden alle platen moeten klinken.
Bratmobile - Girls get busy (lp, look out! records, 2002)
De 3 dames doen geen nieuwe kunstjes maar dat hoeft ook niet. Gewoon zoals we gewend zijn degelijke rocksongs met een feministisch tintje.
Donna's - Turn 21 (lp, lookout! records, 2001)
Na het zien op Pukkelpop werd het hoog tijd eens wat van de dames in huis te halen. Jammer dat ze op plaat toch niet de energie weten te gebruiken die ze live wel hebben. Klinkt als een redelijk standaard rockbandje, Girlschool associaties zijn een beetje verdwenen, terwijl ik die live nog wel had.
Als ik dit hoor vind ik het dubbel jammer dat Sahara hotnights had afgezegd, op plaat klinken die een stuk steviger en energieker... dus live???
Cocteau Twins vond ik van 4AD wel de beste
quote:Nee, Within temptation deel ik ook zeker niet bij deze groep in... voor mezelf is de grens heel duidelijk maar ja, leg die maar eens uit
Op woensdag 9 oktober 2002 10:04 schreef dolle_hond het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, Ranja. Kan me voor een groot deel er wel in vinden. Maar binnen deze groepen heersen veel verschillen. Ik zou Magnapop niet over een kam willen scheren als Within Temptation, alleen omdat ze een zangeres hebben.Cocteau Twins vond ik van 4AD wel de beste
heb net hun site bekeken, maar nieuwe namen zijn nog onbekend. Misschien moet ik er maar eens iets van downen om te kijken of ik dat weer leuk vind. Na Lush en Belly heeft 4AD voor mij geen cd's opgeleverd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |