Ja, mooi hé!quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:33 schreef EMW het volgende:
Denk hierbij ook aan het "butterfly-effect". Schijnbaar kleine dingen zijn helemaal niet zo klein, want die kleine dingen, hebben op langere termijn een heel groot effect.
Zware studie he, complexe gevoelskunde?quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:44 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
ik ga maar verder leren![]()
Ruilenquote:Op zondag 31 oktober 2004 22:46 schreef nozem het volgende:
Zware studie he, complexe gevoelskunde.![]()
Ik ga ook verder met het uitpluizen van een behoorlijk [/b]complexe[/b] tekst, sociologie is niet echt mijn ding..![]()
Verdorie, ben je me nu alweer vergeten.quote:Op zondag 31 oktober 2004 22:56 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ruilen
focking presentatie geven, waarvan ik de text nog grotendeels moet schrijven + uit het hoofd leren en over 10 uurtjes moet ik het kennen..koffieeee maar dan
Moest even op mijn hoofd krabben btw.
Maar succes alvast!
Ontopic: complexe mensen maken het zich soms zelf ook moeilijk
Maar ik ben nou eenmaal op mijn best (ahhhum), als ik zoveel andere dingen moet doen , hopeloos zucht.
Je hebt wel gelijk dat veel mensen die zichzelf echt heel bewust beschouwen als complex, om zo interessant over te komen, alles om maar vooral niet te worden gezien als een standaard persoon (terwijl toch nog nooit iemand heb horen zeggen "Hallo ik ben een simpele standaard persoon"). IK kan ook wel zeggen dat ik heel diep nadenk over het leven enzo, en dat is ook waar, maar als er champions leaugue is dan zit ik dus echt wel ff met een biertje op de bank, wat er ook gebeurt. (ik ben natuurlijk niet representatief voor de rest van de mensen maar ik denk dat wel meer mensen dat hebben tochquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:00 schreef nozem het volgende:
[..]
Verdorie, ben je me nu alweer vergeten.
Wanneer is een mens complex trouwens? Ik ken een aantal mensen die zichzelf ook als zijnde behoorlijk complex beschouwen, maar als je ze dan eenmaal wat beter kent blijken ze ineens een doodgewone boerenlul/burgertrien.
Het is een status die men zich graag aanmeet om wat interessanter over te komen op studiegenoten, kroegvolk en niet te vergeten, de andere sekse. Een vrouw die tegen me zegt: "Weet je, ik ben gewoon behoorlijk complex" roept bij mij eerder een mengeling van meelij en vertedering op dan interesse.
Dit gezegd impliceert dat niet dat ik vind dat complexe mensen niet bestaan, die bestaan zeer zeker, maar lopen er niet mee te koop. Overigens zijn echt complexe mensen zeer moeilijk in de omgang, ze zeggen a wanneer ze b bedoelen, ze veranderen constant van mening, ze zijn zo wispelturig als de pest, kennen extreme stemmingswisselingen en de lijst is langer en langer.
Ik prefereer wat stabielere personen om me heen, en dat wil niet zeggen dat er dan geen diepgang kan zijn.
Ik geef mijn visie op complexiteit.quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:29 schreef sweetgirly het volgende:
Maar ik snap eigenlijk niet goed wat jullie (Nozem iha) nou eigenlijk willen zeggen.
Of dat moest je gewoon even kwijt, naja moet kunnen dan.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:41 schreef nozem het volgende:
Dit zijn vaak dezelfde mensen die koketteren met hun kennis van literatuur, kunst en wetenschap. Gelegenheidsintellectuelen, want eenmaal thuisgekomen pakken ze er een nieuwe revu of een boek van Baantjer bij en zetten ze op de achtergrond een soap aan.
*proestquote:Op zondag 31 oktober 2004 23:41 schreef nozem het volgende:
Ik geef mijn visie op complexiteit.![]()
...
Misschien zijn er ook wel gelegenheids-complexen. Iemand die veel nadenkt en soms daar geen zin meer in heeft en even 'dom' wil genieten van een Baantjer-aflevering.quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:41 schreef nozem het volgende:
[..]
De echte complexe persoonlijkheden houden zich stil en vervloeken op gezette tijden juist hun complexe gedachtengang. Uiteraard is het niet zo zwart-wit, maar jij zult vast wel wat mensen kennen die aan mijn bovenstaande beschrijving voldoen.
En dat bepaal jij ff. Ik ben dus ook zo'n HSP(grafterm to be honestquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 16:56 schreef danni het volgende:
eigenlijk is ie zoals zijn vader, maar dat weet ie nog niet, zo'n liverdje is hij niet.
al denkt ie van wel. en zn vader is kwa persoon het tegenovergestelde, rokkenjager.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 23:41 schreef nozem het volgende:
[..]
Iedereen wil eruit springen, iedereen wil bijzonder zijn, iedereen wil graag onthouden worden door andere mensen. De complexiteit van de psyche duidt voor veel andere mensen op een hoge intelligentie en een mysterieuze persoonlijkheid en zal dus interesse genereren. Bepaalde sujetten weten dit dondersgoed en zullen in elk gezelschap om het hardst roepen wat voor complexe persoonlijkheden ze wel niet zijn. Dit zijn vaak dezelfde mensen die koketteren met hun kennis van literatuur, kunst en wetenschap. Gelegenheidsintellectuelen, want eenmaal thuisgekomen pakken ze er een nieuwe revu of een boek van Baantjer bij en zetten ze op de achtergrond een soap aan. (Niks mis mee, maar doe je dan ook niet voor als een literair purist)
De echte complexe persoonlijkheden houden zich stil en vervloeken op gezette tijden juist hun complexe gedachtengang. Uiteraard is het niet zo zwart-wit, maar jij zult vast wel wat mensen kennen die aan mijn bovenstaande beschrijving voldoen.
Die jongen waar je het over hebt is 24 en heeft pas 1 serieuze relatie achter de rug las ik. Dat is toch niet zo vreemd en laat zien dat hij wel degelijk in staat is tot het aangaan van relaties? Het feit dat hij heel de dag zit te blowen zorgt er voor dat hij zijn eigen glazen ingooit op den duur en er waarschijnlijk op termijn weinig relaties bij zullen komen, maar ik vind het gehad hebben van 1 serieuze relatie op je 24e niet echt absurd. Dat geldt namelijk voor zoveel mensen.quote:Op maandag 1 november 2004 22:58 schreef hallodagg het volgende:
[..]
En dat bepaal jij ff. Ik ben dus ook zo'n HSP(grafterm to be honest), toch denken/dachten veel mensen(bij de eerste indruk) dat ik een arrogante klootzak/player of iets in die richting ben...
Het tegenovergestelde is waar.... lees mijn reacties maar ergens in dit topic. Ik ben een lieverdje, maar zie er niet echt zo uit... gotta deal with it and you know what? it's no big deal![]()
Die jongen die je net beschreef is overigens wel een beetje extreem geval(voor zijn leeftijd) vind ik. Zo was ik ooit ook wel, maar over die(grote mate van) verlegenheid heb ik mezelf wel heen gezet(en ik ben ''pas'' 18).. Niet dat ik nu niet meer verlegen ben maar ok(toch nog wel vooral t.o.v meisjes, zonde eigenlijk![]()
![]()
)
Hij is evil hé?quote:Op maandag 1 november 2004 23:08 schreef hallodagg het volgende:
Een keer lekker er tegenin mag ook best hoor, ik kan er tegen.quote:Op maandag 1 november 2004 23:29 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
En Nozem, te drooggrappig gewoon, ik voel alleen weer de behoefte om het te verzachten ofzo als gevoelige en complexe vrouw zijnde, laten we het daar maar op houden![]()
.
quote:Op maandag 1 november 2004 23:28 schreef nozem het volgende:
Die jongen waar je het over hebt is 24 en heeft pas 1 serieuze relatie achter de rug las ik. Dat is toch niet zo vreemd en laat zien dat hij wel degelijk in staat is tot het aangaan van relaties? Het feit dat hij heel de dag zit te blowen zorgt er voor dat hij zijn eigen glazen ingooit op den duur en er waarschijnlijk op termijn weinig relaties bij zullen komen, maar ik vind het gehad hebben van 1 serieuze relatie op je 24e niet echt absurd. Dat geldt namelijk voor zoveel mensen.
Maakt dat iemand complex en hooggevoelig?![]()
Slaap lekker, ik ben door de zure appel heen wat betreft sociologie. Nu de rest van de fruitmand nog.quote:Op maandag 1 november 2004 23:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]meen je niet.
ik ga pitten..weltrust!![]()
Lekkere timing hoor btw bedoel ik dus.quote:Op maandag 1 november 2004 23:35 schreef nozem het volgende:
Een keer lekker er tegenin mag ook best hoor, ik kan er tegen.
Maar ik vind je eigenlijk wel iets complex' hebben, je posts tonen op gezette tijden een enigzins warrige doch intelligente gedachtegang namelijk.![]()
Ga maar lekker slapen, want ik ga het niet nog eens over bejaarden en rollators hebben. En ik wilde het woord suiker vandaag ook vermijden.quote:Op maandag 1 november 2004 23:42 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Lekkere timing hoor btw bedoel ik dus.
En uhh thanx geloof ik, vind zelf ook wel dat ik idd soms wat last heb van dat warrige. Best vermoeiend hoor soms![]()
.
maargoed, soms moet je jezelf dan even tot de orde roepen, soms lukt het, soms niet. En soms zijn er goeie middelen tegen![]()
, maar ook die helpen soms. En nu stop ik..ik ga er bijkans van grommen zo ..
En thanx en gelukkig en hetzelfde!
Ja dat is helemaal waar, je merkt het wel hoor, als ik me goed voel ben ik ook veel meer bereid om hier echt een advies te posten, en dan hoop je ook echt dat het werkt. Als je jezelf kut voelt dan staat iemand anders uit zijn psychische problemen praten niet echt hoog op de agenda bij mijquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:15 schreef keronia het volgende:
Als je je echt goed voelt, zie je het nut van afzeiken niet eens in!
"We can only find peace in the outer world until we find peace in ourselves."quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:15 schreef keronia het volgende:
Als je je echt goed voelt, zie je het nut van afzeiken niet eens in!
Sweety, weet je dat je het soms zelf ook complexer maakt dan het is? Want zowel jij als Nozem herkennen dat warrige in je teksten. Ik kan me voorstellen dat als jij vaak op zo'n manier over alles nadenkt en twijfelt, dat je dan ook niet meer weet wat je moet vinden en voelen. Ik herken dat heel erg bij mezelf, omdat uit mijn teksten (met ontzettende bijzinnen en vage redenaties en veel relativerende uitspraken) ook vaak die warrigheid spreekt. Je bent een intelligente meid en ik denk dat je net als ik gebaat bent bij een beetje rust in al dat denken zo nu en dan.quote:Op maandag 1 november 2004 23:42 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Lekkere timing hoor btw bedoel ik dus.
En uhh thanx geloof ik, vind zelf ook wel dat ik idd soms wat last heb van dat warrige. Best vermoeiend hoor soms![]()
.
maargoed, soms moet je jezelf dan even tot de orde roepen, soms lukt het, soms niet. En soms zijn er goeie middelen tegen![]()
, maar ook die helpen soms. En nu stop ik..ik ga er bijkans van grommen zo ..
En thanx en gelukkig en hetzelfde!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |