abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22814546
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:22 schreef SingleCoil het volgende:
Twee paardenrassen ook. Laten de die weg niet opgaan. Het is al aanmatigend genoeg dat de betreffende commissie besloot dat het fenomeen niet door biologen onderzocht moets worden maar door anthropologen...biologen weten natuurlijk wel beter...aanmatigende onzin dus...zou je iemand kunnen veroordelen op grond van rassendiscriminatie als rassen niet bestaan ?
Zeker wel. Je veroordeelt iemand namelijk op het feit dat hij, tegen de wet, mensen onderverdeelt in rassen en daarbovenop nog het ene ras minderwaardig acht aan het andere.
pi_22814713
daar heb je dus niet veel van begrepen. Het is absoluut niet verboden mensen in rassen onder te verdelen, noch is het verboden het ene ras minder te achten dan het andere. Wie dat wil geloven is vrij. Dom misschien, of op z'n minst moielijk te begrijpen, maar wel vrij.

Daarom is zo'n UNESCO-besluit dus ook aanmatigende onzin.

Mijn buurman is Nigeriaan en toen ik zei dat we, volgens de UNESCO, van hetzelfde ras waren zei hij: kijk maar in je broek, kun je zo zien dat dat onzin is...
Mu!
pi_22816122
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:30 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ik vind het onzinnig om strafbaar te stellen als je die 6 miljoen in twijfel trekt. Als ik beweer dat er onder Stalin maar 100 mensen zijn omgebracht word ik uitgelachen, maar als ik beweer dat er 'maar' 3 miljoen joden zijn omgebracht is het strafbaar. Dat is toch krom ? Die 6 miljoen is wetenschappelijk en historisch vastgesteld, ik lach dan ook een ieder uit die beweert dat het er 'maar' 3 miljoen waren. Maar strafbaar ? Neuh.
Toch is het aantal minder dan 6 miljoen: dubbeltelling en Joden die nooit meer zijn teruggekeerd naar hun land van afkomst.
6 miljoen is een aantal dat anno 2004 onhoudbaar is geworden.
pi_22816180
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:18 schreef SingleCoil het volgende:
daar heb je dus niet veel van begrepen. Het is absoluut niet verboden mensen in rassen onder te verdelen, noch is het verboden het ene ras minder te achten dan het andere. Wie dat wil geloven is vrij. Dom misschien, of op z'n minst moielijk te begrijpen, maar wel vrij.

Daarom is zo'n UNESCO-besluit dus ook aanmatigende onzin.

Mijn buurman is Nigeriaan en toen ik zei dat we, volgens de UNESCO, van hetzelfde ras waren zei hij: kijk maar in je broek, kun je zo zien dat dat onzin is...
Feit blijft, dat het wel waar is. We zijn allemaal van het menselijk ras. Punt. Dat er onderling verschillen zijn wordt veroorzaakt door zaken als leefomgeving en erfelijkheid. Maar jij kunt zonder problemen een bloedtransfusie krijgen van een Nigeriaan. Of een transplantatiehart van een chinees.
pi_22819927
Dat kan bij paarden van verschillende rassen dus ook allemaal, crossbreeding et al...
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')