Ook als je wel autorijdt is het anders. De omschakeling van elke dag op lege snelwegen rijden en dan ineens in een grote stad je weg moeten vinden is iets waar heel veel automobilisten moeite mee hebben. Je moet ineens een rijstijl aannemen die totaal anders is dan die je gewend bent.quote:Op zaterdag 25 september 2004 01:46 schreef hoM3r het volgende:
Een andere mogelijkheid is dat je bijvoorbeeld altijd in Friesland hebt gewoond en dan een tijd niet autorijdt, en dan verhuist naar het centrum van Amsterdam, dan moet je zeker weer even wennen, want daar is het verkeer heel anders.
en vervolgens zit er een vetvlek van je voorhoofd aan de binnenkant van je voorruit... nee... dat hebben we al een keertje geprobeerd... was eerste keer dat ik in een automaat reed (geleend van iemand anders)... Je moet wat met je linkervoet, anders hangt die er ook maar bij, en deze zocht dus uit zichzelf het dichtsbijzijnde pedaaltje op....juist de rem.... en die behoor je niet zo hard in te trappen, als dat je met de koppeling doet... daar kwam ik toen ook achterquote:Op zaterdag 25 september 2004 02:18 schreef cultheld het volgende:
Weet je wat pas eng is? Probeer eens te remmen met je linkervoet, echt leip
Of schaatsen. Of motorrijden.quote:Op zaterdag 25 september 2004 01:43 schreef static het volgende:
Of is het iets dat je altijd bij blijft, zoals zwemmen en fietsen?
Dat heeft eigenlijk niets met verleren te maken. Wie het niet gewend is zal zeker even moeten wennen aan rijden in een grote stad. Ik denk dat je de (technische) voertuigbeheersing in een klein dorpje net zo goed leert en bijhoudt als in een drukke stad. Ik zou zelf bijvoorbeeld niet graag in Engeland rijden, maar heb er ook geen ervaring mee. Het schijnt trouwens erg mee te vallen, hoor ik vaak.quote:Op zaterdag 25 september 2004 10:04 schreef Knuffbeer het volgende:
...en het maakt echt wel uit of je rijles hebt gehad in de randstad of in een 1 of ander gehucht.
Ik heb 't gewoon met m'n schakel rover gedaan in een 30 km zone, hárd dat 't gingquote:Op zaterdag 25 september 2004 06:45 schreef Vince-E het volgende:
[..]
en vervolgens zit er een vetvlek van je voorhoofd aan de binnenkant van je voorruit... nee... dat hebben we al een keertje geprobeerd... was eerste keer dat ik in een automaat reed (geleend van iemand anders)... Je moet wat met je linkervoet, anders hangt die er ook maar bij, en deze zocht dus uit zichzelf het dichtsbijzijnde pedaaltje op....juist de rem.... en die behoor je niet zo hard in te trappen, als dat je met de koppeling doet... daar kwam ik toen ook achter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |