Deze regelgeving gaat niet alleen over het doden van oude en zieke dieren. Volgens hoofd dierenverzorger G. Meijer van Ouwehands Dierenpark in Rhenen worden ook 'overschotten' afgemaakt. Overbodige dwerggeitjes uit de kinderboerderij eindigen vaak als voedsel voor de leeuwen en krokodillen.
,,Deze beestjes zouden anders bij de slager aan moslims worden verkocht. Het scheelt ons weer geld door ze als leeuwenvoer te gebruiken'', aldus Meijer. Daarnaast fokt de dierentuin muizen als voedsel voor bijvoorbeeld slangen.
De bij de NVD aangesloten dierentuinen in Nederland volgden tot nu toe de algemene gedragscodes van de Europese Vereniging van Dierentuinen. Volgens voorzitter B. de Boer van de NVD heeft Nederland echter behoefte aan verscherping van de regels, al wil hij niet zeggen waarom. Behalve euthanasie op dierentuindieren worden onder meer huisvesting en fokprogramma's in de nieuwe gedragscode opgenomen.
bron: Trouw.
------------------------------------------------------------
Een soort recycling van overbodige dwerggeitjes dus.
quote:Tune in on the National Geographic Channel.
Op maandag 03 september 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Het lijkt me wel leuk om te zien hoe een krokodil een geit aan stukken scheurt.
quote:
Op maandag 03 september 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Het lijkt me wel leuk om te zien hoe een krokodil een geit aan stukken scheurt.
quote:sushi?
Op maandag 03 september 2001 17:04 schreef Ringo het volgende:
Klinkt zielig, maar wat moeten krokodillen anders eten? Corned beef?
quote:Zouden ze die Japanse mosterd kunnen waarderen?
Op maandag 03 september 2001 17:08 schreef Vivi het volgende:
sushi?
quote:ach..je moet alles een keer proberen
Op maandag 03 september 2001 17:09 schreef Ringo het volgende:[..]
Zouden ze die Japanse mosterd kunnen waarderen?
quote:Joehoe, R@b, waar blijf je?
Op maandag 03 september 2001 16:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
,,Deze beestjes zouden anders bij de slager aan moslims worden verkocht. [
quote:flamebait
Op maandag 03 september 2001 17:11 schreef links234 het volgende:[..]
Joehoe, R@b, waar blijf je?
quote:In die
Op maandag 03 september 2001 17:11 schreef Ron_Jeremy het volgende:
De natuur gaat zijn gang toch?
quote:Bon, ga jij maar even vertellen aan alle Afrikaanse en Aziatische regeringen.
Op maandag 03 september 2001 17:13 schreef Koekepan het volgende:[..]
In die[afbeelding]entuinen? Ik haat die dingen. Dieren horen in hun natuurlijke leefomgeving thuis. Dat geeft ons bovendien de verantwoordelijkheid om die leefomgevingen intact te laten, in plaats van alle mogelijke diersoorten in kooitjes te stoppen om te bewaren voor het nageslacht.
quote:Ik zou wel willen, maar ik heb daarnet mijn knie gestoten aan een hardhouten deur en ik kan dus niet weg.
Op maandag 03 september 2001 17:15 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Bon, ga jij maar even vertellen aan alle Afrikaanse en Aziatische regeringen.
quote:Mwoah, je mag ook wel beginnen in Nederland hoor. Gewoon die snelwegen door "natuurgebieden" afbreken, hele stukken land weer onder water laten lopen, stukken land verduisteren en weer flink wat roofdieren uitzetten. Een kudde wolven op de veluwe of zo. De kans dat je ze tegenkomt is toch kleiner dan de kans op een ontmoeting met Roodkapje.
Op maandag 03 september 2001 17:15 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Bon, ga jij maar even vertellen aan alle Afrikaanse en Aziatische regeringen.
quote:Misschien kan je een neushoorzalfje erop smeren.
Op maandag 03 september 2001 17:17 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik zou wel willen, maar ik heb daarnet mijn knie gestoten aan een hardhouten deur en ik kan dus niet weg.
quote:Nee, die is te groot. Maar als we zouden minderen met de import uit derdewereldlanden zou er al een boel veranderen. Koffie, rijst, hout, tabak...
Op maandag 03 september 2001 17:18 schreef links234 het volgende:
Mwoah, je mag ook wel beginnen in Nederland hoor. Gewoon die snelwegen door "natuurgebieden" afbreken, hele stukken land weer onder water laten lopen, stukken land verduisteren en weer flink wat roofdieren uitzetten. Een kudde wolven op de veluwe of zo. De kans dat je ze tegenkomt is toch kleiner dan de kans op een ontmoeting met Roodkapje.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 03-09-2001 17:24]
quote:Te weinig plek, te weinig belangstelling? 't Is een harde wereld, de kinderboerderijenwereld.
Op maandag 03 september 2001 17:23 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen wanneer men spreekt van een "overbodig dwerggeitje"?
Het lijkt mij dat als ze gewoon een knoop in de leuters van die bokjes leggen , dierentuinen ook niet hoeven na te denken over hun overschot aan geitjes....(moeten die krokodillen nog steeds wel eten naturlijk).
quote:Als er geen ruimte meer voor is he?
Kan iemand mij misschien uitleggen wanneer men spreekt van een "overbodig dwerggeitje"?
Duh....
quote:Jij eet geen rijst, drinkt geen koffie, rookt niet?
Op maandag 03 september 2001 17:20 schreef Koekepan het volgende:[..]
Nee, die is te groot. Maar als we zouden minderen met de import uit derdewereldlanden zou er al een boel veranderen. Koffie, rijst, hout, tabak...
En dat voor een literair persoon....die roken en zuipen koffie alsof het benzine is....
quote:Dan zou er sprake zijn van ruimte-gebrek, niet van overbodige dwerggeitjes.
Op maandag 03 september 2001 17:24 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Als er geen ruimte meer voor is he?
Duh....
quote:ja maar ruimte gebrek is nogal moeilijk aan leeuwen te voeren
Op maandag 03 september 2001 17:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Dan zou er sprake zijn van ruimte-gebrek, niet van overbodige dwerggeitjes.
quote:Ruimte gebrek, maakt het geitje nog niet per definitie overbodig.
Op maandag 03 september 2001 17:24 schreef Koekepan het volgende:[..]
Te weinig plek,
quote:Gebrek aan belangstelling, maakt dat die geitjes overbodig?
te weinig belangstelling?
quote:Inderdaad, en daar zijn die dwerggeitjes nu dus de dupe van
't Is een harde wereld, de kinderboerderijenwereld.
quote:Misschien kunnen de leeuwen een beetje space inleveren?
Op maandag 03 september 2001 17:29 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
ja maar ruimte gebrek is nogal moeilijk aan leeuwen te voeren
Dan kunnen die fijne geitjes daar mooi naast de leeuwen hun overbodigheid ten toon spreiden.
quote:Kan je ze beter op laten eten
Op maandag 03 september 2001 17:34 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Misschien kunnen de leeuwen een beetje space inleveren?
Dan kunnen die fijne geitjes daar mooi naast de leeuwen hun overbodigheid ten toon spreiden.
quote:Dat klopt. Ik ben blij dat je de noodzaak hiervan inziet.
Op maandag 03 september 2001 17:26 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Jij eet geen rijst, drinkt geen koffie, rookt niet?
quote:Hmm, persoonlijk denk ik dat een speciale afdeling "overbodige dwerggeitjes" in de dierentuinen zeker voor extra publiek zal zorgen (hoe ziet een overbodige geit eruit etc.), hetgeen extra geld in het laadje zou brengen en op deze wijze zou deze eventuele dure verbouwing vrij snel worden terugverdient middels de entree-gelden van al die extra bezoekers.
Op maandag 03 september 2001 17:49 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Kan je ze beter op laten eten
Scheelt weer een dure verbouwing...
quote:Wat zou daar op tegen moeten zijn? En....., wat zou ik er op tegen moeten hebben?
Op maandag 03 september 2001 17:11 schreef links234 het volgende:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 03 september 2001 16:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
,,Deze beestjes zouden anders bij de slager aan moslims worden verkocht. [
--------------------------------------------------------------------------------
Joehoe, R@b, waar blijf je?
Eerder heb ik hier in ANM al eens gemeld dat ik ook geen tegenstander van ritueel slachten ben.
sorry maar wat is nu eigenlijk het probleem? Zelfs ook al ben je tegen het eten van vlees en doe je dit zelf ook niet, je kan carnivoren toch niet verbieden vlees te eten?!
Die arme leeuwen zitten al in gevangeschap, aangestaard door een horde idioten, veel te weinig ruimte, mogen nooit jagen en nu wil jij ze hun verse stukje vlees ontnemen?
Een beetje leeuwvriendelijker mag ook wel.
quote:
Op maandag 03 september 2001 19:18 schreef Wake-Up het volgende:
Cosma-shivasorry maar wat is nu eigenlijk het probleem?
Is er een probleem dan?
(ik heb niet gezegd tegen de recycling van dwerggeitjes te zijn)
quote:Ookal zou ik die leeuwen vermanend toespreken dan nog zouden ze daarvan niet onder de indruk zijn denk ik.
Zelfs ook al ben je tegen het eten van vlees en doe je dit zelf ook niet, je kan carnivoren toch niet verbieden vlees te eten?!
quote:Dus toch een probleem.
Die arme leeuwen zitten al in gevangeschap, aangestaard door een horde idioten, veel te weinig ruimte,
quote:Nee, ik vroeg me gewoon af waarom er zoveel overbodige dwerggeitjes zijn, en waar die overbodigheid nu precies aan ten grondslag lag.
mogen nooit jagen en nu wil jij ze hun verse stukje vlees ontnemen?
quote:
Een beetje leeuwvriendelijker mag ook wel.
quote:Over leeuwvriendelijk gesproken.
Die arme leeuwen zitten al in gevangeschap, aangestaard door een horde idioten, veel te weinig ruimte
Nee, ik vroeg me gewoon af waarom er zoveel overbodige dwerggeitjes zijn, en waar die overbodigheid nu precies aan ten grondslag lag.
[..]
Ach is dat het, in dat geval trek ik mij terug uit deze saaie onzinnige discussie
quote:Je weet niet wat je mist!
Op maandag 03 september 2001 18:03 schreef Koekepan het volgende:[..]
Dat klopt. Ik ben blij dat je de noodzaak hiervan inziet.
Ik gaat trouwens maar eens off-line.
Lekker in de huiskamer over m'n tropisch hardhouten vloer een flinke kop AH-huismerk koffie drinken, waarna ik een leuk spelletje schaak ga spelen met m'n ivoren schaakstukken, zelf geschoten in India!
quote:Als de leeuwen klaar zijn met het aan stukken scheuren en opvreten en volgevreten in de schaduw liggen, en er staat nog een levend geitje in de leeuwekuil.
Dan was dat geitje best een overbodig geitje
(misschien dat de tijgers er nog plaats voor hebben?)
quote:Wat een drama!
Op dinsdag 04 september 2001 02:20 schreef crackmonkey het volgende:[..]
Als de leeuwen klaar zijn met het aan stukken scheuren en opvreten en volgevreten in de schaduw liggen, en er staat nog een levend geitje in de leeuwekuil.
Dan was dat geitje best een overbodig geitje (correctie, hij is dan een overbodig geitje want hij staat nog levend in die kuil toch?)
Maar waar moeten de geitjes die, weggehoond van de kinderboerderij, overeind blijvende in de leeuwenkuil, dus de dubbel-overbodige dwerggeitjes dan heen?
quote:na enige tienduizenden koeien met een onstoken tongetje weten we daar gelukkig wel raad mee tegenwoordig.
Op dinsdag 04 september 2001 03:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Wat een drama!
Op de kinderboerderij overbodig, indien de leeuwen hen niet willen opvreten dubbel overbodig als ik het goed begrijp.Maar waar moeten de geitjes die, weggehoond van de kinderboerderij, overeind blijvende in de leeuwenkuil, dus de dubbel-overbodige dwerggeitjes dan heen?
Ophef over katten-kook-video op Stileproject
[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 04-09-2001 04:34]
quote:LOL!
Op dinsdag 04 september 2001 09:16 schreef links234 het volgende:
en wie zijn de inheemse diersoorten? Die leeuwen of die geitjes? De geitjes! En wie moet er weer ruimte inleveren? Juist. De autochtone herkauwer.
quote:...en voor hondenvoer worden gelukkig géén dieren afgemaakt?!
Op dinsdag 04 september 2001 10:10 schreef Aneurism het volgende:
krokodillen kunnen worden gewend aan hondenvoer, ik weet dit zelf omdat ik zelf een aligator heb verzorgd en verzorg in vakanties voor een vriend.
Nou ja, geen geitjes natuurlijk...
Als de dierentuinen de geitjes verkopen aan moslims, dan moeten ze vlees kopen voor de leeuwen, dus weg winst.
Als ze diezelfde geitjes nou voeren aan de leeuwen, hoeven ze geen duur vlees te kopen. Scheelt weer in de kosten.
Het ligt er maar net aan wat financieel het voordeligst is. En schijnbaar is dat het geitjes-voeren aan de leeuwen.
Hoe dan ook, die geitjes gaan toch dood!
En muizen fokken voor de slangen! Ja en? Die moeten ook eten. En muizen heb je zo een stuk of honderd, dus da's niet zo'n probleem. Of moeten die arme muisjes ook uitgezet worden in de vrije natuur.
quote:jamaar dat zijn geen schaapjes die klaar liggen om te worden gevoerd...
Op dinsdag 04 september 2001 11:23 schreef Hik het volgende:[..]
...en voor hondenvoer worden gelukkig géén dieren afgemaakt?!
Nou ja, geen geitjes natuurlijk...
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 12:40 schreef Catootje het volgende:
Gaan de geitjes levend de leeuwenkuil in? *visualiseert een hokje dat opengaat, sneeuwwit dwerggeitje, en daarrrrr komt cosma-shiva, koning van de jungle*
Er was tijdens de MKZ-crisis toch ook zo'n joker die precies wist hoeveel stress dit zou opleveren voor de schapen....waar je al niet je beroep van kunt maken!!
quote:Ik neem aan dat je 'lijden' bedoelt? Het doet me anders zo aan dansles denken.
Op dinsdag 04 september 2001 13:38 schreef Aneurism het volgende:
Leeuwen laten kleine geitjes niet leiden, dat word hap slik en weg
De leeuw laat zich door het geitje leiden.
Niet lullig bedoeld hoor, maar die zin kon echt niet!
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 12:40 schreef links234 het volgende:Op dinsdag 04 september 2001 12:40 schreef Catootje het volgende:
Gaan de geitjes levend de leeuwenkuil in? *visualiseert een hokje dat opengaat, sneeuwwit dwerggeitje, en daarrrrr komt cosma-shiva, die nog net het leven van het geitje weet te redden, door het geitje voorzichtig op te pakken, en er snel mee onder de arm uit de leeuwenkuil wegrent.
Dan moest men duur vlees gaan kopen idd.
Hetgeen mij op hetvolgende brengt: Zijn die geitjes wel zo overbodig als men zegt, of is het louter een kostenbesparende leugen.
Men kan wel roepen:" We zwemmen in de overbodige dweggeitjes, mijn hemel, wat te doen", maar nog nooit heb ik ooit iemand horen reppen over het schrikbarend hoge aantal overbodige dwerggeitjes.
Ik bedoel, het komt wel erg goed uit allemaal.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 04-09-2001 15:27]
Dus je hebt wel vrij snel teveel geitjes, dat is bij ons ook een probleem: particulieren willen wel regelmatig een geitje, maar je houdt er dan altijd 'over'.
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 15:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Op zich is er misschien niets tegen de recycling van dwerggeitjes, maar waarom heb ik nog niemand gehoord over: Wat als er geen overbodige geitjes waren?
quote:
Op maandag 03 september 2001 17:24 schreef Hik het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar kan iemand me vertellen wat "overbodige geitjes" zijn?Het lijkt mij dat als ze gewoon een knoop in de leuters van die bokjes leggen
, dierentuinen ook niet hoeven na te denken over hun overschot aan geitjes....(moeten die krokodillen nog steeds wel eten naturlijk).
quote:Eh, ja, wat is de bedoeling van die 2 quotes?
Op dinsdag 04 september 2001 15:51 schreef Hik het volgende:[..]
[..]
quote:
Op maandag 03 september 2001 17:24 schreef Hik het volgende:
Het lijkt mij dat als ze gewoon een knoop in de leuters van die bokjes leggen, dierentuinen ook niet hoeven na te denken over hun overschot aan geitjes....
quote:(Om vergissingen te voorkomen, de leeuwen en krokodillen bevinden zich doorgaans weer wel in de dierentuinen, dit om te voorkomen dat er anders te weinig mensen de kinderboerderijen zouden willen bezoeken (uit veligheidsoverwegingen), en hiermede dus niet alleen de dwerggeitjes maar tevens de kinderboerderijen in het geheel overbodig zouden zijn, wegens gebrek aan bezoekers)
Artikel uit Trouw: Overbodige dwerggeitjes uit de kinderboerderij eindigen vaak als voedsel voor de leeuwen en krokodillen.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 04-09-2001 17:39]
quote:Eigenlijk wel jammer: Kleuters Martelen dieren dood
Op dinsdag 04 september 2001 17:30 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
[..](Om vergissingen te voorkomen, de leeuwen en krokodillen bevinden zich doorgaans weer wel in de dierentuinen)
quote:LOL en Oeps, weer eens verkeerd gelezen dus...Ik dacht dat het ging om van die vrolijke mini-kinderboerderijtjes IN de dierentuinen. Na ja...had ook gekunt he? (en eigenlijk nog veel makkelijker ook, dan hadden die dierentuinen hun eigen voedselvoorziening bij de hand!).
Op dinsdag 04 september 2001 17:30 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
[..](Om vergissingen te voorkomen, de leeuwen en krokodillen bevinden zich doorgaans weer wel in de dierentuinen, dit om te voorkomen dat er anders te weinig mensen de kinderboerderijen zouden willen bezoeken (uit veligheidsoverwegingen), en hiermede dus niet alleen de dwerggeitjes maar tevens de kinderboerderijen in het geheel overbodig zouden zijn, wegens gebrek aan bezoekers)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |