abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 september 2001 @ 16:15:53 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1550878
www.volkskrant.nl
quote:
De vakcentrale CNV bereidt een dagvaarding voor tegen de directie van Aldi Holding en de bv's Aldi Ommen en Aldi Drachten. De vakcentrale FNV onderzoekt de mogelijkheid om namens individuele filiaalleiders van de supermarktketen processen aan te spannen tegen zogenaamde 'wurgcontracten'. Ook willen de bonden dat de 'sfeer van intimidatie' wordt beëindigd.

Advocaat A. Schellart van de CNV wil de directie van Aldi nog deze week dagvaarden. Hij hoopt dat reeds getekende arbeidscontracten voor het einde van dit jaar worden vernietigd. In die contracten 'verwacht' Aldi dat de filiaalleiders ten minste 21 uur per maand aan 'meeruren' maakt, naast de 37 uur die de cao bepaalt. Wie geen 'meeruren' maakt, verliest zijn rechten op provisieregelingen, die kunnen oplopen tot 2000 gulden per maand.

'Enkele tientallen' filiaalleiders hebben het contract ondertekend, ongeveer tachtig weigeren dat. Zij worden volgens FNV en CNV geïntimideerd en onder druk gezet om toch hun handtekening te zetten. Het gaat om bedrijfsleiders die op basis van een tijdelijk contract zijn aangesteld.

Ook filiaalleiders die hebben getekend, zouden zijn geïntimideerd. Bovendien heeft de directie gelogen dat vakbond en ondernemingsraad het beleid steunen, zegt M. Sigmond van de FNV.

Van het contract zijn zes verschillende versies verschenen. 'Ze negeren allemaal de CAO en de Arbeidstijdenwet', zegt Schellart. In juni heeft de Vaste Commissie van de branchevereniging VGL nog geoordeeld dat de arbeidscontracten bij Aldi in strijd zijn met de Nederlandse wet. Maar ook nadien heeft de directie van Aldi volgens de vakbonden contracten opgesteld 'die niet door de beugel kunnen.'

Aldi is een Duits familiebedrijf met ketens in verschillende landen. Ook in België en Engeland zijn problemen met de arbeidsvoorwaarden. In Engeland heeft dat inmiddels tot stakingen geleid.

Directeur Gruyters van Aldi Holding wil 'om bedrijfspolitieke redenen' niet reageren. De districtsdirecteuren van Ommen en Drachten zijn niet bereikbaar voor commentaar.

En gelijk hebben ze! Aanklagen, opsluiten en het land uit jagen. Idioot gedoe!
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1550890
Aldi lijkt me echt zo'n winkel die er eigen regeltjes op na wil houden.
  maandag 3 september 2001 @ 16:17:50 #3
10188 links234
pi_1550899
Dat wil elk bedrijf.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_1550912
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:17 schreef links234 het volgende:
Dat wil elk bedrijf.
dat klopt maar niet ieder bedrijf doet het. En zulke regels wil niet ieder bedrijf. Er zijn ook menselijke bedrijven
pi_1551069
Haha... Nooit gehoord van de ALDI-conspiracy zeker?
pi_1551128
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:37 schreef FuTilE het volgende:
Haha... Nooit gehoord van de ALDI-conspiracy zeker?
Of de McDonalds indoctrinatie

Ook niet misselijk hoor

pi_1551155
quote:
In die contracten 'verwacht' Aldi
dat de filiaalleiders ten minste 21 uur per maand aan 'meeruren' maakt, naast de 37 uur die de cao bepaalt.
Wie geen 'meeruren' maakt, verliest zijn rechten op provisieregelingen, die kunnen oplopen tot 2000 gulden
per maand.
Nou? Daar is toch niks vreemds aan? Bij ons kan je ook gewoon je basissalaris verdienen, maar als je je quota haalt komt er ook 3000 bruto bovenop. Niks raars aan toch?
Als men dat niet wil, doen ze het niet, krijg je minder.
Mag je helemaal zelf kiezen of je dus je portemonnee wil vullen of je vrije tijd.
  maandag 3 september 2001 @ 16:49:23 #8
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1551159
Links234 en iemand het land uit willen jagen? Wat klopt er niet aan deze combi
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_1551479
quote:
Op maandag 03 september 2001 16:49 schreef Vivi het volgende:
Links234 en iemand het land uit willen jagen? Wat klopt er niet aan deze combi
Kijk hier maar eens even voor nog meer inconsequentie
Korthals wil geen hoofddoekje in rechtbank
pi_1553816
Dat dit soort praktijken toch werken blijkt wel uit het feit dat die twee broers die Aldi bezitten samen op de 5de plek van rijkste mensen ter wereld behoren. Ze zijn geloof ik ook de rijkste van Europa. Lekker succesvol dus die wurgpraktijken. Nu maar hopen dat de nederlandse overheid er iets tegen doet.
This is this. This ain't something else, this is this!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 september 2001 @ 10:41:50 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1556250
Links: geen links naar oude nick
Ron: geen persoonlijke aanvallen (hoe onzinnig ook).
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1556272
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:41 schreef Doc het volgende:
Ron: geen persoonlijke aanvallen (hoe onzinnig ook).
Op het gevaar af kinds te lijken: maar wie begint er nou met uitlokken en constant trollen?
Is het zo gek dat men op een gegeven moment daar wat van zegt? Zou eigenlijk jouw taak moeten zijn.
  dinsdag 4 september 2001 @ 10:48:34 #13
10188 links234
pi_1556282
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:47 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Op het gevaar af kinds te lijken: maar wie begint er nou met uitlokken en constant trollen?

Geen idee, ik weet wel dat jij continu offtopic gaat.
pi_1556297
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:48 schreef links234 het volgende:

[..]

Geen idee, ik weet wel dat jij continu offtopic gaat.

Kijk maar even in de andere topics hier wie constant off-topic gaat.
Voor de rest heb ik het er hier niet meer over.
In feedback kan je verder gaan
pi_1561595
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 10:41 schreef Doc het volgende:
waar slaat dat nou weer op?
  † In Memoriam † woensdag 5 september 2001 @ 07:38:48 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1561677
quote:
Op woensdag 05 september 2001 05:04 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

waar slaat dat nou weer op?

Nou eh.. *****

Doc mag zelf antwoorden

pi_1563102
quote:
Op woensdag 05 september 2001 07:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nou eh.. *****

Doc mag zelf antwoorden

Nou goed dan vraag ik het aan doc.

Waarom is er ineens een taboe op het noemen van de naam ulx????????

iedereen weet dat links234 dezelfde is als ulx, net als dat iedereen weet en wist dat semtex en parasiet een en dezelfde waren ( en de vuilnisman).

(Dit was misschien een vraag voor feedback geweest, maar aangezien je zelf hier de opmerking maakte stel ik hem hier)

woensdag 5 september 2001 @ 13:53:35 #18
10188 links234
pi_1563116
Heeft te maken dat ik ooit een mailtje kreeg van MrBig waar ie me verzocht dat niet meer te doen. K, die vraag is inderdaad een beetje achterhaald door de tijd. Maar OK, het zal heus nog wel eens gebeuren. Ik maak me d'r niet echt druk over.
pi_1563200
quote:
Op woensdag 05 september 2001 13:53 schreef links234 het volgende:
Heeft te maken dat ik ooit een mailtje kreeg van MrBig waar ie me verzocht dat niet meer te doen. K, die vraag is inderdaad een beetje achterhaald door de tijd. Maar OK, het zal heus nog wel eens gebeuren. Ik maak me d'r niet echt druk over.
het blijft belachelijk, wie het ook verzonnen heeft.

(zou het em ingefluisterd zijn door Danny?? die schijnt nogal makkelijk een waas voor z`n ogen te krijgen als ie sommige namen nog maar ziet. Quenda schijnt ook al zo`n enoooooooorm taboe op te rusten tegenwoordig)

pi_1563213
ff on topic nu:

ze kunnen dwingen wat ze willen, als het contract niet voldoet aan wat onze regering heeft bepaald in deze en gene wet, dan is het hele contract toch niet rechtgeldig en ontbonden enzo.

de aldi gaat het onderspit delven

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')