abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:19:24 #1
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_22180352
Want ik kan me voorstellen dat als je wat morst het milieu zeer te lijden heeft.
Maar is dit strafbaar??
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:20:23 #2
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_22180378
Milieu vervuiling!!! Als je wat morst kan je dus boete krijgen.
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:21:30 #3
91072 Amando
Ik zweer trouw aan de Nederlan
pi_22180406
Ja, maar het verversen op zich mag dus wel??
  vrijdag 24 september 2004 @ 19:22:13 #4
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_22180425
Er ligt zoveel gelekte olie op parkeerplaatsen. Krijg je daar ook een boete voor? I think not.
pi_22182142
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:22 schreef CreativeMind het volgende:
Er ligt zoveel gelekte olie op parkeerplaatsen. Krijg je daar ook een boete voor? I think not.
Als ze weten van welke auto het afkomstig is, of dat aan kunnen tonen dan ja, je krijgt ook daar een boete voor. Niet zo'n lage ook.
Overigens is verversen toegestaan, zolang je het maar op de juiste manier laat afvoeren/wegbrengt.
  vrijdag 24 september 2004 @ 20:49:00 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22182410
Ik vind olie verversen eigenlijk juist iets wat je niet zelf moet doen. Geeft altijd troep en als je het laat doen als je auto toch voor iets anders in de garage is betaal je nauwelijks meer dan alleen de olie.
Vampire Romance O+
  vrijdag 24 september 2004 @ 21:53:19 #7
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22183710
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:49 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind olie verversen eigenlijk juist iets wat je niet zelf moet doen. Geeft altijd troep en als je het laat doen als je auto toch voor iets anders in de garage is betaal je nauwelijks meer dan alleen de olie.
Hmmz heb niet zo'n vertrouwen daarin,

Ik heb ooit eens een vakantiebaan gehad bij een officieele ford dealer en daar werd dus de olie opgevangen in een groot vat, waarna het door een filter werd gejast en dus gewoon weer werd gebruikt als nieuwe olie !!! als het oliefilter er nog goed uitzag werd er een doek opverheen gehaald en weer teruggezet.

Je betaald dus wel even 4 liter nieuwe olie plus een oliefilter voor niks !!

dus is het zo gek nog niet om zelf dit soort dingen te doen.
"Censuur is de dood van de democratie"
pi_22185309
Gewoon doen. Zolang je niet alles op straat morst, who cares. Die paar druppels maken niks uit.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_22185861
Bij de Milieupolitie vertelde ze eens op Yorin dat 1 droppel olie, 1000 liter grondwater vervuild.
pi_22186049
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 21:53 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens een vakantiebaan gehad bij een officieele ford dealer en daar werd dus de olie opgevangen in een groot vat, waarna het door een filter werd gejast en dus gewoon weer werd gebruikt als nieuwe olie !!! als het oliefilter er nog goed uitzag werd er een doek opverheen gehaald en weer teruggezet.

dit is dus pure oplichting en ook nog eens slecht voor het motorblok,kan me dit eigenlijk niet voorstellen....helemaal niet bij een officiele merk dealer
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  zaterdag 25 september 2004 @ 00:02:35 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22187145
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:19 schreef Amando het volgende:
Want ik kan me voorstellen dat als je wat morst het milieu zeer te lijden heeft.
Maar is dit strafbaar??
ja
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:21 schreef Amando het volgende:
Ja, maar het verversen op zich mag dus wel??
nee
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22193829
als je niks morst en als dat gebeurt maatregelen neemt om de bende netjes achter te laten, denk ik niet dat iemand er een probleem van gaat maken.

Tenzij je natuurlijk al de hele buurt tegen je opgezet hebt met het geknutsel elke dag voor de deur, en nu nog even de parkeerplaats "smeert".
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:54:07 #13
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22193873
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 23:23 schreef the_contract_killer het volgende:

[..]

dit is dus pure oplichting en ook nog eens slecht voor het motorblok,kan me dit eigenlijk niet voorstellen....helemaal niet bij een officiele merk dealer
Toch is het zo....
pi_22193973
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:54 schreef Flying_Vee het volgende:

[..]

Toch is het zo....
volgens mij ben je een beetje in de war,
ik heb bij de citroen gewerkt, en daar werd de olie idd ook allemaal in 1 grote ton opgevangen,
dan gefilterd en dan kwam er eens in de zoveel tijd een vrachtwagen al die oude olie ophalen.
die oude olie gaat echt niet terug in andere autos.
  zaterdag 25 september 2004 @ 14:24:00 #15
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_22194322
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:01 schreef jp84 het volgende:

[..]

volgens mij ben je een beetje in de war,
ik heb bij de citroen gewerkt, en daar werd de olie idd ook allemaal in 1 grote ton opgevangen,
dan gefilterd en dan kwam er eens in de zoveel tijd een vrachtwagen al die oude olie ophalen.
die oude olie gaat echt niet terug in andere autos.
Ik ben niet in de war kerel, er zijn mensen en bedrijven zat die je tillen waar je bij staat.
als je dat niet wil geloven is dat jou zaak.
pi_22194821
quote:

[..]

vandaar dat al die fordjes vaak tikkende kleppen hebben. gewoon slechte olie
supermerk
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_22195411
Je mag gewoon olie verversen, mits je hiervoor de juiste middelen hebt. Dus een trechter, doekje, en een stuk plastic onder de auto om zeker van te zijn dat er niks mis gaat.

Mocht je toch olie morsen, dan zou het wettelijk gezien een gevalletje 'artikel 5' kunnen zijn. je maakt nl de weg plaatselijk glad en dat levert gevaar op voor andere weggebruikers. Het milieuverhaal zou ook wel eens vervelend uit kunnen pakken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_22195439
Dat is uit den boze, tenzij je de olie, en dan ook ELK druppeltje opvangt in een emmer die je kunt afsluiten..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_22195607
Een echte vent ververst zelf zijn olie joh.
Alsof de politie daar moeilijk over gaat doen, die hebben wel andere dingen te doen.
Flitsen enzo.
pi_22195835
het merk is niets mis mee, het zijn de ford dealers en garages die er werkelijk met de pet naar gooien
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_22195920
Ik doe het meestal zelf.
Nooit iets op de grond getiefd, nooit problemen gehad.

Die Ford Dealer is echt
Dat is niet normaal voor merkdealers, bij de dealers die ik gewerkt heb ging dat niet zo.
Wel is de olie altijd duur bij de dealers omdat het meestal vol-syn. is enz.
pi_22270245
quote:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat je die gitzwarte afgewerkte olie weer kraakhelder als nieuwe olie kan maken door het even door een filter te halen. Het filter in je auto doet dat ook niet, die haalt alleen de metaaldeeltjes eruit.
Be careful what you wish...You just might get it.
  dinsdag 28 september 2004 @ 21:47:15 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_22270821
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:29 schreef ButcherBird het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat je die gitzwarte afgewerkte olie weer kraakhelder als nieuwe olie kan maken door het even door een filter te halen. Het filter in je auto doet dat ook niet, die haalt alleen de metaaldeeltjes eruit.
Los van FV's verhaal: je ziet natuurlijk niet wat voor een olie eringaat. Misschien is die ook wel zwart.
Vampire Romance O+
  dinsdag 28 september 2004 @ 21:48:31 #24
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_22270858
alles wat je stiekum doet mag. dus dat ook
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
pi_22270885
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:47 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Los van FV's verhaal: je ziet natuurlijk niet wat voor een olie eringaat. Misschien is die ook wel zwart.
als je een diesel hebt, er nieuwe olie ingooi en dat kreng start is het al direct zwart.
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:37:53 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22272475
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 21:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

als je een diesel hebt, er nieuwe olie ingooi en dat kreng start is het al direct zwart.
Idd wanneer ik ook in mijn diesel kijk (voor of na de beurt) de olie is altijd pikzwart
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22273858
Waarom doe je het niet gewoon op de oprit

Bang om te knoeien?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_22324046
Als ik er achter kom dat een dealer olie recycelt span ik meteen een rechtzaak aan voor oplichting en poging tot vernielen van andermans eigendommen.

Ik vervang mijn olie altijd zelf (zowiezo heb ik NUL vertrouwen in dealers)
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:20:53 #29
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_22339718
Ik doe het ook altijd zelf, dan weet ik zeker dat het goed gebeurd.
En zolang je de afgewerkte olie niet door de plee spoelt is er weinig te traceren...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:23:48 #30
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_22339783
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

supermerk
Wat een onzin...
Tikkende kleppen komt door foute klepspeling, tikkende klepstoters door vervuilde hydraulische stoters. En dat ligt meer aan te dunne olie.
Verder zal de Forddealer niet slechter scoren dan de rest van het dealer-gajes en is er niks mis met het merk als de garage er met de pet naar gooit.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_22440843
quote:

[..]

Je hebt deze dealer toch wel verlinkt hoop ik.Want het is ons geld en onze dure auto of motor.
Save the world,kill yourself.
pi_22441217
quote:

[..]

aangeven....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_22442448
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:22 schreef CreativeMind het volgende:
LOL!!!

Ik heb een collega die zei dat ook. Iemand zag zijn auto op de stoep staan met een mooi geel blaadje onder de wisser. Hij werd boos, want waarom hadden ze dat nu gedaan? Iemand anders stond toch óók op de stoep!

Hahahahaha...

Je mag je olie NIET verversen op de openbare weg.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:46:10 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_22443237
Ik ga nu ff naar de Kwikfit om er olie in te laten kieperen.
Als je er bij blijft staan kunnen ze daar echt niets fout aan doen hoor.
Meld mij straks wel ff met de kosten (ik geef ze wel ff een origineel filter want das toch iets beter)

vervolg
6,5 liter Mobil Super S (halfsynthetisch 10W40)
Eur. 50,50 (tarief voor 6 cyl; BMW 1992 E36 325)
en in 20 minuten klaar.
Daarvoor ga ik dus zelf niet liggen pielen.

NB olie kost mij 7 Euro (geloof ik) de liter als ik die zelf koop, ben ik al uit de kosten toch!

[ Bericht 19% gewijzigd door Hyperdude op 06-10-2004 16:02:46 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_23985636
bovenstaand verhaal van hyperdude, maar dan voor mijn mazda:

Oliefilter: 8 euro
Olie: 14 euro voor 5 liter (vavoline)
Filtertang: hadden we nog liggen

auto op krik, carterpanmoertje los, bakje eronder
motorkap open - dynamo wegkantelen - oude filter verwijderen, nieuwe erop draaien
bakje eronderuit, carterpanmoertje vast, auto van krik
olie bijvullen.
heb ik in 20 minuten toch ff 50 nogwat euro in m'n zak gehouden.. zo goed betaalt m'n baas me niet. oja, je moet wel zelf je handen wassen achteraf....

en zo'n klusje ga ik toch echt niet laten doen.. zeker niet als ze je voor dat geld al naaien met gebruikte olie en je filter niet eens vervangen.. en je hoeft er echt geen monteur voor te zijn.. ik ben een IT-er die niet eens een band normaal kan plakken (daar heb ik een broertje voor)
geef ik mezelf dan ook nog eens extra service, door de ruitensproeier even bij te vullen voor en achter, en alle vloeistofpeilen even te checken.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:47:11 #36
108705 PayDay
Best in Life is TURBO-drive!!
pi_24064334
ik ben mijn eigen dealer....
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:56:38 #37
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24064574
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:30 schreef den_laef het volgende:
bovenstaand verhaal van hyperdude, maar dan voor mijn mazda:

en zo'n klusje ga ik toch echt niet laten doen.. zeker niet als ze je voor dat geld al naaien met gebruikte olie en je filter niet eens vervangen..
Bij de kwikshit "sta ik erbij en kijk er na!"
pi_24505882
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

supermerk
ik heb een ford en inderdaad tikkende kleppen...

k'lees net een foldertje van euromaster, daar krijg je voor 35 euro een nieuw oliefilter en word je olie ververst. Althans, ik heb 10W40 nodig. bij 15W40 is het zelfs maar 26,50 euro. en dan ook nog een gratis Ferrari Paraplu erbij.

Nee, ik heb geen aandelen Euromaster
pi_24506214
quote:
Op woensdag 15 december 2004 11:30 schreef den_laef het volgende:
Olie: 14 euro voor 5 liter (vavoline)
Wat is dat voor goedkope troep.
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  maandag 10 januari 2005 @ 20:28:56 #40
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24506288
natuurlijk mag dat, ze kunnen niet verwachten dat iedereen geld heeft voor die garages. Ik gooide in mijn oude auto altijd afgewerkte olie omdat ie 2 liter per 1000 km gebruikte en ik had gewoon een vat van 200 liter afgewerkte olie in de schuur staan die ik erbij gooide... Maar als je een lekbak gebruikt mag dat natuurlijk. Het gaat erom of je morst of niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 10 januari 2005 @ 21:20:08 #41
5673 heijx
Qui que boue
pi_24507009
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk mag dat, ze kunnen niet verwachten dat iedereen geld heeft voor die garages. Ik gooide in mijn oude auto milieuramp altijd afgewerkte olie omdat ie 2 liter per 1000 km gebruikte en ik had gewoon een vat van 200 liter afgewerkte olie milieutijdbom in de schuur staan die ik erbij gooide... Maar als je een lekbak gebruikt mag dat natuurlijk. Het gaat erom of je morst of niet.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_24507569
jij met je milieu..... moeten we dan echt allemaal aan de katalysator? je weet dat die oude autotjes dan allemaal maar nog meer benzine gaan verbruiken?

in italie mag je niet eens meer het centrum in zonder katalysator!
  maandag 10 januari 2005 @ 22:12:32 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_24507785
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
jij met je milieu..... moeten we dan echt allemaal aan de katalysator? je weet dat die oude autotjes dan allemaal maar nog meer benzine gaan verbruiken?

In Italië kom je heel wat stadscentra sowiezo niet in met een otoo.
Met of zonder katalysator.
  maandag 10 januari 2005 @ 22:16:29 #44
5673 heijx
Qui que boue
pi_24507847
quote:
Op maandag 10 januari 2005 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

Geef toe dat er nog al wat nuances liggen tussen een steriele leefomgeving en een vat vol oude olie in je achtertuin.
  maandag 10 januari 2005 @ 22:22:07 #45
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24507924
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:16 schreef heijx het volgende:

[..]

Geef toe dat er nog al wat nuances liggen tussen een steriele leefomgeving en een vat vol oude olie in je achtertuin.
zolang je de olie niet morst. De olie kwam gewoon gratis van een autohandelaar, die hadden het anders in de gootsteen laten lopen, of ergens gedumpt. Nu werd de olie nog nuttig gebruikt en netjes verbrand in de motor. Dat is best milieuvriendelijk, ook in rafinaderijen wordt olie afgefakkeld, dus of die blauwe rook nu uit de uitlaat komt, of uit de schoorsteen maakt geen bal uit... verder spaarde ik juist het milieu, omdat ik geen nieuwe olie gebruikte, maar een afval product recyclde.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 10 januari 2005 @ 22:38:07 #46
5673 heijx
Qui que boue
pi_24508159
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

zolang je de olie niet morst. De olie kwam gewoon gratis van een autohandelaar, die hadden het anders in de gootsteen laten lopen, of ergens gedumpt. Nu werd de olie nog nuttig gebruikt en netjes verbrand in de motor. Dat is best milieuvriendelijk, ook in rafinaderijen wordt olie afgefakkeld, dus of die blauwe rook nu uit de uitlaat komt, of uit de schoorsteen maakt geen bal uit... verder spaarde ik juist het milieu, omdat ik geen nieuwe olie gebruikte, maar een afval product recyclde.
Allemaal drogredenen, aangevoerd door degene die weet dat hij fout zit, om zijn geweten te sussen....
quote:
ook in rafinaderijen wordt olie afgefakkeld
Dat is gas.
pi_24513277
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk mag dat, ze kunnen niet verwachten dat iedereen geld heeft voor die garages. Ik gooide in mijn oude auto altijd afgewerkte olie omdat ie 2 liter per 1000 km gebruikte en ik had gewoon een vat van 200 liter afgewerkte olie in de schuur staan die ik erbij gooide... Maar als je een lekbak gebruikt mag dat natuurlijk. Het gaat erom of je morst of niet.
Die auto kwam beslist niet meer door de keuring, dus al met al ben je dan beslist niet milieubewust, en dna zijn maatregelen als extra hoege boetes en dergelijken voor zo'n auto's ook een mooie oplossing. Slecht voor het milieu? 450 euro boete.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 18:20:47 #48
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24519782
Die autohandel kwam prima door de keuring! Autohandel Hassan keurde hem altijd goed. Op olieverbruik wordt een auto ook niet afgekeurd, of ie nou olie verstookt of benzine, tos lood om oud ijzer.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 11 januari 2005 @ 21:11:31 #49
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_24521271
alles mag. zolang je het maar stiekum doet
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: