abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 10:13:41 #1
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22146342
Gisteren moest ik tanken, en reed een Shell-station binnen (niet letterlijk )
Terwijl ik om mijn auto heen loop richting de pomp en naar de diesel-vulpistool grijp, komt er een medewerker op mij af gestevend, die vraagt of ik weleens van V-Powertm diesel gehoord heb.
Ik ontken, waarop hij mij uitlegt dat V-Powertm diesel een veel beter verbranding geeft, wat dus meer vermogen oplevert en zuiniger rijdt. Hij vertelde er wel eerlijk bij dat het wat duurder was dan gewone diesel.
Ik denk, de baas betaalt, what the heck, dus ik heb mijn autootje volgegoten met V-Powertm. Het kostte wél ruim 1 euro per liter (ongeveer 8 cent duurder dus).

Weet iemand of V-Powertm diesel inderdaad zo goed is, of is het gewoon een verkooptruukje en is het simpelweg een wat 'schonere' diesel, dus beter voor de motor?

Mijn auto rijdt al superzuinig (1.5 turbodiesel met intercooler, 100pk, gemiddeld verbruik 1:20), dus tenzij het echt een toegevoegde waarde heeft zal ik hierna weer gewone diesel tanken.

Maar, misschien weet iemand andere argumenten om V-Powertm diesel te tanken?
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 23 september 2004 @ 10:16:44 #2
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22146385
quote:
Shell introduceert met Shell V-Power Diesel als eerste een zwavelvrije dieselbrandstof in Nederland. Shell V-Power Diesel is bovendien de eerste diesel die een synthetische GtL (Gas to Liquids)-component bevat. De nieuwe diesel zorgt voor betere prestaties door optimale verbranding en een schonere motor.

De unieke formule van Shell V-Power Diesel zorgt voor een effectievere verbranding met daardoor betere prestaties. Shell V-Power Diesel voorkomt vuilafzetting in de motor en verwijdert reeds bestaande afzettingen voor een groot deel waardoor de motor optimaal blijft presteren. Shell V-Power Diesel is zwavelvrij waardoor de katalysator beter functioneert, hierdoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen.

De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 23 september 2004 @ 10:22:12 #3
45443 SjaakdeBever
want de arch-vile was te groot
pi_22146464
pure marketing
  donderdag 23 september 2004 @ 10:32:39 #4
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22146610
zwavelvrij is zeker geen pure marketing... Dit is nodig voor veel van de tegenwoordig leverbare roetfilters.
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
İDiscoveryChannel
pi_22146624
quote:
De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
Shell.nl:
quote:
Ontwikkeld in samenwerking met Ferrari

Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in de Formule I. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Ferrari.
Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
pi_22146672
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:33 schreef ironx het volgende:

[quote]

Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?
Ferrari en diesel? Riiiight...
Big dick.
pi_22146698
quote:
Ferrari en diesel? Riiiight...
Lees zelf: Shell.nl
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
  donderdag 23 september 2004 @ 10:37:52 #8
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22146712
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:32 schreef MikeyMan het volgende:
zwavelvrij is zeker geen pure marketing... Dit is nodig voor veel van de tegenwoordig leverbare roetfilters.
Ah, ok... Dat is inderdaad een argument!

Als de brandstof de levensduur van de motor verlengt, dan is dat natuurlijk een groot voordeel
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 23 september 2004 @ 10:38:14 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22146719
Ferrari voor de gewone benzines en gewone v-power... Volkswagen voor v-power diesel... niet zo moeilijk toch?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
İDiscoveryChannel
  donderdag 23 september 2004 @ 10:38:22 #10
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22146722
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:36 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ferrari en diesel? Riiiight...
Je hebt V-power benzine, en V-power diesel
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_22146748
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:38 schreef thumper het volgende:

[..]

Je hebt V-power benzine, en V-power diesel
Ja, de benzine wordt onwikkeld ism Ferrari, de diesel met Volkswagen. Is dat zo lastig?
Big dick.
pi_22146761
V-power benzine is wel goed.. ik merk echt verschil
Ik tankte eerst altijd super 98 maar nu dus v-power
pi_22146776
V- power in je scooter, dat scheelt ook veel.
Big dick.
  donderdag 23 september 2004 @ 10:44:04 #14
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22146811
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:40 schreef Jasperaldo het volgende:
V-power benzine is wel goed.. ik merk echt verschil
Ik tankte eerst altijd super 98 maar nu dus v-power
Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?

Ik gebruik V-power diesel nu anderhalve dag, 160km afgelegd inmiddels, maar merk zelf nog niet zo heel veel... Misschien na de volgende tankbeurt, als de 'oude' diesel bijna verdwenen is uit de tank, dat ik dan verschil zal merken
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_22146842
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef HassieBassie het volgende:
V- power in je scooter, dat scheelt ook veel.
in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veel alleen in de negatieve richting
pi_22146874
V-Power benzine -> zuiniger en meer power, sneller optrekken en hogere maximumsnelheid, uiteindelijk in de portemonnee betaal je hetzelfde per kilometer maar het rijd dus lekkerder en het zou zelfs beter voor je motor moeten zijn. Dit weet ik van eigen ervaring, ervaring van vrienden en testen uit een autoblad (autovisie). Dus helaas mensen het is geen pure marketing onzin!

V-Power diesel -> Tsja ik verwacht hier gewoon dezelfde resultaten. Probeer eens uit of je maximumsnelheid nu hoger ligt en kijk of je gemiddeld nog zuiniger rijd als je al deed.

Verder kan het wel kloppen dat je pas na 2 tanks er wat van merkt.
Their eyes opaque.
  donderdag 23 september 2004 @ 10:52:33 #17
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22146936
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:47 schreef rashudo het volgende:
V-Power benzine -> zuiniger en meer power, sneller optrekken en hogere maximumsnelheid, uiteindelijk in de portemonnee betaal je hetzelfde per kilometer maar het rijd dus lekkerder en het zou zelfs beter voor je motor moeten zijn. Dit weet ik van eigen ervaring, ervaring van vrienden en testen uit een autoblad (autovisie). Dus helaas mensen het is geen pure marketing onzin!

V-Power diesel -> Tsja ik verwacht hier gewoon dezelfde resultaten. Probeer eens uit of je maximumsnelheid nu hoger ligt en kijk of je gemiddeld nog zuiniger rijd als je al deed.

Verder kan het wel kloppen dat je pas na 2 tanks er wat van merkt.
Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moeten
En ik ben inderdaad benieuwd of ik een lager verbruik zal halen, ik vond gemiddeld 1 op 20 al laag...
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_22146995
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:52 schreef thumper het volgende:

[..]

Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moeten
En ik ben inderdaad benieuwd of ik een lager verbruik zal halen, ik vond gemiddeld 1 op 20 al laag...
Zou wel leuk zijn Maar je weet het, ook al werkt V-Power benzine wel werkt diesel misschien niet zo goed.. dus hou ons op de hoogte van je resultaten, ik ben benieuwd.
Their eyes opaque.
pi_22147087
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:44 schreef thumper het volgende:

[..]

Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?
Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.
pi_22147112
Ik heb ook positieve ervaring omtrent de benzine soort V-Power geleverd door Shell
  donderdag 23 september 2004 @ 11:25:43 #21
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22147496
Heb ook gisteren een halve tank V-Power Diesel erin gegooid, inmiddels 450 km verder.
Merk er maar een beetje van, maar ben er nog niet uit of dit verbeelding is omdat je het verwacht, of echt zo. Normaal tank ik BP (freebees!), maar zal nu eens een weekje V-Power gaan tanken.
Rij per week minimaal 1500 km, dus denk dat ik het dan toch wel zal merken

Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
pi_22147639
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:
Heb ook gisteren een halve tank V-Power Diesel erin gegooid, inmiddels 450 km verder.
Merk er maar een beetje van, maar ben er nog niet uit of dit verbeelding is omdat je het verwacht, of echt zo. Normaal tank ik BP (freebees!), maar zal nu eens een weekje V-Power gaan tanken.
Rij per week minimaal 1500 km, dus denk dat ik het dan toch wel zal merken

Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.
  donderdag 23 september 2004 @ 12:38:05 #23
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22149192
IS die nieuwe diesel goedkoper ja/nee

Zo ja-----> tanken die handel

Zo nee----> Lekker de oude goedkopere gebruiken,je auto liep er immers al jaren goed op.

Klaar.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 23 september 2004 @ 12:56:09 #24
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_22149525
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:38 schreef Herr.Flick het volgende:
IS die nieuwe diesel goedkoper ja/nee

Zo ja-----> tanken die handel

Zo nee----> Lekker de oude goedkopere gebruiken,je auto liep er immers al jaren goed op.

Klaar.

Wat is dat nou voor bullshit?

Als je motor significant zuiniger loopt, dan kan het de moeite waard zijn om die diesel toch te tanken! stel dat mijn verbruik van 1:20 naar 1:23 gaat, dan scheelt je dat meer geld dan die oude diesel blijven tanken
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
  donderdag 23 september 2004 @ 12:59:26 #25
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_22149576
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:56 schreef thumper het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor bullshit?

Als je motor significant zuiniger loopt, dan kan het de moeite waard zijn om die diesel toch te tanken! stel dat mijn verbruik van 1:20 naar 1:23 gaat, dan scheelt je dat meer geld dan die oude diesel blijven tanken
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...

www.efteling.nl
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')