abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22173072
IK zit hier met een redelijk groot probleem.

Ik heb sinds 18 maanden 2 katten (zusjes). 1 van de katten heeft een probleem dat ie de laatste 4 (!!!) maanden bijna dagelijks ergens plast. we hebben onze 2 jaar oude bank weg moeten doen omdat ie helemaal ondergeplast is/was.

We hebben al zo'n 200 euro betaald aan pillen, speciaal voer etc maar dat heeft nog niet geholpen.
De andere kat heeft nergens last van.

Wat het nog erger maakt is dat we over 1.5 maand een baby zullen krijgen en ik vind niet dat een klein kind in zo'n omstandigheid kan leven. We kunnen nu de deur van de babykamer niet openhouden omdat we bang zijn dat de kat daarin gaat plassen. Ook heeft die kamer een heerlijke vloerbedekking en we weten zeker dat de katten daarin gaan slapen wat we ook niet willen (tenminste niet constant).

Ik heb zoiets van als ik de ene kat wegdoe dan doe ik ze allebei weg omdat ze redelijk aan elkaar gehecht zijn en ik wil ze niet "scheiden".

Heeft iemand tips over hoe ik hiermee kan omgaan? Ik zei 2 maanden geleden dat als dit nog 1 maand doorgaat dat ik dan beide katten weg zal doen, maar ze zijn hier nog steeds....

...
pi_22173368
hmm kind eruit of kat eruit...
ik zou voor het kind gaan
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_22173611
Ik zou een ander huis zoeken voor je katten. Die plassende kat heeft het toch al niet naar z'n zin gezien z'n gedrag. Katten die overal maar gaan zitten plassen hebben meestal stress, de kans is groot dat het beest stopt met z'n gedrag als ie een andere woonomgeving heeft.
pi_22173685
blijkbaar is ie niet heppie.

als je alles al geprobeerd hebt dan zou dat de enige conclusie kunnen zijn en zou
ik dus een goed huisje met een lieve baas die veel aandacht heeft voor ze zoeken .
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22174205
Is het niet zo dat de kat plast omdat je vrouw zwanger is ?

Ik meen uit je post op te kunnen maken dat het plassen tijdens de zwangerschap.

Persoonlijk zou ik niet afwachten of het over gaat of niet.
Ik zou hoe moeilijk ook mijn katten samen een ander thuis geven.
Wel zou ik er zorg voor dragen dat het een góed thuis is.
(zeker weten dat het geen mensen met een kattenbevlieging zijn e.d. )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_22174505
Katten kunnen heel sterk reageren op dingen als zwangerschap of een nieuwe baby. Het klinkt alsof jouw kat niet gelukkig is en ik zou er zelf dan ook een nieuw huis voor zoeken, voordat het gedrag ingeslepen is en er niets meer aan te doen is. Samen houden lijkt me wel het prettigst voor ze...
pi_22175433
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik een nieuwe woning voor ze gaat zoeken .
...
pi_22176470
MIsschien kan je hier wat meer over ze vertellen? Ik ken wel mensen die op zoek zijn naar een of twee katten... Waar komen ze vandaan, zijn ze bij met hun entingen en met het ontwormen. Zijn ze "geholpen", zijn ze gechipt? Hoe zien ze er uit? Hoe is hun karakter, etc....
  vrijdag 24 september 2004 @ 16:47:22 #9
17698 nappel
raar menneke..
pi_22177234
Ik heb ook wel eens gehoord dat sommige katten niet een kattenbak willen gebruiken waar een andere kat ook op gaat..
..misschien is dat hier ook 't geval??
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_22198552
Huh, ik zie dat m`n reacties in zijn geheel verdwenen zijn, terwijl er wel een goede tip in stond bij mijn weten?!
Maar je hoeft je katten toch niet per se weg te doen?
Als je een keuken of een bijkeuken hebt met een tussendeur dan kun je ze daar in houden en ze verder dmv een kattenluikje naar buiten laten gaan. zo hebben wij dat ook opgelost.
Katten in de bijkeuken met de mogelijkheid om naar buiten te gaan. Ik kon het namelijk ook niet over m`n hart verkrijgen om m`n sproeiende kater weg te doen. M`n dochtertje is inmiddels drie en omdat de katten niet verder in huis mogen, zoekt zij ze elke dag in de bijkeuken op.
The waves you made will always be
pi_22253096
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 16:11 schreef Plunderbunny het volgende:
MIsschien kan je hier wat meer over ze vertellen? Ik ken wel mensen die op zoek zijn naar een of twee katten... Waar komen ze vandaan, zijn ze bij met hun entingen en met het ontwormen. Zijn ze "geholpen", zijn ze gechipt? Hoe zien ze er uit? Hoe is hun karakter, etc....
Na even over na te denken hebben we toch besloten dat we alleen 1 van de katten weg gaan doen.

De kat is ingeënt en ontwormd, gechipt en "geholpen".
Ik kan nog verderde details van de kat vertellen maar ik denk dat ik al een plek voor haar heb, nl een boerderij met nog meer katten.
Binnenkort nemen we een definitieve beslissing waar de kat heengaat.
Als ik eerlijk ben zou ik deze kat gewoon niet in huis hebben puur vanwege het plasgedrag.
...
pi_22271568
voor ongeveer 28 euro heb je een spul dat cattutide heet(ook wel feliway genaamd)
een soort lichaamseigen geurstof waardoor de kat zich veilig voelt
mischien voor jullie
werkt meestal errug goed
een tweedekattenbak wil ook wel eens helpen
pi_22311948
heb je toevallig andere kattenbakkorrels?? mijn kat plaste ook overal en nergens toen we gingen nadenken hoelang hij dat al deed, bleek dat te zijn vanf het moment dat we andere steentjes gebruikt hadden. Oude steentjes gekocht en probleem was opgelost !!

sterkte ermee
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_22392619
quote:
[b]
We hebben al zo'n 200 euro betaald aan pillen, speciaal voer etc maar dat heeft nog niet geholpen.
De andere kat heeft nergens last van.
oh, wat korte vraagjes:

1) Wat zegt de dierenarts? Is er onderzoek gedaan naar de oorzaak? Weet hij zeker wat het is? Het lijkt me niet dat je namelijk 'op de gok' pillen en voer meekrijgt van die man/vrouw?

2) Zijn beide katten geholpen?

3) Als er geen medische oorzaak is kan de oorzaak psychisch zijn. Is er daar al naar gekeken en heb je daar al iets mee gedaan? Dan denk ik dus aan kijken wat de oorzaak kan zijn van het plassen op andere plekken dingen die stress kunnen veroorzaken bij de kat. Dit kan van alles zijn, verplaatsing van de kattenbak, vervanging van de korrels, eten te dicht bij de bak. Eventueel een verhuizing of verplaatsing van meubels, een verandering in de dagelijkse routine? Is er zoiets gebeurt de laatste 4 maanden?
Je kunt bij de dierenwinkel een soort spray kopen met feromonen waardoor de katten zich meer op hun gemak gaan voelen. Het is o.a. verkrijgbaar onder de naam Sire Cattitude van Emax. Je hebt het ook als verdamper voor in het stopcontact. Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee, dus het is het proberen waard. Wat ook kan helpen, zijn Bach Rescue Remedy druppels voor door het water, te verkrijgen bij van die natuurvoedingswinkels enzo. Daarnaast zijn er ook speciale afweersprays voor op de bank, zoals al eerder gezegd. Die kun je dus ook proberen, al moet je goed kijken welke van die sprays je op meubels mag gebruiken want een aantal kun je beter niet proberen op meubels. (mispoes is een goed merk maar mag ook niet rechtstreeks gebruikt worden op meubels.)Wat je wel kunt doen, is een beetje mispoes spuiten op een watje of stukje keukenrol, dat laten drogen en dat op de plek laten liggen op de bank waar de poes plast. Voorwaarde is wel dat je de urinelucht eerst goed van de bank haalt anders werkt het niet echt.

Een heel verhaal, maar ik zou nooit 1 van m'n katten wegdoen tot ik alles geprobeert heb om dit op te lossen. Ook voor de kat betekent wegdoen alleen maar meer stress, wat dus het probleem niet op gaat lossen en mogelijk alleen maar ergen maakt. En wie wil zo'n kat dan nog hebben? Ook voor de andere kat is het niet leuk om gescheiden te worden dus ik hoop dat jullie de aangedragen oplossingen alsnog willen proberen voor je de kat wegdoet.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_22448414
[quote]Op maandag 4 oktober 2004 12:01 schreef TearSong het volgende:

[......]

Helemaal mee eens.
The world belongs to cats you know... they let us own it, just for show.
  † In Memoriam † woensdag 27 oktober 2004 @ 11:20:16 #16
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22901329
ik weet niet of je je kat (ten) nog hebt maar ik wou nog even hetvolgende kwijt.

ik had vroeger 3 katten en vanaf het moment dat mijn oudste geboren is, is een van die katten echt overal gaan plassen. gek werd ik ervan, dus ik kan wel met je meevoelen. die kat was gewoon jaloers op het kind, want zelfs de jasjes van het kind werden van de kinderkapstok getrokken en ondergeplast. ik heb er een jaar mee getobt en toen besloten dat de kat dan maar wegmoest. ik heb hem ingeschreven bij het asiel, en die zouden op zoek gaan naar een nieuw onderkomen, zonder andere katten en zonder kinderen.
uiteindelijk is hij bij familie terechtgekomen en is alles uitstekend met hem.

mijn andere kat (er loopt hier een topic over haar) ging een paar jaar geleden ook ineens overal plassen. heel lastig en vreemd dat ze dat nu ineens ging doen (ze was toen een jaar of 14,15 ofzo.
dierenarts vond het raadzaam de urine eens te bekijken en ze bleek blaasontsteking te hebben.
kuurtje antibiotica en verrek....... de kat werd weer zindelijk. probleem opgelost.
maar ja, ze is al oud en haar blaas werkt niet meer zo goed, dus de blaasontsteking is chronisch geworden, dus het probleem komt wel eens terug. maar na zo'n kuurtje is ze er weer helemaal vanaf.

wat ik je hiermee wil zeggen?
eigenlijk niks, maar ik weet hoe je je voelt, denk ik.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:22:38 #17
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_22901384
Edit: niet gewenst...

[ Bericht 85% gewijzigd door erodome op 27-10-2004 12:12:30 ]
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_22902160
Mijn kat deed het ook. Plotseling ging ze in planten en op haar slaapplekken plassen. Wat ik allemaal niet heb weggegooit want die lucht krijg je er nooit meer uit. Ze deed het omdat ze soms door de andere kat gepest word als ze naar buiten naar de kattebak wou. Nu heeft ze een eigen kattenbak, ik heb alle dingen waar ze op geplast heb verwijderd want als ze het ruikt gaat ze weer plassen op die plek. Aluminiumfolie in de planten of op plekken waar ze plast (dan word ze nat als ze daar plast en dat haten ze) Cocktailprikkers in de tuin zodat ze daar ook niet kan gaan zitten. Haar om de paar uur op de kattebak zetten zodat ze het weer opnieuw leert en er echt een feestje van maken als ze op de kattebak moet. Je kan haar belonen als ze op de kattebakl heeft geplast. Na 2 weken was het plassen voorbij. Je kan ook watjes langs haar hals/bekkie halen voor haar geur en die op alle hoeken van de kamer leggen. Dat schijnt ook te helpen.
Het is superlastig maar ja als je echt van haar houd moet je wel even de tijd nemen om het probleem op te lossen, vind ik althans. Ze plast niet voor niks.
Ik heb altijd gelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')