Deze regelgeving gaat niet alleen over het doden van oude en zieke dieren. Volgens hoofd dierenverzorger G. Meijer van Ouwehands Dierenpark in Rhenen worden ook 'overschotten' afgemaakt. Overbodige dwerggeitjes uit de kinderboerderij eindigen vaak als voedsel voor de leeuwen en krokodillen.
,,Deze beestjes zouden anders bij de slager aan moslims worden verkocht. Het scheelt ons weer geld door ze als leeuwenvoer te gebruiken'', aldus Meijer. Daarnaast fokt de dierentuin muizen als voedsel voor bijvoorbeeld slangen.
De bij de NVD aangesloten dierentuinen in Nederland volgden tot nu toe de algemene gedragscodes van de Europese Vereniging van Dierentuinen. Volgens voorzitter B. de Boer van de NVD heeft Nederland echter behoefte aan verscherping van de regels, al wil hij niet zeggen waarom. Behalve euthanasie op dierentuindieren worden onder meer huisvesting en fokprogramma's in de nieuwe gedragscode opgenomen.
bron: Trouw.
------------------------------------------------------------
Een soort recycling van overbodige dwerggeitjes dus.
quote:Tune in on the National Geographic Channel.
Op maandag 03 september 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Het lijkt me wel leuk om te zien hoe een krokodil een geit aan stukken scheurt.
quote:
Op maandag 03 september 2001 17:06 schreef links234 het volgende:
Het lijkt me wel leuk om te zien hoe een krokodil een geit aan stukken scheurt.
quote:sushi?
Op maandag 03 september 2001 17:04 schreef Ringo het volgende:
Klinkt zielig, maar wat moeten krokodillen anders eten? Corned beef?
quote:Zouden ze die Japanse mosterd kunnen waarderen?
Op maandag 03 september 2001 17:08 schreef Vivi het volgende:
sushi?
quote:ach..je moet alles een keer proberen
Op maandag 03 september 2001 17:09 schreef Ringo het volgende:[..]
Zouden ze die Japanse mosterd kunnen waarderen?
quote:Joehoe, R@b, waar blijf je?
Op maandag 03 september 2001 16:55 schreef Cosma-Shiva het volgende:
,,Deze beestjes zouden anders bij de slager aan moslims worden verkocht. [
quote:flamebait
Op maandag 03 september 2001 17:11 schreef links234 het volgende:[..]
Joehoe, R@b, waar blijf je?
quote:In die
Op maandag 03 september 2001 17:11 schreef Ron_Jeremy het volgende:
De natuur gaat zijn gang toch?
quote:Bon, ga jij maar even vertellen aan alle Afrikaanse en Aziatische regeringen.
Op maandag 03 september 2001 17:13 schreef Koekepan het volgende:[..]
In die[afbeelding]entuinen? Ik haat die dingen. Dieren horen in hun natuurlijke leefomgeving thuis. Dat geeft ons bovendien de verantwoordelijkheid om die leefomgevingen intact te laten, in plaats van alle mogelijke diersoorten in kooitjes te stoppen om te bewaren voor het nageslacht.
quote:Ik zou wel willen, maar ik heb daarnet mijn knie gestoten aan een hardhouten deur en ik kan dus niet weg.
Op maandag 03 september 2001 17:15 schreef Ron_Jeremy het volgende:
Bon, ga jij maar even vertellen aan alle Afrikaanse en Aziatische regeringen.
quote:Mwoah, je mag ook wel beginnen in Nederland hoor. Gewoon die snelwegen door "natuurgebieden" afbreken, hele stukken land weer onder water laten lopen, stukken land verduisteren en weer flink wat roofdieren uitzetten. Een kudde wolven op de veluwe of zo. De kans dat je ze tegenkomt is toch kleiner dan de kans op een ontmoeting met Roodkapje.
Op maandag 03 september 2001 17:15 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Bon, ga jij maar even vertellen aan alle Afrikaanse en Aziatische regeringen.
quote:Misschien kan je een neushoorzalfje erop smeren.
Op maandag 03 september 2001 17:17 schreef Koekepan het volgende:[..]
Ik zou wel willen, maar ik heb daarnet mijn knie gestoten aan een hardhouten deur en ik kan dus niet weg.
quote:Nee, die is te groot. Maar als we zouden minderen met de import uit derdewereldlanden zou er al een boel veranderen. Koffie, rijst, hout, tabak...
Op maandag 03 september 2001 17:18 schreef links234 het volgende:
Mwoah, je mag ook wel beginnen in Nederland hoor. Gewoon die snelwegen door "natuurgebieden" afbreken, hele stukken land weer onder water laten lopen, stukken land verduisteren en weer flink wat roofdieren uitzetten. Een kudde wolven op de veluwe of zo. De kans dat je ze tegenkomt is toch kleiner dan de kans op een ontmoeting met Roodkapje.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 03-09-2001 17:24]
quote:Te weinig plek, te weinig belangstelling? 't Is een harde wereld, de kinderboerderijenwereld.
Op maandag 03 september 2001 17:23 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen wanneer men spreekt van een "overbodig dwerggeitje"?
Het lijkt mij dat als ze gewoon een knoop in de leuters van die bokjes leggen , dierentuinen ook niet hoeven na te denken over hun overschot aan geitjes....(moeten die krokodillen nog steeds wel eten naturlijk).
quote:Als er geen ruimte meer voor is he?
Op maandag 03 september 2001 17:23 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen wanneer men spreekt van een "overbodig dwerggeitje"?
Duh....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |