dahei | maandag 20 september 2004 @ 10:12 |
Al jaren hoop ik op betere vangrails voor motorrijders, ik was al bij toen ik het eerste gedeelte van de eerste zin las. Voor motorrijders denkt de minister aan vangrails die zijn voorzien van een extra plank onder de huidige constructie. Motorrijders kunnen daar niet onderdoor schuiven. Verder overweegt de de bewindsvrouw wegbermen zoveel mogelijk obstakelvrij te maken, om aanrijdingen te beperken. Lichtmasten worden bijvoorbeeld niet meer in de buitenbocht geplaatst. Tot mijn spijt hebben ze weer iets verzonnen wat vaak alleen maar averechts werkt. Motorrijders gaan niet dood of raken zwaar gewond doordat ze onder de vangrails doorrijden, maar doordat ze er bovenop knallen. Die plank zou bovenop de vangrails moeten komen in plaats van eronder. Ik glij liever een sloot in dan dat ik tegen een vangrailplank opknal met 100Km/u. Moet je eens voorstellen dat je bovenop/in zo'n vangrail terechtkomt. ![]() Met die schubben is het niet fijn om hier tussen in te komen! Weer een lekker goed plan overheid.... | |
Mikkie | maandag 20 september 2004 @ 10:16 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 43% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 08:06:39 ] | |
dahei | maandag 20 september 2004 @ 10:19 |
Op plekken waar een betonnen muur achterligt kan ik me wel voorstellen dat dit werkt, maar ze zullen het wel overal willen invoeren... | |
Sjaakman | maandag 20 september 2004 @ 10:21 |
quote:Ik heb de indruk dat het niet noodzakelijk voor de motorrijders is, dit plan, maar voor de weggebruikers op de andere weghelft. Dat er een redenatie is van "als een motorrijder onderuit gaat en over het asfalt schuift, dan komen ze in ieder geval niet op de andere weghelft terecht". | |
Lucille | maandag 20 september 2004 @ 10:22 |
Af en toe worden motorrijders onthoofd doordat ze met hun hoofd op de bovenkant van de vangrail slaan. Een plank bovenop is idd wel handig. | |
dahei | maandag 20 september 2004 @ 10:25 |
quote:Als een motorijder met zijn motor een vangrails raakt met 100 km/u dan knalt hij simpelweg over de vangrails heen. Ik denk dat dit dus ook geen zin heeft. Alleen als hij valt op de snelweg en aan het schuiven is helpt het. | |
Allantois | maandag 20 september 2004 @ 10:33 |
quote:al schuivend met 250 onder de vangrails door knal je tegen een tegenmoetkomende auto op met 150 km/u... beste impact. Maar van mij hoeven ze de snelweg niet veiliger te maken voor moterrijders. Rustige motorrijders die niet te hard rijden hebben haast nooit ongelukken. | |
Mikkie | maandag 20 september 2004 @ 10:36 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 08:06:39 ] | |
Hidden | maandag 20 september 2004 @ 10:37 |
quote:ik glij er anders liever niet onderdoor, voor het zelfde raak ik met me bovenlip een paaltje. | |
Miguel | maandag 20 september 2004 @ 10:38 |
quote:En als ze dan toch een keer glijden willen zij liever tegen een plank aan komen dan onder de wielen van een tegemoetkomende vrachtwagen... | |
B03S | maandag 20 september 2004 @ 10:55 |
Die plank aan de onderkant is ervoor zodat je niet tegen die paaltjes opknalt waarop de vangrail staat, maar idd een plank aan de bovenkant zou ook wel handig zijn. Of gewoon een nieuwe "dichte" vangrail. | |
Rietvaerder | maandag 20 september 2004 @ 11:35 |
Joh.... Het zijn juist die paaltjes waar ze vangrail op ''staat'' die zo gevaarlijk zijn en niet te ontwijken zijn..... | |
Tom | maandag 20 september 2004 @ 12:44 |
Is in ieder geval goed dat ze er blijkbaar wel iets aan gaan doen, en hoe die oplossing er dan precies uit zal zien is vast nog niet vastgesteld. Neem aan dat ze daar nog wel onderzoek naar laten doen. | |
MouseOver | maandag 20 september 2004 @ 12:53 |
Sowieso ongelofelijk dat die plankjes er niet allang opzitten. Zeker bij nieuwe aanleg hoef dat helemaal niet zo duur te zijn en er is weinig fantasie nodig om te bedenken wat er gebeurt als je met 100 km/u tegen een paaltje glijdt. | |
krakkemieke | maandag 20 september 2004 @ 13:05 |
Het gaat idd vooral om die paaltjes. Een paar maanden geleden is er ergens in Utrecht al een stuk rails verbeterd. Ik dacht trouwens dat er een soort rubberen flap aan de onderkant gemonteerd werd. www.mag-nl.org heeft meer info. | |
hifonics | maandag 20 september 2004 @ 13:43 |
quote:je kan ook nie veel verwachten van een regering waar harry potter aan het hoofd staat. | |
Adfundum | maandag 20 september 2004 @ 13:53 |
Ik zou eerst wel eens cijfers willen zien van het aantal ongevallen. Ik denk zelf dat er meer mensen tegen de paaltjes van de vangrail knallen dan op de bovenkant. er valt mi dus best iets te zeggen voor dat plan. | |
Catch22- | maandag 20 september 2004 @ 13:54 |
dit klopt wel hoor je kets namelijk af op die plank, je komt er nooit met een hoek van 90c op |