abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22094352
Okay, daar gaan we weer. Ik heb al geruime tijd adsl, maar nooit echt de moeite genomen m'n modem goed aan te sluiten. Deze is nu via een haspel in een extra telefoon wandcontactdoos ingeplugd. Doet het prima, de enige nare bijkomstigheid is dat m'n verbinding wegvalt zodra er gebeld wordt. Ook zit er nu nogal een fikse kraak op de lijn.

Nu heb ik vandaag al m'n moed verzameld en het instructieboekje erbij gehaald. In de meterkast heb ik het aansluitpunt gevonden, volgens de kpn is het een isra doosje type 1. Vervolgens moet ik deze loshalen en nateren welke 2 draden op welke aansluiting zitten. Maar er zitten op ons doosje dus al 4 draden aangesloten. Zo dus:

Wat is nu de volgende stap?

[ Bericht 2% gewijzigd door Cynic op 20-09-2004 23:28:58 (plaatje kleiner gemaakt) ]
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_22094539
Leuk zo,n 3.1 Megapixel camera in de hoogste resolutie.
woef
pi_22094582
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:09 schreef Cynic het volgende:
Okay, daar gaan we weer. Ik heb al geruime tijd adsl, maar nooit echt de moeite genomen m'n modem goed aan te sluiten. Deze is nu via een haspel in een extra telefoon wandcontactdoos ingeplugd. Doet het prima, de enige nare bijkomstigheid is dat m'n verbinding wegvalt zodra er gebeld wordt. Ook zit er nu nogal een fikse kraak op de lijn.

Nu heb ik vandaag al m'n moed verzameld en het instructieboekje erbij gehaald. In de meterkast heb ik het aansluitpunt gevonden, volgens de kpn is het een isra doosje type 1. Vervolgens moet ik deze loshalen en nateren welke 2 draden op welke aansluiting zitten. Maar er zitten op ons doosje dus al 4 draden aangesloten. Zo dus:

Wat is nu de volgende stap?
je plaatje verkleinen
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_22094640
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

je plaatje verkleinen
JA hallo, dan moet ik daar eerst weer een topic voor aanmaken!
It has to mean something
pi_22094706
ER IS GEEN EXCUUS MEER

http://www.i-questo.com/resizer/
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_22094707
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:17 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

je plaatje verkleinen
en verder even posten welke adsl aanbieder je hebt, en vervolgens het boekje volgen.
Die zijn meestal heel duidelijk.
Als dat dan nog niet lukit, dan kijk je in de search of je vraag al eerder is langs gekomen, en volg je de antwoorden die gegeven worden.
Kom je er dan nog niet uit dan kun je veel op google vinden.
En als allerlaatste redmiddel kun je hier een topic openen en vind je een hoop bereidwillge mensen.

Succes
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_22094743
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:18 schreef Cynic het volgende:

[..]

JA hallo, dan moet ik daar eerst weer een topic voor aanmaken!
Neuhh staat netjes in de FAQ:
FAQ - Plaatjes posten

edit: beetje erg laat
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_22094764
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:20 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

en verder even posten welke adsl aanbieder je hebt, en vervolgens het boekje volgen.
Die zijn meestal heel duidelijk.
Als dat dan nog niet lukit, dan kijk je in de search of je vraag al eerder is langs gekomen, en volg je de antwoorden die gegeven worden.
Kom je er dan nog niet uit dan kun je veel op google vinden.
En als allerlaatste redmiddel kun je hier een topic openen en vind je een hoop bereidwillge mensen.

Succes
Ik vind het boekje best lastig (van kpn)
Maar ik zit nu dus al vast omdat er teveel draadjes in dat ding zitten. En ik schijn er een paar door te moeten knippen om de splitter er tussen te zetten, maar ik weet dus niet welke
It has to mean something
pi_22094785
huilies, windows resized dat ding vanzelf wel
Scheren is voor schapen!
pi_22094874
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:23 schreef paarse_paashaas het volgende:
huilies, windows resized dat ding vanzelf wel
Ik zal ze toch tegemoet komen, het kleinere plaatje is in de maak
It has to mean something
pi_22094946
Aansluitschema voor ADSL
Analoge lijn
ISDN lijn
Daarmee zou het moeten lukken
Verder zal er hier in de DIG FAQ vast ook nog wel een stukje over ADSL staan schat ik.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
pi_22094985
Je hebt alleen te maken met de blauwe en rode draad van je ISRA punt.

Ik vraag me even af waar je de computer met het modem wilt plaatsen. De reden is dat je soms een beter resultaat krijgt als je de splitter dicht bij je modem houdt.

Ik stel me de situatie als volgt voor:
Vanaf je ISRA punt gaan nu twee ronde telefoonkabels het huis in. Deze splitsing mag hier niet plaatsvinden. Dit moet gebeuren na de splitter. Je wilt de computer boven plaatsen. Sluit alleen de kabel die naar boven gaat aan op het ISRA punt (rood op rood en blauw op blauw). De andere twee aders ga je gebruiken om het telefoonsignaal door te geven aan die kabel die voor de begane grond is bedoelt.

Je sluit de oranje en witte ader van de kabel die naar boven gaat dan ook aan op oranje en wit van de benedenkabel. In de woonkamer moet je ook die kleuren gaan gebruiken in de contactdoos waarop je telefoon zit. (Ik vindt het prettig om te weten dat oranje en wit telefonie NA de splitter is en dat rood en blauw dus het ongesplitste signaal is...)

Boven moet je er voor zorgen dat de rode en blauwe ader op de LINE ingang terecht komen van de splitter. Hier kun je rechtstreeks een RJ11 monteren (maar dan heb je geen trekontlasting) of je sluit de 4 aders aan op een contactdoosje. Aan een los stukje snoer monteer je aan één zijde een RJ11 connector (middelste twee pennen) en die sluit je aan op rood en blauw (het is mogelijk om op twee aders van een ronde telefoonkabel een RJ11 te monteren, zelfs met trekontlasting...). Dit snoertje komt op de LINE aansluiting van de splitter. Met zo'n zelfde snoertje zorg je ervoor dat de telefoonuitgang van de splitter verbonden wordt met de oranje en witte ader om beneden weer te kunnen bellen. Eventueel moet die ook nog voor andere toestellen op die plek gesplitst worden en da's een kwestie van parallel aansluiten.

Je kunt ook proberen om een standaard RJ11 kabeltje door midden te knippen en de afgeknipte eindjes te strippen en op respektievelijk rood/blauw en wit/oranje aansluiten. Sommige types van dat modulaire platte snoer laten zich echter niet zo makkelijk strippen... Let op dat als je zo'n snoer door midden knipt, dat je even goed kijkt wat de middelste twee aders zijn, want die moet je dus verbinden.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_22095096
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
uitleg
Hardstikke bedankt, ik zal het morgenvroeg meteen gaan proberen
It has to mean something
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: