FOK!forum / Digital Corner / C=64 spellen spelen op de Playstation2.
Omkronvrijdag 24 september 2004 @ 18:23
Tijdens mijn dagelijkse surftocht kwam ik het volgende tegen..

"PS2VICE is a Playstation 2 port of VICE. It's user interface and some other thigs is based on PS2VIC.


Following emulators are somehow working:

- C64
- C128
- PLUS/4
- VIC-20


Commodore 64, VIC-20 and PLUS/4 emulators are running most games and utilities at 100% speed with FastSID and no full 1541 emulation. With reSID, most games do not work at 100% speed.

Games and applications can be easily loaded from menu. Currently memory cards, CD/DVD and host-drive is supported.

For CD/DVD version, there is also vicemenu, which lets you select what emulator you would like to load.

You may also want to take a look at PSX joystick adapter"






De website : http://ps2vice.ruoho.org/

Allemaal leuk en aardig.. maar ik snap niet echt hoe ik het nu moet branden..? Heeft iemand hier ervaring mee..?
Omkronvrijdag 24 september 2004 @ 18:44
OK.. dat is eenvoudig.. gewoon fikken die zooi files..

Opgelost..
Hellrazorvrijdag 24 september 2004 @ 18:53
je moet waarscheinlijk een gemodde ps2 hebben en zulke zaken mogen hier niet
Omkronvrijdag 24 september 2004 @ 18:55
Waarom mag het niet dan.. ik ga gewoon een beetje basic programmeren..
Hellrazorvrijdag 24 september 2004 @ 18:56
tja vraag adt maar aan de modjes , xbox homebrew software mag ook niet dus ik verwacht dat dit ook niet mag
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 18:57
VICE is ook op de pc verkrijgbaar als FREEware.. heb het hier geïnstalleerd en werkt echt super!

op VICE voor de pc kun je zlefs de commodore PET nog emuleren, of een CBM8096

http://www.viceteam.org/


Echt een aanrader dus!
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 19:10

MSXUservrijdag 24 september 2004 @ 19:10
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 18:56 schreef Hellrazor het volgende:
xbox homebrew software mag ook niet
En weer wordt de kromme policy eens uit de kast gehaald... Het is inderdaad te zot voor woorden. Maak je eens iets voor een console, wil je dat aan iedereen laten zien... komen een stel overijverige mods om de hoek die het topic op slot gooien, omdat het illegaal is.

Maargoed, deze discussie is al te vaak gevoerd en wordt altijd abrupt afgebroken als je met sterke standpunten komt.
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 19:23
alle c64 applicaties zijn freeware, dus het is gewoon legale software. Je hoeft er trouwens niks voor te modden , want het is officieel uitgebrachte ps2 software (freeware dus zonder copyrights!) begreep ik.

modden is trouwens niet illegaal verder. als ik in mijn eigen huis een nieuwe deur zet moet ik dat toch lekker zelf weten. Als ik iets koop is het mijn eigendom en kan ik ermee doen wat ik zelf wil. modden is niet illegaal, maar het is pas illegaal als je er illegale software op draait.
Lucillevrijdag 24 september 2004 @ 19:23
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:10 schreef MSXUser het volgende:

[..]

En weer wordt de kromme policy eens uit de kast gehaald... Het is inderdaad te zot voor woorden. Maak je eens iets voor een console, wil je dat aan iedereen laten zien... komen een stel overijverige mods om de hoek die het topic op slot gooien, omdat het illegaal is.

Maargoed, deze discussie is al te vaak gevoerd en wordt altijd abrupt afgebroken als je met sterke standpunten komt.
Misschien zou je eens ons FB topic moeten lezen met de laatste posts. Na onderling overleg hebben we besloten om een speciaal topic over software op een gemodde console toe te staan als test topic. Om te zien of users zich netjes houden aan de regels. Want dat is namelijk het gevaar van dit soort topics, dat er ineens illegale files gelinked worden.
Om bijvoorbeeld die C64 emulator te draaien moet je namelijk wel de beschikking hebben tot een kopie van de Kernal en Basic ROMs en hier zit wel copyright op. Vandaar dat legale emulators die ROM images niet bevatten en je die zelf van je C64 moet halen. Echter, aangezien bijna niemand meer dat ding heeft staan in bruikbare toestand worden de ROM images op het internet (illegaal) aangeboden. Dat willen we hier dus voorkomen, vandaar onze voorzichtigheid.
Lucillevrijdag 24 september 2004 @ 19:25
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle c64 applicaties zijn freeware, dus het is gewoon legale software. Je hoeft er trouwens niks voor te modden , want het is officieel uitgebrachte ps2 software begreep ik.
Ehh, nee dus, C64 software is geen freeware. Het valt in de meeste gevallen onder abandonware. Software waar nog steeds copyright op staat, wat al lang niet meer verkocht wordt, maar waarvoor de verjaringstermijn op de copyright nog steeds niet verlopen is (dat is meen ik 25 jaar).
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 19:26
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:23 schreef Lucille het volgende:

[..]

Misschien zou je eens ons FB topic moeten lezen met de laatste posts. Na onderling overleg hebben we besloten om een speciaal topic over software op een gemodde console toe te staan als test topic. Om te zien of users zich netjes houden aan de regels. Want dat is namelijk het gevaar van dit soort topics, dat er ineens illegale files gelinked worden.
Om bijvoorbeeld die C64 emulator te draaien moet je namelijk wel de beschikking hebben tot een kopie van de Kernal en Basic ROMs en hier zit wel copyright op. Vandaar dat legale emulators die ROM images niet bevatten en je die zelf van je C64 moet halen. Echter, aangezien bijna niemand meer dat ding heeft staan in bruikbare toestand worden de ROM images op het internet (illegaal) aangeboden. Dat willen we hier dus voorkomen, vandaar onze voorzichtigheid.
FOUT!!

de kernal en roms van de C64 zijn OFFICEEL vrijgegeven!!! (in tegenstelling tot die van de amiga bijvoorbeeld) een c64 emulator is 100% legaal!!
Lucillevrijdag 24 september 2004 @ 19:29
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

FOUT!!

de kernal en roms van de C64 zijn OFFICEEL vrijgegeven!!! (in tegenstelling tot die van de amiga bijvoorbeeld) een c64 emulator is 100% legaal!!
link?
WaSTeiLvrijdag 24 september 2004 @ 19:34
FF compleet off-topic, maar valt het jullie niet op dat BHFH in dit topic gewoon al zinnig gereageerd heeft. Wel apart voor hem..
Hellrazorvrijdag 24 september 2004 @ 19:37
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:23 schreef Lucille het volgende:

[..]

Misschien zou je eens ons FB topic moeten lezen met de laatste posts. Na onderling overleg hebben we besloten om een speciaal topic over software op een gemodde console toe te staan als test topic. Om te zien of users zich netjes houden aan de regels. Want dat is namelijk het gevaar van dit soort topics, dat er ineens illegale files gelinked worden.
Om bijvoorbeeld die C64 emulator te draaien moet je namelijk wel de beschikking hebben tot een kopie van de Kernal en Basic ROMs en hier zit wel copyright op. Vandaar dat legale emulators die ROM images niet bevatten en je die zelf van je C64 moet halen. Echter, aangezien bijna niemand meer dat ding heeft staan in bruikbare toestand worden de ROM images op het internet (illegaal) aangeboden. Dat willen we hier dus voorkomen, vandaar onze voorzichtigheid.
dat wist ik niet
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 19:38
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

link?
sorrie van mn stevige reactie!

ik heb het gelezen ergens, ik meen op het sunet netwerk dat alle c64 software, maar ook de roms en kernal de copyrights vrijgegeven waren.

ik kan ff geen linkje vinden, maar je moet me in deze geloven... je kan het overigens ook wel afleiden uit het feit dat in alle c64 emulators de roms IN de source zitten ingebakken (en dus niet apart hoeft te downloaden) en op alle legale en grote ftp's de volledige software te vinden is...

Zoals ik al zei in tegenstelling tot systemen waar wel copyright is (macintosh, amiga) waar je de roms en het besturingssysteem WEL apart moet inladen en de roms slechts op illigale wijze kan verkrijgen, omdat die door copyright niet meegegeven mogen worden met de emulator...
Lucillevrijdag 24 september 2004 @ 19:42
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

sorrie van mn stevige reactie!
Geeft niet
quote:
ik heb het gelezen ergens, ik meen op het sunet netwerk dat alle c64 software, maar ook de roms en kernal de copyrights vrijgegeven waren.

ik kan ff geen linkje vinden, maar je moet me in deze geloven... je kan het overigens ook wel afleiden uit het feit dat in alle c64 emulators de roms in de source zitten en op alle legale en grote ftp's de software te vinden is...

Zoals ik al zei in tegenstelling tot systemen waar wel copyright is (macintosh, amiga) waar je de roms en het besturingssysteem WEL apart moet inladen, omdat die door copyright niet meegegeven mogen worden met de emulator...
Ik heb de laatste tijd geen C64 emulator meer gedownload, maar degene die ik heb gezien hadden dus geen ROMs vanwege de copyright. Dit was wel 1.5 jaar geleden, dus als de ROMs zijn vrijgegeven, dan ben ik wel benieuwd naar het officiele statement.
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 19:44
bekijk winvice maar eens om te beginnen.. http://www.viceteam.org/

het klopt trouwens dat de c64 roms nog niet eens zo lang geleden zijn vrijgegeven, (maar toch wel wat langer dan 1.5 jaar geleden overigens)
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 20:03
ik ga ff gamen!



BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 20:31
de verkeerde aliens, nu de goede ... je hebt er nl 2 , één bagger en een goede..

http://www.c64.com/

kun je heel veel sw downloaden trouwens (freeware ook)
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 20:39
ook het geluidis trouwens perfect... dat was bij eerder emulators ook wel eens anders.. de SID filters klinken bijna net zo goed als op een echte c64
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 20:50
'moet toch corrigeren, de ultieme test is het (overigens bagger-) spel overlander... dit spel heeft zeer goede muziek en maakt op een extreme manier gebruik van SID filtering... de lakmoes proef.. klinkt goed op de emulator, maar toch zeker niet zo goed als op een echte c64..(die ik hier ook nog heb staan)

zo zie je maar hoe ontzettend geavanceerd de SID chip is dat die zelfs nu nog niet perfect nagebootst kan worden.
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 20:55
ik moet weer terugkomen op mn woorden ..

met de sid settings op 8x oversampling en de tming op "exact" zit het redelijk in de buurt, nog niet 100%, maar wel 90% (zijn dus niet de efault settings van de emulator vreemd genoeg)
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 21:01
toch kan het "metaalgeluid" er niet helemaal uit, je hoort dat de geluidskaart in de pc de complexe SID strucuren nog niet helemaal aan kan.... ik heb ze nu naast elkaar gezet en het is het toch niet helemaal, een ingewikkelde supercomputer als de c64 blijft lastig te emuleren.. al hebben ze nu wel de hardware scrolling en sprites prima voor elkaar...

ook lastige demo;s draaien, al blijft het moeilijk sommige programmeer truuks die de c64 tot het uiterste tartten (oa de 256 kleuren) en multiscrollende 3d omgevingen met coplexe raster algoritmes te emuleren omdat men de mogelijkheden van de hardware in feite oversteeg door diep in de hardware te komen in een volledig programmeerbaar en totaal open systeem met zeer geavanceerde structuren als de c64, ook een huidige pc kan, hoe krachtig ook, nooit zulke diepgang hebben.
MSXUservrijdag 24 september 2004 @ 21:13
Geluid en beeld van oudere systemen is meestal erg moeilijk te emuleren. Of het nu een C64, Amiga, Atari ST of een MSX is. Het komt in de buurt, maar het is het allemaal net niet. Daarnaast is het vaak belachelijk als je ziet wat voor systeemeisen er aan een emulator worden gesteld.

Een moderne PC kan veel dieper geprogrammeerd worden, maar helaas is de technologie zo enorm complex dat dat slechts voor heel weinig mensen is weggelegd. Daar komt bij dat op een PC vrijwel niets standaard is in tegenstelling tot een oude home computer. Die oude dingen kon je tenminste rustig direct op I/O of geheugen niveau aansturen
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 21:19
msx1 en 2 waren toch wel inferieur aan een c64 hoor qua beeld en geluid.. Ik bedoel een msx2 had wel meer kleuren, maar qua hardwarescrolling en sprites bleef het bagger (al waren er meer kleuren en resolutie) en over het geluid hoeven we het helemaal al niet te hebben, daar is de c64 nog steeds ongeëvenaard. de SID chip heeft mogelijkheden die geen enkele chip heeft, maar ook de VIC chip was uniek qua openheid.. direct te programmeren en te programmeren BUITEN de specs, dat was het unieke..

Je kon via het direct op de hardware programmeren voltages intern aanpassen waardoor mixen van kleuren mogelijk waren en er dus buiten de 16 kleuren mengingen mogelijk waren.. ok kon er door overlaps rasters gecreerd worden zodat men die kleuren in high res (320x200) kon tonen... en het geluid was helemaal uniek , ook hier waren door truuks meer dan 3 stemmen mogelijk , maar ook geavanceerde spraak (zie beach head) en zeer complexe filters en sampling waren mogelijk!
MSXUservrijdag 24 september 2004 @ 21:22
Whehehe...right....
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 21:25
ik las altijd met plezier de colommen van Wammes Witkop in msx magazine die het niet kon hebben dat de msx gewoon inferieur was in bepaalde opzichten... de msx is nooit verder gekomen dan irritant meerstemmig gepiep terwijl de c64 een lust voor het oor was... terwijl de msx games maar bleven schokkeren waren de c64 games en demo's vloeiend en indrukwekkend.
MSXUservrijdag 24 september 2004 @ 21:54
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 21:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik las altijd met plezier de colommen van Wammes Witkop in msx magazine die het niet kon hebben dat de msx gewoon inferieur was in bepaalde opzichten... de msx is nooit verder gekomen dan irritant meerstemmig gepiep terwijl de c64 een lust voor het oor was... terwijl de msx games maar bleven schokkeren waren de c64 games en demo's vloeiend en indrukwekkend.
Vooral de Engelsen hebben destijds de markt verpest door massaal Spectrum conversies voor de MSX op de markt te brengen. Er hoefden maar een paar routines te worden herschreven om het te laten werken. Resultaat: Spellen met 1 kleurige sprites en hooguit 4 of 6 kleuren voor de rest van het spel (soms zelfs 2). Verder beroerde music replay routines en een gigantische overhead aan nutteloze data (of hele slechte code... wat in 1 instructie kon, deden zij in volledige subroutines). In Engelse bladen werd menig Japans MSX1 spel als MSX2 aangemerkt. De spellen uit Japan waren stukken duurder, maar ook vele, vele malen beter (en daar wordt nog steeds grof geld voor betaald).
Dat de scrolling niet altijd even soepeltjes verliep... daar hadden vrijwel alle spellen op alle systemen last van (ook de C64). Scrollen per pixel was erg lastig en daar moest je een aardige trukendoos voor opentrekken. In demo's proberen ze altijd het onderste uit de kan te halen en is op alle oude systemen erg goed gelukt. Ik vind de meeste oude systemen eigenlijk wel leuk. Of het nu een ZX spectrum betreft of een Amiga. Allemaal hebben ze hun eigen karakter.

Het echte on-the-edge programmeren is tegenwoordig niet meer mogelijk, tenzij het een console betreft. Dat zijn eigenlijk nog de enige moderne machines met dedicated hardware.

Over een ding zijn we het beide eens: In de tijd dat wij multi-color games met fatsoenlijk geluid (voor die tijd) hadden, kwamen de PC's niet verder dan een Hercules of CGA scherm met een PC speaker
BloodhoundFromHellvrijdag 24 september 2004 @ 22:04
de per pixel scrolling op een c64 was harwarematig geregeld, 99% van de c64 games hebben een 100% vloeiende scrolling. (dus dat statement van jou is echt 100% onwaar!!0 .. dit was één van de fijne features van de VIC chip, naast de nulti-color sprites. op de msx was het wat dat betreft echt behelpen, het spijt me zeer, maar de msxI en II konden wat dat betreft echt niet in de buurt komen van de c64. en zeker ook niet wat betreft he geluid.... juist 100% harware scrolling en sptites waren naast het onvoorstelbaar mooie geluid DE features van de c64..
MSXUservrijdag 24 september 2004 @ 22:29
Ja hoor, BHFH.. je hebt helemaal gelijk...
(geen zin in een totale off-topic discussie die 20 jaar geleden nog actueel was)
MSXUservrijdag 24 september 2004 @ 23:53
Ontopic: Vraag me trouwens af hoe die emulator omgaat met disk images en dan vooral de schrijfacties. Waarschijnlijk kun je deze nu alleen maar vanaf memory card draaien, gezien support voor een HD nog ontbreekt.
Dan zit je nog met beveiligingen van software (ze waren destijds creatief met timing, niet geformatteerde sectoren/tracks, enz...). Er zijn emulatoren die in ieder geval een aantal protectieschema's correct weten af te handelen. Gezien dit nog een vrij vroege versie is, heb ik zo m'n twijfels.

Denk overigens wel dat dit een heel aardige emulator gaat worden (als je naar de officiële 'port' kijkt, wordt er erg veel ondersteund).
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 10:24
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 23:53 schreef MSXUser het volgende:
Ontopic: Vraag me trouwens af hoe die emulator omgaat met disk images en dan vooral de schrijfacties. Waarschijnlijk kun je deze nu alleen maar vanaf memory card draaien, gezien support voor een HD nog ontbreekt.
Dan zit je nog met beveiligingen van software (ze waren destijds creatief met timing, niet geformatteerde sectoren/tracks, enz...). Er zijn emulatoren die in ieder geval een aantal protectieschema's correct weten af te handelen. Gezien dit nog een vrij vroege versie is, heb ik zo m'n twijfels.

Denk overigens wel dat dit een heel aardige emulator gaat worden (als je naar de officiële 'port' kijkt, wordt er erg veel ondersteund).
heel simpel, je kan gewoon een diskimage, of tapeimage aanmaken op je harde schijf. De software staat allemaal in imagevorm op internet, dus die kan je gewoon gebruiken.. en ook hele moeilijke spellen werken gewoon, de virtuele diskdrive gedraagt zich precies als een echte 1541. (dus ook net zo traag!) Er zijn ook truuks om met speciale kabels een echte 1541, of 1570/71/81 op je rs232 aan te sluiten. Je kan echter ook cardridge images downloaden en attachen aan je virtuele c64 (zoals poercardridge, final cardridgeIII, etc..) om je virtuele 1541 sneller te maken , net als in het echt.

Harde schijf support is op een c64 niet interessant, omdat niemand een harde schijf gebruikte op een c64. draai de pc versie dan eens van de emulator en draai wat software, kun je zelf zien.. de compatibiliteit is uitstekend!

qua intuïtiviteit is ie trouwens niet zo goed en uitgebreid als de amiga -emulator winuae.. Winuae zelf is vrij kaal, om een amiga echt mooi te laten draaien (met picasso videokaart emulatie. raad ik het complete freeware pakket "amiga in a box" aan op: http://aiab.emuunlim.com/ waar je trouwens wel rom images met copyright voor nodig hebt. Zijn LEGAAL aan te schaffen! (Draait met alle opties aan goed vanaf een pIII-1Ghz met 256MB ram, dan heb je ook een amiga, beter dan welke echte ooit uitgebracht)

[ Bericht 3% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-09-2004 10:32:45 ]
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 10:34
winuae is trouwens wel weer sterk vernieuwd, niet in het AIAB pakket dus: http://www.winuae.net/
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 11:51


winuae, vice en winxp gebroederlijk samen..

winuae heeft trouwens wel uitstekende HDD support, je kan zelfs gewoon je pc schijven gebruiken in de amiga omgeving als je dat wilt. Je kan ook gewoon een folder selecteren op je pc hdd, die dan door de amiga als een amiga hdd gezien wordt.
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 12:11


ook mogelijk met winuae toevallg heb hier ik nog wat cdtjes van liggen ergens..
Mxyzptlkzaterdag 25 september 2004 @ 12:41
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

FOUT!!

de kernal en roms van de C64 zijn OFFICEEL vrijgegeven!!! (in tegenstelling tot die van de amiga bijvoorbeeld) een c64 emulator is 100% legaal!!
Pff, ik vind het gebruiken van oude rommetjes niet zo erg, maar dit is natuurlijk complete onzin. Alleen de uitgevers van de afzonderlijke spellen kunnen ze per titel vrijgeven, er is niet een bepaalde instantie die 'officieel' alle roms vrij kan geven, zelfs commodore niet.

Categorie: fabeltje.
Reden: eigen gedrag goed willen praten

(en dat laat onverlet dat ik zelf vaak zat roms download en gebruik voor emulators - heel vaak - maar legaal is het niet. Zat van die games komen nu nog in allerlei verzamelpacks uit, en sommigen verdwijnen helaas in de vergetelheid; maar de rechten blijven per titel gewoon in handen van de uitgevers of hun rechtsopvolgers. "Alle roms zijn vrijgegeven" is per definitie onzin)
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 14:09
commodore en alle opvolgers zijn failliet.. hetgeen dat wel is overgenomen en waar nog patenten op rusten is de amiga intelligentia en de merknaam commodore.. de c64 en alles wat daar bij hoort rusten geen patenten meer op, dat weet ik echt 100% zeker.
Mxyzptlkzaterdag 25 september 2004 @ 16:20
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 14:09 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
commodore en alle opvolgers zijn failliet.. hetgeen dat wel is overgenomen en waar nog patenten op rusten is de amiga intelligentia en de merknaam commodore.. de c64 en alles wat daar bij hoort rusten geen patenten meer op, dat weet ik echt 100% zeker.
Dat zou best kunnen, maar er waren talloze andere uitgeverijen die software (games) voor de c64 en amiga uitgaven, die kunnen niet pardoes allemaal door iets of iemand zijn 'vrijgegeven'.
Dus de claim dat alle roms vrij zijn blijft onzinnig. Kan best zo zijn dat dat voor Commodore's eigen software wel zo is, maar niet voor al die andere titels van andere uitgeverijen die voor c64/amiga zijn geschreven.
MSXUserzaterdag 25 september 2004 @ 18:00
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 10:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Harde schijf support is op een c64 niet interessant, omdat niemand een harde schijf gebruikte op een c64. draai de pc versie dan eens van de emulator en draai wat software, kun je zelf zien.. de compatibiliteit is uitstekend!
Ik bedoelde de (optionele) hard disk in de PlayStation. Als je wat wilt opslaan is het natuurlijk handig dat het ook kan. Op de X86 port werkt dat in ieder geval prima
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 16:20 schreef Mxyzptlk het volgende:
Dat zou best kunnen, maar er waren talloze andere uitgeverijen die software (games) voor de c64 en amiga uitgaven, die kunnen niet pardoes allemaal door iets of iemand zijn 'vrijgegeven'.
Sommige bedrijven zijn enorm halsstarrig als het gaat om vrijgeven van software (Microsoft onder andere). Anderen geven het niet vrij, maar gedogen het verspreiden van oude software. Het laatste is eigenlijk de meest voorkomende optie.
Af en toe is het wel grappig dat je een bedrijf mailt over een bepaald stuk software en dat ze niet eens meer weten dat ze dat ooit hebben gemaakt

[ Bericht 38% gewijzigd door MSXUser op 25-09-2004 18:08:06 ]
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 19:14
laten we hier dan een centraal emulatietopic van maken en sluit alle andere. Dan kunnen de modjes evt illigale links direct weghalen en andere topics hierheen verwijzen. Emulatie is te leuk om er geen topic over te hebben!

herkennen jullie deze wereldgame nog?? (ben nu aant spelen en ja legaal , de cd32 cd ,ooit gekocht en heb zowel nog een cd32 als een a1200 in de kast staan)


[ Bericht 9% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-09-2004 19:20:41 ]
BloodhoundFromHellzaterdag 25 september 2004 @ 20:10


wel een ouwe sysinfo die niet zo goed met modernere amigas en snel geheugen om kan gaan, maar toch
BloodhoundFromHellzondag 26 september 2004 @ 03:11
toch zijn c64 games beter in verhouding met de amiga games vind ik, de kleine onechtheid in de sid filtering van de muziek van vice 1.5 is trouwens mooi op te lossen door ipc de 6581,de 8580 te kiezen (sid uit 64-II en 128) dan klinkt het 100% natuurgetrouw. ik heb weer even mijn favoriete sidsongs gerangschikt. knucklebusters, lastninja2, the sewers; lightforce, overlander, rambo, first blood II etc...

etc..

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-09-2004 03:17:29 ]
BloodhoundFromHellzondag 26 september 2004 @ 03:15
over de openingspost , vraag ik me zeer af of een PS2 wel in staat is een c64 op redelijke snelheid te emuleren. Ik ben bang dat die emulator toch behelpen wordt, omdat de PS2 nou eenmaal niet de rekenkracht heeft die vereist is om zo'n emulator GOED te runnen.

In het openngsstukje staat het al.. voor games/demo's op een leuke manier te spelen heb je echt de 100% SID en 1541 emulatie nodig en daar is de PS2 dus niet snel genoeg voor.. Ik ben bang dat het een leuke gimmick is, maar voor serieuze c64 emulatie moet je toch een stevige pc hebben. (minstens PIII-600)

[ Bericht 18% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-09-2004 10:47:58 ]
GewoneManzondag 26 september 2004 @ 03:24
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 19:29 schreef Lucille het volgende:

[..]

link?
wat dacht je van common sense ? C64 wordt niet meer verkocht om die reden kan er ook niet meer aan verdiend worden dus waarom zou een stukje nostalgie verboden zijn ? het is alleen maar een eerbetoon aan Commodore ze zouden dus trots moeten zijn

edit zelf ben ik MSX freak das MIJN nostalgie