quote:
Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
Opzich zou dat een dwangmiddel zijn. Want dan is er een stok achter de deur, de moeder van mijn zoontje werkt niet en gaat nog wel naar school. Het lijkt mij juist een goed pressie middel. Niet dat ik niet wil betalen, ik wil best betalen maar ik wil ook mn zoontje zien.....
Overigens is de eis op dit moment 300euro per maand.
En enkele punten zijn;
"Remko dient iedere vrijdag de gehele dag voor zoontje te zorgen en wel bij <moeder> thuis, zodat luca eris als zij uit school komt of remko haar uit school kan ophalen. Dit impliciteert dat hij niet pas smiddags voor een wandeling langs moet komen maar bv vanaf 0900uur" -> (Ik werk fulltime en de enige dag dat ik iets langer kon slapen is vrijdag omdat ik toendertijd elke vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht eruit ging om mn kind te verzorgen. Moeder kon dan zaterdag EN zondag gewoon normaal slapen tot ze wakker werd...)
"Als remko geen blijk zal geven van enige opoffering bij de verzorging van zoontjes dan wordt tevens duidelijk hoe de verstandhouding daadwerkelijk is. Overigens is in dit stadium niet uit te sluiten dat Remko op ening moment zijn eigen ego opzij kan schuiven voor de belangen van zijn zoon en dat hij zich wel in zijn lot weet te schikken"
"<moeder> heeft zich steeds meer als moeder van haar zoon ontwikkeld en helpt ook mee met het strijken van het wasgoed en het schoonhouden van haar en zoontjes kamer terwijl zj na schooltijd uiteraard ook voor een deel de verzorging voor haar zoon heeft. Hiermee toont zij aan reeds meer volwassenheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen dan Remko"
"De ouders en familie van Remko hebben er uiteraard ook recht op hun kleinzoon regelmatig te zien, waartoe de bezoeken van 2 maal per maand voorlopig volstaan. Ook zij hebben overigens nauwelijks belangstelling getoond voor de ontwikkeling van hun kleinzoon"
"Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen. Bij remko thuis wordt moederdag niet gevierd onder het motto "dat is toch alleen maar geldklopperij" (overigens moest ik die dag ook werken verplicht).
"...Daarnaast wordt het groeiboek bijgehouden envind een aanteking plaats op het schema van alle voedingen luisters, bijzonderheden en leuke of nieuwe dingen. De lijst wordt bij logeren uiteraard ook meegegeven om verder in te vullen. Remko blijkt tot op heden ngo geen enkele belangstelling te hebben getoond voor deze lijsten, ondanks het feit dat hij zijn zoon een hele week niet heeft gezien" (Doh mn ma vulde die dingen voor me in terwijl ik hem eten gaf en verschoonde.. Blijkbaar was het een controlemiddel).
"De ouders van moeder hebben het gevoel dat het bij remko zowel ten aanzien van moeder als zijn zoon niet zo diep zit, want een echte vader is bereid om alles te doen of te laten om zijn kind bij zich te hebben, waarvan remko nog weinig of geen blijk heeft gegeven"
En dat zijn maar enkele kleine quotes uit het 'schrift'. Als de tijd daar is zal ik h et volledige document beschikbaar maken ter inzage...