abonnement Unibet Coolblue
pi_37900907
Het was echt super!!!
Springsteen27 ik zag je nog ff voetballen, maar mijn pootjes waren te lam om ff naar je toe te lopen
Morgen gaan we weer
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:01:59 #227
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37905477
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 00:18 schreef Anitra het volgende:
Springsteen27 ik zag je nog ff voetballen
Hehe prachtig. Gewoon tot kwart voor 8 buiten gevoetbald op dat pleintje...lopen we naar binnen, een hele lange gang door...openen per ongeluk een deur...waar komen we uit? Derde rij links van het podium gezien
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:37:19 #228
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37910258
BRUCE SPRINGSTEEN VIERT EEN FEESTJE

The Boss heeft het al aangekondigd: de Pete Seeger Sessions-concerten moeten een feestje worden. En dat wordt het in de volgepakte HMH ook.

Al bij openeningsnummer O Mary Don’t You Weep No More staat de zaal op zijn kop. Bij opvolger John Henry, door Springsteen briesend gezongen, doen we het nog eens dunnetjes over. Ook visueel is het feest. Kroonluchters, rode gordijnen, een kleine twintig man op het podium, Bruce links, violiste Soozie Tyrell centraal. Vier blazers, driekoppig gospelkoortje, een blanke krullenkop die banjo speelt, een wat slemielig ogende zwarte gitarist (Mark Thompson) die een waanzinnige stem blijkt te hebben, een (staande) bassist, drummer, steelgitarist en pianoman die ook ook nog excelleert op accordeon. Plus een violist die zo in een zigeunerorkest past.

Ze zouden een uitgebreid Dixieland-orkest kunnen zijn, maar ontpoppen zich gaandeweg als meesters van alle Amerikaanse volksgrenres: van geslepen bijna James Brown-achtige funk in Johnny 99 tot Texmex, van onversneden Ierse folk in Mrs. McGrath, van rock & roll tot gospel, soul en jazz, het hele evangelie (inclusief een soms haast Hollywood-achtige muscial-sound) van de Amerikaanse popcultuur komt langs. We krijgen solo’s van vrijwel alle instrumentalisten, schetterend in het geval van de blazers, klaterend in het geval van de toetsenisten. En we zingen zelf ook vaak mee, de zaal is enthousiast en de bereidwilligheid zelve.

Springsteen (weer iets grijzer ringbaardje, vrijwel steeds de akoestische gitaar omgebonden) is energiek als altijd en vocaal in bloedvorm. Hij voelt zich in folktunes als Old Dan Tucker, Erie Canal, Jesse James, Oklahoma Home, Eyes On The Prize, Jacob’s Ladder en Pay Me My Money Down als een vis in het water. Het publiek ook. Aparte vermelding verdienen het aan New Orleans opgedragen How Can A Poor Man Stand Such Times And Live (met in de aankondiging een sneer naar Bush), het bijna sacraal vertolkte We Shall Overcome en (opnieuw een hoogtepunt) My City Of Ruins. Ook horen we een aantal volstrekte nieuwe versies – qua arrangementen – van E Street Band-classics als Cadillac Ranch en You Can Look (But Better Not Touch).

De avond eindigt met een zeer spannende (want eerder ingetogen dan clichématig uitbundige) uitvoering van When The Saints Go Marching In (opnieuw met een verwijzing naar rampgebied New Orleans) en een vrolijk Buffalo Gals. De hele avond zien we – in de zaal, maar ook op het podium – alleen maar blijde gezichten. Horen alleen maar mensen uit volle borst meezingen. Vorig jaar zomer stond Springsteen solo in Ahoy heel sober zijn Devils And Dust-concert te brengen, en hij was adembenemend. In Amsterdam (hij refereert nog even aan zijn show in de RAI in 1975, ‘that was before I was born.’) is hij nu losser en vrolijker bezig, zichtbaar genietend met zoveel meer muzikanten om zich heen, maar ook nu is het resultaat verbluffend.

Soms denk ik dat veel muziekliefhebbers zich niet beseffen dat de enige echte erfgenaam van Elvis leeft en zich zelf telkens blijft vernieuwen (al is het dan nu via een terugkijken naar Amerika’s folkverleden). Elke toernee van Springsteen is weer anders en vele malen beter dan je van te voren zou bedenken. Dat begint een soort wet te worden. De man is inmiddels ongeëvenaard. Hij is de Grootste. Door zijn discipline, power, veelzijdigheid, diepgang, entertainerschap, menselijkheid en zijn klasse. Oja, het optreden duurde tweeeenhalf uur. Niemand verveelde zich ook maar een seconde, je leest het goed.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:37:48 #229
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37910273
Prachtige laatste alinea!!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_37911481
Ik ben net thuis, en oh wat vond ik het geweldig. Ik kende het album helemaal niet goed (wel gekocht, slechts 1 keer geluisterd...), maar dit was helemaal geen belemmering. Ik stond (links, 6e rij ongeveer, en Danny, ik stond meteen naast die man in je fotoboek! Maar jou heb ik niet gezien, al ben ik nog wél een paar keer langs de voetballende mannen gelopen buiten .) en had prima zicht, slechts af en toe belemmerd door lange mannen voor me Ze zouden verboden moeten worden . Ik heb me inderdaad geen seconde verveeld! Ik heb een zwakke rug en van het staan in de rij buiten was die al zo verneukt dat ik stiekem niet echt meer goed kon staan, maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Van de eerste tot de laatste noten heb ik staan dansen, springen, schreeuwen en een complete idioot van mezelf gemaakt. Oh well .

Oh ja, enters.

Pff, ik weet niet eens meer wat ik 't mooiste vond. Pay me my money down was super, How can a poor man ook, en City of ruins ook, en Eyes on the prize ook, en alles eigenlijk! De mensen om me heen vielen bij bosjes trouwens, terwijl ik het niet erg warm vond daar! Maar ik was dan ook vrj luchtig gekleed . En wat was ie in een goed humeur, en ik verbeeld me dat ie nog naar me gekeken heeft ook!


[ Bericht 1% gewijzigd door DevilsAndDust op 17-05-2006 13:29:26 ]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:34:40 #231
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_37912143
Klinkt toch goed. Als ik ooit genoeg geld heb de volgende keer, ga ik er ook heen.

Heb gisteren voor het eerst het nieuwe album gehoord. En hij is weer goed. Niet zo goed als Devils&Dust imo, wat samen met Nebraska mijn lievelings Springsteen platen zijn. Maar het behoort zeker tot de beste platen die ik van hem ken. (En ik ken ze bijna allemaal)
pi_37912268
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:34 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Niet zo goed als Devils&Dust imo
Ik voel me vereerd .

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_37912837
Riep Bruce nog iets in de trant van "we'll be back in autumn"?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:13:14 #234
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37913499
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:55 schreef Simpleton het volgende:
Riep Bruce nog iets in de trant van "we'll be back in autumn"?
Wel in Italië, gisteren niet. Maar hij komt wel terug en hij zal ook Nederland weer niet overslaan.
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:41:10 #235
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37914466
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben net thuis, en oh wat vond ik het geweldig. Ik kende het album helemaal niet goed (wel gekocht, slechts 1 keer geluisterd...), maar dit was helemaal geen belemmering. Ik stond (links, 6e rij ongeveer, en Danny, ik stond meteen naast die man in je fotoboek! Maar jou heb ik niet gezien, al ben ik nog wél een paar keer langs de voetballende mannen gelopen buiten .) en had prima zicht, slechts af en toe belemmerd door lange mannen voor me Ze zouden verboden moeten worden . Ik heb me inderdaad geen seconde verveelt! Ik heb een zwakke rug en van het staan in de rij buiten was die al zo verneukt dat ik stiekem niet echt meer goed kon staan, maar daar liet ik me niet door tegenhouden. Van de eerste tot de laatste noten heb ik staan dansen, springen, schreeuwen en een complete idioot van mezelf gemaakt. Oh well .

Oh ja, enters.

Pff, ik weet niet eens meer wat ik 't mooiste vond. Pay me my money down was super, How can a poor man ook, en City of ruins ook, en Eyes on the prize ook, en alles eigenlijk! De mensen om me heen vielen bij bosjes trouwens, terwijl ik het niet erg warm vond daar! Maar ik was dan ook vrj luchtig gekleed . En wat was ie in een goed humeur, en ik verbeeld me dat ie nog naar me gekeken heeft ook!
Haha dan stond je naast mijn grote vriend, Ed!! Hij was met zijn vriendin (wit t-shirt, petje/muts op).

Hoe laat was je bij de HMH? En ben je toen gelijk in de rij gaan staan? Jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben. Maar vergis je niet...eerder op de avond waren er andere mensen aan het voetballen. Toen zij weg waren zijn wij op dat trapveldje begonnen

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Mijn hoogtepunten waren Long Black Veil, Poor Man, Jesse James, Pay Me, Ramrod en Open All Night...en ook ik ontkwam er niet aan om me zo af en toe compleet voor schut te zetten

En natuurlijk heeft Bruce naar je gekeken. Hij had een blik in zijn ogen waarin hij zich afvroeg waarom je in godsnaam geen zwarte blouse aanhad
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_37914919
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:41 schreef Springsteen27 het volgende:

[..]

Haha dan stond je naast mijn grote vriend, Ed!! Hij was met zijn vriendin (wit t-shirt, petje/muts op).

Hoe laat was je bij de HMH? En ben je toen gelijk in de rij gaan staan? Jammer dat we elkaar niet meer gezien hebben. Maar vergis je niet...eerder op de avond waren er andere mensen aan het voetballen. Toen zij weg waren zijn wij op dat trapveldje begonnen

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Mijn hoogtepunten waren Long Black Veil, Poor Man, Jesse James, Pay Me, Ramrod en Open All Night...en ook ik ontkwam er niet aan om me zo af en toe compleet voor schut te zetten

En natuurlijk heeft Bruce naar je gekeken. Hij had een blik in zijn ogen waarin hij zich afvroeg waarom je in godsnaam geen zwarte blouse aanhad
M'n zwager en ik waren er ongeveer kwart voor 5, toen hebben we nog rustig iets gedronken op een terrasje en op m'n moeder en broer gewacht, die een iets langere reis af moesten leggen. Toen zij er waren hebben we wat gegeten, nog weer even op een terrasje gezeten, maar rond 6 uur begon het bij m'n broer en mij zo te kriebelen dat we in de rij zijn gaan staan.

Neeeee, Bruce keek met een blik van: "Goh, ik hou helemaal niet van groen, maar jij bevalt me wel!"

Een geweldige avond uit, die me geen cent heeft gekost!

Oh enne, niets tegen Ed zeggen over me hè? Hij zal wel gedacht hebben, wat staat die meid me aan te staren. Maar dat was omdat ie me ZO bekend voorkwam, maar omdat ik een ramp met gezichten ben duurde het even voor ik doorhad waarvan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_37915136
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:37 schreef Springsteen27 het volgende:
BRUCE SPRINGSTEEN VIERT EEN FEESTJE

<knip>
Leuke recensie, wie heeft die geschreven?
pi_37915149
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:02:15 #239
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37915183
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:00 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Leuke recensie, wie heeft die geschreven?
Stond in de OOR!

Prachtige foto trouwens!!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:09:08 #240
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37915387
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:53 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

M'n zwager en ik waren er ongeveer kwart voor 5, toen hebben we nog rustig iets gedronken op een terrasje en op m'n moeder en broer gewacht, die een iets langere reis af moesten leggen. Toen zij er waren hebben we wat gegeten, nog weer even op een terrasje gezeten, maar rond 6 uur begon het bij m'n broer en mij zo te kriebelen dat we in de rij zijn gaan staan.

Neeeee, Bruce keek met een blik van: "Goh, ik hou helemaal niet van groen, maar jij bevalt me wel!"

Een geweldige avond uit, die me geen cent heeft gekost!

Oh enne, niets tegen Ed zeggen over me hè? Hij zal wel gedacht hebben, wat staat die meid me aan te staren. Maar dat was omdat ie me ZO bekend voorkwam, maar omdat ik een ramp met gezichten ben duurde het even voor ik doorhad waarvan.
Haha ging het kriebelen? Wij zijn express niet meer in de rij gaan staan. Hij was vlak nadat de poorten open gingen al zo lang dat het niet zo veel meer uitmaakte. Bovendien zijn we nog goed terecht gekomen! Wat vond je broer, moeder en zwager er van?

Die Bruce zeg...dat is ook een charmeur hoor met die blikken naar jou!

Oh enne, ik zal niks tegen Ed zeggen hoor. Alleen als hij er zelf over mocht beginnen Nee hoor, dat doet hij waarschijnlijk toch niet. Daar is hij te 'nuchter' voor... Wel grappig dat je hem herkende
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:10:01 #241
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37915411
Ik heb het even nagezocht...Tom Engelshoven heeft de recensie geschreven!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_37916438
Haha, BRUCE waardeer ik wel hoor
Mijn moeder luisterde het vroeger veel, ik vind het wel lekkere muziek.
pi_37916947
@Floddertje: Geweldige foto Heb je die zelf gemaakt? Heb je meer meer meer?

@Springsteen27: Ze vonden het ook super! Volgens mij vond iedereen dat, ik heb geen enkel onvertogen woord gehoord na afloop of zo.

Bruce can charm me any time
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:47:42 #244
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37918729
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
@Floddertje: Geweldige foto Heb je die zelf gemaakt? Heb je meer meer meer?

@Springsteen27: Ze vonden het ook super! Volgens mij vond iedereen dat, ik heb geen enkel onvertogen woord gehoord na afloop of zo.

Bruce can charm me any time
Devil...op de site van Mojo www.mojo.nl staan enkele concertfoto's van gisteren! En hoewel ik de fotografische kwaliteiten van Floddertje niet ken, denk ik dat de door hem geposte foto een zeer professionele is. Zo niet, dan staat mijn mailadres in mijn profiel
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_37919216
Oeh, nice

Het is nog steeds een beetje alsof ik helemaal niet door heb dat ik gisteravond ZO dicht bij Bruce ben geweest, gek hè?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:06:07 #246
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37919386
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, nice

Het is nog steeds een beetje alsof ik helemaal niet door heb dat ik gisteravond ZO dicht bij Bruce ben geweest, gek hè?
Mooie ervaring he?

Maar nu de hamvraag...zou Bruce door hebben gehad dat hij zo dichtbij jou is geweest?
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_37919557
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:06 schreef Springsteen27 het volgende:

[..]

Mooie ervaring he?

Maar nu de hamvraag...zou Bruce door hebben gehad dat hij zo dichtbij jou is geweest?


Natuurlijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_37920597
Nee hoor, ik heb de foto niet zelf gemaakt! (Ben overigens geen 'hem' maar een 'haar'. ) Ik kreeg hem doorgemaild door iemand, hij is volgens mij ook niet in de HMH gemaakt, maar tijdens een ander concert, maar ik wilde hem gewoon even met jullie delen.
pi_37920710
Delen is ok!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 17 mei 2006 @ 17:08:46 #250
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_37921529
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Delen is ok!
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')