abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22105802
Wat is het POL-gehalte van dit topic.
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:20:57 #27
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_22105826
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:19 schreef SCH het volgende:
Wat is het POL-gehalte van dit topic.
Het is een politieke discussie dus POL leek me wel toepasselijk...
Leef in vrede
pi_22105999
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:20 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Het is een politieke discussie dus POL leek me wel toepasselijk...
Wat is er politiek aan de discussie?
pi_22106141
Er is niets mis met kritiek, zolang het maar niet stigmatiserend en niets minder dan goedkoop scoren is. Iedere moskee bezoeker een fundamentalist noemen vind ik bijvoorbeeld veel te ver gaan. Zeker wanneer dezelfde figuren vervolgens wel haarfijn onderscheid weet te maken als het extreem-rechts gaat. Want dan mag er natuurlijk niet over één kam worden geschoren. Dat is het in de slachtoffer kruipen en huilen van hullie zijn veel erger.

.
pi_22106348
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:10 schreef ExTec het volgende:

Menig kritiek punt wordt volslagen genegeerd, enkel en alleen omdat het op een manier gebracht word die de islamieten als beledigend wensen te beschouwen. Dat het primair gaat om wat er gezegd word, gaan ze comfortabel aan voorbij, omdat de manier waarop ze niet zint.

Ik maak eigenlijk zelden mee dat een islamiet de 'error of his ways' erkent/bekend, meestal krijg je een air van omgekeerde minderwaardigheid over je heen.

Ook in het maatschappelijk debat, krijg ik niet de indruk dat NL islamieten bezig zijn met afstand nemen van vrouwonvriendelijkheid/ gebrek aan besef noodzakelijkheid scheiding kerk-staat.

In tegendeel; in de beeldvorming voeren de fundi's de boventoon.

En dan begin ik nog niet eens over een islamitisch GL kamerlid dat maar vind dat De DuivelsVerzen van S. Rushdi maar verboden moet worden, totdat het partijbestuur het gewezen kamerlid even influisterd dat dat electoraal niet zo handig is, dan hebben we het ineens nooit zo bedoeld, natuurlijk.

Of een ander islamitisch PvdA kamerlid dat het eigenlijk wel goed vind dat het toneelstuk Aisha verboden word, het is immers beledigend voor hun pedo-profeet, enz.
"Ik vind je moeder een hoer" klinkt anders dan "ik vind je moeder niet aardig want ..zus en zo." Het zou juist primair moeten gaan om hoe je je kritiek verpakt. Anders heeft het gewoon geen bereik, dat is bij atheisten zo, bij christenen zo, bij moslims zo, bij ieder mens op de wereld. Nu kan je dat gewoonweg negeren, maar dan moet je ook niet janken dat er moslims zijn die dat gewoon niet zo leuk vinden. Kijk doormiddel van je laatste alinea al, maak je gewoon duidelijk dat je GEEN ZIN hebt in een normale discussie.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mutant01 op 21-09-2004 17:05:38 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_22106718
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:57 schreef deedeetee het volgende:
Ik denk dat het wat te maken heeft met de begintijd toen de eerste gastarbeiders hier in Nederland kwamen. Toen werd erop gehamerd dat we "aardig "moesten zijn voor die mensen en kritiek is niet "aardig " dus dat mocht niet. Alles moest goedgekeurd en geaccepteerd worden en hun religie werd meteen "heilig "verklaard, kritiek hierop zou uitermate kwetsend zijn en was dus uit den boze.
Kritiek op de islam werd tot "discrimininatie" verheven.
Geleuter in de ruimte. De reden waarom buitenlanders (sinds 11 september zijn het opeens de islamieten daarvoor gewoon allochtonen) steeds "vertroeteld" worden is omdat er al vanaf het begin een kleine groep Nederlanders was, voornamelijk in achterstandswijken die een hekel hadden aan buitenlanders en geen moment onbenut lieten om dat te laten blijken. De keren dat ik op een verjaardag weer de verhalen moest aanhoren over asielzoekers die gratis auto's kregen en Turken die lui en smerig waren die kan ik niet eens meer tellen. Dus ga nou niet doen alsof alle Nederlanders zulke lieverdjes zijn en altijd oh zo tolerant zijn geweest.

Helaas zijn veel mensen van nature nou eenmaal zwaar intolerant. Alles wat anders is deugt niet en is slecht. En dat geldt voor alle bevolkingsgroepen niet slechts voor Nederlanders en ook niet slechts voor allochtonen.
pi_22106806
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:10 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

En mensen die oprechte kritiek hebben op de Islam? Zijn die ook allemaal 'racistisch'? En hoe merk je dan dat ze een hekel aan Islamieten zouden hebben, ik mag hopen dat je dat niet alleen al ziet aan het feit dat ze kritiek uiten? Denk je ook dat iemand die kritiek uit over het Christendom dat doet omdat ie een hekel heeft aan z'n blanke buurman? (Het Christendom heeft immers even weinig met 'ras' te maken als de Islam)...
Alsof je dat niet kan zien of er andere motieven achter zitten. Alsof je niet kan zien dat 90% van de islam bashers hier op het forum gewoon een hekel hebben aan islamieten. Er zitten hier users die 90% van de tijd alleen maar over islamieten lopen te zeiken. Dan ben je geen strijd meer aan het voeren tegen een religie maar ben je gewoon je persoonlijke frustraties aan het botvieren op een groep mensen waarvan een aantal jou niet aanstaan.
pi_22107235
Whatever, hoe het ook zij, het lijkt mij in ieder geval niet dat moslims 'geitenneukers' noemen of 'achterlijk' te beschouwen is als kritiek.
pi_22107343
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:22 schreef Monidique het volgende:
Whatever, hoe het ook zij, het lijkt mij in ieder geval niet dat moslims 'geitenneukers' noemen of 'achterlijk' te beschouwen is als kritiek.
En dat is nou precies het probleem. Veel mensen denken dat het een onderdeel van kritiek geven is door minachtend te doen. Terwijl je dan het recht van spreken verspeelt. Wat overigens net zo goed voor schreeuwerige moslims geldt.
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:47:11 #35
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22107802
Opruimslotje.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:07:10 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22108278
Topic is opgeschoond van alle persoonlijke aanvallen. Ook reacties daarop zijn verwijderd. Extec wordt verzocht niet meer op de man te spelen, en voor SCH zou het eens handig zijn om zijn beschuldigingen gelijk te onderbouwen ipv een topic te verstieren met ongefundeerd op de man spelen.

Ik geloof dat ik in mijn haast 1 of 2 posts teveel heb verwijderd. En we hebben een feedbacktopic voor verdere kritiek etc.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:09:03 #37
99552 dingendoener
soms heb je van die dingen....
pi_22108306
alle geloven zijn dom.
doet dingen zoals geen ander dat kan!
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:16:54 #38
3542 Gia
User under construction
pi_22108482
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:09 schreef dingendoener het volgende:
alle geloven zijn dom.
Opmerking van hoog niveau, hoor!
pi_22108504
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:07 schreef Sidekick het volgende:
Topic is opgeschoond van alle persoonlijke aanvallen. Ook reacties daarop zijn verwijderd. Extec wordt verzocht niet meer op de man te spelen, en voor SCH zou het eens handig zijn om zijn beschuldigingen gelijk te onderbouwen ipv een topic te verstieren met ongefundeerd op de man spelen.

Ik geloof dat ik in mijn haast 1 of 2 posts teveel heb verwijderd. En we hebben een feedbacktopic voor verdere kritiek etc.
mijn dank..
pi_22108516
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:09 schreef dingendoener het volgende:
alle geloven zijn dom.
Over opbouwende kritiek gesproken...

Ik denk dat Dazzle wel een punt heeft, veel mensen zijn lang niet zo tolerant als wij allemaal graag beweren dat we zijn in Nederland.

Als je dat soort verhalen soms hoort, van mensen die werkelijk denken dat iedere Turk of Marokkaan (allochoon, moslim, [insert andere generaliseerbare eigenschap]) met een uitkering thuiszit, en zijn vrouw dagelijk slaat enzovoorts... dat soort 'kritiek' gaat helemaal nergens over. Maar de extremen bepalen nu eenmaal het beeld van de discussie en de meningen. Die xenofobie is niet te vinden t.o.v. christenen, en de extreme kritiek ook niet.

Wat mij vervolgens opvalt is dat sommige linkse mensen (bijvoorbeeld de eerder genoemde Cohen) zo ver doorslaan in het verdedigen van buitenlanders/allochtonen/moslims in deze discussie, dat ze iedere vorm van kritiek willen matigen. Zij verdedigen dus niet per sé de Islam, waar ze waarschijnlijk net zo min achter staan als het christendom.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:19:20 #41
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_22108525
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:22 schreef Monidique het volgende:
Dat is inderdaad geen kritiek, maar dat zijn gewoon ronduit beledigingen, maar daar had ik het dan ook niet over en de meeste mensen verlagen zich niet tot dat soort beledigingen...
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:04 schreef dazzle123 het volgende:
Alsof je dat niet kan zien of er andere motieven achter zitten. Alsof je niet kan zien dat 90% van de islam bashers hier op het forum gewoon een hekel hebben aan islamieten. Er zitten hier users die 90% van de tijd alleen maar over islamieten lopen te zeiken. Dan ben je geen strijd meer aan het voeren tegen een religie maar ben je gewoon je persoonlijke frustraties aan het botvieren op een groep mensen waarvan een aantal jou niet aanstaan.
Maar waarom geldt dit dan niet voor kritiek op het Christendom?
En een aanval op de Islam is toch niet gelijk een aanval op alle Islamieten persoonlijk, iemand die een hekel heeft aan de Islam hoeft dan ook niet perse een hekel te hebben aan Islamieten. Iemand die het Christendom aanvalt valt toch ook niet 40% van Nederland aan? Het verschil tussen de mens en de ideologie...
Overigens, waarom noem je mensen die kritiek hebben op de Islam gelijk Islam bashers (ook een term die je evenals 'racist' en 'rechts' vaak langs ziet komen)? Dat geeft al aan dat je het hebben van kritiek zelf al afkeurt...
Leef in vrede
pi_22109735
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:19 schreef GeitO_o het volgende:

Maar waarom geldt dit dan niet voor kritiek op het Christendom?
En een aanval op de Islam is toch niet gelijk een aanval op alle Islamieten persoonlijk, iemand die een hekel heeft aan de Islam hoeft dan ook niet perse een hekel te hebben aan Islamieten. Iemand die het Christendom aanvalt valt toch ook niet 40% van Nederland aan? Het verschil tussen de mens en de ideologie...
Overigens, waarom noem je mensen die kritiek hebben op de Islam gelijk Islam bashers (ook een term die je evenals 'racist' en 'rechts' vaak langs ziet komen)? Dat geeft al aan dat je het hebben van kritiek zelf al afkeurt...
Ik noem mensen die kritiek hebben op de islam niet meteen islam bashers. Ik doel hier op de bekende lui die geen moment onbenut laten om islamieten af te zeiken. Ik denk dat iedereen wel kan weten welke lieden ik bedoel.
pi_22109799
Ik blijf erbij dat veel users veel te harde en domme taal gebruiken die ze ontlenen aan types als Theo van Gogh, waarbij op voorhand iedere discussie wordt gesmoord. Moslims betitelen als geitenneuker, achterlijke of mosselman - het draagt allemaal bij aan het grote niks, daar zijn dat soort lieden ws. ook op uit.

Ik vind het logisch dat een christen is uitgesproken als hij christenhond wordt betiteld en een moslim niet voor achterlijk wenst te worden versleten.

Kritiek is uitstekend maar veel politici en burgers en users verwarren het geven van kritiek met het rondstrooien van ongefundeerde extreme praat. En dat bevordert uiteindelijk het isoleren van de islam en het fundamentalisme.
pi_22114423
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:16 schreef SCH het volgende:
Ik blijf erbij dat veel users veel te harde en domme taal gebruiken die ze ontlenen aan types als Theo van Gogh, waarbij op voorhand iedere discussie wordt gesmoord. Moslims betitelen als geitenneuker, achterlijke of mosselman - het draagt allemaal bij aan het grote niks, daar zijn dat soort lieden ws. ook op uit.

Ik vind het logisch dat een christen is uitgesproken als hij christenhond wordt betiteld en een moslim niet voor achterlijk wenst te worden versleten.

Kritiek is uitstekend maar veel politici en burgers en users verwarren het geven van kritiek met het rondstrooien van ongefundeerde extreme praat. En dat bevordert uiteindelijk het isoleren van de islam en het fundamentalisme.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat is niet de instake van dit topic:
quote:
Op maandag 20 september 2004 15:25 schreef GeitO_o het volgende:
Ik heb het hier ook niet over beledigingen, maar over oprechte kritiek, zelfs fundementele kritiek op de Islam is not done terwijl je precies dezelfde fundamentele kritiek richting het Christendom hoort en dan klaagt er bijna niemand...
pi_22114855
Maar die insteek suggereert een voldongen 'feit' dat volgens mij niet bestaat.

Misschien kan de TS uitleggen hoe hij er bij komt dat fundamentele kritiek op de islam 'not done' is - graag met een gedegen onderbouwing.
  dinsdag 21 september 2004 @ 21:55:45 #46
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_22115600
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:00 schreef dazzle123 het volgende:

Geleuter in de ruimte.
Precies jouw woorden, en jij bewijst wat TS aandraagt

LOL
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 22 september 2004 @ 02:24:51 #47
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_22121393
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:41 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat een onzin, lees de bijbel eens. En dan in het bijzonder het nieuwe testament (het woord van jezus) en vergelijk dat eens met de teksten vd Koran (zie daarvoor een kleine greep op http://www.dorac.tk). Verdere verdachtmaking vd Koran is niet nodig.
Chek anders www.evilbible.com eens

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 22 september 2004 @ 12:48:18 #48
3542 Gia
User under construction
pi_22126662
quote:
Op woensdag 22 september 2004 02:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Chek anders www.evilbible.com eens

In het OT staan veel wreedheden. Allemaal zaken die in die tijd voorkwamen en beschreven staan. In die tijd waren er echter nog geen Christenen, dus die hebben daar niet aan meegedaan.

Even een passage aanhalen van die site betreffende het Nieuwe Testament en dan de tekst uit mijn bijbel erbij zetten:
quote:
"For there are eunuchs, that were so born from their mother's womb: and there are eunuchs, that were made eunuchs by men: and there are eunuchs, that made themselves eunuchs for the kingdom of heaven's sake. He that is able to receive it, let him receive it." (Matthew 19:12 ASV)
Begin ik ietsje eerder:

Mat. 19. 3 en verder:
Er kwamen Farizeeën naar Hem toe om Hem op de proef te stellen met de vraag: Staat het een man vrij zijn vrouw te verstoten om welke reden dan ook?
Hij gaf hen ten antwoord: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper in het begin hen als man en vrouw gemaakt heeft en gezegd heeft: Daarom zal de man zijn vader en moeder verlaten om zich te binden aan zijn vrouw en deze twee zullen worden één vlees? Zo zijn zij dus niet langer twee, één vlees als zij geworden zijn. Wat God derhalve heeft verbonden, mag een mens niet scheiden.
Zij zeiden Hem: Waarom heeft Mozes dan voorgeschreven bij het wegzenden van een vrouw een scheidingsbrief te geven?
Hij antwoordde: Om de hardheid van uw hart heeft Mozes u teogestaan uw vrouwen weg te zenden; aanvankelijk was dit echter niet zo. Ik zeg u dus: wie zijn vrouw wegzendt - en dit niet wegens ontucht - en een ander huwt, begaat echtbreuk; (en wie een weggezonden vrouw huwt, begaat echtbreuk)
De leerlingen zeiden Hem: Als de verhouding tussen man en vrouw zó is, kan men beter niet trouwen.
Hij antwoordde: Niet iedereen kan dit begrijpen, maar alleen zij aan wie het gegeven is. Er zijn onhuwbaren die zo uit de moederschoot zijn voortgekomen; en er zijn onhuwbaren die door de mensen zo gemaakt zijn; maar ook zijn er onhuwbaren die zichzelf onhuwbaar hebben gemaakt omwille van het Rijk der hemelen.
Wie bij machte is dit te begrijpen, hij begrijpe het!
pi_22128935
Dat vind ik altijd zo leuk van de Christenen....zodra er iets slechts in staat "nee nee dat hoort niet bij het Christendom!" Of "het zijn geen christenen".....amehoela. En ja, Mozes kennen we ook in de Islam, het is zelfs een van de meest geciteerde (binnen de Koran)
Allah Al Watan Al Malik
pi_22128984
quote:
Op woensdag 22 september 2004 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
Dat vind ik altijd zo leuk van de Christenen....zodra er iets slechts in staat "nee nee dat hoort niet bij het Christendom!" Of "het zijn geen christenen".....amehoela. En ja, Mozes kennen we ook in de Islam, het is zelfs een van de meest geciteerde (binnen de Koran)
truukje afgekeken van de moslims.. vooral die moslims die onschuldige burgers op beestachtige wijze vermoorden.. dan zijn het ineens geen moslims meer..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')