abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22134793
Ik hoor veel mensen zeggen dat hardware matige routers stabieler zijn dan softwarematige (server dus), lijkt me een beetje onlogisch aangezien de cpu van een computer veel krachterig is, of ligt het daar niet aan?
Niets.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:09:23 #2
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_22134827
wie kan beter de hoogte van een muur berekenenen? een architect of een wiskundeleraar? de leraar kan beter rekenen, maar de architect heeft er voor geleerd

daar kun je het mee vergelijken
  woensdag 22 september 2004 @ 19:12:38 #3
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_22134901
Een goedkope router van de Kijkshop zal niet stabieler zijn dan een PC met 2000/XP/2003 of Linux. Die dingen kunnen zware belasting van p2p programma's soms niet aan en naaien vast.

Maar een iets duurdere hardware router gaat eigenlijk gewoon nooit plat, in ieder geval niet bij thuis gebruik. En het professionele spul (Cisco's) mogen gewoon niet onderuit gaan in bedrijfskritische toepassingen.
Hardware routers (goede) zijn sneller omdat ze maar 1 taak hebben: routeren. Een PC draait een heel OS met allerlei taken en routeert af en toe ook nog eens een packet door, dus dat kan schelen.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:20:26 #4
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22135084
Het probleem van een software matige router is dat hij niet specifiek met 1 taak bezig is. Hij zal het in de meeste gevallen als een neven-activiteit doen naast het hosten van andere netwerkgerelateerde zaken. Een pc die puur ingezet word als router zal het niet eens veel slechter doen dan een hardware matige denk ik.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_22135119
Wie zegt dat een softwarematige router slechter is dan een hardwarematige router? Ik niet in ieder geval.

Het ligt er maar net aan wie de softwarematige router maakt, instelt, welke hardware hij gebruikt en waar de router wordt geplaatst.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_22135251
Hmm, ik beschik nu over een Edimax router die ongeveer 10x per dag uitvalt, kan namelijk heel weinig connecties aan. (terwijl het toch een vrij dure router was).
Ik vraag me af of een software matig router dan meer connecties aan kan??
Niets.
  woensdag 22 september 2004 @ 19:33:32 #7
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_22135436
quote:
Op woensdag 22 september 2004 19:26 schreef Tha.Gnome het volgende:
Hmm, ik beschik nu over een Edimax router die ongeveer 10x per dag uitvalt, kan namelijk heel weinig connecties aan. (terwijl het toch een vrij dure router was).
Ik vraag me af of een software matig router dan meer connecties aan kan??
Dat U het ding duur gekocht heeft wil niet zeggen dat het ding duur IS. Edimax is geen kwaliteitsspul.
Ik heb een Draytek en die is werkelijk niet omver te krijgen. Ook met verschillende p2p programma's op meerdere pc's niet (eMule, eDonkey, DC++, Bittorrent, Kazaa, etc).

[ Bericht 0% gewijzigd door CreativeMind op 22-09-2004 19:51:52 ]
pi_22137350
Ik gebruik een softwarematige router in de vorm van een dedicated IPCop-box. Die is ook niet plat te krijgen.
Het gaat hier wel om een PC die specifiek als router is geïnstalleerd. Hoe meer je op de router-PC draait, hoe meer kans je hebt dat een van de programma's iets ongeldigs doet en de rest van het systeem meesleept (zeker in een Windows-omgeving).

Of een hardwarematige router per definitie beter is, lijkt me niet: dat hangt van de kwaliteit van de hardware van de router en het geïnstalleerde ROM af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')