Je topictitel is misschien een beetje verkeerd geformuleerd; de meeste mensen zullen zichzelf als gevoelig en complex zien (heb maar weinig mensen horen zeggen dat hij of zij zichzelf maar een simpelen ziel vond) Maargoed....quote:Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
[...]
Waarmee?quote:Op donderdag 23 september 2004 11:17 schreef keronia het volgende:
Zijn er soms meer mensen die [..] er mee om weten te gaan?
Hoe kortaf deze reactie miischien ook is, hij geeft wel een hint naar beste oplossing.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:41 schreef chocolatemoeze het volgende:
Kortom, je mist een doel in je leven.
quote:Op donderdag 23 september 2004 13:10 schreef Muertez het volgende:
[..]
Hoe kortaf deze reactie miischien ook is, hij geeft wel een hint naar beste oplossing.
Teveel nadenken over dingen pieken en dalen kennen en je terugtrekken in een fantasiewereld, zijn allemaal dingen die je laten denken dat je speciaal en misschien gevoeliger bent als anderen.
Feit is dat je waarschijnlijk te weinig meemaakt en misschien zelfs eenzaam bent.
Het punt is dat als je meer meemaakt en daardoor minder tijd hebt (of gewoon teveel meemaakt) om het allemaal te beschouwen zal je zien dat je je een stuk beter en stabieler voelt. (meer levend, of tenmisnte niet meer buiten de werkelijheid staand)
Vooral intilligente mensen, die eenzaam zijn, hebben een tekort aan prikkels en hebben nogal eens een heel levendige fantasie en de neiging alles veel dieper te beschouwen, iets waar je uiteindelijk weinig aan hebt, en soms zelfs leidt tot depressies.
Ik denk dat dit inderdaad wel eens goed zou kunnen. Als ik naar mezelf kijk merk ik ook dat ik, wanneer ik het druk heb gewoonweg geen tijd heb om te veel na te denken. Zo had ik me bijvoorbeel mijn afgelopen vakantie voorgenomen vanalles te gaan doen (ik was heel erg gemotiveerd), maar toen het eenmaal zo ver was en ik zoveel tijd had begon ik me juist steeds lustelozer te voelen.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:10 schreef Muertez het volgende:
[..]
Die twee stukjes zijn wat mij betreft een kern binnen je betoog waar het een beetje erom draait...:quote:Ook kan ik ontzettend
veel nadenken over de zin van leven en dood en zoek ik naar een omvattende
waarheid waarmee ik mezelf rechtvaardig en alle chaos een plekje kan geven.
Ik heb moeite met gewoon 'gezellig' doen, met contacten leggen (zeker met
meisjes) en met het 'gewone' leven. Ik voel me daarom vaak een outsider,
iemand die er niet bij hoort, wel anders wil zijn, maar ook weer er juist wel
bij wil horen.
En applaus van mijquote:Op donderdag 23 september 2004 15:27 schreef sweetgirly het volgende:
En ik neem aan dat (veel) mensen zich constant willen verbeteren of zoeken naar perfectionering in hun ziel en zijn. Zijn wie je bent op de manier die voor jou het prettigst aanvoelt en voor anderen het prettigst is. Kleine dingetjes ook goed willen hebben, dat stemt tot nadenken, gedrag (willen proberen etc). Althans, ik vind het wel een mooi iets en streven eigenlijk van mezelf, ondanks dat sommigen mij maar complex zullen vinden. Ik kan zeggen dat ik opensta voor veranderingen, de wil heb om te leren (over mezelf, anderen en het leven) en zelfkritisch ben. En dat kan je dan van die mensen misschien dan niet zeggen. Dus..applaus voor mezelf.
klopt, dat 'Het Bestaan' op die site is een nogal standaard bijna clichematig stuk over 'alles is subjectief':quote:Op donderdag 23 september 2004 16:54 schreef V1z0R het volgende:
off-topic: @ keronia.tk ik heb een deel van dat verhaal gelezen op die site... maar toch krijg ik nog kriebels als ik mensen zie die een perfecte wereld willen scheppen.
dat is nu geniaal, en als een beetje schrijver de consequenties van zo'n alinea aanvaard, betekent dit dat hij het hele geschreven vel oppakt, verfrommeld en de prullebak in-mikt, immers, je loopt vast in een cirkelredenatie: dat hele geschreven stuk heeft geen waarde ...quote:Misschien is het subjectieve wel onze persoonlijke structuur met een eigenheid aan nuances, welke zich tracht aan te passen aan de nuances en structuur van een objectieve context. Maar ook dat idee, net als het volledige ideeëngoed zoals in dit stuk uiteengezet is, kan een subjectieve kleuring zijn, niet corresponderend met een objectieve tegenhanger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |