Hallo!
Laatst mijn vriend z'n kamer beetje verbouwd en geschilderd.
Hij heeft een plafond wat zo loopt (zijaanzicht)
-------------------- (plafond van hout)
/
/
/
/ (schuin gedeelte van hout)
/
|
| (muur van hout)
|
|
Oke nu had hij in het schuine gedeelte op ongeveer 1.90m hoogte 2 lampjes zitten.
Twee van die lompe gloeilampen zaten erin, die je rond kon draaien als een soort bal in een huls.
Het is een beetje moeilijk te omschrijven. Het komt erop neer dat we dus die lampen eruit hebben gehaald omdat ze oud en lelijk zijn.
Nu is het volgende probleem dat er dus 2 gaten in zijn (schuine) plafond zitten.
De gaten zijn niet helemaal rond, omdat er een soort kap om de lampen heenzat, die volledig over het gat heenviel. Ze zijn ongeveer 12cm in diameter.
Nu hebben we bij de Gamma/Praxis/andere doe-het-zelf gekeken voor van die afdekplaten of zo, maar die gaan niet verder dan 11cm in diameter. Bovendien zal dat toch niet veel zin hebben omdat de gaten niet op alle plaatsen even rond zijn.
Nu zoek ik dus iets leuk om erop te plaatsen zodat je de gaten niet meer ziet.
Tja om er nou posters of foto's overheen te plaatsen met punaises vind ik ook weer zoiets.
Het plafond is schuin (schat iets van 35% schuinte).
Zelf ben ik niet zo'n crea-bea maar wil best iets proberen.
Heeft er iemand een idee van wat we ervoor kunnen doen?
Zijn bed staat eronder, dus om er andere lampen op te hangen is niet echt een optie. Hij heeft al 3 halogeenspotjes en da's meer dan zat.
Dus is er iemand hier creatiever dan ik, laat dan even weten wat jij zou doen!
Ik ga dit namelijk doen voor zijn verjaardag, die is begin november, dus ik begin nu maar vast met zoeken