abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22131651
Hallo!
Laatst mijn vriend z'n kamer beetje verbouwd en geschilderd.
Hij heeft een plafond wat zo loopt (zijaanzicht)
-------------------- (plafond van hout)
/
/
/
/ (schuin gedeelte van hout)
/
|
| (muur van hout)
|
|

Oke nu had hij in het schuine gedeelte op ongeveer 1.90m hoogte 2 lampjes zitten.
Twee van die lompe gloeilampen zaten erin, die je rond kon draaien als een soort bal in een huls.
Het is een beetje moeilijk te omschrijven. Het komt erop neer dat we dus die lampen eruit hebben gehaald omdat ze oud en lelijk zijn.
Nu is het volgende probleem dat er dus 2 gaten in zijn (schuine) plafond zitten.
De gaten zijn niet helemaal rond, omdat er een soort kap om de lampen heenzat, die volledig over het gat heenviel. Ze zijn ongeveer 12cm in diameter.
Nu hebben we bij de Gamma/Praxis/andere doe-het-zelf gekeken voor van die afdekplaten of zo, maar die gaan niet verder dan 11cm in diameter. Bovendien zal dat toch niet veel zin hebben omdat de gaten niet op alle plaatsen even rond zijn.
Nu zoek ik dus iets leuk om erop te plaatsen zodat je de gaten niet meer ziet.
Tja om er nou posters of foto's overheen te plaatsen met punaises vind ik ook weer zoiets.
Het plafond is schuin (schat iets van 35% schuinte).
Zelf ben ik niet zo'n crea-bea maar wil best iets proberen.
Heeft er iemand een idee van wat we ervoor kunnen doen?
Zijn bed staat eronder, dus om er andere lampen op te hangen is niet echt een optie. Hij heeft al 3 halogeenspotjes en da's meer dan zat.
Dus is er iemand hier creatiever dan ik, laat dan even weten wat jij zou doen!
Ik ga dit namelijk doen voor zijn verjaardag, die is begin november, dus ik begin nu maar vast met zoeken
pi_22131676
12cm fans inzetten

Modden maar.
  woensdag 22 september 2004 @ 16:33:56 #3
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_22131725
Piepschuimplaat die je zelf dan zo groot maakt dat het klemvast zit, daarna afsmeren met het een of ander... Werkt iig met gaten met een doorsnede van 5 cm.
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_22131791
Haha oke was inderdaad niet helemaal goed gegaan.....
Maar oke......
Piepschuimplaat hebben we aan gedacht, maar we willen de optie openhouden om er ooit nog eens lampen aan te kunnen maken (de stroomaansluiting zit er nog wel).
Dus we zoeken iets wat we ervoor kunnen maken wat niet supertijdelijk is, maar wat we eventueel wel fatsoenlijk weer eraf kunnen halen.
pi_22132923
2 blazende 12cm boxen?
  woensdag 22 september 2004 @ 17:39:09 #6
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_22133076
1 grote plank er tegenaan schroeven
  woensdag 22 september 2004 @ 18:05:20 #7
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_22133565
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:37 schreef Ikook het volgende:
Haha oke was inderdaad niet helemaal goed gegaan.....
Maar oke......
Piepschuimplaat hebben we aan gedacht, maar we willen de optie openhouden om er ooit nog eens lampen aan te kunnen maken (de stroomaansluiting zit er nog wel).
Dus we zoeken iets wat we ervoor kunnen maken wat niet supertijdelijk is, maar wat we eventueel wel fatsoenlijk weer eraf kunnen halen.
Piepschuim kan je toch zo weer kapot drukken als je ervan af wilt
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_22133651
Foto!!!
pi_22136293
Van GC, naar Lifestyle.
pi_22138588
Oke thanks Calvobbes!
Tja dat piepschuim zie ik niet zo zitten. Je krijgt het nooit zo afgewerkt dat je het niet meer ziet (je kijkt er meteen op zodra je de kamer binnenkomt). Bovendien zit er nog een ruimte achter van een cm of 10, dus dan moet je wel een erg goed passend stuk piepschuim hebben. Bij het eruit halen zul je zien dat alles erachter valt.
Een houten plank ervoor is natuurlijk geen gezicht, de plank vervangen gaat moeilijk omdat het van die planken zijn die in elkaar steken......zucht....
pi_22140663
maak boven zijn bed, dus ook over die plaatsen waar de lampen zitten spiegels. Kun je zo bij ikea of doe het zelf kopen, van die lichte spiegels die je er gewoon tegenaan kunt plakken. Kun je ook nog wat lol aan beleven ook
Bite me!
pi_22140797
Ik zou zeggen: er over heen behangen. Als je weer spotjes wilt, kan je het behang doorsnijden.

Maar voor een goed advies, post eens een foto?
  woensdag 22 september 2004 @ 23:01:47 #13
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_22141033
Aan de achterkant een plaatje hout bevestigen en vervolgens de kuil opvullen met bijv. kneedbaar hout? (zou het eigenlijk even moeten uittekenen)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_22141845
2 maal boxen?
pi_22184089
Een paar tubes kneedbaar hout erin smeren!
(:
pi_22184217
Neem een stuk stevig karton en maak daar een gaatje in. Door het gaatje bevestig je een touwtje. Nu buig je het karton een beetje door zodat het door het gat past. Trek het touwtje strak en smeer het gat dicht met plamuur.
Als de plamuur is uitgehard, het touwtje doorknippen en het geheel netjes afschuren.

Een knappe jongen die dan nog de gaten ontdekt.... .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_22184404
hang er een poster voor
  vrijdag 24 september 2004 @ 23:15:31 #18
91385 Morgion
<3 Photography
pi_22185834
quote:
Op woensdag 22 september 2004 16:31 schreef Markster het volgende:
12cm fans inzetten

Modden maar.
Haha, daar d8 ik ook meteen aan
EOS 400D ** 18-55mm f/3.5-5.6 ** B&W filter ** Sandisk Extreme III