abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 13:00:25 #26
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22149590
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...

www.efteling.nl


Daarom plaats ik dat topic ook slimmerd, om te weten of het ook daadwerkelijk zuiniger is...
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 23 september 2004 @ 13:03:23 #27
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_22149654
Nederland:
V-Power benzine
octaangetal 97
zwavelvrij (<10 ppm)

Bulgarije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Denemarken:
V-Power benzine
octaangetal 95

Duitsland:
V-Power benzine
octaangetal 100

Griekenland:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Groot Brittannië:
OPtimax benzine
octaangetal 98

Hongarije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Ierland:
V-Power benzine
octaangetal 95

Noorwegen:
V-Power benzine
octaangetal 95

Roemenië:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Slowakije:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Turkije:
V-Power benzine
octaangetal 95

Tsjechië:
V-Power Racing benzine
octaangetal 99
V-Power benzine
octaangetal 95

Zo zie je maar weer dat in Nederland V-power helemaal geen zin heeft, aangezien het octaan lager is dan 98. Er zit alleen een extra zuiveringsprocedure in, waardoor giftige uitlaatgassen zo als NOx (N2O = lachgas, NO, NO2 = smog) en sulfaten (Worden H2SO4 in onze atmosfeer en veroorzaken dus zure regen) gevormd worden bij verbranding.
852002IWASTHERE
  donderdag 23 september 2004 @ 13:04:20 #28
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_22149674
Wat betreft het brandstof gebruik. Misschien dat de motor iets zuiniger is (persoonlijk nooit wat van gemerkt als ik V-power tank), maar het verschil is minimaal. 50 km extra met 1 tank V-power t.o.v. 98 heb ik nog nooit gehoord, en geloof ik eerlijk gezegd ook helemaal niet. En al zou het waar zijn, de invloed van je rijgedrag is vele malen groter. Dus een raampje open op de snelweg kost 13% meer brandstof. Airco aan bij 50km/u kost 33% meer brandstof. Enz. Dat weegt niet op tegen die 1-3% die je uitspaart door andere benzine te rijden.
852002IWASTHERE
  donderdag 23 september 2004 @ 13:04:56 #29
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22149683
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:00 schreef thumper het volgende:

[..]



Daarom plaats ik dat topic ook slimmerd, om te weten of het ook daadwerkelijk zuiniger is...
Wat denk je zelf?


(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22149705
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...

www.efteling.nl
Ja, dat het internet een succes zou worden was ook een fabeltje. Dat zo'n beetje iedereen zou winkelen bij de onpersoonlijke supermarkt was ook een fabeltje. Dat iedereen een auto zou kunnen rijden was ook een fabeltje. Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk is
pi_22149719
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?


(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
Jij hebt het natuurlijk ook zelf uitgeprobeerd he Herr.Flick?

Verder is het natuurlijk gestoord om te denken dat er verschil in kwaliteit van brandstof zou kunnen zijn.
Their eyes opaque.
  donderdag 23 september 2004 @ 13:08:10 #32
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_22149738
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:16 schreef thumper het volgende:

[..]
V-power kan inderdaad iets meer vermogen leveren. MAAR, dit is alleen merkbaar bij motoren die die extra octaan gebruiken kunnen. En dat hangt af van de compressiefactor van de motor. Hoe hoger de compressiefactor, hoe hoger het octaan moet zijn om pingelen te voorkomen. Een BMW M3, porche, of andere sportauto's en auto's met FSI motoren (FSI motoren MOETEN 98 tanken, i.v.m. hun compressiefactor) merken het verschil dus wel. Het zal een pktje of 3 a 5 schelen (En dat is dus voor dergelijke motoren verwaarloosbaar weinig en dus NIET merkbaar in acceleratievermogen. Een mooi voorbeeld: In America hebben de BMW M3s ongeveer 10 pk minder omdat ze op 88 octaan rijden. Dus het verschil tussen 88 en 98 octaan is slechts 10 pk. Het verschil tussen 98 en 100 is dus minimaal.) Je merkt het vooral in het wat rustiger en gelijkmatiger lopen van de motor.

Een gemniddelde VAG motor daarentegen heeft een lagere compressiefactor en heeft dus geen 100 octaan nodig. Het verschil tussen 95 en 98 is wel te merken (opnieuw in het rustiger lopen van de motor) maar onze auto's merken geen verschil tussen 98 en V-power (probeer het maar eens, dan weet je het).
852002IWASTHERE
pi_22149840
Met de nieuwe Toyota diesels met het D-CAT systeem (Diesel Clean Advanced Technology) MOET je zwavelvrije diesel tanken, daarom is het systeem ook nog niet leverbaar in NL en b.v. wel in Duitsland. Grote kans dat als alle Shell stations deze diesel leveren, deze schone diesels ook in NL komen.
D-CAT zorgt overigens voor 90% lagere uitstoot van NOx en (roet)deeltjes dan de EURO IV norm.
pi_22149876
Ik dacht dat we het over V-Power DIESEL hadden?

Meer dan 1 euro trouwens...??? oh boy.. heb 'm vanmorgen nog volgegooid voor 83.9cent/liter (geen Shell (V-Power))
  donderdag 23 september 2004 @ 13:21:37 #35
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22150029
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:06 schreef MercedesCL het volgende:

[..]

Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk is
Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elk verhaaltje ook een echte vooruitgang is.

De grote denkfout maakt iedereen dan MEER BETER is,dat is gewoon bullshit.M'n astra dieseltje is ontwikkeld voor het verbranden van de "oude" diesel.Door die samenstelling te veranderen kan er wel ietsje meer vermogen gewonnen worden,maar daar blijft het ook dan bij.

Elke fabrikant spiegelt z'n/haar produkt af onder de meest ideale omstandigheden,de grote hoop van de autorijders zullen nix merken door andere diesel,hooguit meer verlies in de knip...

(en zo was het met onze brandstofmagneten,slick50,tune-ups V-power ect...ect...ect...)
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met de nieuwe Toyota diesels met het D-CAT systeem (Diesel Clean Advanced Technology) MOET je zwavelvrije diesel tanken, daarom is het systeem ook nog niet leverbaar in NL en b.v. wel in Duitsland. Grote kans dat als alle Shell stations deze diesel leveren, deze schone diesels ook in NL komen.
D-CAT zorgt overigens voor 90% lagere uitstoot van NOx en (roet)deeltjes dan de EURO IV norm.
En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_22150180
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:21 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elke verhaaltje ook een echte vooruitgang is.

De grote denkfout maakt iedereen dan MEER BETER is,dat is gewoon bullshit.M'n astra dieseltje is ontwikkeld voor het verbranden van de "oude" diesel.Door die samenstelling te veranderen kan er wel ietsje meer vermogen gewonnen worden,maar daar blijft het ook dan bij.

Elke fabrikant spiegelt z'n/haar produkt af onder de meest ideale omstandigheden,de grote hoop van de autorijders zullen nix merken door andere diesel,hooguit meer verlies in de knip...

(en zo was het met onze brandstofmagneten,slick50,tune-ups V-power ect...ect...ect...)
[..]

En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.

zolang je een old-school diesel heb, heb je idd niks aan zwavelvrije diesel (V-power).
Het is alleen beter voor het milieu i.s.m. b.v. het D-CAT systeem.
pi_22150454
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:08 schreef F1908 het volgende:

Verhaal over octaan.
Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.

Ik snap wel dat zodra je leest dat V-Power een hoger octaangehalte heeft meteen je performance ultra octaan gedachtes in gang worden gezet, maar het maakt in dit geval geen reet uit.

V-Power levert meer vermogen omdat:

1) De motor (vooral kleppen) zijn schoner.
2) Er komt gewoon meer energie vrij omdat er minder zwavel inzit.
Their eyes opaque.
  donderdag 23 september 2004 @ 13:40:16 #38
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22150483
ok, oude diesels zullen het rendement misschien niet merken...
maar de moderne common rail diesels in combinatie met turbo en intercooler dan?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_22150521
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:40 schreef thumper het volgende:
ok, oude diesels zullen het rendement misschien niet merken...
maar de moderne common rail diesels in combinatie met turbo en intercooler dan?
Luister niet naar hun al dan niet foute redenaties maar kijk gewoon naar het resultaat in de echte wereld.
Their eyes opaque.
pi_22151251
ik merk anders wel dat ik verder rijdt op een tankje en mijn motor rustiger loopt op vpower benzine
maar diesel weet ik niet want daar rijdt mijn auto geen meter op
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 23 september 2004 @ 14:38:46 #41
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22151637
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:32 schreef dnzl het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.
Hehehehehh, lol
  donderdag 23 september 2004 @ 15:14:42 #42
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_22152397
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:39 schreef rashudo het volgende:

[..]

Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.

Ik snap wel dat zodra je leest dat V-Power een hoger octaangehalte heeft meteen je performance ultra octaan gedachtes in gang worden gezet, maar het maakt in dit geval geen reet uit.

V-Power levert meer vermogen omdat:

1) De motor (vooral kleppen) zijn schoner.
2) Er komt gewoon meer energie vrij omdat er minder zwavel inzit.
Jammer joh

Steevast je eigen mening blijven houden
852002IWASTHERE
pi_22152730
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:14 schreef F1908 het volgende:

[..]

Jammer joh

Steevast je eigen mening blijven houden
Laat mij zien waar Shell zegt dat V-Power beter is door het hogere octaangetal. Het antwoord is nergens, sterker nog ze willen liever niet eens vertellen dat het hoger als 95 is.

Overal zegt Shell dat je motor meer vermogen krijgt omdat de kleppen schoner worden.

Jij bent degene die denkt dat het om het octaangetal gaat, zonder enige reden.
Their eyes opaque.
pi_22152731
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?

Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
pi_22152815
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?

Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Hmm wie zal ik geloven..

De ANWB?

De autovisie, mijn vrienden en mijn eigen observaties?
Their eyes opaque.
pi_22153002
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?

Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Je hebt ook mensen die niet om een kwartje meer of minder kijken en dus het zekere voor het onzekere nemen en dus voor V-Power kiezen want het zal echt wel iets beter zijn als een gewone 95/98.
  donderdag 23 september 2004 @ 15:46:55 #47
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_22153179
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:31 schreef rashudo het volgende:

[..]

Hmm wie zal ik geloven..

De ANWB?

De autovisie, mijn vrienden en mijn eigen observaties?
Duidelijk de ANWB

Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.

Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
852002IWASTHERE
pi_22153249
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:

[..]

Duidelijk de ANWB

Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.

Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.
Shell heeft gewoon een leuk naampje aan zwavelvrije diesel gehangen.

MAAR nogmaals, voor systemen zoals D-CAT MOET je zwavelvrije Diesel (v-power) tanken.
  donderdag 23 september 2004 @ 16:16:03 #49
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22153789
quote:
Op donderdag 23 september 2004 15:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.
Shell heeft gewoon een leuk naampje aan zwavelvrije diesel gehangen.

MAAR nogmaals, voor systemen zoals D-CAT MOET je zwavelvrije Diesel (v-power) tanken.
Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beter
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 23 september 2004 @ 16:47:31 #50
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_22154495
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:16 schreef thumper het volgende:

[..]

Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beter
Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderen
852002IWASTHERE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')