abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 16:49:04 #1
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22196776
Het vorige topic over de nieuwe ipods zat al vol en ik kon nergens een nieuw (centraal) topic vinden over de (nieuwe) Ipod.

De nieuwe Ipod 4th Gen 20/40 Gig

Ipod 3th Gen 10/15/20/30/40 Gig

1G, 2G, 3G and Mini

Volgens mij was de 15 gig 3G ipod niet meer te verkrijgen (correct me if i'm wrong).

Ipod sites

www.ipodlounge.com

(andere ipod sites zijn welkom, post ze maar in dit topic)

Ik heb gister de 4th Gen Ipod 20 Gig gehaald. Masterlijk dingetje . Er loopt trouwens ook een actie in de Apple store in Arnhem (ik weet niet of dit bij elke apple store is): Ipod 3th Gen, 20 Gig met Docking station + earphones + remote earphones + hoesje voor 279 EUR.

Vage winkel trouwens die apple store. Ze draaien daar windows op hun apple computers , en ik kreeg de ipod doos mee in een plastic zak van een of andere schoenenwinkel :') Het personeel is daar ook niet helemaal 100% volgens mij...

Oja, ik heb nog een vraagje. Is het mogelijk om met itunes naar je ipod te connecten zonder itunes opnieuw of te hoeven starten. Want zodra ik "eject ipod" doe en daarna opnieuw wil connecten, dan moet ik itunes opnieuw starten..
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_22196929
Is dat niet vervelend zonder zo'n afstandsbediening a la een minidisc? Moet je dat ding telkens te voorschijn halen...
pi_22197186
OE die aanbieding klinkt erg aanlokkelijk, dat is degene die ik sowieso net wou kopen. Net even op de site van de groningse apple store gekeken (bossina) (die net vandaag hun nieuwe pand openden), maar daar is die aanbieding niet, helaas

Hoe heet de Arnhemse apple store?
  zaterdag 25 september 2004 @ 17:15:16 #4
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22197294
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:09 schreef MotionMan0 het volgende:
OE die aanbieding klinkt erg aanlokkelijk, dat is degene die ik sowieso net wou kopen. Net even op de site van de groningse apple store gekeken (bossina) (die net vandaag hun nieuwe pand openden), maar daar is die aanbieding niet, helaas

Hoe heet de Arnhemse apple store?
Apple Centre HTR Arnhem
Koningstraat 1 A
026-4432587

Mss moet je ff bellen en vragen of het zouden kunnen opsturen (ik weet niet of dit mogelijk is, maar je kan het altijd proberen)
  zaterdag 25 september 2004 @ 17:18:53 #5
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22197363
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:56 schreef menesis het volgende:
Is dat niet vervelend zonder zo'n afstandsbediening a la een minidisc? Moet je dat ding telkens te voorschijn halen...
ja geen id, ik ben h'm vandaag voor het eerst aan het uit proberen, en heb um nog niet op zak gehad. Maar je kan playlists maken met je favo nummers. En volgens mij is er ook zoiets als een programamtje die bijhoud wat je vaak luistert en speelt dan de meest geluisterde nummers af (maar ik weet niet of zoiets op de ipod zit of dat dat een proggie voor je pc is)
  zaterdag 25 september 2004 @ 22:05:59 #6
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22203692
ik zet net mijn ipod aan en doe de backlight aan en opeens zie ik een zwart stipje. Ik heb geprobeerd om het eraf te krijgen, ook met een spray die ik gebruik om mijn tft schoon te maken, maar het gaat erniet af. Zou het een dode pixel kunnen zijn? Maar er zit toch een glaasje plaatje nog voor het lcd ofniet? Lijkt me anders wel heel gevoelig...

Het is maar een kleinpuntje, maar voor 330 euro wil ik wel een een scherm zonder dode pixels... Zou je de ipod kunnen terug brengen?
pi_22214814
Je kan in ieder geval even langs de apple store gaan lijkt me, ik vind dat je het recht hebt op een scherm zonder dode pixels inderdaad dus ze lossen 't maar op. Anders koop ik je 'semi-defecte' iPod wel voor een licht prijsje over koop jij een nieuwe zonder zwart stipje

Mijn vorige MP3speler ging 5dagen nadat de garantieperiode verlopen was kapot -_-. Zit nu al een tijdje zonder muziek. Maar heb eigenlijk niet genoeg geld voor een iPod, maar als ik een nieuwe koop, wil ik meteen een echte goede.

Morgen maar even Apple Centre HTR Arnhem bellen , Bedankt
  zondag 26 september 2004 @ 22:23:26 #8
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22224794
quote:
Op zondag 26 september 2004 15:00 schreef MotionMan0 het volgende:
Je kan in ieder geval even langs de apple store gaan lijkt me, ik vind dat je het recht hebt op een scherm zonder dode pixels inderdaad dus ze lossen 't maar op. Anders koop ik je 'semi-defecte' iPod wel voor een licht prijsje over koop jij een nieuwe zonder zwart stipje

Mijn vorige MP3speler ging 5dagen nadat de garantieperiode verlopen was kapot -_-. Zit nu al een tijdje zonder muziek. Maar heb eigenlijk niet genoeg geld voor een iPod, maar als ik een nieuwe koop, wil ik meteen een echte goede.

Morgen maar even Apple Centre HTR Arnhem bellen , Bedankt
ja ik ga ook langs de apple store. Maar volgens mij is het geen dode pixel. Vandaag zag ik dat het stipje wit was, ook als de Ipod uit is. Volgens mij is het een vuiltje. Op de display zie je namelijk ook de schaduw van het vuiltje of wat het dan ook is. Dus volgens mij zit het vuiltje boven de display en onder het glaasje plaatje...
pi_22240515
Ah, boven de display en onder het plaatje... Dat ken ik, zo had ik een tijdje terug allemaal mini-vliegjes in mn TFT >.<

Waarvan ik er perongeluk 1 dood heb gedrukt, waardoor er nu dus altijd een vliegje in mn beeld zit . Agh, het is negeerbaar.

Vandaag nog geen kans gehad de apple centre te bellen, dus ik ga morgen even lang de apple centre in groningen. En daarna even arnhem bellen

Die aanbieding is een 3G iPod.

Kan iemand mij vertellen wat nou zon beetje alle verschillen zijn tussen de 3G en de 4G? Danku
pi_22241601
quote:
Op maandag 27 september 2004 17:45 schreef MotionMan0 het volgende:
Ah, boven de display en onder het plaatje... Dat ken ik, zo had ik een tijdje terug allemaal mini-vliegjes in mn TFT >.<

Waarvan ik er perongeluk 1 dood heb gedrukt, waardoor er nu dus altijd een vliegje in mn beeld zit . Agh, het is negeerbaar.

Vandaag nog geen kans gehad de apple centre te bellen, dus ik ga morgen even lang de apple centre in groningen. En daarna even arnhem bellen

Kan iemand mij vertellen wat nou zon beetje alle verschillen zijn tussen de 3G en de 4G? Danku
* mr.marcus wacht nog steeds op zn ipod mini

Zit er trouwens een applestore in Groningen?
Life sucks
pi_22241767
Volgens mij is het verschil tussen 3G en 4G Apple iPod het scrollwieltje en de langere batterij levensduur.
pi_22242539
quote:
Op maandag 27 september 2004 18:40 schreef mr.marcus het volgende:

[..]

* MotionMan0 wacht nog steeds op zn ipod mini

Zit er trouwens een applestore in Groningen?
Yup. De Bossina, die is sinds zaterdag een officiele apple store volgens mij. Zit bij de mediamarkt, westerhaven.

Was altijd al een apple dealer maar sinds zaterdag pas een officiele apple store dacht ik
  maandag 27 september 2004 @ 21:29:35 #13
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_22246016
quote:
Op maandag 27 september 2004 17:45 schreef MotionMan0 het volgende:

3G heeft dus die extra knopjes die bij de 4G op de clickwheel zitten. de 4G gaat ook 12 uur mee en de 3G 6 uur... Voor de rest is er volgens mij geen verschil...
pi_22246166
quote:
Op maandag 27 september 2004 21:29 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

3G heeft dus die extra knopjes die bij de 4G op de clickwheel zitten. de 4G gaat ook 12 uur mee en de 3G 6 uur... Voor de rest is er volgens mij geen verschil...
Ik las op dat de 3G 8uur meegaat en de 4G inderdaad 12uur. Ik moet zeggen dat ik beide behoorlijk weinig vind... hmmm. En ik las ook dat de menustructuur iets beter is bij de 4G maar dat zal wel niet baanbrekend zijn...

Morgen even informeren, kijken of ik bij de applecentre hier een cheape 3G 20GB los kan peuteren hihi. Ik kan hem misschien ook zonder BTW kopen (koopt mijn vader hem als 'portable harddisk' voor z'n werk ). Dus dan is een 4G 20GB alsnog 270 euro. Maar met die aanbieding... nóg goedkoper
pi_22247199
Zonder de iPod liefhebbers voor het hoofd te stoten. Er zíjn alternatieven voor de iPod, met een langere batterij levensduur en ook betere vervangingsmogelijkheden mocht deze dood zijn.
pi_22261196
Noem eens wat minimaal 20GB MP3 in dezelfde pricerange?

Edit:
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=152
deze spreekt mijzelf niet echt aan eerlijk gezegd, komt mij niet vertrouwbaar over (ookal is het creative). Na flink wat ervaring wil ik alleen nog maar top-merk electronica die ik vertrouw.

Deze (die jij ook hebt?)
http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=4&id=112 Lijkt me wel heel gaaf, maar spreekt me alsnog minder aan als de iPod, en ook nog duurder (hoewel klein verschil). Wel 15 uur speeltijd... hmm,,,

[ Bericht 71% gewijzigd door MotionMan0 op 28-09-2004 16:01:10 ]
pi_22261424
Het is maar net wat je wilt en wat je leuk vind inderdaad. het was niet om de boel hier op te stoken, maar meer om aan te geven dat er meer onder de zon is. De iPod is voor mij te beperkt in zijn mogelijkheden en kwaliteit. Ook de batterij service vind ik maar zozo, daarom dat ik voor de iAUDIO heb gekozen...
pi_22268256
Ik heb besloten toch voor een 4G te gaan, de batterijduur doet het hem.
Deze week haal ik hem, can't wait!

Even een vraagje, iTunes houdt bij hoevaak ik een bepaald nummer heb gespeeld, dit vind ik een prachtige feature. Maar doet de iPod dit ook en kan hij dit dan ook synchroniseren met iTunes? Lijkt me wel leuk namelijk

Edit: volgens mij ben ik erachter dat ik wel het geval is, \o/

[ Bericht 8% gewijzigd door MotionMan0 op 28-09-2004 20:30:22 ]
pi_22268703
Ik vind de 3e gen echt de lelijkste van allemaal met die domme touchknopjes die zo lelijk zijn afgewerkt.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_22269744
quote:
Op maandag 27 september 2004 22:09 schreef MadGuy het volgende:
Zonder de iPod liefhebbers voor het hoofd te stoten. Er zíjn alternatieven voor de iPod, met een langere batterij levensduur en ook betere vervangingsmogelijkheden mocht deze dood zijn.
Maar die zijn niet zo mooi als een iPod

Ik wil er trouwens ook 1 kopen. Ik denk een 20gig 4th gen of Mini. Studenten: je krijgt 6% korting bij de Apple store op vertoon van je schoolpas. Studenten van de TU delft zelfs 15%
pi_22270734
ik wacht al 3 weken op mij Ipod mini blauw
Life sucks
pi_22271167
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:15 schreef super-muffin het volgende:

[..]

Maar die zijn niet zo mooi als een iPod
Ja dat ligt er natuurlijk maar net aan. Smaken verschillen!
pi_22271960
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:44 schreef mr.marcus het volgende:
ik wacht al 3 weken op mij Ipod mini blauw
O dat is minder, hebben ze hier op voorraad ^^. In ieder geval dat hadden ze de 25e, bij de opening
pi_22272123
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:57 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ja dat ligt er natuurlijk maar net aan. Smaken verschillen!
Ja dat is waar
pi_22283325
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 22:21 schreef MotionMan0 het volgende:

[..]

O dat is minder, hebben ze hier op voorraad ^^. In ieder geval dat hadden ze de 25e, bij de opening
de grijse hadden ze wel al weer op voorraad maar ik vind het juist zo grappig dat ze een kleur hebben
Life sucks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')