Owkee dan! Gezwellig!quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
*Roept*
heb ik allangquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:49 schreef sweetgirly het volgende:
wel weer genoeg gebabbeld voor vandaag. Nog een oppep-tip, maak (of laat) een cd'tje met al jouw lievelings en/of lekkere nr's op (maken)..zalig
Ja, mailen en posten is vaak een beetje omslachtig en het werkt niet zo fijn als een goed gesprek en een echte ontmoeting. Ik vind het zelf juist leuk om eens wat mensen in het echt te zien die wat meer 'overeenkomsten' schijnen te hebben.quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:49 schreef sweetgirly het volgende:
Uit een ander topic, wou hier al eerder reageren..
Misschien is het een idee om een gevoelige-mensen-club op te richten ofzo, altijd handig en heb je en wij allemaal gelijk wat (onverplichte) steun whatever aan elkaar. Dat gemail enzo, kost ook alleen maar tijd soms
, en schiet er bij mij ook meestal in. We pakken het gewoon groots aan, naja op een kleinschalige manier dan, niks engs aan toch? Uitbreiden dat netwerk
.
Pikken we in de kerstvakantie een dagje uit, proosten we met een wodkaatje op ons gevoelige, complexe leventje en enjoy! En wie er nog meer mee wil, roept maar. Alle schijtbakken, waaronder ik zo nu en dan, meldt u en dan gaan we de uitdaging gewoon aan![]()
.
We kunnen het, we kunnen het.., want we are the best
.
Sensitive people rulezzz! Remember that en genieten kunnen we ook, juist zelfs!
Gaan we samen op een gevoelige manier, whatever, doe er niet toe, genieten.
wel weer genoeg gebabbeld voor vandaag. Nog een oppep-tip, maak (of laat) een cd'tje met al jouw lievelings en/of lekkere nr's op (maken)..zalig
Die gok wil ik wel keertje wagen hoorquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:03 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ga je ook mee
Precies wat ik wilde zeggenquote:Op zondag 17 oktober 2004 23:37 schreef Zero2Nine het volgende:
Iedereen is complex en gevoelig, maar sommigen zijn iets meer complex en gevoelig dan anderen
offcourse alleen hsp mensen zijn niet een beetje meer gevoelig maar zijn uitermate gevoelig.quote:Op zondag 17 oktober 2004 23:37 schreef Zero2Nine het volgende:
Iedereen is complex en gevoelig, maar sommigen zijn iets meer complex en gevoelig dan anderen
Hoiquote:Op maandag 18 oktober 2004 08:36 schreef hellmondunited het volgende:
hehe, hoi
Inderdaad, das een goeie.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:01 schreef Evertje het volgende:
heb ik allang
Muziek is voor mij zo belangrijk in mijn gevoelswereld. Ik weet gewoon wat ik moet draaien wanneer ik in een bepaalde bui zit, en zeker als ik daar uit wil raken. Muziek is daar een zeer grote hulp bij.
jij had toch net dat ander topic? en je bent 33 toch?quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:39 schreef erikdewaal het volgende:
Hier nog zo iemand en ik ben nu echt aan t einde van mijn latijn, heb t voor de zoveelste keer in mijn leven weer s helemaal gehad met alles inclusief mezelf
zoooow herkenbaar,quote:Op maandag 18 oktober 2004 22:30 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hoi, soms ook mee wil?
[..]
Inderdaad, das een goeie.
Merk zelf ook dat als ik weer zo'n (meestal onderhuidsborrelende) gevoelsbui heb, dat ik maar hoef binnen te komen en als er dan een bepaald nummer draait, meestal met een bepaalde intentie voor mijn gevoel, dan schieten óf de tranen in mijn ogen óf ik voel me supersupergoed. Wat dat betreft heb ik nu dus (nog bewuster) een cd'tje laten maken met voor mij onwijs lekkere feelgoodnummers erop. Zodat ik die altijd kan opzetten, oppeppend etc.
* magoed, you're gonna be the dj
Precies, vind ik ook.quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:37 schreef keronia het volgende:
Ja, mailen en posten is vaak een beetje omslachtig en het werkt niet zo fijn als een goed gesprek en een echte ontmoeting. Ik vind het zelf juist leuk om eens wat mensen in het echt te zien die wat meer 'overeenkomsten' schijnen te hebben.
Maar goed, misschien is het een idee om via messenger of mail e.e.a. af te spreken?
Een dagje kan altijd. marcel_van_delft@hotmail.com is mijn messenger adres...
Wel doen he? Is wel zo spannend![]()
![]()
![]()
Check!quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:39 schreef erikdewaal het volgende:
Hier nog zo iemand en ik ben nu echt aan t einde van mijn latijn, heb t voor de zoveelste keer in mijn leven weer s helemaal gehad met alles inclusief mezelf
quote:Op maandag 18 oktober 2004 21:21 schreef T1andonly het volgende:
Die gok wil ik wel keertje wagen hoorslechter word ik er toch niet van
Hehequote:Op maandag 18 oktober 2004 21:59 schreef tjarie het volgende:
nee maar wel cool was tijdje gelede dat ik op dit topic was kzie dat mensen al
groepjes opbouwen.. interresant! when where what![]()
![]()
Ik las net in een ander topic deze reactie van Moonah, erg mooi en treffend gezegd!quote:Op maandag 18 oktober 2004 23:07 schreef ssebass het volgende:
Hmm het komt me wel bekend voor. Ik ga het eens allemaal doorlezen. Ik kan niet gelukkig zijn ik zoek altijd de negatieve dingen ik zal nooit iets van de positieve kant bekijken. Ik zou dat graag willen leren.
nog een tip wat ik zelf dus doe, agendaatje whatever met daarin 'positieve' dingen, citaten, etc. die je (kunnen) helpen herinneren aan het mooie, dat je het waard bent en bovenstaande reactie van Moonah is wat dat betreft dus ook zo'n reminder, vind ik. Vooral de laatste zin vind ik erg mooi, naja die één na laatste danquote:Op maandag 18 oktober 2004 22:33 schreef Moonah het volgende:
Echt, oprecht en vanuit je tenen van jezelf leren houden.
Als je van jezelf houdt, heb je geen zin meer jezelf anders voor te doen dan je bent. Dan wil je jezelf niet meer verloochenen, dan durf je dat masker af te gooien. Dan gun je jezelf om van het leven te genieten. Dan geef je jezelf een schop onder je kont als je het nodig hebt. Dan heb je het voor jezelf over om dingen te doen waar je tegenop ziet.
Heus, that's the key... imo dan he...![]()
Ik zou dat stukje getypt kunnen hebben, Ik ben echter 17...quote:Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
Ik zal een korte omschrijving geven van mezelf (voor een deel gebaseerd
op 'enneagramtypen':
Ik ben een gevoelige jongen, iemand die het leven met grote pieken en dalen
beleeft en het vaak als een worsteling ervaart. Ik probeer mezelf staande
te houden door met mn weelderige fantasie werelden te scheppen of door
met muziek en andere kunstzinnige bezigheden mijzelf te onderscheiden van
anderen, om iemand te zijn en gewaardeerd te worden. Ook kan ik ontzettend
veel nadenken over de zin van leven en dood en zoek ik naar een omvattende
waarheid waarmee ik mezelf rechtvaardig en alle chaos een plekje kan geven.
Ik heb moeite met gewoon 'gezellig' doen, met contacten leggen (zeker met
meisjes) en met het 'gewone' leven. Ik voel me daarom vaak een outsider,
iemand die er niet bij hoort, wel anders wil zijn, maar ook weer er juist wel
bij wil horen. Het is het nooit helemaal in het leven voor mij, geluk ligt in het
verleden of in de toekomst. Ik ben dan ook vaak jaloers op mensen die wel
liefde, seks, een gewone baan hebben en simpel gelukkig zijn, gewoon zichzelf
en zonder bullshit.
Tegenwoordig zet ik me af tegen veel van mn bijzonderheden, ik laat muziek,
de neiging om verhalen en gedichten te schrijven, om te filosoferen over het
leven liefst achter me omdat ik er genoeg van heb om er toch nooit gelukkig mee
te worden.
Als het slecht gaat met me, kan ik heel pessimistisch, geisoleerd en onzeker zijn.
Als het goed gaat kan ik juist erg idealistisch zijn, begrijpend, geinspireerd,
creatief, zacht, zorgzaam, romantisch, betrouwbaar, intelligent, sportief, enz...
Helaas zijn de pieken niet zo talrijk als ik zou willen...
Zijn er soms meer mensen die zich in deze beschrijving herkennen en er mee
om weten te gaan? Of die objectief ernaar kunnen kijken (ik ben psycholoog,
maar kan niet afstand nemen van mn gevoel e.d.)?
![]()
![]()
dit is gewoon de essentie, erg goed gezegd!.....wat jij beschrijft ben ik sinds een tijdje (nog niet eens zo lang!) ook achterquote:Op maandag 18 oktober 2004 23:32 schreef sterre1981 het volgende:
Ok,
Een tijd geleden was ik zoals jullie, ik had het idee dat ik anders was dan andere mensen, ik voelde me daar verward over, was erg in mezelf gekeerd, ik schreef veel, was een echte piekeraar, irriteerde me aan het feit dat andere mensen zo simpel konden zijn, wilde eigenlijk zelf ook graag wat simpeler zijn, zodat het leven wat minder zwaar was, bladibladibla.
Weet je, ik ben niet specialer of minder speciaal dan andere mensen, ik ben zeker wel anders dan andere mensen, en daardoor lijken we ook weer allemaal op elkaar, want iedereen is anders dan alle anderen. En dat boeit allemaal geen ruk!
Ik denk dat het t belangrijkste is dat je, wie je ook bent, met jezelf leert leven, jezelf en anderen gelukkig leert maken, en zoals al eerder gezegd is, een levenspad vindt waarop je je prettig voelt. Hoe je ook in elkaar zit, of je nu wel of niet diep nadenkt over onzinnige dingen, of je nu wel of niet kunt genieten van kleine dingen, dat boeit allemaal niet.
Op het moment dat je ophoudt met vergelijken, niet meer denkt in termen, hoe sta ik ten opzichte van anderen, niet meer denkt in termen, wie is er anders, wie is er beter, maar gewoon iedereen laat zijn wie hij is, INCLUSIEF JEZELF!!! ik denk dat je daar het gelukkigst van wordt. En dan hoef je niet meer na te denken over al die moeilijke dingen. Dan is het allemaal ineens heel 'simpel'. Dan LEEF je, namelijk.
Succes!
*edit: Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik nooit meer een dag een terugval heb, ik heb nog steeds dagen dat ik me opsluit, liever niet naar buiten ga, het liefst de hele dag gewoon lekker muziek luister en een beetje schrijf en lees en nadenk en 's avonds piekerend in slaap probeer te vallen tot vijf uur 's nachts, maar t gaat wel steeds beter, nu ik leef volgens bovenstaand idee. Ik heb nu niet meer t idee dat dat erg is, of anders of wat dan ook. Ik zie dat gewoon als een moment voor mezelf. En mensen vinden me ook niet raar meer, sinds ik mezelf niet raar meer vind. Je maakt t zelf zo erg als t is.
Ergens heb ik t idee, dat je je zou doodschrikken als je iemand zou tegenkomen die precies hetzelfde dacht als jij, dat kan namelijk helemaal niet. Je kunt beter proberen met je zelf op 1 lijn te komen, in plaats van te wachten tot er iemand anders komt die je daarin helpt...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 00:07 schreef ssebass het volgende:
Hmm ik heb even de rest van het topic doorgelezen en hsp is het ook niet. Sta ik er toch weer alleen voor. Ik ben nog niemand tegegekomen die precies hetzelfde heeft. Ik zou erg opgelucht zijn als ik die eindelijk tegenkwam.
dat punt van schuldig voelen heb ik ook wel eens!quote:Op maandag 18 oktober 2004 23:51 schreef ssebass het volgende:
In veel dingen herken ik mezelf wel, maar er is een groot verschil. Ik leef meer een dubbelleven. Ik heb een lieve vriendin en veel contacten en vrienden, tot nu toe de beste opleidingen zonder problemen kunnen doen, ik ben model geweest, lieve ouders etc. Aan de andere kant ben ik erg introvert, stil altijd bezig met muziek om mijn emoties in te leggen, nergens van kunnen genieten. Ik voel me ook schuldig over het feit dat ik me zo voel omdat ik eigenlijk alles heb wat ik zou kunnen wensen. Toch kan ik nergens van genieten. Ik kijk vaak minachtend naar mensen die het minder hebben getroffen terwijl ik helemaal niet zo wil zijn, maar ik denk dat het een vorm van jaloezie is dat zij wel gelukkig kunnen zijn en ik niet.
Ik was altijd heel gevoelig en cijferde mezelf weg voor anderen, maar na een paar keer heel hard gekwetst te zijn kwam ik tot het beeld dat de maatschappij gewoon hard is en veel mensne lijken geen geweten te hebben. Ik had die drang dus om me aan te passen en ook harder te worden wat een beetje doorslaat. Ik word eigenlijk de persoon die ik niet wil zijn. Misschien omdat ik me niet begrepen voel of geen mensen heb die hetzelfde denken c.q. voelen.
Ik moet zeggen dat het een hele geruststelling is om dit topic te lezen en te merken dat ik niet de enige ben, wat ik altijd heb gedacht.
Ik heb alleen weinig hoogtepunten en veel diepe dalen, waarvan ik geen zin heb om ze hier te noteren.
waarheen?quote:Op maandag 18 oktober 2004 22:30 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hoi, soms ook mee wil?
[..]
Dat is waar, de basis is zelfliefde, maar je mag ook best kritisch zijn en aan dingen werken, de liefde gaat om jezelf als persoon op zich, als je maar open blijft voor veranderingen...quote:Op maandag 18 oktober 2004 23:23 schreef sweetgirly het volgende:
Nog even dan![]()
..
[..]
Ik las net in een ander topic deze reactie van Moonah, erg mooi en treffend gezegd!
En ik plaats hem hier even, want eigenlijk vind ik hem hier ook wel erg mooi passen.
[..]
nog een tip wat ik zelf dus doe, agendaatje whatever met daarin 'positieve' dingen, citaten, etc. die je (kunnen) helpen herinneren aan het mooie, dat je het waard bent en bovenstaande reactie van Moonah is wat dat betreft dus ook zo'n reminder, vind ik. Vooral de laatste zin vind ik erg mooi, naja die één na laatste dan(boven de zin van de key)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |