abonnement Unibet Coolblue
pi_22091435
Heeft er iemand hier wel eens intercontinentaal business class gevlogen? Was het het prijsverschil met economy waard?
pi_22091456
Het is bijna 2 keer zo duur volgens mij
pi_22091504
Ja, een keer naar Bangkok (met EVA-Air)
We werden ge-upgrade omdat het toestel vol zat.
Hardstikke leuk, maar het is het prijsverschil m.i. niet waard.
  dinsdag 21 september 2004 @ 13:22:21 #4
22704 MarKey
Fetchez la vache!
pi_22103372
het comfort en eten is dan een stuk beter, de prijs is er dan ook naar. Het is echter over het algemeen vele malen duurder dan een economy ticket dus voor de gemiddelde reiziger wordt het dan duur.

Omdat ik op dit moment premier executive member bij United Airlines ben wordt ik automatisch naar de business class geupgrade indien er plaats is. En anders probeer ik dmv het inwisselen van miles een upgrade te krijgen.
Je komt wel een stuk uitgeruster aan op de plaats van bestemming, zeker als je zoals ik 1.92 ben en in de economy mijn benen niet echt lekker kan strekken

Ik zou het geld voor zo'n ticket er niet voor over hebben
You can't steal second base and keep one foot on first.
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:08:30 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22104301
Ook een keer ge-upgrade inderdaad. Het ís confortabel, maar ik besteed dat extra geld liever op mijn bestemming!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator dinsdag 21 september 2004 @ 20:40:08 #6
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22113455
Vraag een airmiles pas aan van de desbetreffende maatschappij en de kans is groter dat je een upgrade krijgt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:44:32 #7
81237 releaze
best of both worlds
pi_22113554
een keer van nl naar tokyo. het vliegtuig zat vol dus werden een stel economy in business gezet. en is het het prijsverschil waard.. naw. In business heb je je eigen tvtje als het even meezit, een wat ruimere stoel. een wat grotere bak voor je bagage, maar daar houdt het bij op. ik moet eerlijk zeggen dat ik economy vliegen zelfs prettiger vond. Nawja.. in business heb je wel veel meer voetruimte, maar in economy kan je nog een beetje met je hoofd tegen de wand van het vliegtuig aan tukken, wat bij business dus niet kon.

neejoh, economy is cool. geweldig voor het vakantie gevoel.
pi_22113583
Het prijsverschil ligt niet aleen aan de stoel/luxe die je hebt. Er hangen ook bepaalde voorwaarden aan die tickets zoals het kosteloos kunnen annuleren of wijzigen. Dat kan met veel andere tarieven weer niet.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_22117628
Naar Vancouver: economy rond de ¤ 500 en business begint rond de ¤ 2800. Een ontzettend groot prijsverschil en als ik de reacties lees niet de moeite waard om voor door te sparen.
  woensdag 22 september 2004 @ 00:35:52 #10
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_22119877
Nooit business class gevlogen maar wel vaak in de eerste klas van de trein gezeten.
  woensdag 22 september 2004 @ 00:41:30 #11
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_22119976
Gratis upgrade van Amsterdam naar Mexico wegens overboeking. Dat is niet verkeerd.
De prijs daarvan is 5-6 zoveel t.o.v. economy class; dat is het mij ook weer niet waard als ik het zelf zou moeten betalen...
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 22 september 2004 @ 13:18:03 #12
24329 KNAK
ff w88,......
pi_22127389
3 jaar lang KLM Bus.Class gevlogen..
Lekker zitten, lekker slapen, weinig herrie en veel wijn/champagne
Maar het is het geld niet waard!

(eten in economy class is wel lekkerder)
Mai pben rai~!
pi_22141812
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen.
pi_22146773
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen.
Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...

Prijzen voor de KLM business class e.d. vind ik het niet waard...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 23 september 2004 @ 10:46:49 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22146859
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...
Ja, ik ben afgelopen zomer naar de VS gevlogen en kon toen voor 200 dollar upgraden naar Star Class en dat was het zeker waard. Vooral omdat ik nogal lang ben en ik in Economy Class echt klem zit.
pi_22154873
Ik vind het absoluut het geld niet waard. Het is voor maximaal 25 uur (dat is de vluchttijd naar Nieuw Zeeland, langer wordt het toch niet). Als je dat afzet tegen een vakantie van 2 weken, dan ga je het geld dat je op bestemming kunt besteden toch niet opmaken aan die paar rottige stoeltjes?

Vorig jaar toevallig achter de businessclass op de eerste rij gezeten, en kon een aardig hapje en drankje meepikken (stewards en stewardessen beetje lief aankijken). Dat is dan wel leuk, eten is een stuk beter, maar zo veel betaal ik mooi niet eens voor een nachtje hotel en een luxe diner. Dan zeker niet aan vliegtuigstoelen.

Ik vind vliegen sowieso leuk, waar ik ook neer gezet word.
pi_22154955
Mijn pa is een keer voor ongeveer ¤ 4500 naar de VS gevlogen, op kosten van de baas. Wat voor klasse dat was weet ik niet, maar hij werd behandeld alsof hij een VIP was. Prijs wel bijna tienmaal zo hoog als een Economy Class ticket. Vind ik nogal belachelijk. Ik vlieg bij voorkeur zo goedkoop mogelijk.
pi_22155200
M'n pa had laatst een business class ticket Amsterdam - Moskou + tussentijdse vlucht naar huis.
Wel leuk omdat de baas betaald, veel te duur voor een particulier, zeker als je kijkt wat de meerwaarde nou echt is.

3 weken gewerkt in Moskou, business class terug, 10 dagen vakantie in Schotland met m'n ma en weer business class terug naar Moskou, nog eens 2 weekjes werken en weer naar huis.

$$$
  donderdag 23 september 2004 @ 17:18:46 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_22155213
ik vlieg regelmatig business class, maar ik zie het verschil niet. Business class heeft tegenwoordig goddomme bij de meeste maatschappijen gewoon een economy class stoel. Het eten in een vliegtuig is sowieso goor, dat maak je met zalmeitjes niet goed. Champagne is nep en de wijn is ook afschuwelijk. Bovendien, drinken tijdens je vlucht is natuurlijk per definitie dom.

Ik zie geen enkel verschil en zeker bij KLM is het knap hoerig gesteld met BC. Ik zou het geld er zelf nooit en never voor neerleggen.
Laat ze eerst maar eens alle stoelen aanpassen, wat meer ruimte geven en a la carte op alle vluchten invoeren, dan wil ik het misschien overwegen.
Voor de lounges hoef je het ook niet te doen trouwens, wat een ongezellige wachthokken zijn dat zeg
Enige voordeel is dat je er kan zuipen en roken..wederom, joepie!
Voedsel is ook zeer matig in de lounges.


Verder had ik niets te zeiken
pi_22155250
Ik vind het eten in het vliegtuig altijd prima! Maar ik ben vegetariër en ik vind die maaltijden er altijd een stuk beter uitzien dan de standaardtroep. Het smaakt me doorgaans goed.
  donderdag 23 september 2004 @ 17:27:24 #21
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22155377
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_22155486
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:27 schreef MikeyMan het volgende:
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen...
Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!
pi_22155581
@SHE

Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?!
Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk.....

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:43:18 ]
  donderdag 23 september 2004 @ 17:41:13 #24
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_22155668
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:33 schreef Roellio het volgende:

[..]

Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!
Dat zou eventueel moeten kunnen ja, als ik het belangrijk zou vinden... Als ik al mijn hifi spul kan kopen kan ik ook een ticket kopen van 2000 euro...
Maar nu vind ik dat inderdaad belachelijk... Dit houdt dus in dat als ik het niet kan betalen, ik niet langer dan 4 á 5 uur in een vliegtuig ga zitten... Mijn gezondheid gaat toch echt voor...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 23 september 2004 @ 19:03:20 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_22157460
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef chillemundo het volgende:
@SHE

Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?!
Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk.....
uiteraard; al ben ik van WBC ook echt niet gecharmeerd.
Al vraag ik me af of dat uberhaupt echt comfortabel kan...in een prive jet wellicht, maar vliegen met een maatschappij blijf ik een ramp vinden, BC, ES of EC..maakt geen flaus aus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')