omdat jij o.a. niet kan lezenquote:Op woensdag 22 september 2004 12:35 schreef Byte_Me het volgende:
waarom?
Wat ik me nog van mijn wiskunde kan herinneren, was het wél moeilijk, vooral omdat de lesmethodieken nog steeds GEEN envoudige manier hebben om uit te leggen WAAROM zoiets is, bij dit soort vakken moet je een aantal dingen 'aannemen' zoals min * min == +quote:Het is niet moeilijk, geeft meer inzicht en zijn nuttige vaardigheden
dat is een half ja half nee antwoord.quote:Op woensdag 22 september 2004 12:57 schreef Zero2Nine het volgende:
Jij hebt dit zeker ff geleerd op de universiteit
Ze hoeven ook niet alles te bewijzen. Deze wel.quote:ik vind het bewijzen van stellingen nog niet echt een middelbare school vaardigheid.
Ik vind dat altijd zo'n onzin dat je iets niet zou hoeven leren omdat je het niet direct nodig hebt later.quote:en lang niet iedereen heeft het nodig later.
Nu spreek je jezelf tegenquote:voor wiskunde B zou het er misschien inmogen Wiskunde A mensen hebben er geen flikker aan. bij Economie ofzo heb je het niet nodig.
Maar ik moet je wel zeggen ik zou willen dat ik het gekund had als EM'er (Economie en Maatschappij),
Heb je nu niets meer aan de wiskunde-kennis van je opleiding?quote:Op woensdag 22 september 2004 13:18 schreef Papa_Eend het volgende:
[..]
Momentele ben ik programmeur, en ik he bme er dan ook doorheen moeten worstelen, maar WTF ik er aan heb aan die kennis? he-le-maal NIETS! Ik heb nog NOOIT in mn dagelijks leven of in mn professionele carriëre de inhoud van een bol, de omtrek van een 3hoek of andere onzin uit hoeven rekenen. 't is leuk om te weten dat je het kan, maar tegenwoordig is er internet
Dat wordt mijn volgende onderwerp. Methoden in het onderwijsquote:Op woensdag 22 september 2004 13:18 schreef Papa_Eend het volgende:
[..]
Wat ik me nog van mijn wiskunde kan herinneren, was het wél moeilijk, vooral omdat de lesmethodieken nog steeds GEEN envoudige manier hebben om uit te leggen WAAROM zoiets is, bij dit soort vakken moet je een aantal dingen 'aannemen' zoals min * min == +
zie een reactie eerder van mij.quote:Momentele ben ik programmeur, en ik he bme er dan ook doorheen moeten worstelen, maar WTF ik er aan heb aan die kennis? he-le-maal NIETS! Ik heb nog NOOIT in mn dagelijks leven de inhoud van een cirkel, bol, de omtrek van een 3hoek of andere onzin uit hoeven rekenen. 't is leuk om te weten dat je het kan, maar tegenwoordig is er internet
puzzeltje voor jouquote:Op woensdag 22 september 2004 13:23 schreef Byte_Me het volgende:
wat is trouwens het bewijs dat -1*-1=1?
Het is wel erg gesteld met het hedendaagse odnerwijs want het is geen afspraak. Dat je al niet leert waarom het zo is is al erg maar dat je nou ook iets verkeert leert is helemaal the limitquote:dat is toch gewoon afspraak?
Je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom die vaardigheden zo belangrijk zijn, en waarom juist die vaardigheden zo belangrijk zijn.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:20 schreef accelerator het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo'n onzin dat je iets niet zou hoeven leren omdat je het niet direct nodig hebt later.
Wat denk je dat het doel is van school? Een eenvoudig survival pakket aanbieden waarmee je het in deze samenleving minimaal kan redden of ook nog wat extras bieden?
[..]
Als het niet zo moeilijk is geef dan eens ff duidelijk antwoord op die eerste 2.quote:Het is niet moeilijk, geeft meer inzicht en zijn nuttige vaardigheden.
Ik bedoel het was wel handig geweest voor mij persoonljk, maar het gros van mijn profielgenoten op de middelbare school heeft er geen bal aan.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:20 schreef accelerator het volgende:
[..]
Nu spreek je jezelf tegen
had je op maat gesneden onderwijs verwacht?quote:Op woensdag 22 september 2004 13:31 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik bedoel het was wel handig geweest voor mij persoonljk, maar het gros van mijn profielgenoten op de middelbare school heeft er geen bal aan.
nee juist niet, daarom vind ik het ook niet nodig om wiskundeA studenten dit bij te brengen. het is alleen handig als je nog de beta hoek in wil, maar dat willen de meeste EM'ers niet he.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:32 schreef accelerator het volgende:
[..]
had je op maat gesneden onderwijs verwacht?
Wat mensen weleens vergeten, is dat je over het algemeen geen wiskunde leert om de methodes te onthouden, maar om een bepaalde manier van denken te leren. Die je dan ook overal kunt toepassen. Ik zelf krijg ook veel wiskunde die ik niet voor richting hoef te gebruiken ( bv de maat van dingen&Lebesque integralen, etc) maar het bevordert je denken wel.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:18 schreef Papa_Eend het volgende:
[..]
Wat ik me nog van mijn wiskunde kan herinneren, was het wél moeilijk, vooral omdat de lesmethodieken nog steeds GEEN envoudige manier hebben om uit te leggen WAAROM zoiets is, bij dit soort vakken moet je een aantal dingen 'aannemen' zoals min * min == +
Momentele ben ik programmeur, en ik he bme er dan ook doorheen moeten worstelen, maar WTF ik er aan heb aan die kennis? he-le-maal NIETS! Ik heb nog NOOIT in mn dagelijks leven of in mn professionele carriëre de inhoud van een bol, de omtrek van een 3hoek of andere onzin uit hoeven rekenen. 't is leuk om te weten dat je het kan, maar tegenwoordig is er internet
volgens mij is het hetzelfde idee als i^2 = -1, wel gewoon afspraak dus.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:27 schreef accelerator het volgende:
[..]
puzzeltje voor jou
[..]
Het is wel erg gesteld met het hedendaagse odnerwijs want het is geen afspraak. Dat je al niet leert waarom het zo is is al erg maar dat je nou ook iets verkeert leert is helemaal the limit
Als we dan toch het onderwijs gaan hervormen, zou ik in de nieuwe exameneisen trouwens ook willen opnemen dat elke VWO/HAVO eindexamenkandidaat moet weten hoe je "pakket" spelt.quote:Op woensdag 22 september 2004 12:11 schreef accelerator het volgende:
I
Toen ik eindexamen deed (aantal jaartjes geleden) zat dit dus echt niet in het paket
OMFG!!! Wat ben jij een kneus! Ik zit pas in het eerste jaar van mijn economische studie en ik krijg nu al die derde, terwijl ik dat dus niet bij A1,2 hoefte te kunnen. Dus hou lekker ff je kont dicht als je er geen verstand van hebt.quote:Op woensdag 22 september 2004 12:57 schreef Zero2Nine het volgende:
Jij hebt dit zeker ff geleerd op de universiteit of HBO en wil dit nu doortrekken naar de Middelbare school waar je zelf nog niet zo lang van af bent als ik het goed lees. ik vind het bewijzen van stellingen nog niet echt een middelbare school vaardigheid. en lang niet iedereen heeft het nodig later. voor wiskunde B zou het er misschien inmogen Wiskunde A mensen hebben er geen flikker aan. bij Economie ofzo heb je het niet nodig.
Als je niet weet waarom iets is zoals het is is het inderdaad moeilijk.quote:Op woensdag 22 september 2004 13:18 schreef Papa_Eend het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |