PvdA...... Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig...?????????
quote:Met het beter laten integreren van allochtonen.
Op maandag 03 september 2001 09:22 schreef Dr.Nikita het volgende:
PvdA...... Waar zijn jullie in godsnaam mee bezig...?????????
quote:Is dat wel zo...?????
Op maandag 03 september 2001 09:35 schreef links234 het volgende:[..]
Met het beter laten integreren van allochtonen.
quote:Ik denk dat je, wanneer je stemrecht hebt, je je meer betrokken voelt bij het reilen en zeilen van een land. Dus ja.
Op maandag 03 september 2001 09:39 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Is dat wel zo...?????
quote:Er wordt nog met smart op een reactie van jou gewacht hierzo: Korthals wil geen hoofddoekje in rechtbank
Op maandag 03 september 2001 10:19 schreef links234 het volgende:[..]
Ik denk dat je, wanneer je stemrecht hebt, je je meer betrokken voelt bij het reilen en zeilen van een land. Dus ja.
quote:Alsjeblieft.
Op maandag 03 september 2001 10:22 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Er wordt nog met smart op een reactie van jou gewacht hierzo: Korthals wil geen hoofddoekje in rechtbank
quote:Hahaha, tja, inconsequentie straft zichzelf af.
Op maandag 03 september 2001 10:25 schreef links234 het volgende:[..]
Alsjeblieft.
"Je hebt je te gedragen naar de richtlijnen van een school"
Maar blijkbaar niet naar de richtlijnen van een rechtbank!
*Traantje van het lachen uit ogen wegpinkt*
quote:Bedoel je het reilen en zeilen in hun eigen straatje binnen Nederland EN thuisland...?
Op maandag 03 september 2001 10:19 schreef links234 het volgende:[..]
Ik denk dat je, wanneer je stemrecht hebt, je je meer betrokken voelt bij het reilen en zeilen van een land. Dus ja.
quote:Sure, ligt eraan hoe de zaken met dubbele nationaliteiten geregeld worden. Maar ik zie op zich weinig problemen. Als je hier een tijd woont mag je wat mij betreft stemmen. Waarom niet? Je woont er toch? Ik weet niet eens of het nuttig is om nederlanders die al jaren in het buitenland wonen nog stemrecht te geven. Maar goed, da's een andere discussie.
Op maandag 03 september 2001 11:34 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Bedoel je het reilen en zeilen in hun eigen straatje binnen Nederland EN thuisland...?
quote:Dus, je hebt geen moeite met belangenverstrengeling van een vreemde mogendheid b.v. op het gebied van mensenrechten, economie, cultuur, defensie, enz.?
Op maandag 03 september 2001 11:41 schreef links234 het volgende:[..]
Sure, ligt eraan hoe de zaken met dubbele nationaliteiten geregeld worden. Maar ik zie op zich weinig problemen. Als je hier een tijd woont mag je wat mij betreft stemmen. Waarom niet? Je woont er toch? Ik weet niet eens of het nuttig is om nederlanders die al jaren in het buitenland wonen nog stemrecht te geven. Maar goed, da's een andere discussie.
quote:Ligt eraan hoe het geregeld wordt met betrekking tot dubbele nationaliteiten.
Op maandag 03 september 2001 11:47 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Dus, je hebt geen moeite met belangenverstrengeling van een vreemde mogendheid b.v. op het gebied van mensenrechten, economie, cultuur, defensie, enz.?
quote:Hmmmm, vreemd... bespeur ik nu toch een beetje twijfel? En wat heeft een dubbele nationaliteit voor een (meer)waarde in deze? Je blijft toch hoe je het wend of keert met een navelstreng, al is het nog zo dun, verbonden met je thuisland. Als ik naar mijzelf kijk, ik heb een dubbele nationaliteit en blijf in hart en nieren toch een buitenlander. Zou je dan met dit gegeven niet bewust of onbewust voor de voordelen kiezen binnen de mogelijkheden van de wet, misschien wel ten nadele van de autochtone bevolking?
Op maandag 03 september 2001 11:49 schreef links234 het volgende:[..]
Ligt eraan hoe het geregeld wordt met betrekking tot dubbele nationaliteiten.
quote:Het kan, maar als dat binnen de wet is toegestaan kun je er gebruik van maken. Ik beweer ook niet dat het maar zonder meer moet worden ingevoerd of zo. En het stemmen op de ene partij is vrijwel altijd nadelig voor een andere partij. Dit soort zaken moet je goed weten uit te werken, aangezien het tricky materie is. Maar goed, allochtonen hebben nu ook lokaal stemrecht, en als dat goed werkt, waarom zou je het dan niet landelijk invoeren?
Op maandag 03 september 2001 12:06 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Hmmmm, vreemd... bespeur ik nu toch een beetje twijfel? En wat heeft een dubbele nationaliteit voor een (meer)waarde in deze? Je blijft toch hoe je het wend of keert met een navelstreng, al is het nog zo dun, verbonden met je thuisland. Als ik naar mijzelf kijk, ik heb een dubbele nationaliteit en blijf in hart en nieren toch een buitenlander. Zou je dan met dit gegeven niet bewust of onbewust voor de voordelen kiezen binnen de mogelijkheden van de wet, misschien wel ten nadele van de autochtone bevolking?
quote:Dus als ik je verhaal goed lees wil je toch dat enige restricties aan het kiesrecht verbonden zijn. Is dat wel reëel t.o.v. de allochtone bevolking?
Op maandag 03 september 2001 12:13 schreef links234 het volgende:[..]
Het kan, maar als dat binnen de wet is toegestaan kun je er gebruik van maken. Ik beweer ook niet dat het maar zonder meer moet worden ingevoerd of zo. En het stemmen op de ene partij is vrijwel altijd nadelig voor een andere partij. Dit soort zaken moet je goed weten uit te werken, aangezien het tricky materie is. Maar goed, allochtonen hebben nu ook lokaal stemrecht, en als dat goed werkt, waarom zou je het dan niet landelijk invoeren?
Lokaal stemrecht is een geheel andere situatie wat je abosoluut niet kan en mag vergelijken met landelijke verkiezingen.
quote:Hoezo? Stemmen is toch stemmen? Het maakt toch niet uit of je mag stemmen voor de tweede kamer of voor de PS. Het 1 is toch niet minder dan het andere?
Op maandag 03 september 2001 12:25 schreef Dr.Nikita het volgende:
Lokaal stemrecht is een geheel andere situatie wat je abosoluut niet kan en mag vergelijken met landelijke verkiezingen.
quote:Ik denk het niet. Ik ben zelf ook in het bezit van een dubbele nationaliteit, maar in het land waar ik ben, stem ik voor de partij die in mijn ogen het beste mijn belangen als staatsburger van het betreffende land kan behartigen. Dan stem ik dus als autochtoon.
Op maandag 03 september 2001 12:06 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Hmmmm, vreemd... bespeur ik nu toch een beetje twijfel? En wat heeft een dubbele nationaliteit voor een (meer)waarde in deze? Je blijft toch hoe je het wend of keert met een navelstreng, al is het nog zo dun, verbonden met je thuisland. Als ik naar mijzelf kijk, ik heb een dubbele nationaliteit en blijf in hart en nieren toch een buitenlander. Zou je dan met dit gegeven niet bewust of onbewust voor de voordelen kiezen binnen de mogelijkheden van de wet, misschien wel ten nadele van de autochtone bevolking?
Eenieder die het staatsburgersachap van een land heeft, is op dat moment autochtoon van dat land. Dan kan hij oorspronkelijk van een andere afkomst zijn, maar als we bang moeten zijn dat iedere vreemdeling potentieel een vijfde colonne kan vormen, kunnen we beter stoppen met naturalisatie (en ik verwacht nu al reacties van enkele figuren hier die dat met verve zullen beamen ).
Maar om op het oorspronkelijke topic terug te komen: ik ben van mening dat alleen Nederlandse staatsburgers stemrecht moeten hebben. Anders kan bijv. iedere EU-er die hier een tijd woont vanzelf stemrecht krijgen. Lijkt me niet gewenst. PvdA: sommige ideeën kan je beter voor je houden. Of nog beter: houd op met een poging tot nadenken te doen, jullie hebben al in het verleden bewezen niet al te snugger te zijn (Melkmuil als lijsttrekker: WHOEHAHAHAHA! I rest my case).
[Dit bericht is gewijzigd door SilkTie op 03-09-2001 12:32]
quote:Ach, de autochtone tieners mogen nu ook niet stemmen. Dus er zijn al restricties.
Op maandag 03 september 2001 12:25 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Dus als ik je verhaal goed lees wil je toch dat enige restricties aan het kiesrecht verbonden zijn. Is dat wel reëel t.o.v. de allochtone bevolking?
quote:Je verwart wat in de grondwet staat over leeftijdsgrens met restricties.
Op maandag 03 september 2001 12:29 schreef links234 het volgende:[..]
Ach, de autochtone tieners mogen nu ook niet stemmen. Dus er zijn al restricties.
quote:Aan welke eisen moet een allochtoon dan volgens jou voldoen om stemrecht te krijgen ??
Op maandag 03 september 2001 12:58 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Je verwart wat in de grondwet staat over leeftijdsgrens met restricties.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |