Als ze weten van welke auto het afkomstig is, of dat aan kunnen tonen dan ja, je krijgt ook daar een boete voor. Niet zo'n lage ook.quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:22 schreef CreativeMind het volgende:
Er ligt zoveel gelekte olie op parkeerplaatsen. Krijg je daar ook een boete voor? I think not.
Hmmz heb niet zo'n vertrouwen daarin,quote:Op vrijdag 24 september 2004 20:49 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind olie verversen eigenlijk juist iets wat je niet zelf moet doen. Geeft altijd troep en als je het laat doen als je auto toch voor iets anders in de garage is betaal je nauwelijks meer dan alleen de olie.
dit is dus pure oplichting en ook nog eens slecht voor het motorblok,kan me dit eigenlijk niet voorstellen....helemaal niet bij een officiele merk dealerquote:Op vrijdag 24 september 2004 21:53 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
Hmmz heb niet zo'n vertrouwen daarin,
Ik heb ooit eens een vakantiebaan gehad bij een officieele ford dealer en daar werd dus de olie opgevangen in een groot vat, waarna het door een filter werd gejast en dus gewoon weer werd gebruikt als nieuwe olie !!! als het oliefilter er nog goed uitzag werd er een doek opverheen gehaald en weer teruggezet.
Je betaald dus wel even 4 liter nieuwe olie plus een oliefilter voor niks !!
dus is het zo gek nog niet om zelf dit soort dingen te doen.
jaquote:Op vrijdag 24 september 2004 19:19 schreef Amando het volgende:
Want ik kan me voorstellen dat als je wat morst het milieu zeer te lijden heeft.
Maar is dit strafbaar??
neequote:Op vrijdag 24 september 2004 19:21 schreef Amando het volgende:
Ja, maar het verversen op zich mag dus wel??
Toch is het zo....quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:23 schreef the_contract_killer het volgende:
[..]
dit is dus pure oplichting en ook nog eens slecht voor het motorblok,kan me dit eigenlijk niet voorstellen....helemaal niet bij een officiele merk dealer
volgens mij ben je een beetje in de war,quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:54 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
Toch is het zo....
Ik ben niet in de war kerel, er zijn mensen en bedrijven zat die je tillen waar je bij staat.quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:01 schreef jp84 het volgende:
[..]
volgens mij ben je een beetje in de war,
ik heb bij de citroen gewerkt, en daar werd de olie idd ook allemaal in 1 grote ton opgevangen,
dan gefilterd en dan kwam er eens in de zoveel tijd een vrachtwagen al die oude olie ophalen.
die oude olie gaat echt niet terug in andere autos.
vandaar dat al die fordjes vaak tikkende kleppen hebben. gewoon slechte oliequote:Op vrijdag 24 september 2004 21:53 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een vakantiebaan gehad bij een officieele ford dealer en daar werd dus de olie opgevangen in een groot vat, waarna het door een filter werd gejast en dus gewoon weer werd gebruikt als nieuwe olie !!! als het oliefilter er nog goed uitzag werd er een doek opverheen gehaald en weer teruggezet.
Je maakt mij niet wijs dat je die gitzwarte afgewerkte olie weer kraakhelder als nieuwe olie kan maken door het even door een filter te halen. Het filter in je auto doet dat ook niet, die haalt alleen de metaaldeeltjes eruit.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:53 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
Los van FV's verhaal: je ziet natuurlijk niet wat voor een olie eringaat. Misschien is die ook wel zwart.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:29 schreef ButcherBird het volgende:
[..]
Je maakt mij niet wijs dat je die gitzwarte afgewerkte olie weer kraakhelder als nieuwe olie kan maken door het even door een filter te halen. Het filter in je auto doet dat ook niet, die haalt alleen de metaaldeeltjes eruit.
als je een diesel hebt, er nieuwe olie ingooi en dat kreng start is het al direct zwart.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:47 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Los van FV's verhaal: je ziet natuurlijk niet wat voor een olie eringaat. Misschien is die ook wel zwart.
Idd wanneer ik ook in mijn diesel kijk (voor of na de beurt) de olie is altijd pikzwartquote:Op dinsdag 28 september 2004 21:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
als je een diesel hebt, er nieuwe olie ingooi en dat kreng start is het al direct zwart.
Wat een onzin...quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vandaar dat al die fordjes vaak tikkende kleppen hebben. gewoon slechte olie![]()
supermerk![]()
quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:53 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
Je hebt deze dealer toch wel verlinkt hoop ik.Want het is ons geld en onze dure auto of motor.
aangeven....quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:53 schreef Flying_Vee het volgende:
[..]
LOL!!!quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:22 schreef CreativeMind het volgende:
Er ligt zoveel gelekte olie op parkeerplaatsen. Krijg je daar ook een boete voor? I think not.
Bij de kwikshit "sta ik erbij en kijk er na!"quote:Op woensdag 15 december 2004 11:30 schreef den_laef het volgende:
bovenstaand verhaal van hyperdude, maar dan voor mijn mazda:
en zo'n klusje ga ik toch echt niet laten doen.. zeker niet als ze je voor dat geld al naaien met gebruikte olie en je filter niet eens vervangen..
ik heb een ford en inderdaad tikkende kleppen...quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
vandaar dat al die fordjes vaak tikkende kleppen hebben. gewoon slechte olie![]()
supermerk![]()
Wat is dat voor goedkope troep.quote:Op woensdag 15 december 2004 11:30 schreef den_laef het volgende:
Olie: 14 euro voor 5 liter (vavoline)
quote:Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk mag dat, ze kunnen niet verwachten dat iedereen geld heeft voor die garages. Ik gooide in mijn oude auto milieuramp altijd afgewerkte olie omdat ie 2 liter per 1000 km gebruikte en ik had gewoon een vat van 200 liter afgewerkte olie milieutijdbom in de schuur staan die ik erbij gooide... Maar als je een lekbak gebruikt mag dat natuurlijk. Het gaat erom of je morst of niet.
In Italië kom je heel wat stadscentra sowiezo niet in met een otoo.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
jij met je milieu..... moeten we dan echt allemaal aan de katalysator? je weet dat die oude autotjes dan allemaal maar nog meer benzine gaan verbruiken?
in italie mag je niet eens meer het centrum in zonder katalysator!
Geef toe dat er nog al wat nuances liggen tussen een steriele leefomgeving en een vat vol oude olie in je achtertuin.quote:Op maandag 10 januari 2005 21:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
jij met je milieu..... moeten we dan echt allemaal aan de katalysator? je weet dat die oude autotjes dan allemaal maar nog meer benzine gaan verbruiken?
in italie mag je niet eens meer het centrum in zonder katalysator!
zolang je de olie niet morst. De olie kwam gewoon gratis van een autohandelaar, die hadden het anders in de gootsteen laten lopen, of ergens gedumpt. Nu werd de olie nog nuttig gebruikt en netjes verbrand in de motor. Dat is best milieuvriendelijk, ook in rafinaderijen wordt olie afgefakkeld, dus of die blauwe rook nu uit de uitlaat komt, of uit de schoorsteen maakt geen bal uit... verder spaarde ik juist het milieu, omdat ik geen nieuwe olie gebruikte, maar een afval product recyclde.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:16 schreef heijx het volgende:
[..]
Geef toe dat er nog al wat nuances liggen tussen een steriele leefomgeving en een vat vol oude olie in je achtertuin.![]()
Allemaal drogredenen, aangevoerd door degene die weet dat hij fout zit, om zijn geweten te sussen....quote:Op maandag 10 januari 2005 22:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
zolang je de olie niet morst. De olie kwam gewoon gratis van een autohandelaar, die hadden het anders in de gootsteen laten lopen, of ergens gedumpt. Nu werd de olie nog nuttig gebruikt en netjes verbrand in de motor. Dat is best milieuvriendelijk, ook in rafinaderijen wordt olie afgefakkeld, dus of die blauwe rook nu uit de uitlaat komt, of uit de schoorsteen maakt geen bal uit... verder spaarde ik juist het milieu, omdat ik geen nieuwe olie gebruikte, maar een afval product recyclde.
Dat is gas.quote:ook in rafinaderijen wordt olie afgefakkeld
Die auto kwam beslist niet meer door de keuring, dus al met al ben je dan beslist niet milieubewust, en dna zijn maatregelen als extra hoege boetes en dergelijken voor zo'n auto's ook een mooie oplossing. Slecht voor het milieu? 450 euro boete.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
natuurlijk mag dat, ze kunnen niet verwachten dat iedereen geld heeft voor die garages. Ik gooide in mijn oude auto altijd afgewerkte olie omdat ie 2 liter per 1000 km gebruikte en ik had gewoon een vat van 200 liter afgewerkte olie in de schuur staan die ik erbij gooide... Maar als je een lekbak gebruikt mag dat natuurlijk. Het gaat erom of je morst of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |