abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 23:12:52 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_22163494
The Motorcycle Diaries

Verhaal:
Based on the actual written words of both Che Guevara and his buddy Alberto Granado, this film covers the motorcycle-based road trip that the two boys took over 10,000 kilometers of South American soil when they were still young and hungry for life. The trip encompasses their adventures with the road, the girls, the elements, the downtrodden and ultimately, the leper colony at which the two doctors-to-be end up studying.

De regie is in handen van Walter Salles (Central do Brasil) en de hoofdrollen worden verolkt door Gael Garcia Bernal (Y Tu Mama Tambien, Amores Perros) en Rodrigo de la Serna. De film krijgt positieve kritieken en won 3 prijzen in Cannes.

Plaatjes:

Trailer

Releasedatum voor Nederland is 25 november.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 23 september 2004 @ 23:31:56 #2
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_22163941
Jammer genoeg gemist op Film by the Sea, dus maar wachten tot november.
Op basis van de reacties in Cannes wil ik 'm graag zien.
The short weekend begins with longing...
pi_22172267
Ik wil 'm zien omdat ik mijn profielwerkstuk over Che maak. Bovendien heb ik zijn dagboeken van die reis laatst gelezen.

TVP, dus.
pi_22212980
Gezien bij FIlm by the Sea!! Erg goede film, mooie shots van het Zuid-Amerikaanse landschap. Verder is het vooral een road-movie, en wordt er niet teveel gehint op Che's gedachtengoed (dat ontwikkelde hij wel ten tijde van deze reis).
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:24:53 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22683093
Jezus, 25 november pas...
Ik zag van de week dat-ie in Spanje al draaide en verwachtte hem hier dus ook al snel....

Maargoed, wil ik gráág gaan zien. Om het onderwerp, om het Zuid-Amerikaanse landschap...enneh... Gael?!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22683233
In Gent draaien ze hem al een tijdje.
  zondag 17 oktober 2004 @ 17:38:07 #8
67640 SaintOfKillers
pi_22683391
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:31 schreef Bass-Miss het volgende:
In Gent draaien ze hem al een tijdje.
Ook in de rest van België trouwens.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_22683477
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:38 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ook in de rest van België trouwens.
al gezien dan?
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:08:33 #10
67640 SaintOfKillers
pi_22683880
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 17:43 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

al gezien dan?
Nog niet, ik denk dat ik 'm binnen enkele weken ga combineren met de nieuwe Jeunet.
  zondag 17 oktober 2004 @ 18:54:19 #11
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_22684848
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nog niet, ik denk dat ik 'm binnen enkele weken ga combineren met de nieuwe Jeunet.
wow
mag ik mee
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:00:08 #12
67640 SaintOfKillers
pi_22684967
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:54 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

wow
mag ik mee
Kun je je handen thuis houden?
  zondag 17 oktober 2004 @ 19:24:53 #13
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_22685446
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 19:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Kun je je handen thuis houden?
pi_22686546
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Anders steel je mijn idee even he? .
  zondag 17 oktober 2004 @ 20:33:25 #15
67640 SaintOfKillers
pi_22686648
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 20:28 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Anders steel je mijn idee even he? .
Mijn idee. Mine, mine, mine!!!
pi_22730677
veettt Che rocks! blijft inspireren, leven of dood.

aanschouw:
  donderdag 25 november 2004 @ 15:11:59 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23566743
Zijn er al mensen die hem hebben gezien? Ik heb kaartjes voor vanavond!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 26 november 2004 @ 09:57:57 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23583558
Ik ben gisteren geweest en vond hem geweldig!
Ok, laat ik eerlijk zijn: over zo'n film hoef je van mij geen objectieve reactie te verwachten. Het was één grote trip down memory lane voor mij met alle landschappen, de mensen, de accenten. De blik die je krijgt op Zuid-Amerika is prachtig en ontzettend natuurgetrouw. Ik vond de zwart-wit beelden op het eind zelfs een kippevel-moment, omdat het tot je doordringt (is waarschijnlijk ook de bedoeling) hoe ontzettend weinig er in 50 jaar is veranderd.
Acteurs waren ontzettend goed, je ziet "che"s charisma groeien door de film heen. En ok, de vriend die mee was en nooit in ZA is geweest vond hem óók goed!

Wanneer komt-ie op DVD? Wordt er zeker één voor de collectie!
pi_23587999
Ik heb hem maand of drie geleden in Dublin gezien, absolute topfilm. Echt genieten tijdens de film, twee studenten die zonder vaste plannen door Zuid-Amerika reizen en allerlei avonturen meemaken. Inderdaad niet eens ze gericht op de ideeen van Che, al zijn die grotendeels wel op deze reis gevormd(op sommige momenten in de film is dat ook wel duidelijk)

Een van de betere films die ik dit jaar gezien heb!
  zondag 28 november 2004 @ 15:59:01 #20
77898 EricusMaximus
A vicious fanfare cries...
pi_23628013
Prachtige beelden, mooi gefilmd, goed geacteerd..
Je ziet een beetje hoe Che is geïnspireerd, maar het is zeker geen met politiek doordrenkte film. Je kunt zien dat de mensen Che aangrijpen en dat hij daar gaande weg in de film door verandert.

Zeer mooi
Audioscrobbler -[ A Nervous Tic Motion of the Head to the Left ]-
  zondag 28 november 2004 @ 17:44:44 #21
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_23629030
Mijn review van deze film.
De film begint als een (erg goede) roadmovie over twee vrienden op een reis door Zuid-Amerika en de avonturen die ze beleven om in onderdak en eten te voorzien. En dan niet op een Hollywood cliché-achtige wijze, maar heel mooi, rustgevend en realistisch gefilmd. Halverwege de film wordt steeds meer de aandacht gelegd op de verandering in Ernesto Guevara, die steeds meer onder de indruk raakt over al het onrecht op het continent. Maar het goede van de film is dat het deze verandering heel subtiel in beeld brengt. Nergens veranderd de film in een propagandische ode aan Ché Gueverra. Waar ik erg bang voor was. Nee de film laat heel mooi zien hoe een idealistische talentvolle jongen langzaam veranderd door de indrukken die hij opdoet en de mensen die hij ontmoet in deze reis. Het laat de situatie in Zuid-Amerika toendertijd en de uitwerking daarvan zien op onze hoofdpersonen, zonder te vervallen in moralistisch of propagandisch gezeik. En dat vind ik heel knap.
cijfer: 8 1/2
pi_23667970
deze wil ik ook zien
Life sucks
  dinsdag 30 november 2004 @ 14:29:51 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_23668698
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:57 schreef mr.marcus het volgende:
deze wil ik ook zien
Doen!
pi_23674387
Ik ga aanstaande zondagochtend in Belgie en ben idd heel benieuwd, iedereen om me heen is enthousiast!!
Stel me een vraag, waarop je het antwoord NIET wilt weten, reken dan wel op een antwoord dat je niet had willen horen!!!
pi_23797010
quote:
Op zondag 28 november 2004 17:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En dan niet op een Hollywood cliché-achtige wijze, maar heel mooi, rustgevend en realistisch gefilmd. Halverwege de film wordt steeds meer de aandacht gelegd op de verandering in Ernesto Guevara, die steeds meer onder de indruk raakt over al het onrecht op het continent. Maar het goede van de film is dat het deze verandering heel subtiel in beeld brengt. Nergens veranderd de film in een propagandische ode aan Ché Gueverra. Waar ik erg bang voor was. Nee de film laat heel mooi zien hoe een idealistische talentvolle jongen langzaam veranderd door de indrukken die hij opdoet en de mensen die hij ontmoet in deze reis. Het laat de situatie in Zuid-Amerika toendertijd en de uitwerking daarvan zien op onze hoofdpersonen, zonder te vervallen in moralistisch of propagandisch gezeik. En dat vind ik heel knap.
cijfer: 8 1/2
Ik vond de film ook een 8 1/2 maar zeker niet om de redenen die jij noemt. Ik vond het onnatuurlijk en 'gemaakt', dit in tegenstelling tot de rest van de film.
Hele mooie beelden, mooie muziek en natuurlijk een super verhaal maar het aspect van Che die op het sociale gedachtengoed terecht komt vond ik in niet geloofwaardig.

Laatste scene: de zwarte-wit beelden met geweldige muziek ga ik niet snel vergeten.......

[edit]Ohhh..........die muziek!!! De Usuahia A La Quiaca [/edit]

[ Bericht 2% gewijzigd door Arnem_ op 06-12-2004 13:16:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')