quote:Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...
www.efteling.nl
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:00 schreef thumper het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Daarom plaats ik dat topic ook slimmerd, om te weten of het ook daadwerkelijk zuiniger is...
Ja, dat het internet een succes zou worden was ook een fabeltje. Dat zo'n beetje iedereen zou winkelen bij de onpersoonlijke supermarkt was ook een fabeltje. Dat iedereen een auto zou kunnen rijden was ook een fabeltje. Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk isquote:Op donderdag 23 september 2004 12:59 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...
www.efteling.nl
Jij hebt het natuurlijk ook zelf uitgeprobeerd he Herr.Flick?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:04 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
(kleine hint : je brandstof pomp bepaald de hoeveelheid brandstof die ingespoten word)
V-power kan inderdaad iets meer vermogen leveren. MAAR, dit is alleen merkbaar bij motoren die die extra octaan gebruiken kunnen. En dat hangt af van de compressiefactor van de motor. Hoe hoger de compressiefactor, hoe hoger het octaan moet zijn om pingelen te voorkomen. Een BMW M3, porche, of andere sportauto's en auto's met FSI motoren (FSI motoren MOETEN 98 tanken, i.v.m. hun compressiefactor) merken het verschil dus wel. Het zal een pktje of 3 a 5 schelen (En dat is dus voor dergelijke motoren verwaarloosbaar weinig en dus NIET merkbaar in acceleratievermogen. Een mooi voorbeeld: In America hebben de BMW M3s ongeveer 10 pk minder omdat ze op 88 octaan rijden. Dus het verschil tussen 88 en 98 octaan is slechts 10 pk. Het verschil tussen 98 en 100 is dus minimaal.) Je merkt het vooral in het wat rustiger en gelijkmatiger lopen van de motor.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:16 schreef thumper het volgende:
[..]
Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elk verhaaltje ook een echte vooruitgang is.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:06 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Blijf maar lekker onder je steen denken dat er geen vooruitgang en ontwikkeling mogelijk is![]()
En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Met de nieuwe Toyota diesels met het D-CAT systeem (Diesel Clean Advanced Technology) MOET je zwavelvrije diesel tanken, daarom is het systeem ook nog niet leverbaar in NL en b.v. wel in Duitsland. Grote kans dat als alle Shell stations deze diesel leveren, deze schone diesels ook in NL komen.
D-CAT zorgt overigens voor 90% lagere uitstoot van NOx en (roet)deeltjes dan de EURO IV norm.
zolang je een old-school diesel heb, heb je idd niks aan zwavelvrije diesel (V-power).quote:Op donderdag 23 september 2004 13:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Doe ik ook, en dan dan denk jij maar dat elke verhaaltje ook een echte vooruitgang is.
De grote denkfout maakt iedereen dan MEER BETER is,dat is gewoon bullshit.M'n astra dieseltje is ontwikkeld voor het verbranden van de "oude" diesel.Door die samenstelling te veranderen kan er wel ietsje meer vermogen gewonnen worden,maar daar blijft het ook dan bij.
Elke fabrikant spiegelt z'n/haar produkt af onder de meest ideale omstandigheden,de grote hoop van de autorijders zullen nix merken door andere diesel,hooguit meer verlies in de knip...
(en zo was het met onze brandstofmagneten,slick50,tune-ups V-power ect...ect...ect...)
[..]
En dan word het ene ander verhaal, die motor is er speciaal voor ontwikkeld.
Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:08 schreef F1908 het volgende:
Verhaal over octaan.
Luister niet naar hun al dan niet foute redenaties maar kijk gewoon naar het resultaat in de echte wereld.quote:Op donderdag 23 september 2004 13:40 schreef thumper het volgende:
ok, oude diesels zullen het rendement misschien niet merken...
maar de moderne common rail diesels in combinatie met turbo en intercooler dan?
Hehehehehh, lolquote:Op donderdag 23 september 2004 11:32 schreef dnzl het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.
Jammer johquote:Op donderdag 23 september 2004 13:39 schreef rashudo het volgende:
[..]
Helaas gaat je redenering niet op. De vermogenswinst in V-Power heeft namelijk niks met octaangehalte te maken.
Ik snap wel dat zodra je leest dat V-Power een hoger octaangehalte heeft meteen je performance ultra octaan gedachtes in gang worden gezet, maar het maakt in dit geval geen reet uit.
V-Power levert meer vermogen omdat:
1) De motor (vooral kleppen) zijn schoner.
2) Er komt gewoon meer energie vrij omdat er minder zwavel inzit.
Laat mij zien waar Shell zegt dat V-Power beter is door het hogere octaangetal. Het antwoord is nergens, sterker nog ze willen liever niet eens vertellen dat het hoger als 95 is.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:14 schreef F1908 het volgende:
[..]
Jammer joh
Steevast je eigen mening blijven houden
Hmm wie zal ik geloven..quote:Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?
Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Je hebt ook mensen die niet om een kwartje meer of minder kijken en dus het zekere voor het onzekere nemen en dus voor V-Power kiezen want het zal echt wel iets beter zijn als een gewone 95/98.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:28 schreef 1299 het volgende:
Als ariel met een nieuw wasmiddel komt waardoor je kleren nog langer wit blijven. Ren je dan ook gelijk naar de winkel?
Ik geloof liever wat onafhanekelijke testen van de ANWB oid. En ik dacht ze hadden getest dat het bij V-power bezine iig geen flkker uitmaakte.
Duidelijk de ANWBquote:Op donderdag 23 september 2004 15:31 schreef rashudo het volgende:
[..]
Hmm wie zal ik geloven..
De ANWB?
De autovisie, mijn vrienden en mijn eigen observaties?
idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:46 schreef F1908 het volgende:
[..]
Duidelijk de ANWB
Luister nou, dit is gewoon een leuke marketing stunt die nog werkt ook.
Sommige mensen denken niet na, en jij denk ook niet na
Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beterquote:Op donderdag 23 september 2004 15:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
idd, met gewone diesels maakt het niks (weinig) uit.
Shell heeft gewoon een leuk naampje aan zwavelvrije diesel gehangen.
MAAR nogmaals, voor systemen zoals D-CAT MOET je zwavelvrije Diesel (v-power) tanken.
Af en toe je motor een beetje door trappen naar wat meer toeren doet ook wonderenquote:Op donderdag 23 september 2004 16:16 schreef thumper het volgende:
[..]
Het is dus zowieso schoner voor je motor, dus minder roet, dus beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |