abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33005818
Ik zit zelf momenteel in davao, filippijnen. Eigenlijk was het idee om 4 maandjes me broertje op te zoeken die hier studeert en verder een beetje aan het strand te liggen en een beetje rond te reizen hier.

Enkele weken geleden heb ik hier echter een baantje kunnen krijgen in de bar van een hotel hier en dat bevalt prima tot nog toe. Ok, het betaalt niet veel vergeleken met het nederlandse minimumloon, maar zoveel heb je hier nou ook weer niet nodig. Voornamelijk omdat ik voordat ik hierheen kwam al wat geld gespaard had in nederland kom ik hier prima rond en dat terwijl ik er hier toch een redelijk hoge standaard van leven op na hou. Eten wordt je hier niet bepaald arm van als buitenlander, de macdonalds is hier echt voor de wat rijkere en wat een bigmac menu hier kost is ongeveer de helft van in NL.

Ik heb hier een eigen slaapplaats. Ik kon ook een kamer in het hotel krijgen, alleen heb ik dus een prima appartement gevonden hier. Me broertje zit in een dorm en ondanks dat ik er niet eens wil verblijven, kom ik er ook niet in na 11.

Een werkvergunning heb ik echter niet . Ten eerste omdat er me niet om gevraagd is door iemand, ten tweede is dit land zo corrupt dat wanneer je er een nodig heb deze zonder problemen "even" haalt(betaald). Beetje de kosten spreiden dus.

Of het bevalt? prima dus, ondanks dat het oorspronkelijke plan voor 4 maanden was zit ik er nu toch echt over na te denken om nog wat langer te blijven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')