me 2..quote:Op donderdag 23 september 2004 23:22 schreef Vodka_Lime het volgende:
Ik erger me er vaak aan dat ik veel contacten heb die toch vaak erg oppervlakkig blijven.
goh....dit is de essentie wat er in mijn hoofd ook omgaat..........ik had het nooit zo goed onder woorden kunnen brengenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:11 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Hm, zit wat in.
Aan de andere kant, is bewustzijn wel iets waar je voor kan kiezen? (Volgens mij weet ik het antwoord ook al, mensen kiezen niet voor bewustzijn, ze kiezen voor ego en rationeel denken, even kort gezegd, want dat sluit af). En (of is het want?) ik vraag me af of ik er nl wel bewust van WIL zijn, If you know what I mean.
Als ik me nl sterk voel, dan heb ik nergens last van (ben ik misschien zelfs in staat om sfeer te bepalen ipv om er een element van te zijn), maar juist op de momenten dat ik mezelf vermoeider voel, dan gebeurt het gewoon, weet niet of 'last van' het juiste woord is. Weet iig dat ik me dan anders voel dan normaal (= dan anderen, de meeste mensen) dus. En of dat prettig is, nee, ik heb het gevoel alsof ik mezelf moet verschuilen dan, mezelf moet inhouden, met iedereen moet rekening houden, wil niet dat ze zich ongemakkelijk (gaan) voelen, etc etc. Hm, voel ik me goed, dan vind ik dat (anders) zijn trouwens niet erg.
En soms wordt het toch hoe dan ook opgemerkt, sommige vinden het prettig, niet erg, misschien zelfs apart, anderen mensen gaan zich afsluiten, mensen proberen zichzelf volgens mij ook constant te blokken, vooral als er zo'n miep tegenover je zit waarvan je dus dat gevoel misschien krijgt. Ik begrijp het ook allemaal wel, alleen snappen doe ik het niet. En ik ben mezelf er bewust van, maar niet opzettelijk. Dus probeer ik maar zo normaal mogelijk te doen, zodat mensen niet bang voor mij worden
. Want dat is het. Mensen zijn bang voor hetgeen ze niet kennen, volgens mij zijn mensen uiteindelijk alleen maar bang voor zichzelf..maargoed.
ik ga douchen, want ik ga weer diep en ver voor zo'n normale vrijdagavond
Ik lees je post morgen. Vanavond iig rot avond gehad en ben uitgemaakt voor kwetsbaar en nog meer van dat soort dingen. Niet leuk, mss moet ik eens naar de dokter gaan ofzo.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:27 schreef pulsar2kx het volgende:
knip
ik heb dat HSP gebeuren ook pas ontdekt, en ik kan me vrijwel in ALLE punten vinden...maargoed zoals te lezen is op die site hoeft HSP echt geen slechte eigenschap te zijn, het kan alleen omslaan naar de slechte kant wanneer je jezelf gaat terugtrekken en verbergen op je kamer en elk contact gaat vermijden simpelweg omdat alles in de buitenwereld je overweldigtquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:27 schreef pulsar2kx het volgende:
Interessant onderwerp, ik heb nooit geweten dat zoiets als een HSP bestond
Ik weet niet of ik zo iemand ben, maat het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk.
Wat een lieve reactiequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:07 schreef pulsar2kx het volgende:
Ik snap het niet echt helemaal sweetgirly
Maar dat zal ook wel beetje aan mij liggen, ik ga t morgen nog een x lezen
Ik herken t iig niet, lijkt alsof een een beetje paranoia wordt ofzo als je erg moe bent
quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 23:56 schreef pukkiepuk het volgende:
goh....dit is de essentie wat er in mijn hoofd ook omgaat..........ik had het nooit zo goed onder woorden kunnen brengen![]()
Vooral je laatste alinea sla je (voor mij) de hamer op zijn kop mee.quote:de laatste jaren heb ik dat laatste dus steeds meer met omgaan met mensen![]()
het verschilt trouwens erg per persoon, ik kan dat aanvoelen ofzo, als iemand mij 'blokt' kan ik me niet uitten tegen diegene en ik zie mezelf dan heel raar gedrag vertonen, zoals ik helemaal niet ben; ben me daar dus wel constant bewust van als zoiets gebeurt, das echt frustrerend
tegenwoordig ben ik alleen nog met vrienden de echte vrolijke opgelate gast die ik eigenlijk altijd wil zijn...
Ik heb echt heel zelden het gevoel dat ik een wederhelft mis in mijn leven. Maar nu ik heb ontdekt dat ik een absolute HPS-er ben op alle gebieden, sta ik er wel heel erg bij stil.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:54 schreef sweetgirly het volgende:
ps. wow, erg van je tweelingbroer, toeval(lig) dan hé dat soort dingen. Er schijnt ook een verhaal te zijn over tweelingzielen wat dat betreft. De eenzaamheid, de leegte, die mensen gedurende hun leven altijd of vaak blijven voelen, houden, ook al is het onbewust. Zoekende naar die ene passende wederhelft, het gemis te voelen. Verscheurend. Echter, denk ik ergens ook, dat de ontbrekende schakel ook in jezelf kan liggen, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Al vind ik het wel aannemelijk allemaal. Erg soms zelfs, kan me voorstellen dat jij dat ook zo voelt (nu).
Vaak is dit gemis ook onbewust aanwezig. We weten niet waar het ontevreden gevoel vandaan komt, het zoeken naar de (ware) liefde, etc etc. Mensen beseffen het vaak niet, ondanks dat ze wat verscheurd door het leven (kunnen) lopen door misschien dit gemis aan de wederhelft dus. Vandaar, zou een conclusie kunnen zijn, dat onbewuste gevoel dat veel mensen hebben. Vele relatie-problemen, contactadvertenties, you name it. Tuurlijk, liefde is mooi etc. Maar ergens zou het een aanwijzing kunnen zijn of althans ik vind het niet zo'n vreemde gedachte dan in die zin, dat het komt omdat we 'gesplitst' zijn, ergens en eens. Wanneer..tja.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:30 schreef hallodagg het volgende:
Ik heb echt heel zelden het gevoel dat ik een wederhelft mis in mijn leven.
Tja, hokjes, hokjes. Moeilijk hé idd.quote:Hooggevoelig,''anders'', hoogbegaafd, veel opgekropte pijn.....ik heb het niet echt getroffen in mijn leven vind ik....
Tja, praten kan helpen iddquote:Ik ben vandaag dan ook tot het besluit gekomen dat ik binnenkort hulp ga zoeken, want ik kan dit niet(meer) alleen oplossen.
Oei..nee, wat zeg je nou.quote:Het tegendeel is waar: ik ben overgevoelig, ovel me onbegrepen, heb weinig vrienden en heb contstant fysieke/mentale klachten. Soms zou ik willen dat ik hier niet meer hoefde te zijn.....
En ik vind jou nóg dommerder en ik heb veel minder problemen dan jij stomme nepharde kloon, lekker puhuhquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 09:37 schreef type_29 het volgende:
En dat weet jij?
Je bent zelf een sukkel want dat slaat helemaal nergens op, ik heb geen problemen meer.
Dus ik ben hard en ik vind jou een dom wijf.
Maar goed, je ziet mij toch niet als psycholoog?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:55 schreef pukkiepuk het volgende:
ik denk ook vaak dat ik mezelf gewoon gek maak, door er steeds meer de laatste tijd over zitten te piekeren...............ik voel me sinds ik weer een druk leven heb daarom ook stukken beter dan voorheen toen ik maanden thuiszat; hele dag piekeren over mijn eigen psyche
daarom sta ik ook een beetje afstandelijk tegenover boeken hierover lezen, of gesprekken met een psycholoog
ik denk dat ik mezelf daarmee alleen gekker zou maken, omdat ik er dan NOG meer mee bezig ben...
dit vind ik erg interessant om te horen van een psycholoog, ik vraag me dan af of je deze aanpak ook tijdens je werk hanteert? aangezien een psycholoog toch JUIST zijn patienten in een hokje moet proberen te stoppen??quote:Daarom is het voor mij duidelijk: we zijn unieke mensen met een extra gevoeligheid, maar net
zo uniek als andere mensen! Laten we alsjeblieft niet onszelf verliezen in de theorieën en
ideeën van mensen die zelfhulpboekjes en andere mooie uitleg en oplossingen voor onze problemen aanbieden! Het zijn maar stukjes van de puzzle (zoals sweetgirly of iemand anders schreef?) en we moeten ze altijd vanuit het licht van ons eigen verstand en leven bezien, toch?
om echt makkelijk te overleven in onze maatschappij, moet je je idd opstellen als een klootzak met zo min mogelijk gevoelens, dat is wat mij ook wel trekt in psychologie: je helpt mensen die dit gewoon niet aankunnen...quote:Die EXTRA gevoeligheid is dan wat ons bijzonder maakt, maar niet zo bijzonder dat we
maar outcasts hoeven zijn. De maatschappij is gericht op de zelfverzekerde materialistische
consumenten types, maar dat is maar een deel van de wereld.
Yep dit klinkt heel logisch allemaalquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:34 schreef sweetgirly het volgende:
Volgens mij sta ik dus gewoon (te) open (dan?) en ik heb geen idee of ik zoiets wel dicht (op slot) kan doen en hoe dan. Afleiding, opladen, tja dat helpt wat, maargoed. Zo erg is het nou ook weer niet, maar wel vermoeid zo af en toe en beetje vreemd dus soms. Ben er dus wel bewust van en daardoor probeer ik ook dichtbij mezelf te blijven. Maar soms raak ik het toch een beetje kwijt, merk ik. Zoiets. Alsof je opgaat in de omgeving, in alles om je heen en je daar bewust van bent, kan leuk zijn, maar soms word je dan gewoon misschien leeggezogen of je wilt of niet. Eigenlijk zijn er best veel variaties hierin vermoed ik, het één net wat anders dan het ander, want leeggezogen worden, is één ding en je hebt volgens mij nog meer andere dingen, zoals iets met electra hebben, gevoel etc. Openstaan is denk wel de schakel in dit alles.
Inderdaad, dat staat mij ook het meest tegen van de maatschappij als geheel. Ik merk bij mezelf ook wel dat ik me goed aangepast heb, hoewel ik dat soms liever niet zou willen als het niet nodig zou zijn.quote:Op zondag 3 oktober 2004 20:26 schreef pukkiepuk het volgende:
om echt makkelijk te overleven in onze maatschappij, moet je je idd opstellen als een klootzak met zo min mogelijk gevoelens, dat is wat mij ook wel trekt in psychologie: je helpt mensen die dit gewoon niet aankunnen...
Over dat verdwenen tweeling-gevoel/syndroom. Ik ben een tijd terug eens gaan zoeken naar info op internet, omdat mijn moeder tijdens haar zwangerschap van mij een miskraam heeft gekregen van een tweelingbroer- of zusje en ik wel eens wilde weten hoe dit medisch gezien in elkaar steekt (mijn moeder heeft van de arts nooit een uitleg of verklaring gekregen)....en toen kwam ik dus allerlei sites tegen waar dit fenomeen vooral op amateurpsychologische en 'spirituele' wijze wordt besproken. Op zich interessant hoor, maar het is natuurlijk ontzettend onwetenschappelijk. Heel veel mensen hebben het idee iets te missen in het leven of een ontevreden gevoel. Zoals jij ook schreef; je moet dat bij jezelf zoeken - als eerste -, misschien ook bij de maatschappij waarin we leven, maar toch niet bij dit soort vage theorietjes, hoe graag je er ook in wilt geloven omdat het wel aanspreekt etc.. In de VS zijn er zelfs praatgroepen voor ouders en kinderen die dit hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:31 schreef sweetgirly het volgende:
Vaak is dit gemis ook onbewust aanwezig. We weten niet waar het ontevreden gevoel vandaan komt, het zoeken naar de (ware) liefde, etc etc. Mensen beseffen het vaak niet, ondanks dat ze wat verscheurd door het leven (kunnen) lopen door misschien dit gemis aan de wederhelft dus. Vandaar, zou een conclusie kunnen zijn, dat onbewuste gevoel dat veel mensen hebben. Vele relatie-problemen, contactadvertenties, you name it. Tuurlijk, liefde is mooi etc. Maar ergens zou het een aanwijzing kunnen zijn of althans ik vind het niet zo'n vreemde gedachte dan in die zin, dat het komt omdat we 'gesplitst' zijn, ergens en eens. Wanneer..tja.
*Roeptquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:49 schreef sweetgirly het volgende:
En wie er nog meer mee wil, roept maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |