Misschien omdat het vanzelfsprekend is om met een ander rekening te houden?quote:Op zondag 26 september 2004 14:05 schreef Aardwetenschapper het volgende:
En als je anderen niet confronteert of zegt wat jij wil, waarom zouden ze dan rekening met je houden.
Ik heb last van pleinvrees, faalangst, sociale fobieeen, angststoornissen. Heel wat drempels dus. Je moet op een gegeven moment gewoon je kop leegmaken en er voor gaan. Niiet een uur van te voren bedenken hoe je iets wil gaan aanpakken maar gewoon spontaan dingen doen. Dan voel je je maar ff beroerd, trillerig en weet ik wat allemaal niet meer, dat gaat ook wel weer over. Ik ben begonnen met ergens naar toe te gaan wat ik zodanig leuk vond dat ik het niet bij wilde laten zitten. Daarna ben ik bijvoorbeeld alleen een keer de kroeg binnen gestapt, ook niet van te voren bedacht maar gewoon gedaan.quote:Op zaterdag 25 september 2004 20:48 schreef keronia het volgende:
hoe neem je in vredesnaam diedrempels weg?
![]()
![]()
Hoe breng je jezelf ertoe er gewoon voor te gaan in het leven?
helaas nog veel te veel..quote:Zijn er nog meer gevoelige, complexe mensen?
En dat heb je wel overwonnen?quote:Op zondag 26 september 2004 21:30 schreef Kore het volgende:
[..]
Ik heb last van pleinvrees, faalangst, sociale fobieeen, angststoornissen.
Gelukkig zijn we over een kleine eeuw eindelijk allemaal dezelfde oppervlakkige zombie. Wat een heerlijke tijd zal dan aanbreken.quote:Op zondag 26 september 2004 23:08 schreef tommie_b het volgende:
[..]
helaas nog veel te veel..
das anders wel nog de beste manier om tegenwoordig de maatschappij te 'overleven'quote:Op zondag 26 september 2004 23:39 schreef nozem het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we over een kleine eeuw eindelijk allemaal dezelfde oppervlakkige zombie. Wat een heerlijke tijd zal dan aanbreken.
NIet alles maar ben op de goede weg. Het heeft jaren geduurt voordat ik inzag dat het niet goed ging dus zal het ook niet met 1 jaar al weg zijnquote:Op zondag 26 september 2004 23:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
En dat heb je wel overwonnen?![]()
my 2 cents:quote:Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
Ik zal een korte omschrijving geven van mezelf (voor een deel gebaseerd
op 'enneagramtypen':
Zijn er soms meer mensen die zich in deze beschrijving herkennen en er mee
om weten te gaan? Of die objectief ernaar kunnen kijken (ik ben psycholoog,
maar kan niet afstand nemen van mn gevoel e.d.)?
![]()
![]()
Daar klopt iets niet met 't tijdstip.quote:Op maandag 27 september 2004 01:32 schreef Manono het volgende:
[..]
my 2 cents:
ga op tijd naar bed, dat heeft een goede invloed op je humeur.
Had het niet over mezelf sukkel, ik reageer op de openingspost.quote:Op maandag 27 september 2004 03:31 schreef schvvmert het volgende:
Daar klopt iets niet met 't tijdstip.![]()
Ik heb medelijden met jou en de mensen in je omgeving.quote:Op maandag 27 september 2004 13:45 schreef keronia het volgende:
(Reactie op de serieuze posts) Ik denk dat de mensen die zich herkennen in de in deze topic aangegeven problemen / eigenschappen, in ieder geval zichzelf geen 'sukkels' hoeven voelen. 1. Omdat het leven vaak zwaar voor ze is (kan zijn), leren ze een hoop inzichten en vaardigheden als ze de obstakels weten te overwinnen. 2. Omdat ze vaak moeite hebben met de 'externe wereld' en een overmatig innerlijk besef lijken te hebben, ontwikkelen ze vaak een diep inzicht in zichzelf op latere leeftijd, veel mensenkennis en beginnen ze vaak aan projecten (filosofisch, muzikaal, kunstzinnig e.d.) die een rijk innerlijk leven behoeven. Dus: net als 'anderen', krijgen ze dankzij hun specifieke problemen ook een hoop kansen om op hun eigen manier een bijzondere bijdrage aan de maatschappij te leveren. Beide 'soorten' mensen zijn nodig, je hebt altijd doener, denkers, beslissers, fantasten, intuïtieve mensen en dergelijke nodig in een bepaald evenwicht, het vult elkaar mooi aan. Het belangrijkste is accepteren van wie je bent en uitvinden welke taak en welk ontwikkelingspad het beste bij je past, toch?
Mjah, kan me hier wel een beetje in vinden. Ben zelf ook veel met muziek, tekenen, schrijven etc bezig, en qua gevoel heb ik ook veel extremen: of erg gelukkig of domweg ongelukkig, maar nooit es een "vlak idee: Nadenken over het leven doe ik meer dan me lief is, getuige WFL, en daardoor ben ik vaak erg chaotisch in mn denken. Dat " alle chaos een plekje geven" vond ik wel sterk. Maar ik ben er wel gelukkig mee. En heb ook wel een sociaal leven, een vriendin, vrienden. Maar vroeger werd ik al wat excentriek gevonden, omdat ik me in andere zaken interesseerde dan mn leeftijdsgenoten. Want dan wel helpt is een dito vriendin zoekenquote:Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
......
Pffft, sorry, maar ik ben het niet met je eens.quote:Op maandag 27 september 2004 13:45 schreef keronia het volgende:
(Reactie op de serieuze posts) Ik denk dat de mensen die zich herkennen in de in deze topic aangegeven problemen / eigenschappen, in ieder geval zichzelf geen 'sukkels' hoeven voelen. 1. Omdat het leven vaak zwaar voor ze is (kan zijn), leren ze een hoop inzichten en vaardigheden als ze de obstakels weten te overwinnen. 2. Omdat ze vaak moeite hebben met de 'externe wereld' en een overmatig innerlijk besef lijken te hebben, ontwikkelen ze vaak een diep inzicht in zichzelf op latere leeftijd, veel mensenkennis en beginnen ze vaak aan projecten (filosofisch, muzikaal, kunstzinnig e.d.) die een rijk innerlijk leven behoeven. Dus: net als 'anderen', krijgen ze dankzij hun specifieke problemen ook een hoop kansen om op hun eigen manier een bijzondere bijdrage aan de maatschappij te leveren. Beide 'soorten' mensen zijn nodig, je hebt altijd doener, denkers, beslissers, fantasten, intuïtieve mensen en dergelijke nodig in een bepaald evenwicht, het vult elkaar mooi aan. Het belangrijkste is accepteren van wie je bent en uitvinden welke taak en welk ontwikkelingspad het beste bij je past, toch?
Ik begrijp dat het voor jou erg moeilijk is om iets fatsoenlijks uit te kramen, maar doe de rest van ons een plezier en doe dan iig wat beter je best.quote:Op maandag 27 september 2004 13:56 schreef type_29 het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met jou en de mensen in je omgeving.
Wat een stroef geouwehoer zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |