abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 september 2004 @ 16:03:48 #1
103181 tienervaders
If you don't try, you wil
pi_22215937
Hoi allemaal,

Ik ben Remko en ben sinds 9 maart 2003 vader van een zoontje. Ik was toen 19 jaar oud en mijn vriendin was toen 16 jaar oud (aantal dagen erna 17).
Ondanks haar zwangerschap liep onze verkering niet goed op dat moment dus ik had het uitgemaakt (al voor ik hoorde dat ze zwanger was overigens).. Echter na 2 maanden kwamen we weer bij elkaar en het ging toen perfect. Ik was bij de bevalling en de eerste 2 maanden heb ik mee mogen maken. Erna was als donderslag bij heldere hemel ineens haar vader er met haar erbij die mij 65 kritiek punten kwam brengen. Ik ben flink de grond in gestampt en heb sinds die tijd mijn zoontje een jaar lang niet mogen zien.
Nou ja niet mogen zien, ik mocht hem wel komen bezoeken (hij werd ziek , koemelk allergie) maar dan uiteindelijk alleen op afspraak en onder begleiding. Ik voelde me daarbij net een crimineel. En de reden dat ik niet eerder gegaan ben waren die 65 afschuwelijke punten.

Uteindelijk heb ik na 9 maanden een advocaat ingeschakeld. Deze heeft mij met een rechtzaak geholpen in April 2004. Ik mocht de week erna mijn zoontje weer zien (na bijna een jaar).

Dit is 8x goed gegaan (eerst omgang met hem in een kinderboerderij) daarna omgang in een omgangshuis zodat ik kon leren alleen met hem te zijn en hij aan mij kon wennen, mn zoontje wist uiteraard niet meer wie ik was. Ik heb dit toen het misging weer moeten aanvechten maar als de rechter zijn uitspraak zonder consequenties voor de moeder uitspreekt zal het zo zijn dat moeders wil wet is (geen dwangmiddelen in dat geval). Daardoor zal het enkele jaren duren voor ik hem weer mag / kan zien.

Daarnaast loopt er tegelijkertijd een alimentatieregeling welke vrij fors is.

Inmiddels heb ik eind Juli mn zoontje voor het laatst gezien en moet ik nog minstens 3 weken wachten voor ik een uitspraak heb van de rechter.

Hoe staan FOK'ers hiertegenover?
Grt
Remko
Tienervader voor Tienervaders <dot> org
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 september 2004 @ 16:09:06 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_22216041
Zoals tegenover elke regeling waarbij de vader het recht wordt ontnomen om zijn eigen kind te zien..., belachelijk. (mits er natuurlijk geen mishandelingen, misbruik of ander extremen tov het kind te betreuren zijn.)

Of de vader nu 34 of 19 is maakt in mijn opinie niet uit.
pi_22216345
Wat Swets zegt ja..
ik vind het trouwens super van je dat jij de consequentie's aanvaard!
Heel veel jongens zouden ahrd weg rennen top!!
Hoeveel alimitatie moet je die muts eigenlijk betalen als ik zo onbeleefd mag zijn?
En wat staat er zoals in die punten die ze heeft opgesteld?
Het lijkt mij dat een rechter hier zo klaar mee is want een kind ehft recht op een vader en een moeder... De ruzie tussen die wtee betekend niet dat jij je kind niet meer mag zien natuurlijk...
  Redactie Frontpage zondag 26 september 2004 @ 16:24:51 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_22216350
Heeft mijns inziens inderdaad niets met de leeftijd te maken. Als jij de verantwoordelijkheid hebt geaccepteerd, dan heeft de kan de wet je niet in de weg staan. De moeder destemeer, wat vaak weer gebeurd onder dwang van de vader (van die meid)

Het is ook absurd dat je wel voor de opvoeding van het kind betaald, maar hem niet mag zien.

Tijd voor een batman pak .............;)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_22216600
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
pi_22216933
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Er gebeuren rare dingen in menselijke relaties. Ik ben altijd wel van het strakke standpunt dat als ik geen omgang mag hebben ik ook niet ga betalen. Maar dat zal wel weer niet mogen.
Je pakt je kind er alleen mee.. Je betaald dat geld voor onderhoud van je kind...
Heb mijn vader nu al 4 jaar niet gezien omdat het de grootste lul op aarde is (lang verhaal) maar hij weigert ook te betalen... maar hij wou ook kinderen dus hij moet gewoon betalen.. Het kan niet zo zijnd at je wel de lusten wil maar niet de lasten...
Hijw eet het alleen wel al 4 jaar te ontduiken ondanks waardeloze instantie's als het LBIO die achter hem aan zitten
  zondag 26 september 2004 @ 16:55:45 #7
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22217071
Ik vind dat een vader indien hij zich normaal gedragen heeft t.a.v. zijn kind, gewoon het recht moet hebben dat kind te zien. Klaar, heel simpel.

Wat betreft die 65 punten, ik denk dat eenieder met een beetje creativiteit wel driehonderd punten zal kunnen verzinnen waarom zij een slechte moeder/hij een slechte opa is. Dat soort lijsten moet je vaak met een korrel zout nemen.

Als je dan ook alimentatie betaalt, dan vind ik ZEKER dat je je kind gewoon moet mogen zien. Dit is niet alleen vervelend voor de vader, ook voor het kind. Dat wordt nl een liefhebbende pappa onthouden.
  zondag 26 september 2004 @ 16:57:03 #8
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22217098
-

[ Bericht 99% gewijzigd door KingCold op 26-09-2004 16:57:20 ]
  zondag 26 september 2004 @ 17:11:40 #9
103181 tienervaders
pi_22217485
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:35 schreef gargamel het volgende:
Opzich zou dat een dwangmiddel zijn. Want dan is er een stok achter de deur, de moeder van mijn zoontje werkt niet en gaat nog wel naar school. Het lijkt mij juist een goed pressie middel. Niet dat ik niet wil betalen, ik wil best betalen maar ik wil ook mn zoontje zien.....

Overigens is de eis op dit moment 300euro per maand.

En enkele punten zijn;

"Remko dient iedere vrijdag de gehele dag voor zoontje te zorgen en wel bij <moeder> thuis, zodat luca eris als zij uit school komt of remko haar uit school kan ophalen. Dit impliciteert dat hij niet pas smiddags voor een wandeling langs moet komen maar bv vanaf 0900uur" -> (Ik werk fulltime en de enige dag dat ik iets langer kon slapen is vrijdag omdat ik toendertijd elke vrijdag op zaterdag nacht en zaterdag op zondag nacht eruit ging om mn kind te verzorgen. Moeder kon dan zaterdag EN zondag gewoon normaal slapen tot ze wakker werd...)

"Als remko geen blijk zal geven van enige opoffering bij de verzorging van zoontjes dan wordt tevens duidelijk hoe de verstandhouding daadwerkelijk is. Overigens is in dit stadium niet uit te sluiten dat Remko op ening moment zijn eigen ego opzij kan schuiven voor de belangen van zijn zoon en dat hij zich wel in zijn lot weet te schikken"

"<moeder> heeft zich steeds meer als moeder van haar zoon ontwikkeld en helpt ook mee met het strijken van het wasgoed en het schoonhouden van haar en zoontjes kamer terwijl zj na schooltijd uiteraard ook voor een deel de verzorging voor haar zoon heeft. Hiermee toont zij aan reeds meer volwassenheid en verantwoordelijkheid aan de dag te leggen dan Remko"

"De ouders en familie van Remko hebben er uiteraard ook recht op hun kleinzoon regelmatig te zien, waartoe de bezoeken van 2 maal per maand voorlopig volstaan. Ook zij hebben overigens nauwelijks belangstelling getoond voor de ontwikkeling van hun kleinzoon"

"Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen. Bij remko thuis wordt moederdag niet gevierd onder het motto "dat is toch alleen maar geldklopperij" (overigens moest ik die dag ook werken verplicht).

"...Daarnaast wordt het groeiboek bijgehouden envind een aanteking plaats op het schema van alle voedingen luisters, bijzonderheden en leuke of nieuwe dingen. De lijst wordt bij logeren uiteraard ook meegegeven om verder in te vullen. Remko blijkt tot op heden ngo geen enkele belangstelling te hebben getoond voor deze lijsten, ondanks het feit dat hij zijn zoon een hele week niet heeft gezien" (Doh mn ma vulde die dingen voor me in terwijl ik hem eten gaf en verschoonde.. Blijkbaar was het een controlemiddel).

"De ouders van moeder hebben het gevoel dat het bij remko zowel ten aanzien van moeder als zijn zoon niet zo diep zit, want een echte vader is bereid om alles te doen of te laten om zijn kind bij zich te hebben, waarvan remko nog weinig of geen blijk heeft gegeven"

En dat zijn maar enkele kleine quotes uit het 'schrift'. Als de tijd daar is zal ik h et volledige document beschikbaar maken ter inzage...
Grt
Remko
Tienervader voor Tienervaders &lt;dot&gt; org
  zondag 26 september 2004 @ 17:15:32 #10
103181 tienervaders
pi_22217596
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:55 schreef KingCold het volgende:
Ik vind dat een vader indien hij zich normaal gedragen heeft t.a.v. zijn kind, gewoon het recht moet hebben dat kind te zien. Klaar, heel simpel.

Wat betreft die 65 punten, ik denk dat eenieder met een beetje creativiteit wel driehonderd punten zal kunnen verzinnen waarom zij een slechte moeder/hij een slechte opa is. Dat soort lijsten moet je vaak met een korrel zout nemen.

Als je dan ook alimentatie betaalt, dan vind ik ZEKER dat je je kind gewoon moet mogen zien. Dit is niet alleen vervelend voor de vader, ook voor het kind. Dat wordt nl een liefhebbende pappa onthouden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Haddne inderdaad meer punten kunnen zijn maar dit kwam min of meer uit de lucht vallen waarbij ik als vader behoorlijk gediskwalificeerd ben en me dat ook voelde toendertijd. M.I is het dan wel begrijpelijk dat ik zoiets heb van daar kom ik niet meer thuis, ik kan mn zoontje ook bij mij thuis met mij om laten gaan.. (maar dat mocht niet, zelfs praten enzo moest perse daar thuis zijn, en zien mocht ik mn zoontej alleen op afspraak etc).

Ernaast ben ik het met je eens, ik kan me geen argumenten verzinnen die tegen mijn vaderschap zouden zijn, deze heeft de tegenpartij ook nooit gegeven,buiten dat ze me niet vertrouwen 'we weten niet wat je zou doen als er iets zou gebeuren' alsof ik geen 112 kan bellen etc.

Het uitgangspunt van mijn advocaat en mij is dan ook "Remko's zoontje heeft zijn vader nodig want dat is belangrijk voor zijn opvoeding" dit is ook bevestigd meermalen door de raad van kinderbescherming.
Grt
Remko
Tienervader voor Tienervaders &lt;dot&gt; org
  zondag 26 september 2004 @ 17:28:57 #11
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_22217921
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals tegenover elke regeling waarbij de vader het recht wordt ontnomen om zijn eigen kind te zien..., belachelijk. (mits er natuurlijk geen mishandelingen, misbruik of ander extremen tov het kind te betreuren zijn.)

Wat Swetsenegger zegt!

Wat een enorme klotesituatie zeg, het lijkt me hemeltergend verschrikkelijk als ik me in je situatie probeer te verplaatsen. Inderdaad, kan ik van elke ouder die ik ken wel zo'n 65-punten-lijstje maken, so easy. Die (groot)ouders zien wel dat hun eigen dochter nog kind is/was, maar lijken het jou nogal kwalijk te nemen dat je niet jong-volwassen bent. Zijn er misschien geen juridische manieren om die ouders van haar buiten spel te zetten? Het juridische gedeelte lijkt zich nogal te focussen op jouw positie en gedrag, terwijl vanuit jouw positie juist die grootouders de kwalijke rol spelen. Dus misschien eens aanvallen in plaats van verdedigen?

(Ik heb overigens geen bal verstand van dit soort juridische zaken hoor, dat moge duidelijk zijn ...)
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  zondag 26 september 2004 @ 18:03:55 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_22218812
belachelijk, die ouders proberen je gewoon te demoniseren, waarschijnlijk omdat ze gewoon pissed zijn dat hun dochter nu al een kind heeft! Laat je niet in de hoek zetten door die lui en zorg er voor dat je je recht krijgt. Dat schrift is pure laster en puur bedoeld als intimidatie!!

Verder vind ik 300 euro per maand ook nogal een hoog bedrag!! (wil ze gouden pampers gaan kopen ofzo???) En als je je kind dan niet eens mag zien zou ik dus zeker niet betalen, zij voldoen niet aan hun plicht voor een fatsoenlijke omgangsregeling, dan hoef jij ook geen alimentatie te betalen , simpel. Tis geven en nemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-09-2004 18:59:15 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_22222166
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:09 schreef Swetsenegger het volgende:

hierbij sluit ik me aan
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_22230058
quote:
Op zondag 26 september 2004 16:49 schreef kibber het volgende:

[..]

Je pakt je kind er alleen mee.. Je betaald dat geld voor onderhoud van je kind...
Heb mijn vader nu al 4 jaar niet gezien omdat het de grootste lul op aarde is (lang verhaal) maar hij weigert ook te betalen... maar hij wou ook kinderen dus hij moet gewoon betalen.. Het kan niet zo zijnd at je wel de lusten wil maar niet de lasten...
Hijw eet het alleen wel al 4 jaar te ontduiken ondanks waardeloze instantie's als het LBIO die achter hem aan zitten
Ik begrijp het probleem en ik begrijp jouw frustratie. Ik heb zijdelings ook wel met dit soort zaken te maken gehad. Ik bedoelde het vooral ook in de zin van de vader die heel graag voor zijn kind wil zorgen maar waar elk contact wordt geweigerd. Wat moet je dan? Hier is geen sprake van lusten maar slechts de lasten. Lasten hoeft nog niet eens erg te zijn maar contact lijkt me noodzakelijk. En dat is erg moeilijk af te dwingen, vandaar de stelling dan ook maar niet betalen als drukmiddel tegen de moeder. Wat moet je anders?
  maandag 27 september 2004 @ 13:39:36 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22234989
Wat een situatie zeg.. toen ik begon met lezen was ik nog een beetje sceptisch omdat je hier natuurlijk wel de nette jongen uit kunt hangen maar we je verder niet kennen.

Maar toen ik dat puntenlijstje zag veranderde dat een beetje. Mên wat is dat eenzijdig geschreven zeg. Je zou het maar over je heenkrijgen

TS, veel sterkte. .

wat een doos zeg, ze ruimt zelfs haar eigen kamer op. En daarom is ze volwassen. Tss
Vampire Romance O+
  † In Memoriam † maandag 27 september 2004 @ 15:50:05 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22237701
quote:
Moeder is van nature nogal gevoelig voor stemmingen en heeft Remko meerdere malen herinnerd aan haar eerste moederdag, maar van remko werd slechts een lullig sms-je ontvangen waarin werd verteld dat zoontje nog geen kado kon geven. Moeder en haar ouders waren van mening dat hij zo attent had moeten zijn om haar namens zoontje met een kleine attentie te verassen.
Als dát de strekking is van die 65 punten zou ik toch maar eens een goede advocaat nemen
pi_22258584
Ik wens jullie allebei meer inzicht en levensgeluk, maar als ouder van je 16 jarige dochter en opa/oma van een kleinkind zou ik het woord volwassen helemaal niet in de mond durven nemen.
Mijn email adres is &lt;fok-username&gt;@hotmail.com
pi_22258694
Wat een domme lijst zeg!

"De moeder helpt mee met strijken..."

Als dat je tegenwoordig al een goede moeder maakt....
pi_22258731
Enne, gevoelig voor stemmingen? Ze klinkt eerder volslagen labiel!
pi_22258860
jezus ik lees net ff die lijst met kritieke punten, mijn conclusie (tot zover) is dat ze jou niet stimuleren te helpen met de opvoeding dan wel ontwikkeling van het kind. terwijl hij dat wel degelijk wil, alleen op een GOEDE manier...

daarnaast valt het me op dat ze zeer egoistisch overkomen op mij en tonen ze WEL begrip dat hun dochter eraan moet wennen moeder te zijn op jonge leeftijd maar is er voor jou GEEN begrip, en al helemaal geen vertrouwen.

hun eisen zijn ook belachelijk! dat je het kind alleen op vrijdag mag zien en dan nog onder strenge voorwaardes, en dan de bezoekings regeling voor de ouders van Remko jeez 2 x per maand

Remko neem een goeie advocaat in de arm en regel een fatsoenlijke regeling, ik heb echter wel 1 advies voor je. zoek uit wat NORMAAL is qua allimentatie en betaal dat iig!!! dan sta je denk ik sterker als er ooit een zaak komt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_22258936
nouja, als je niet aan moederdag doet ben je automatisch een slechte vader, dat weet toch iedereen?
pi_22258964
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:26 schreef HeyFreak het volgende:
nouja, als je niet aan moederdag doet ben je automatisch een slechte vader, dat weet toch iedereen?
als ik in zijn schoenen stond had ze ook kapot kunnen vallen met moederdag, pleur op zeg hij is hun schoothondje niet
pi_22258991
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

als ik in zijn schoenen stond had ze ook kapot kunnen vallen met moederdag, pleur op zeg hij is hun schoothondje niet
ow, sorry, ik zal het sarcasme er nog dikker op smeren ok?
pi_22259214
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:28 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

ow, sorry, ik zal het sarcasme er nog dikker op smeren ok?
pi_22270150
quote:
Op maandag 27 september 2004 07:04 schreef gargamel het volgende:

[..]

Ik begrijp het probleem en ik begrijp jouw frustratie. Ik heb zijdelings ook wel met dit soort zaken te maken gehad. Ik bedoelde het vooral ook in de zin van de vader die heel graag voor zijn kind wil zorgen maar waar elk contact wordt geweigerd. Wat moet je dan? Hier is geen sprake van lusten maar slechts de lasten. Lasten hoeft nog niet eens erg te zijn maar contact lijkt me noodzakelijk. En dat is erg moeilijk af te dwingen, vandaar de stelling dan ook maar niet betalen als drukmiddel tegen de moeder. Wat moet je anders?
Klopt maar in een rechtzaak versterk je jou eigen positie er niet mee... was bij ons ook zo... mede daardoor en vele andere dingen die gebeurd zijn is mijn vader uit zijn macht gezet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')