abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22140280
ik kon in de search nergens een goed live topic vinden....dus bij deze....ik open er een..dat verdiend zo'n grote band wel , vooral in nederland!
aanleiding daarvoor is het nieuws dat er binnekort een superdeluxe coole cd/dvd uitkomt die ik MOET hebben
quote:
Greatest Hits special

Laatst gewijzigd: 12 september 2004

Live heeft bij monde van zanger Ed Kowalczyk laten weten dat er later dit jaar een Greatest Hits CD verschijnt, gecombineerd met een DVD. De Nederlandse platenmaatschappij Universal heeft dit inmiddels bevestigd. Op deze pagina verzamelen we alle informatie, geruchten en voorspellingen rondom deze CD/DVD set.

Timing
Dit jaar viert Live dat ze 20 jaar geleden een bandje vormden, die onder veel verschillende namen door het leven ging todat ze in 1991 de huidige naam kozen. Na debuutalbum Mental Jewelry braken ze door met Throwing Copper dat in 1994 verscheen, nu 10 jaar geleden. Inmiddels staan er 6 studioalbums op hun naam.

Genoeg redenen dus voor een Greatest Hits plaat. En wanneer kan die beter uitkomen dan voor de eindejaarsinkopen? Inderdaad. De CD/DVD set wordt in begin november 2004 in de schappen verwacht. Ed Kowalczyk heeft 2 november genoemd als releasedatum. Aangezien releases hier altijd op maandag zijn zal dat voor Nederland 1 november worden.

CD tracklist
Over welke hits er op de cd komen is nog geen enkele mededeling gedaan, maar gezien de titel zullen dat de grootste single-successen zijn (gemeten aan notering en/of singleverkoop in de VS). Er zullen 17 nummers op de cd komen dus dat beperkt de keuze. We hebben onderstaand lijstje met 'kanshebbers' opgesteld.

Naast de bekende nummers zullen - weer volgens Ed - ook "Dealing Dreams" en "I Walk The Line" op de CD staan. Dat maakt het natuurlijk interessant voor de fans die alle albums al in de kast hebben. Dealing Dreams is een zogenaamde 'outtake' van Throwing Copper; het stamt dus uit die periode maar is nog niet eerder uitgebracht. I Walk The Line is een cover van Johnny Cash's hit en is enkele jaren geleden op een tribute-cd voor Sun Records verschenen.

# Live's meest succesvolle singles Album en hitjaar

Operation Spirit
Pain Lies On The Riverside
I Alone
Selling The Drama
All Over You
Lightning Crashes
Freaks
Lakini's Juice
Turn My Head
The Dolphin's Cry
Run To The Water
The Stood Up For Love
Overcome
Simple Creed
Heaven
Run Away

Ook Beauty Of Gray en White, Discussion hebben goede kans om op de CD te eindigen. Het zal een lastige selectie worden!

DVD inhoud
Dat de Greatest Hits CD vergezeld zal worden van een DVD zal de fans zeerzeker behagen. Waar de winkels uitpuilen met muziek-DVD's, is er van Live nog altijd geen te vinden. Met uitzondering van de bonus-dvd die bij de eerste persing van Birds Of Pray zat, maar daar staan slechts enkele nummers op en is niet los verkrijgbaar.

De Greatest Hits DVD zou alle video's bevatten die Live ooit heeft opgenomen, en worden aangevuld met ander - nog niet genoemd - materiaal. Volgens Ed Kowalczyk worden het 22 videoclips. De video's op de DVD hoeven niet perse dezelfde te zijn als de nummers op de CD. Tijd voor een overzicht.

# Live's videoclips Jaar

Operation Spirit (2 versies)
Pain Lies On The Riverside
Selling The Drama (2 versies)
White, Discussion (2 versies)
I Alone
Lightning Crashes
Supernatural (MTV Unplugged)
Turn My Head (2 versies)
Ghost
Lakini's Juice
Freaks
The Dolphin's Cry
Run To The Water
They Stood Up For Love
Simple Creed
Forever May Not Be Long Enough
Overcome (2 versies)
Simple Creed
Like A Soldier
Heaven (2 versies)
Run Away (2 versies)

Van een aantal nummers zijn verschillende clips gemaakt, we zijn benieuwd of deze ook allemaal op de DVD zullen staan.
nouw daarom dus
Azwethinkweiz
pi_22159298
ik kan wel een reden bedenken waarom live nog geen eigen topic had
pi_22161835
noem er dan eens een paar, behalve dat het enige forum waar zo te blijken geen livefans zitten fok! is
Azwethinkweiz
pi_22161897
quote:
Op donderdag 23 september 2004 20:31 schreef Dr.E het volgende:
ik kan wel een reden bedenken waarom live nog geen eigen topic had
Het stikt van de Live-topics. Helaas zijn ze met de search alleen niet te vinden.
pi_22161993
iig geen groot livetopic te vinden ....alleen maar n paar kleintjes maar die zocht ik niet
Azwethinkweiz
pi_22162158
Dat zeg ik toch, ze zijn niet te vinden.
pi_22162263
en....
quote:
Nieuwe wereldtournee begin 2005"
Chad Taylor heeft gisteren in een televisieinterview aangekondigd dat Live de Greatest Hits CD/DVD, die dit najaar verschijnt, zal ondersteunen met een nieuwe wereldtournee die begin 2005 van start moet gaan. Gezien de Live-lievende reputatie van de lage landen zullen ze Nederland en Belgie hopelijk niet overslaan!
daar ben ik zeker te vinden
Azwethinkweiz
pi_22162297
Live is zéker goed
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_22162420
daar stromen de live fans binnen

mijn favorieten zijn trouwens lightning crashes (van de rustige) en shit town ( van de iets minder rustige) en lakini's juice en freaks natuurlijk en i alone....en they stood up for love....en..en...en...
Azwethinkweiz
  donderdag 23 september 2004 @ 22:43:38 #10
88523 BadDay
The One I Love
pi_22162645
Birds, Happiness & Still Not Worried
pi_22163462
Joehoe! hier een Live fan!

Er zijn nog geen plannen voor een tour door europa he?
Ik hoop toch dat ze dan in ieder geval begin volgend jaar deze
kant op komen!

Momenteel luister ik veel naar deze nummers :: Lighthouse, Hero of love, beauty of grey, Shit towne, Iris, Turn my head,..
pi_22174087
ik heb nog een fantastisch item bedenk ik me net na dat plaatje....gekregen in een muziekzaak...
ff uploaden

edit: hmmmz ik heb hm alleen maar in het heel klein oppe pc...

[ Bericht 42% gewijzigd door El.Wulfo op 24-09-2004 14:33:05 ]
Azwethinkweiz
pi_22174151
quote:
Op donderdag 23 september 2004 23:12 schreef Yez het volgende:
Joehoe! hier een Live fan!

Er zijn nog geen plannen voor een tour door europa he?
Ik hoop toch dat ze dan in ieder geval begin volgend jaar deze
kant op komen!

Momenteel luister ik veel naar deze nummers :: Lighthouse, Hero of love, beauty of grey, Shit towne, Iris, Turn my head,..
ik denk het toch wel

zie maar een paar poste boven het korte gequote stukje
Azwethinkweiz
pi_22174363
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 14:30 schreef El.Wulfo het volgende:

[..]

ik denk het toch wel

zie maar een paar poste boven het korte gequote stukje
aaah stom, niet goed gelezen..

Maar dat is dus erg goed nieuws!

Dat plaatje hierboven is wel erg klein, wat is het eigenlijk?
pi_22175006

ff een wat grotere gedaan...
is zo'n opzetbaar ding van de cd throwing copper
Azwethinkweiz
pi_22182667
Stoer!
  vrijdag 24 september 2004 @ 23:46:08 #17
42555 Tomek
Take on the world!
pi_22186707
overcome
pi_22221956
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 23:46 schreef Tomek het volgende:
overcome
oew 1 nummer wat je nix vind...

they stood up for love
Azwethinkweiz
pi_22265670
Ik heb nog wat nieuws gevonden over de DVD =

De eerder aangekondige 'Greatest Hits' cd/dvd gaat verder door het leven onder de titel Awake - The Best of Live. Op de cd staan 19 nummers waaronder de Johnny Cash' cover I Walk The Line en het niet eerder verschenen We Deal In Dreams.

De dvd bevat naast een booklet met foto's totaal 22 tracks: alle videoclips plus begeleidend commentaar van zanger Ed Kowalczyk over de albums en clips.

De cd/dvd-set zal volgens de berichten vanaf 1 november te koop zijn en twee weken later ook de losse CD. We hopen deze data snel bevestigd te krijgen.

Hebben!
pi_22265746
1 november al?
ik wordt gek
Azwethinkweiz
pi_22377869
quote:
Gezien de titel zal het niet verassend zijn dat de cd vooral gevuld is met de Live's grootste hits. Naast de bekende nummers staan er ook onbekende op zoals We Deal In Dreams. Deze zogenaamde 'outtake' stamt uit het Throwing Copper-tijdperk en deed eerder de ronde als "Dealing Dreams" maar is nog niet eerder uitgebracht. Het nummer is opniew opgenomen en wordt als single uitgebracht om het album to promoten. Naar verwachting is de cd-single vanaf 29 oktober te koop, maar een radio-release kunnen we al eerder verwachten!
woewz ook een nieuwe singel
Azwethinkweiz
pi_22383260
wow! Nog meer om naar uit te kijken!
pi_22395612

Awake CD
Gezien de titel zal het niet verassend zijn dat de cd vooral gevuld is met de Live's grootste hits. Naast de bekende nummers staan er ook onbekende op zoals We Deal In Dreams. Deze zogenaamde 'outtake' stamt uit het Throwing Copper-tijdperk en deed eerder de ronde als "Dealing Dreams" maar is nog niet eerder uitgebracht. Het nummer is opniew opgenomen en wordt als single uitgebracht om het album to promoten. Naar verwachting is de cd-single vanaf 29 oktober te koop, maar een radio-release kunnen we al eerder verwachten!

Ook I Walk The Line zal niet iedereen herkennen. Dit is een cover van Johnny Cash's country hit en is enkele jaren geleden op een tribute-cd voor Sun Records verschenen.

Overigens zal de CD niet overal dezelfde nummers bevatten. Op de Amerikaanse versie staan Pain Lies On The Riverside en Pillar Of Davidson respectievelijk als nummer 2 en 8 op de CD en voor de Australische tracklist is nummer 2 geruild met Rattlesnake.

# Europese tracklist CD
Operation Spirit (The Tyranny Of Tradition)
The Distance
The Beauty Of Gray
Selling The Drama
I Alone
Lightning Crashes
All Over You
They Stood Up For Love (akoestisch)
We Deal In Dreams (niet eerder verschenen)
Lakini's Juice
Turn My Head
The Dolphin's Cry
Run To The Water
Dance With You
Overcome
Nobody Knows
Heaven
Run Away (duet met Shelby Lynne)
I Walk The Line (Johnny Cash cover)
De volgorde van de nummers kan nog wijzigen

Bijzonder is dat Nobody Knows en Dance With You op de CD staan terwijl die niet op single zijn verschenen of in enige hitlijst hebben gestaan. Dat is waarschijnlijk het verschil tussen een "Greatest Hits" en een "Best Of".

Awake DVD
Dat de Best Of CD vergezeld gaat van een DVD zal de fans zeerzeker behagen. Waar de winkels uitpuilen met muziek-DVD's, is er van Live nog altijd geen te vinden. De Awake DVD bevat praktisch alle videoclips die Live ooit heeft opgenomen. Ed Kowalczyk voorziet bovendien alle albums en video's van zijn commentaar.

# Tracklist DVD
Pain Lies on the Riverside
Selling the Drama
I Alone
Lightning Crashes
White, Discussion
Lakini's Juice
Freaks
Turn My Head (door Jake Scott)
Turn My Head (door Mary Lambert)
Ghost
The Dolphin's Cry
Run to the Water
They Stood Up For Love
Overcome (Camera Planet versie met Ed)
Simple Creed
Like A Soldier
Heaven (Live in Vorst Nationaal, Brussel)
Heaven (concept version)
Run Away (duet met Shelby Lynne)
Operation Spirit (Live in Chameleon Club, Lancaster)
Pain Lies On The Riverside (Live in Chameleon Club, Lancaster)
Uitgebreid retrospectief interview met Ed Kowalczyk

Opvallende afwezige is de clip van Forever May Not Be Long Enough die werd opgenomen op de filmset van The Mummy Returns.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_22399078
volgens mij kijken we op dezelfde site

shit towne had er op gemoeten
Azwethinkweiz
pi_22399342
ja vind ik ook. Ben wel blij dat Dance with you er toch op staat
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need