abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 17:19:55 #51
31816 thumper
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯laklaarzen zijn geil
pi_22155231
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:47 schreef F1908 het volgende:

[..]

Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderen
Vanzelfsprekend, maar als er nou ook een brandstof is waarmee het nog schoner wordt, en een betere verbranding oplevert...
Ik ben werkelijk benieuwd wat de besparing zal zijn icm mijn turbo en intercooler
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_22156136
ik tank de laatste tijd ook V-power voor mn cliotje 1.8 uit '92... Ik moet zeggen dat ik de motor feller vind dan met gewone 95 of 98. Als je het gaspedaal in een keer intrapt in z'n 4 of zelfs z'n 5 dan merk je duidelijk een 'klap' in je rug. Wat ik niet had met 95 of 98! In het verbruik merk ik geen verschil... Niet dat ik het ook echt goed bij houd maar toch...
pi_22157003
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:

[..]

Duidelijk de ANWB

Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.

Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
Ik hoef niet eens na te denken jongen. Ik rij altijd hetzelfde traject elke dag, met normale benzine haal ik 450-500km en met v-power haal ik 550-600km op 1 tank.

Die marketingmensen zijn toch wel knap van Shell! Ik denk dat ze stiekem 's avonds wat extra benzine bij me naar binnen gieten.
Their eyes opaque.
pi_22157120
Het effect van Vpower (diesel/benzine) is volgens mij gewoon vrij sterk afhankelijk van de auto in kwestie. De ene auto heeft er baat bij en wordt zuiniger en krachtiger, in een andere auto kan er compleet geen effect meetbaar zijn.

V-power benzine is trouwens door Autovisie getest in een smart, die kreeg zo'n 3-4% extra vermogen. Het stelt niet veel voor maar iets is beter dan niets (H)
pi_22157822
dr was iets afgelopen zomervakantie op tv ,uit tests van de anwb bleek zelfs dat die v-power en andere zwavelvrije benzines enzo zelfs voor motorpech kunnen zorgen.

hun hadden het erover dat auto's sinds die nieuwe brandstof 4 x zoveel problemen waren met verstope injectoren en problemen met het injectie systeem,dus teveel voor toeval.

dus die v-power enzo hoeft niet perse goed te zijn voor je motor,vooral voor de wat oudere auto's
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
  donderdag 23 september 2004 @ 21:17:47 #56
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22160369
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:41 schreef rashudo het volgende:

[..]

Ik hoef niet eens na te denken jongen. Ik rij altijd hetzelfde traject elke dag, met normale benzine haal ik 450-500km en met v-power haal ik 550-600km op 1 tank.

Die marketingmensen zijn toch wel knap van Shell! Ik denk dat ze stiekem 's avonds wat extra benzine bij me naar binnen gieten.
V-power laat gewoon je km-teller wat meer afwijken!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22162344
quote:
Op donderdag 23 september 2004 21:17 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

V-power laat gewoon je km-teller wat meer afwijken!

Stelletje aso's bij Shell
Their eyes opaque.
pi_22162367
quote:
Op donderdag 23 september 2004 22:32 schreef rashudo het volgende:

[..]

Stelletje aso's bij Shell
zeker.
pi_22165650
Antwoord: Nee, V-power is nep pura "ontwikkeld door Ferrari"....

AMAI....

Kan de ANWB weer klagen overal allerlei motoren die ermee kappen door te zwavelarme benzine.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_22165662
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 01:17 schreef PNG het volgende:
Antwoord: Nee, V-power is nep pura "ontwikkeld door Ferrari"....

AMAI....

Kan de ANWB weer klagen overal allerlei motoren die ermee kappen door te zwavelarme benzine.
dit gaat over diesel, niet over benzine.
pi_22165805
Oh man, hebben we nu ook al V-power voor tractoren ? AI. RENNE.

En gas is om op te koken.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_22167504
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:

Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Vergeet aub niet dat die teller in de Volvo x40 serie vreselijk afwijkt...
Had dezelfde als jou (maar dan een V40) en reed volgens de teller in DLD 215 met 4 man en volle achterbak bagage...

Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_22167633
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef Ballebek het volgende:

Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
Living on the edge
Their eyes opaque.
  vrijdag 24 september 2004 @ 09:19:29 #64
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_22167792
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.

Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
Een pauw is een kip die in bloei staat
  vrijdag 24 september 2004 @ 09:30:13 #65
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22167888
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef Ballebek het volgende:

[..]

Vergeet aub niet dat die teller in de Volvo x40 serie vreselijk afwijkt...
Had dezelfde als jou (maar dan een V40) en reed volgens de teller in DLD 215 met 4 man en volle achterbak bagage...

Heb nu een 307 Break met een 2.0HDiF (roetfilter) en ga het ook maar is proberen; dood ga je toch en of je dat nou met een volle portomonee doet of met een lege
Dat heb ik inderdaad ook gemerkt ja. Maar daarom trek ik er altijd een bepaald percentage vanaf.
hij geeft bij mij teveel aan, dus als ik 124 km/u rij, rij ik ongeveer 120. Maar daar heb ik rekening mee gehouden toen ik dit postte hoor
pi_22168825
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 09:19 schreef Hihat het volgende:
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.

Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
OMG Maar wel eerlijk
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22168928
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 09:19 schreef Hihat het volgende:
Ik rijd nu ruim een half jaar V-power (benzine). Ruim 1500 kilometer per week. In juli drie weken lang door Italië gereden en géén V-power getankt. Ik merk totaal geen verschil. Ook niet in verbruik.

Het is dat ik de brandstof niet zelf betaal en extra airmiles krijg op V-power, anders zou ik het nóóit kopen.
misschien moet je er "open voor staan" om het verschil te merken
pi_22172021
quote:
Op donderdag 23 september 2004 18:02 schreef pleymo het volgende:
ik tank de laatste tijd ook V-power voor mn cliotje 1.8 uit '92... Ik moet zeggen dat ik de motor feller vind dan met gewone 95 of 98. Als je het gaspedaal in een keer intrapt in z'n 4 of zelfs z'n 5 dan merk je duidelijk een 'klap' in je rug. Wat ik niet had met 95 of 98! In het verbruik merk ik geen verschil... Niet dat ik het ook echt goed bij houd maar toch...
Ja hoor hij heeft opeens 100 nm extra koppel zodat je een beuk in je rug voelt
  vrijdag 24 september 2004 @ 14:42:29 #69
95765 Jihad-Joe
Anti-Flitspalen Jihad!
pi_22174449
Ik rijd in een Peugeot 206 1.6 16V .. het verschil tussen Euro 95 en V-power merk ik degelijk wel..
4
regels
zijn
te kort
pi_22195029
volgens m'n pa ( die technisch specialist citroen is, niet datdat zoveel zegt maargoed hij weet dus wat van motoren ) is heel dat v-power gelul, en is het verschil vooral tussen de oren omdat men dus verwacht dat het beter moet rijden, lijkt het ook zo.
Maar motor technisch maakt het niks uit.
pi_22215273
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 15:13 schreef ReMSie het volgende:
volgens m'n pa ( die technisch specialist citroen is, niet datdat zoveel zegt maargoed hij weet dus wat van motoren ) is heel dat v-power gelul, en is het verschil vooral tussen de oren omdat men dus verwacht dat het beter moet rijden, lijkt het ook zo.
Maar motor technisch maakt het niks uit.
Heb je ook zo'n pa die de hele dag Citroens aan nietsvermoedende voorbijgangers probeert te verkopen?
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_22217697
'placebo-effect' heet dat in de geneeskunde. Zoiets van het werk "omdat je denkt dat het werkt".
"In theory, there is no difference between theory and practice. In practice, there is." - Yogi Berra
pi_22218439
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Bij mij gaat het verbruik met V-Power flink omhoog

Normaal kan ik ca. 330 tot 350 km op 1 tank rijden en met V-power haal ik net aan 300 km maar dan moet ik ook gelijk naar de eerste de beste pomp en dan moet die pomp ook echt niet meer dan 2 km verder zijn

Bovendien vind ik m'n motor niet lekker lopen met V-power... met gewone Euro 95 loopt ie mooier rond. Ik tank na een paar keer V-power alleen nog maar Euro 95. Flikker voor de reiniging van het brandstofsysteem wel eens in de 10.000 km een flesje Forte MotoPower 1 erin...
pi_22218463
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:19 schreef spearhead het volgende:
'placebo-effect' heet dat in de geneeskunde. Zoiets van het werk "omdat je denkt dat het werkt".
Misschien moet ik dan maar een biostabiel in mijn tank gooien
pi_22221681
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:46 schreef erikkll het volgende:

[..]

in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veel alleen in de negatieve richting
Tenzij je in een hele ouwe vw kever rijdt, loodvervanger erbij door en je kunt goedkoop kachelen (zowel letterlijk als figuurlijk i.c.m. de optionele benzinekachel).
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')