quote:Shell introduceert met Shell V-Power Diesel als eerste een zwavelvrije dieselbrandstof in Nederland. Shell V-Power Diesel is bovendien de eerste diesel die een synthetische GtL (Gas to Liquids)-component bevat. De nieuwe diesel zorgt voor betere prestaties door optimale verbranding en een schonere motor.
De unieke formule van Shell V-Power Diesel zorgt voor een effectievere verbranding met daardoor betere prestaties. Shell V-Power Diesel voorkomt vuilafzetting in de motor en verwijdert reeds bestaande afzettingen voor een groot deel waardoor de motor optimaal blijft presteren. Shell V-Power Diesel is zwavelvrij waardoor de katalysator beter functioneert, hierdoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen.
De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
Shell.nl:quote:De nieuwe brandstof is ontwikkeld in nauwe samenwerking met automobielfabrikant Volkswagen. Volkswagen is enthousiast over de nieuwe brandstof. “Shell V-Power Diesel is ontwikkeld voor een verbeterd brandstofverbruik, betere motorprestaties en reductie van emissies. Deze diesel maakt de ontwikkeling van nieuwe motortechnieken mogelijk” aldus Dr. Wolfgang Steiger van Volkswagen Group Research.
Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?quote:Ontwikkeld in samenwerking met Ferrari
Shell en Ferrari werken al meer dan 50 jaar samen aan innovatieve brandstoffen en motoren die zorgen voor betere prestaties. Daarbij wordt volop gebruik gemaakt van de ervaringen die opgedaan worden in de Formule I. Met Shell V-Power profiteert u elke dag van deze unieke samenwerking tussen Shell en Ferrari.
Ferrari en diesel? Riiiight...quote:Op donderdag 23 september 2004 10:33 schreef ironx het volgende:
[quote]
Volkswagen? Ferrari? Wie is het nou?
Lees zelf: Shell.nlquote:Ferrari en diesel? Riiiight...
Ah, ok... Dat is inderdaad een argument!quote:Op donderdag 23 september 2004 10:32 schreef MikeyMan het volgende:
zwavelvrij is zeker geen pure marketing... Dit is nodig voor veel van de tegenwoordig leverbare roetfilters.
Je hebt V-power benzine, en V-power dieselquote:Op donderdag 23 september 2004 10:36 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ferrari en diesel? Riiiight...
Ja, de benzine wordt onwikkeld ism Ferrari, de diesel met Volkswagen. Is dat zo lastig?quote:Op donderdag 23 september 2004 10:38 schreef thumper het volgende:
[..]
Je hebt V-power benzine, en V-power diesel
Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?quote:Op donderdag 23 september 2004 10:40 schreef Jasperaldo het volgende:
V-power benzine is wel goed.. ik merk echt verschil
Ik tankte eerst altijd super 98 maar nu dus v-power
in duitsland benzin tanken met een octaangehalte van 91 scheelt ook veelquote:Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef HassieBassie het volgende:
V- power in je scooter, dat scheelt ook veel.
Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moetenquote:Op donderdag 23 september 2004 10:47 schreef rashudo het volgende:
V-Power benzine -> zuiniger en meer power, sneller optrekken en hogere maximumsnelheid, uiteindelijk in de portemonnee betaal je hetzelfde per kilometer maar het rijd dus lekkerder en het zou zelfs beter voor je motor moeten zijn. Dit weet ik van eigen ervaring, ervaring van vrienden en testen uit een autoblad (autovisie). Dus helaas mensen het is geen pure marketing onzin!
V-Power diesel -> Tsja ik verwacht hier gewoon dezelfde resultaten. Probeer eens uit of je maximumsnelheid nu hoger ligt en kijk of je gemiddeld nog zuiniger rijd als je al deed.
Verder kan het wel kloppen dat je pas na 2 tanks er wat van merkt.
Zou wel leuk zijnquote:Op donderdag 23 september 2004 10:52 schreef thumper het volgende:
[..]
Tsja, met al die trajectcontroles tegenwoordig zal ik een weekendje naar Duitsland moeten
En ik ben inderdaad benieuwd of ik een lager verbruik zal halen, ik vond gemiddeld 1 op 20 al laag...
Hij rijdt zuiniger in de stad, plus ik merk dat het gas eerder pakt.. klinkt raar maar de auto reageert sneller.quote:Op donderdag 23 september 2004 10:44 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat voor verschil merk je dan? Meer vermogen, zuiniger verbruik?
Ik denk niet dat ie nu beter gaat lopen idd.quote:Op donderdag 23 september 2004 11:25 schreef PhaE het volgende:
Heb ook gisteren een halve tank V-Power Diesel erin gegooid, inmiddels 450 km verder.
Merk er maar een beetje van, maar ben er nog niet uit of dit verbeelding is omdat je het verwacht, of echt zo. Normaal tank ik BP (freebees!), maar zal nu eens een weekje V-Power gaan tanken.
Rij per week minimaal 1500 km, dus denk dat ik het dan toch wel zal merken
Wat mij vooral is opgevallen is dat de auto 'soepeler' rijdt. Ohja, het is een Volvo S40 1.9D (turbodiesel), 115 PK. Qua topsnelheid zou ik het niet weten. Volgens het boekje is die 185 km/u, maar in duitsland ging ik bergje af 200 km/u. Zal dus ff duitsland in moeten om dit te checken.
Qua sneller optrekken e.d. nog weinig gemerkt, maar er zat ook nog een litertje of 10 'oude' benzine in.
Wat is dat nou voor bullshit?quote:Op donderdag 23 september 2004 12:38 schreef Herr.Flick het volgende:
IS die nieuwe diesel goedkoper ja/nee
Zo ja-----> tanken die handel
Zo nee----> Lekker de oude goedkopere gebruiken,je auto liep er immers al jaren goed op.
Klaar.
Als je in fabeltjes wilt geloven, dan kun je beter hier gaan kijken...quote:Op donderdag 23 september 2004 12:56 schreef thumper het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor bullshit?
Als je motor significant zuiniger loopt, dan kan het de moeite waard zijn om die diesel toch te tanken! stel dat mijn verbruik van 1:20 naar 1:23 gaat, dan scheelt je dat meer geld dan die oude diesel blijven tanken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |